قالب های فارسی وردپرس 6

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 6

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

سئو وردپرس چیست؟

 در ابتدای بحث باید بگوییم که سئو احد از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است و هر وبسایتی برای دیده شدن نیازمند سعی در این پهنه است. پنل های گوناگونی برای طراحی تارنما وجود دارد که از سرشناس ترین آنها وردپرس و جوملاست.

با گذر سررسید cms وردپرس محبوبیت اکثریت به علت کاربری راحتی که دارد پیدا کرد به همین خاطر بیشتر سایت های موجود بر روی این سیستم مدیریت محتوا هستی دارند و سئو فروشگاه اینترنتی وردپرس  از اهمیت اخص ای برخوردار شده است.

بگونه ای که حتی دوره های آموزشی بخصوصی هم به صورت رایگان و هم به چهره پرداختی برای آن برگزار می شود.

افزونه سئو وردپرس چیست؟
سئو وردپرس چیست؟

برای انجام سئو وردپرس افزون های بخصوصی هستی دارد که از مهمترین آنها می توان به افزونه سئو وردپرس Yoast SEO اشاره کرد. این پلاگین بیشترین نصب پرکار در سایت های وردپرسی را دارد.

حتما بخوانید: بهترین افزونه سئو وردپرس

تقریبا بیش از 80 درصد قابلیت های این افزونه به صورت مجانی در کمر بستن کاربران قرار دارد. البته افزونه های دیگری هم هستی دارد که می تاب به All in One SEO Pack اشاره کرد. اگر این دو افزونه را با یکدیگر سنجش نماییم هر کدام قابلیت های برتر و قابلیت های لاغر تری دارند که بعدها بیشتر به آنها خواهیم پرداخت.

چک لیست سئو وردپرس چیست؟
سئو وردپرس چیست؟

برای سئو و بهینه سازی سایت وردپرسی بهتر است نگاهی ناچیز به چک فهرست  سئو وردپرس پایین بیاندازید. هر چند لیست 13 موردی ذیل برای سئوی درونی در وردپرس می باشد که حتما باید رعایت شود:

عنوان صفحه سئوی پسندیده برای سایت( این مورد حتما باید با واژه کلیدی اصلی شروع شود.)
استفاده از پیوند یکتا
ثبت سایت در کنسول گوگل
ایجاد نقشه سایت معتبر و صحیح برای سایت
بررسی چگونگی سرعت هاست
نصب افزونه سئو وردپرس
ایجاد صفحه 404 صحیح
ایجاد منو در قالب سایت شامل واژه کلیدی
استفاده از کمینه یک تگ H1 و حداقل یک تگ H2 ( برای محتوای درونی سه تگ H2 کافیست)
استفاده از ویدئو، عکس ها پسندیده و ساختار محتوایی جذاب برای نگه داشتن کاربر در سایت
تمرکز بر روی پاراگراف اول سایت بخصوص 100 کاراکتر اول
دادن لینک به یک صفحه خارجی
رعایت اصولی لینک بیلدینگ درونی در سایت
تمامی موارد گفته شده اصولی کلی از سئوی درونی برای یک سایت وردپرسی است. بحث سئوی داخلی در وردپرس بسیار گسترده تر متعلق به است.

 پس از انجام اقدامات بالا که بعضی را باید به صورت یومیه انجام بدهید باید به اندیشه سئوی خارجی سایت باشید.

برای چک فهرست سئوی بیگانه در سایت وردپرسی به سرنوشت سئو و بهینه سازی در سایت دیجی اکتیو مراجعه کنید.

استفاده از استشهاد ssl در سئو وردپرس
این باره را در نظر داشته باشید که چه سایت خویش را بر روی پسوند ایرانی ir و چه بر روی پسوند بین المللی com تنظیم کرده باشید حتما آن را به استشهاد امنیتی SSL مجهز کنید.

حتما بخوانید: آموزش نصب مجانی گواهینامه SSL در سی پنل cpanel

با نصب این استشهاد و استفاده از گواهی ssl در سئو وردپرس، سرعت سایت اندکی تفریق می یابد اما نگران این جستار نباشید و حتما پیش از اقدام به هرکاری تصمیم خویش را با پشتیانی هاست سایت خویش در میانی بگذارید.

تفاوت اصلی «پیکسل C» با تبلت‌های برتر بازار در چیست؟

تبلت گوگل پیکسل C

به نظر شما تبلت‌ها باید چگونه باشند؟ تصور شما از نسبت تصویر نمایشگر تبلت‌ها چیست؟ باید بگوییم آن ذهنیتی که شما در مورد این نوع «فرم ‌فکتور» دارید، احتمالا با آن چیزی که گوگل در ذهن خود دارد، اندکی متفاوت است. همان‌طور که می‌دانید، این شرکت آمریکایی در ۷ مهر سال ۹۴ از نخستین تبلت اندرویدی ساخت خود به‌نام «پیکسل C» پرده برداشت. این تبلت دارای نمایشگر ۱۰/۲ اینچی است و از این بابت بسیار شبیه به تبلت‌های آیپد ایر ۲ اپل با اندازه‌ی ۹/۷ اینچ و تبلت Fire HD آمازون با اندازه‌ی ۱۰/۱ اینچ است. اما آن چیزی که تبلت پیکسل  را از سایر تبلت‌های بازار متفاوت کرده، نه اندازه‌ی نمایشگر و نه کیبورد آن است؛ بلکه نسبت تصویر عجیب و نادری است که گوگل برای آن انتخاب کرده است. ازاین‌رو هرگز نمی‌توان این تبلت را با هیچ‌یک از تبلت‌های حال حاضر جهان اشتباه گرفت.

‌‌‌   ‌‌    ‌‌‌   ‌‌

برای این‌که متوجه متفاوت بودن نسبت تصویر به‌کار برده شده در تبلت پیکسل C شوید، ابتدا نیاز است در مورد نسبت تصویر نمایشگر سایر تبلت‌های بازار صحبت کنیم. این روزها شاهد آن هستیم که سازندگان تبلت‌ها عموما از دو نسبت تصویر ۱۶:۹ (یا ۱۶:۱۰) و ۴:۳ در محصولات خود استفاده می‌کنند. در یک‌سو نسبت تصویر ۴ به ۳ قرار دارد که معمولا کاربران، آیپدهای شرکت اپل را به‌عنوان گل سرسبد این نوع دسته‌بندی می‌شناسند. این در حالی است که سامسونگ هم اخیرا علاقه‌ی خود را به استفاده از این نوع نسبت تصویر در محصولات خود نشان داده است. ازآنجایی‌که این نسبت تصویر در تمام نمایشگرهای آیپد رعایت شده، می‌توان آن را امضایی برای تبلت‌های اپل دانست. به‌طورکلی نمایشگرهای با نسبت تصویر ۴ به ۳ طول زیادی دارند و این موضوع سبب می‌شود تا کاربر در هنگام تماشای فیلم در حالت افقی، با یک حاشیه‌ی مشکی در بالا و پایین نمایشگر روبرو شود. بنابراین می‌توان گفت که این نمایشگرها، چندان برای تماشای فیلم ایده‌آل نیستند. اما قامت بلند این نمایشگرها، نکات مثبتی زیادی را برای آن‌ها به همراه دارد. وب‌گردی در این نمایشگرها بسیار راحت انجام می‌گیرد. همچنین به دلیل تراکم زیاد اطلاعات به نمایش درآمده در این نمایشگرها، کاربر می‌تواند کتاب‌ها و مجلات را به‌خوبی هرچه‌تمام‌تر بخواند. باید گفت که به دلیل محبوبیت زیاد آیپدها، کاربران تاکنون روی خوشی به نمایشگرهای با نسبت تصویر ۴ به ۳ نشان دادند.

پیکسل C

نمایشگرهای با نسبت تصویر ۴ به ۳ تنها یک سر ماجرا هستند. در سوی دیگر نمایشگرهای با نسبت تصویر ۱۶ به ۹ (یا ۱۶ به ۱۰) وجود دارند. این نمایشگرها بسته به آن‌که در چه جهتی در دست قرار گیرند (افقی یا عمودی)، می‌توانند به‌صورت کشیده یا بلند باشند. اگر بخواهیم به‌صورت ریشه‌ای به قضیه نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد که نسبت تصویر ۱۶ به ۹ در ابتدا در تلویزیون‌ها وجود داشت. سازندگان تبلت‌ها هم برای تجربه‌ی بهتر کاربران در تماشای فیلم، از این نسبت تصویر در محصولات خود استفاده کردند.

شما بگویید؛ اندروید یا iOS؟

اندروید در برابر iOS

اندروید بهتر است یا iOS؟ نزدیک به ۸ سال است که طرفداران دو آتشه‌ی گجت‌های دیجیتالی سعی می‌کنند به این سوال پاسخ بدهند. ما هم اینجاییم تا با کمک شما به قانع‌کننده‌ترین دلایل برسیم.

‌‌‌   ‌‌‌   ‌‌

طرفداران سرسخت اندروید و iOS گاه با دلایل منطقی و گاه غیر‌منطقی می‌خواهند شما را قانع کنند تا یک گوشی اندرویدی بخرید یا مستقیم سراغ آیفون بروید. برخی از این دلایل با گذشت زمان بی‌معنی می‌شوند: به‌طور مثال دیگر نمی‌توان به گوشی‌های اندرویدی به‌خاطر نداشتن حسگر اثر انگشت ایراد گرفت. روزبه‌روز‌ دستگاه‌های اندرویدی بیشتری به این حسگر مجهز می‌شوند. از طرف دیگر، اگر تا دو سال پیش می‌گفتیم آیفون به خاطر نمایشگر کوچکش از قافله عقب‌مانده، دیگر باید حرف خود را پس بگیریم؛ حالا با آیفون‌های ۴/۷ و ۵/۵ اینچی می‌توانیم از قابلیت‌های iOS بیشترین بهره را ببریم.

در کنار اندروید و iOS، ویندوز هم با تمام پتانسیل‌هایش حضور دارد. ما در مطالب بعدی به این اکوسیستم پویا و درحال احیا در دستگاه‌های موبایل خواهیم پرداخت؛ اما این‌جا به‌طور کامل می‌خواهیم روی اندروید و iOS‌ تمرکز کنیم.

بیایید خیلی ساده به جهان‌بینی این دو سیستم عامل نگاهی داشته باشیم: iOS در انحصار اپل است. اگر iOS‌ را دوست ندارید، کلا باید قید آیفون را زده و گوشی دیگری بخرید. در این سیستم عامل همه‌چیز به همان شکلی است که اپل می‌پسندد. اپل بررسی می‌کند که شما چه می‌خواهید و چه‌چیز به‌صلاح شماست؛ سپس آن را در قالب یک پکیج آماده پیش روی شما قرار می‌دهد. اما داستان اندروید کمی فرق دارد. گوگل پس از خرید «شرکت اندروید» در سال ۲۰۰۵، به‌تدریج اکوسیستم موبایل خود را روی این سیستم عامل بنا کرد. به‌جز دستگاه‌های نکسوس، اکثر گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی با تغییرات ظاهری چشم‌گیری روانه‌ی بازار می‌شوند؛ در اندروید، دست کاربر کاملا باز است و به‌راحتی می‌تواند از اپلیکیشن‌های موردعلاقه‌اش به‌جای اپلیکیشن‌های پیش‌فرض سیستم استفاده کند. حتی کاربر می‌تواند به‌وسیله‌ی اپلیکیشن‌های لانچر، رابط کاربری دستگاه را به‌سلیقه‌ی خودش تغییر دهد. در یک کلام، اندروید «قابلیت شخصی‌سازی» بیشتری دارد. یک نکته‌ی مهم دیگر هم وجود دارد: شما تقریبا بدون دردسر می‌توانید از اکثر اپلیکیشن‌های گوگل روی اکوسیستم iOS‌ استفاده کنید. گوگل در این مورد بذل‌و‌بخشش زیادی دارد! اما در سوی دیگر ماجرا، اپل علاقه‌ای ندارد کاربران دستگاه‌های اندرویدی از اپلیکیشن‌های اختصاصی‌اش استفاده کنند. شاید شوخی به‌نظر برسد، اما با جستجو در گوگل پلی، تنها یک اپلیکیشن اپل را پیدا می‌کنید؛ آن‌هم Move to iOS است و به‌درد کاربرانی می‌خورد که می‌خواهند از اندروید به iOS‌ مهاجرت کنند.

کاربران در اقصی نقاط دنیا دلایل مشترکی برای دفاع از این سیستم‌های عامل دارند. با در نظر گرفتن کاربران ایرانی می‌توان یک جمع‌بندی ساده انجام داد:

مزیت‌های اندروید و iOS

در کنار این مزیت‌ها، هر کدام از این سیستم‌های عامل مشکلات خود را هم دارند؛ به‌طور مثال، تنوع زیاد در سخت‌افزار، آن‌هم بعضا با کیفیت پایین، یک معضل بزرگ در دستگاه‌های اندرویدی است. بی‌کیفیت بودن برخی از گوشی‌ها یا تبلت‌های اندرویدی به‌طور مستقیم با ایجاد یک تجربه‌ی نامطلوب در کاربران در ارتباط است. برخی از کاربران هم از محدودیت‌های محصولات اپل می‌نالند. اتکای بیش‌ازحد به برنامه‌ی «آی‌تیونز» برای مدیریت فایل‌ها و برنامه‌ها ازجمله‌ مواردی است که خیلی از کاربران را به سمت محیط باز اندروید می‌کشاند.

کورتانا جایگزین Google Now می‌شود

کورتانا یک هوش مصنوعی فوق‌العاده است. دستیاری که نه تنها در دنیای بازی‌های رایانه‌ای به کمک انسان‌ها می‌آید و آن‌ها را نجات می‌دهد، بلکه در دنیای واقعی هم قصد دارد به افراد مختلف کمک کند. به همین دلیل مایکروسافت کورتانا را در قالب یک دستیار صوتی برای پلتفرم‌های موبایل گوناگون عرضه کرده است.

 

در آپدیت جدیدی که برای کورتانا عرضه شده، می‌توان این دستیار صوتی را جایگزین Google Now کرد.

 

کاربران گوگل از دستیار صوتی Google Now استفاده می‌کنند. مایکروسافت هم قصد دارد کاری کند که افراد بیشتری از دستیار صوتی کورتانا روی سیستم‌های خودشان استفاده کنند. مدتی است که نسخه آزمایشی کورتانا برای سیستم‌های اندروید عرضه شده و کاربران می‌توانند در کنار استفاده از Google Now از این دستیار صوتی هم استفاده کنند. به‌تازگی این شرکت یک آپدیت جدید برای کورتانا عرضه کرده که به واسطه آن کاربران می‌توانند این دستیار صوتی را به عنوان دستیار صوتی پیش‌فرض سیستم‌های اندروید قرار دهند. با این کار کورتانا به راحتی جایگزین Google Now می‌شود.

Cortana1

مایکروسافت راه زیادی دارد تا بتواند کاربران را متقاعد کند که از کورتانا به‌جای Google Now استفاده کنند. هنوز باید ویژگی‌های جدیدی به این دستیار صوتی اضافه شود تا بتواند به رقیب خوبی برای سایر برنامه‌های دستیار صوتی تبدیل شود. این شرکت امیدوار است تا با عرضه آپدیت‌های مختلف بتواند کاربران بیشتری را به استفاده از این دستیار صوتی تشویق کند. کورتانا در حال حاضر در ویندوز ۱۰ قرار دارد و قرار است روی نسخه ویندوز ۱۰ موبایل هم قرار داشته باشد. لازم به‌ذکر است که کورتانا در پاییز امسال در قالب آپدیت ویندوز ۱۰ برای ایکس‌باکس وان به این کنسول بازی هم اضافه می‌شود. مایکروسافت قبلاً اعلام کرده بود که قصد دارد این دستیار صوتی را برای سیستم‌های iOS هم عرضه کند.

Cortana2

منبع: The Verge