قالب های فارسی وردپرس 6

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 6

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

آیا طراحی سایت و سئو را خودم می توانم انجام دهم یا نیاز به مشاور سئو دارم ؟

دنیای SEO پیچیده است، اما اکثر ملت به‌راحتی می‌توانند اصول اولیه انرا درک کنند. حتی داشتن مقدار کمی اطلاعات هم می‌تواند تفاوت ابهت برپایی کند. آموزش رایگان سئو (SEO) بر روی وب به‌طور گسترده‌ای در دسترس است، ازجمله همین راهنمایی در حال مطالعه هستید؛ و ترکیب این راهنما باکمی تمرین به‌خوبی شما را به یک کارآزموده سئو یک سایت وردپرس تبدیل می‌کند.

بسته به تعهد زمانی شما، تمایلتان برای یادگیری و پیچیدگی وب‌سایتتان، ممکن است که شما تصمیم بگیرید احتیاج به یک کارآزموده یا رایزن سئو برای بررسی به این موارد دارید یا نه؛ بنابراین عملکرد شرکت‌ها در استفاده از دوره آموزش سئو می‌تواند متفاوت باشد.  برخی از آن‌ها با تمرکز زیاد تخصصی روی آن پیشه می‌کنند، درحالی‌که سایرین تنها جنبه های کلی آن را را در نظر می گیرند.

در هر چهره شما با مطالعه همین تعلیم رایگان سئو تبدیل به  یک کارشناس سئو خواهید شد (پس دلشاد باشید)!



۵ . آموزش تصویری نکات عمومی سئو سایت وردپرس

قبل از هرچیز باید به این نکته اشاره کنیم که روش های بهینه سازی سایت وردپرس که در اینجا اشاره شده است تمامی آن ها توسط خودتان قابل اجرا است و شما با پیاده سازی آن ها در سایتتان قدم نخست بهینه سازی سایت موتورهای جستجو را سپریدن داده اید.



۵ . ۱ . بهترین روش ی آدرس گذاری وب سایت از عقیده سئو در گوگل


۵ . ۱ . ۱ . ساختار Permalink یا پیوندهای یکتا

اولین چیزی که باید تغییر دهید تغییر ساختار پیوند های یکتای وب سایتتان است. برای دسترسی به تنظیمات پیوند های یگانه کافی است به قسمت تنظیمات پنل کاربری وردپرس وارد شوید. حالت پیش فرض تنظیمات پیوندهای احد با id پست ذخیره شده است (?p=<postid>) ولی من ترجیح می دهم آن را روی نام پست یا داخل یک پوشه درونی مثلا تارنگار نوشتجات ذخیره شود (/post-name/).


تنظیمات پیوندهای یکتا سئو سایت


در سرنوشت پسینیان گزینه می توانید ساختار سفارشی ایجاد کنید و اگر خواستید نوشته های شما به چهره پیش فرض داخل یک فولدر همانند تارنگار اندوخته شوند کافی است از کد /%blog/%postname/  بهره‌گیری کنید.



۵ . ۱ . ۲ . استفاده از www  در مقابل عدم استفاده WWW

خب شما باید اندیشه کنید که می خواهید سایت شما چطور می خواهید به نمایش درآید, به عنوان مثال با www مانند   www.example.com  و یا ساده و بدون به کارگیری www مثل example.com . کافی است به تقدیر تنظیمات عمومی سایت بروید و در سرنوشت تنظیمات وارد قسمت عمومی شوید و حالتی که می خواهید به نمایش دربیاید وارد کنید.


سئو و بهینه سازی سایت با تنظیم آدرس


همچنین اگر خواستید تنظیمات را در گوگل وبمستر تولز نیز اتمام دهید کافی است وارد آدرس سایت آن شوید و پهنه ترجیحی را نظیم کنید برای پیدا کردن گستره ترجیحی یا preferred domain می توانید ان را در ذیل سرنوشت تنظیمات پیدا کنید.


سئو سایت وردپرس

و می توانید تنظیمات را به صورت ذیل تغییر دهید.


 تعلیم کامل سئو سایت ادرس گوگل سرچ کنسول


۵ . ۱ . ۳ . واژه ها توقف

آخرین چیزی که شما در باره پیوندهای احد برای درمان سئو سایت وردپرس انجام دهید، این است که واژه ها توقفی را از ادرس سایت حذف کنید. کلماتی همانند “از” , “و” و در حالت انگلیسی همانند “A”، and “” و غیره . در نسخه های ۱٫۱٫۶ و بالاتر افزونه یاست سئو به چهره قبل فرض این کار صورت می گیرد. و آدرس های شما از حالت زشتی به چهره ساده تبدیل می شود.

البته باید دقت داشته باشید اگر آدرس های قبلی شما با کلمات زاید تنظیم شده و شما با آن آدرس لینک گرفتن کرده اید بهتر است با استفاده از ریدارکت آن ها را به آدرس اصلی تان هدایت کنید.

توصیه زاکربرگ به مدیران فیسبوک: اپل را کنار گذاشته و از اندروید استفاده کنید

بر اساس گزارش منتشر شده در نیویورک تایمز، مارک زاکربرگ بنیانگذار فیس‌بوک به مدیران خود توصیه کرده است تا با کنار گذاشتن گوشی­‌های آیفون خود، از دستگاه‌های اندرویدی استفاده کنند. این توصیه پس از آن مطرح می­‌شود که تیم کوک مدیرعامل اپل به صورت عمومی در رابطه با جنجال‌­های ایجاد شده توسط شرکت کمبریج آنالیتیکا که از اطلاعات شخصی کاربران فیس‌بوک استفاده کرده بود، اظهارنظر کرد.

تیم کوک مدیرعامل غول سخت‌افزاری آمریکایی در گفتگو با شبکه‌ی تلویزیونی MSNBC اظهار داشت:

ما هرگز داده­‌های شخصی کاربران را جمع‌آوری نمی­‌کنیم و معتقدیم حفظ حریم خصوصی حق طبیعی و مسلم انسان بوده و از آزادی‌های مدنی افراد به شمار می­‌رود.

به گزارش تایمز و پس از اظهارات کوک، زاکربرگ از مدیران خود خواسته است تا از اندروید استفاده کنند چرا که سیستم‌عاملی همه­‌گیر بوده و تعداد کاربران آن در جهان بیشتر از iOS است. با وجود تقاضای زاکربرگ هنوز مشخص نیست که آیا مدیران فیس‌بوک به خواسته‌ی او عمل کرده­‌اند یا خیر. گفتنی است فیس‌بوک تاکنون به تقاضای رسانه­‌ها برای اظهار نظر رسمی در ارتباط با گزارش نیویورک‌تایمز پاسخ نداده است.

این شبکه‌ی اجتماعی محبوب زمانی تحت نظارت دستگاه‌­های قضایی قرار گرفت که گزارش منتشر شده در نیویورک‌ تایمز و روزنامه‌ی گاردین مدعی شد شرکت مشاوره‌ی دیجیتال کمبریج آنالیتیکا که با کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ همکاری کرده است، به شکل نا­مناسبی جزئیات و اطلاعات شخصی ۸۷ میلیون نفر از کاربران فیس‌بوک را بدون اجازه آنها استخراج کرده است.  

در طرف مقابل اپل همواره بر احترام به حریم خصوصی کاربران تأکید کرده و خود را بزرگترین حامی داده‌های شخصی کاربران­ش معرفی می­‌کند. مدیرعامل کوپرتینویی­‌ها حتی پیش‌­تر نسبت به خطرات شبکه­‌های اجتماعی و دیگر خدماتی که بصورت آنلاین عرضه می­‌شوند هشدار داده است. کوک به صورت رسمی اعلام کرده است که شرکت مطبوع­ش حفاظت از حریم خصوصی کاربران را به فروش اطلاعات شخصی آنان و کسب سود بیشتر ترجیح می­‌دهد.

رایانش ابری چیست؟

در رایانش ابری (Cloud Computing)، کاربران بی‌نیاز از تأمین و نگه‌داشت سخت‌افزار یا کانفیگ سرویس، از ابتدا می‌توانند در هر لحظه منابع و سرویس دلخواه خود را درخواست و از آن استفاده کنند.

امروزه، کسب‌وکارهای گوناگونی مانند وب‌سایت‌های بزرگ اینترنتی و اپلیکیشن‌های موبایل به‌دلیل مزایای بی‌شمار سرویس‌های ابری به این پلتفرم مهاجرت کرده‌اند.

رایانش ابری چیست

رایانش ابری چه مزایایی دارد؟

چرا رایانش ‌ابری با استقبال چشمگیری مواجه شده است؟ درادامه، به مهم‌ترین مزایای استفاده از سرویس‌های ابری اشاره می‌کنیم:

سرمایه‌گذاری مطمئن و براساس نیاز

برخلاف گذشته و به‌جای آنکه از ابتدا برای راه‌اندازی یا خرید تجهیزات دیتاسنتر هزینه‌ی بسیاری صرف کنید، می‌توانید فقط براساس نیاز و به‌شکل آنلاین و لحظه‌ای منابع لازمتان را تهیه کنید. هر زمانی به منابع بیشتری نیاز داشتید، بدون دغدغه و به‌سرعت می‌توانید این منابع را افزایش و با کاهش نیاز منابع را کاهش دهید. درنتیجه، فقط براساس نیازتان و به تناسب مصرف هزینه می‌پردازید.

قیمت مناسب

باتوجه‌به اینکه در سرویس‌های ابری تعداد مشتریان زیاد است، تهیه‌ی سخت‌افزار برای Cloud Provider هزینه‌ی کمتری دارد و درنتیجه، می‌تواند منابع لازمِ مشتریان را نیز با قیمت مناسب‌تری دراختیارشان قرار دهد.

سرویس‌دهی مستمر (Business Continuity)

سرور‌های شما در زیرساخت ابری همواره فعال است و خرابی سخت‌افزار سبب ازدست‌رفتن دسترسی به سرور‌ها نخواهد شد. این موضوع از درخواست‌های مهم کسب‌وکارهای بزرگ است که به سرویس‌دهی مستمر به مشتریانشان نیاز دارند و ازدسترس خارج‌شدن (Down) سرویسشان حتی برای چند دقیقه، خسارت بسیار زیادی به‌بار می‌آورد. درنتیجه، این یکی از دلایل مهم‌ کسب‌وکارهای بزرگ آنلاین برای مهاجرت به سرویس‌های ابری است.

افزایش سرعت و چابکی

در رایانش ابری، تمامی سرویس‌های مدنظرتان را با چند کلیک راه‌اندازی می‌کنید و به‌سرعت به آن‌ها دسترسی خواهید داشت. این موضوع در سرعت و چابکی کسب‌وکارتان بسیار تأثیرگذار است و به شما امکان می‌دهد بیشترین تمرکز را روی محصول خود بتوانید داشته باشید.

کارایی (Performance) بیشتر

فراهم‌کننده‌های سرویس رایانش ابری، مانند آروان، باتوجه‌به مشتریان و تقاضاهای متفاوتشان همواره سعی می‌کنند بهترین کارایی را در حوزه‌های مختلف مانند پهنای باند اینترنت و کارایی دیسک و قدرت پردازنده دراختیار مشتریان قرار دهند. بنابراین وقتی مشتریان در این بستر قرار می‌گیرند، دغدغه‌ای برای کارایی بخش‌های مختلف سیستم نخواهند داشت و با اطمینان به توسعه و بهبود محصولشان مشغول خواهند شد.

انواع سرویس‌های رایانش ابری چیست؟

رایانش ‌ابری مفهوم جامعی از چند زیرمجموعه‌‌ است. دسته‌بندی‌های اصلی در رایانش ابری عبات‌اند از: Iaas و PaaS و SaaS. این دسته‌بندی‌ها هرکدام یک بخش از پازل رایانش ابری را تشکیل می‌دهند. درادامه، بررسی می‌کنیم که این دسته‌بندی‌ها چیست‌اند؟‌

(IaaS (Infrastructure as a Service

Infrastructure as a Service که در ایران بیشتر با Yas تلفظ می‌شود، شامل عرضه‌ی بسته‌ی کامل زیرساخت‌های IT مانند نتورک (Network) و سرور (Server) و فضای ذخیره‌سازی ازطریق اینترنت و به‌شکل آنلاین است. مدیریت و نگه‌داری این زیرساخت مشابه زیرساخت‌های سنّتی است که افرادی مانند SysAdminها با آن آشنا هستند.

رایانش ابری چیست

(PaaS (Platform as a Service

سرویس PaaS به کاربران امکان می‌دهد دغدغه‌ی نگه‌داری سرویس‌های زیرساختی مانند سیستم‌عامل را نداشته باشند. وظیفه‌ی مدیریت منابع برای سیستم‌عامل‌ها، پچ‌کردن آن‌ها و سایر وظایف به‌عهده‌ی فراهم‌کننده‌ی زیرساخت است. بدین‌ترتیب، می‌توانید در زمانی کمتر از یک دقیقه سیستم‌عاملی با کانفیگ دلخواهتان را آماده کنید و پس‌ازآن، تمامی تمرکزتان روی نرم‌افزارتان باشد.

 

رایانش ابری چیست

(SaaS (Software as a Service

آخرین بخش پازل رایانش ابری مربوط‌به سرویس SaaS است. در این بخش، کاربر حتی با نرم‌افزار و شیوه‌ی کانفینگ آن نیز کاری نخواهد داشت. نمونه‌ی بارز آن، استفاده از سرویس ایمیل است که کاربر بدون درگیرشدن با سیستم‌عامل یا حتی نرم‌افزار ایمیل، می‌تواند ایمیل سرورش را راه‌اندازی کند.

 

رایانش ابری چیست

در بین این دسته‌بندی‌ها، جالب است بدانید براساس پیش‌بینی گارتنر، اندازه‌ی بازار سرویس IaaS در سال ۲۰۲۲ حداقل صدمیلیارد دلار خواهد بود که نشان‌دهنده‌ی نیاز فراوان بازار در این حوزه است.

در نمودار زیر، میزان رشد بازار در هرکدام از دسته‌بندی‌های سرویس رایانش ابری از سال ۲۰۱۶ تا سال ۲۰۲۰ آمده است.

رایانش ابری چیست

سرویس رایانش ابری با چه روش‌هایی اجرا می‌شود؟

سرویس رایانش ابری به سه شکل اجرا می‌شود: سرویس ‌ابری عمومی (Public Cloud) و سرویس ‌ابری خصوصی (Private Cloud) و سرویس‌ ابری ترکیبی (Hybrid Cloud).

سرویس ابری عمومی (Public Cloud)

تمامی زیرساخت این روش روی ابر و در محیط اینترنت قرار دارد و تمامی کاربران می‌توانند به سرور‌های خود از هرجایی دسترسی داشته باشند. همچنین، از مزایایی چون جابه‌جایی بین دیتاسنتر‌های مختلف برای افزایش میزان امنیت می‌توانند استفاده کنند. در سرویس‌ ابری عمومی، کاربران هیچ دغدغه‌ای بابت سخت‌افزار و دیتاسنتر نخواهند داشت.

معرفی نرم افزار CISCO ONE

نرم افزار CISCO ONE چیست؟

سری نرم افزارهای  Cisco ONE به عنوان یک راه مقرون به صرفه و انعطاف پذیر جهت دستیابی به نرم افزارهای مورد نیاز برای مراکز داده ، مسیریابی، سوئیچینگ و همچنین نیازهای بی سیم می‌باشند.

این سری از سیستم عامل ها خدمات زیر را به مشتریان عرضه می نمایند:

  • اتصال شعبات یک شرکت و یا سازمان با محیط اطراف و سایر شعبات به صورت کابلی و یا بی سیم
  • ایجاد یک شبکه مرکز داده بسیار امن که با Cloudهای عمومی، خصوصی و ترکیبی کار می کند
  • ایجاد همکاری میان صدا و تصویر در سراسر شبکه

نرم افزار های Cisco ONE ، خرید ، مدیریت و ارتقاء نرم افزار های زیرساختی را ساده تر می سازند.

هنگام خرید:

با خرید نرم افزار واحد و جامع Cisco ONE به دلیل دارا بودن بسیاری از قابلیت های نرم افزاری دیگر نیازی نیست که هزینه‌ی جداگانه برای خرید این نرم افزار ها پرداخت کنید.

هنگام استفاده:

به دلیل به روزرسانی‌ها و ارتقاءهای مداوم این سری از نرم افزار ها ،  شبکه‌ی شما نیز همزمان به روز می‌شود.

هنگام Refresh:

شما با خرید این سری از نرم افزارها می‌توانید کلیه سخت افزارهای سیسکو را ارتقاء دهید که این امر سبب کاهش هزینه‌های نرم‌افزاری شما خواهد شد زیرا این گونه از نرم افزارها وابسته به سخت افزار خاصی نبوده و قابلیت انتقال به نسل بعدی را نیز دارا می‌باشند.

ویژگی هایCisco ONE :

نرم افزار Cisco ONE ویژگی های زیر را ارائه می دهد:

  • سری از نرم افزارها دارای قیمت‌های عالی و دارای قابلیت use-case scenarios می‌باشد.
  • شما با وجود این نرم افزار ها به کلیه به روز رسانی‌ها ، ارتقاء ها و فن آوری‌های جدید از طریق پشتیبانی سیسکو بهره مند خواهید شد.
  • قابلیت به روز حفاظت از امنیت
  • حفظ سرمایه از طریق قابلیت انتقال این نرم افزار به سخت افزارهای دیگر

چگونگی عملکرد Cisco ONE :

نرم افزار‌های سیسکو ONE برای سوئیچینگ، مسیریابی و دامنه شبکه مراکز داده در دسترس هستند. این نرم افزارها با ارائه قابلیت‌های پشرفته، به کلیه نیاز های پیچیده‌تر مشتری پاسخ می‌دهند.

سیسکو ONE تنها با مجوزهای دائمی ارائه می شود. البته لازم به ذکر است در سال 2017 جایگزین هایی با نام های Cisco DNA برای شبکه‌های سازمانی و Cisco ACI برای مراکز داده  بازنویسی شده است. همچنین با دارا بودن قابلیت های بسیار سبب ایجاد ارتباط میان تجهیزات کابلی و بی سیم بین شعب مختلف یک شرکت خواهد شد. از دیگر ویژگی‌های این نرم افزار توانایی مسیریابی در شبکه می‌باشد. مراکز داده Cisco ONE سبب ارتباط میان مراکز داده فیزیکی و مجازی در سراسر شبکه شما خواهد شد.

معرفی نرم افزار CISCO ONE

مزایایی نرم افزار Cisco One برای سازمان ها:

با استفاده از نرم افزار Cisco One ، سازمان شما مزایای زیر را به دست می آورد:

  • نرم افزار لازم برای راه اندازی راه حل های کلیدی کسب و کار با قیمت مناسب
  • قابلیت های جدید نسخه موجود از طریق ارتقا و به روز رسانی های جزئی برای کمک به اطمینان از اینکه نرم افزار شما به طور سازگار عمل می کند و همیشه به روز است
  • حفاظت از سرمایه گذاری با قابلیت انتقال مجوز نرم افزار در سراسر چرخه های refresh سخت افزاری
  • دسترسی سریع تر به ویژگی های جدید سیسکو و محصولات

ارتباط Cisco ONE با Cisco DNA and ACI :

با گسترش روز افزون تکنولوژی، ضرورت ایجاد مراکز داده جهت پیشرفت در کسب و کار دیجیتال اهمیت زیادی پیدا کرده است. که البته این مراکز داده نیازمند رویکرد جدیدی مبتنی بر به روز رسانی های پی در پی، اتوماسیون، امنیت داخلی، نظارت پیشگیرانه و عیب یابی می باشند. سیسکو این شبکه جدید را با استفاده از معماری شبکه های دیجیتال سیسکو (DNA) برای شبکه های سازمانی و زیرساخت های مرکز کاربردی (ACI) ارائه می دهد.

جایگزین های مشترک Cisco One یعنی آخرین نوآوری ها در DNA سیسکو و ACIدر سال 2017 به وضوح برجسته تر شده و در دسترس قرار گرفتند. تغییر نام آنها جهت ایجاد مدیریت و کنترل مبتنی بر سیاست صورت گرفته است. با این وجود کلیه نرم افزار ها با نام های گوناگون به صورت به روز شده در دسترس قرار دارند.

معماری جدید سیسکو DNA

معرفی یک دوره جدید در شبکه با شبکه های مبتنی بر هدف:

تفاوت شبکه مبتنی بر هدف با دیگر شبکه ها در توجه مداوم و همچنین سادگی در فهم نیاز های کاربران می باشد به طوری که با دانستن این نیازها به راحتی آنها را به اجرا در می آورند. از طرفی دیگر تفاوت این شبکه ها در این است که، در حالت عادی می بایست هزاران دستور را به صورت دستی اعمال نماییم اما در این شبکه ها تمام دستورات به صورت اتوماتیک اجرا می شوند و باعث تمرکز بیشتر مدیران بر روی هدف ها سازمان می شود.

معماری شبکه دیجیتال سیسکو (DNA سیسکو) مانند پلی جهت رسیدن تیم شما به یک شبکه مبتنی بر هدف می باشد. این یک معماری open، expandable، software-driven است که عملیات شبکه شرکت شما را سریعتر و ساده تر می کند و این در حالی است که سبب کاهش هزینه ها و کاهش خطر در شبکه می گردد. این تنها  شرکت سیسکو است که می تواند شبکه ای با هوش عمیق و امنیت یکپارچه و یک سیستم اتوماسیون در تمام شبکه را در مقیاس بزرگ، ارائه نماید. DNA سیسکو زمان کارهای تکراری و زمان بر هنگام پیکربندی شبکه را کاهش داده به همین دلیل یک مسئول IT می تواند بر نوآوری های مورد نیاز کسب و کار خود تمرکز کند.

قابلیت اطمینان و سیستم اتوماسیون DNA سیسکو بر روی یک کنترل کننده شبکه مبتنی بر نرم افزار (SDN)، تجزیه و تحلیل متنی غنی، مجازی سازی شبکه و مقیاس پذیری وسیع Cloud ساخته شده است. این دوران کاملا جدیدی از شبکه است

بیشتر روترها، سوئیچ ها و سیستم های انتقال بی سیم، امروزه از Cisco DNA و یا نرم افزار های به روز رسانی شده استفاده می کنند. این در حالی است که با دریافت اشتراک نرم افزار های جدید می توانید از Cisco DNA Premier، Cisco DNA Advantage و Cisco DNA Essentials استفاده نمایید و از نوآوری های جدیدی که از طریق این نرم افزار ها فعال شده اند بهره مند شوید.

مزایا:

  • دستیابی به چابکی بیشتر در کسب و کار با ارائه خدمات سریع تر شبکه
  • کاهش هزینه های نصب و نگهداری و همچنین کاهش زمان عیب یابی در شبکه
  • کاهش ریسک با تشخیص سریعتر تهدید
  • نوآوری بهتر با ارائه تجربیات متمایز از طریق بینش های متفاوت
  • کاهش هزینه های سرمایه گذاری با قابلیت انتقال مجوز و دسترسی و انتقال آن به نوآوری های در حال پیشرفت
  • پردازش اطلاعات را ساده کرده و تجربیات برنامه را با API های باز پلتفرم، SDK ها و آداپتورها بهبود می بخشد.

چرا یک شبکه مبتنی بر هدف را انتخاب می کنیم؟

چگونه یک شبکه مبتنی بر هدف به شما در کسب و کار کمک می کند؟

این معماری به طور مداوم شبکه را با نیازهای سازمانی تطبیق داده و نظارت بر شبکه، پردازش خودکار و محافظت در برابر تهدیدات را ارائه می نماید. به عنوان مثال، کلیه عملکردهای کاربران در شبکه توسط تجهیزات ثبت و ضبط شده و خود را با آن نیازها سازگار می کنند. و، به طور خودکار سیاست های دسترسی بین کاربران، برنامه ها و دستگاه ها را به طور مرتب در هر نقطه از شبکه اعمال می کند. این شبکه ها نیازهای عملیاتی را درک کرده و به طور مداوم تصاویر و تکه های نرم افزار طلایی را اعمال می کنند.

آنچه که همه اینها را ممکن می سازد، یک تحول اساسی در نحوه ساخت و اجرای شبکه ها است:

  • مدلهای مبتنی بر سخت افزار که به سیستم عامل های باز، برنامه ریزی شده و پلت فرم های نرم افزار محور که با دیگر برنامه ها مانند سیستم ها و حوزه های فراتر از شبکه ادغام می شوند، راه می دهند.
  •  مدیریت رابط خط فرمان تکراری به طور دستی وارد می شود و  به طور خودکار توسط اتوماسیون مبتنی بر سیاست جایگزین می شود.
  • امنیت مبتنی بر محدوده ایجاد شده در این سیستم سبب شده است که این قابلیت از لبه (edge ) شبکه تا ابر شبکه cloud را مورد \شتیبانی قرار دهد.
  • قابلیت مانیتورینگ و پشتیبانی شبکه به صورت ساده برای کاربران و دستگاه ها و برنامه ها و اجزا شبکه در تمام نقاط شبکه.

سیسکو DNA تمام این تغییرات را منعکس می کند. با استفاده از این معماری، کسب و کار و فناوری اطلاعات می توانند به مراتب پیچیده تر و سریعتر و هوشمندانه تر به شرایط کسب و کار پاسخ دهند.