قالب های فارسی وردپرس 6

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 6

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

مردی با این خصوصیات، همسر خوبی برایتان خواهد بود

اگر شما هم در یک رابطه عاطفی به سر می‌برید، اما مطمئن نیستید که مرد زندگی تان همسر ایده آلی هم برایتان خواهد بود یا خیر، ما در ادامه مطلب خصوصیات یک مرد مناسب برای ازدواج را آورده ایم که امیدواریم به کمک تان آید.

برترین ها - ترجمه از پردیس بختیاری: اگر شما هم در رابطه عاطفی به سر می برید اما مطمئن نیستید که مرد زندگی تان همسر ایده آلی برایتان خواهد بود یا خیر، ما در ادامه مطلب خصوصیات یک مرد مناسب برای ازدواج را آورده ایم که امیدواریم به کمک تان آید.

مردی با این خصوصیات، همسر خوبی برایتان خواهد بود

نگران نیستید

احتمالا شما هم در روابط قبلی تان نگرانی را تجربه کرده اید. این نگرانی ناشی از رفتار طرف مقابل است. اگر شریک فعلی زندگی تان به گونه ای رفتار می کند که شما نگرانی اساسی در مورد او ندارید، اطمینان یابید که در رابطه با او احساس امنیت خواهید داشت و به تبع می تواند تکیه گاه خوبی برایتان باشد.

او برای بهتر شدن تلاش می کند

اگر فردی که در زندگی تان است، برای بهتر شدن رابطه مدام تلاش می کند و حتی قادر است که خودش را تغییر دهد، بدانید که او می تواند گزینه خوبی برای آینده تان نیز باشد. به عنوان مثال زمانی که شما از او ناراحت می شوید و ناراحتی تان را به زبان می آورید، او سعی می کند که به خوبی به حرف هایتان گوش دهد و پس از آن برای شادی شما هم شده، آن رفتارش را تغییر دهد.

مردی با این خصوصیات، همسر خوبی برایتان خواهد بود

نزد دوستان تان به خوبی از او یاد می کنید

همه ما زمانی که کنار دوستان مان هستیم، از رابطه عاطفی مان حرف می زنیم یا این که درد و دل می کنیم. اگر در این شرایط شما با خوشحالی از شریک زندگی تان صحبت و خاطرات خوشی را از او تعریف کردید، بدانید که شما از رابطه با او راضی هستید و همین برای گرفتن یک تصمیم گیری جدی تر، کافی ست.

کارهای شما را انجام می دهد

شاید این موضوع از نظر شما کوچک و بی اهمیت باشد اما اگر شریک زندگی تان در مواقع ضروری به دادتان رسید و مسئولیت کارهای شما را به عهده گرفت، بدانید که گزینه مناسبی برای ازدواج خواهد بود. به عنوان مثال اگر یادتان رفته چیزی را بخرید و به او گفتید که به جای شما این کار را انجام دهد و او هم بدون گله و شکایت به کمک تان شتافت، بدانید که انتخاب تان درست بوده است.

از شما تعریف می کند

اگر در شغل تان پیشرفت کرده اید یا اگر هنر جدیدی را آموخته اید و مرد زندگی تان از شما در مقابل دیگران تعریف و تمجید کرد، بدانید که او برایتان ارزش زیادی قائل است و می تواند فرد قابل اعتمادی در زندگی آینده تان باشد.

منبع

شما شریک زندگی ایده آل تان را پیدا کرده اید
 
مهمترین چیز در ازدواج، پیدا کردن یک شریک زندگی ایده آل است. قبل از آنکه به فکر چیزهای دیگری باشید، باید بدانید که آیا فردی که در مقابل شما قرار دارد، همان آدمی است که دوست دارید یک عمر کنارش زندگی کنید؟ شاید فکر کردن به مراسم عروسی و خرید جهیزیه و خانه برایتان رویایی باشد اما همه آنها در کوتاه مدت تمام می شوند و آنچه برای شما می ماند، شریک زندگی تان است. بنابراین لازم است که در مورد حس قلب خود و احساس او نسبت به خودتان اطمینان حاصل کنید.
 
 اگر این نشانه ها را دارید، وقت ازدواج تان است!
 
خوشگذرانی های قبل دیگر شما را شاد نمی کنند
 
این بدان معنی نیست که افرد متاهل خوشگدرانی نمی کنند، بلکه منظور ما نوع خوشگذرانی است. اگر بیرون رفتن های هر روز با دوستان تان دیگر شما را مانند قبل شاد نمی کند، بدین معنی است که شما باید سبک زندگی تان را تغییر دهید. پس از ازدواج دیگر شما نمی توانید مانند گذشته هر شب بیرون بروید یا ساعت ها وقت تان را پای آینه و صرف آرایش و حاضر شدن کنید. دیر آمدن به خانه نیز دیگر معنایی نخواهد داشت. بلکه شما مسئولیت های بیشتری خواهید داشت که دست و پای شما را برای بسیاری از کارها می بندد. پس اگر حوصله تان از خوشگذرانی های دوران مجردی سر رفته، بهتر است که به ازدواج فکر کنید.
 
پس انداز دارید
 
این مورد یکی از مهمترین موارد برای ازدواج است. ازدواج کردن خرج دارد. اجاره خانه، خرج خورد و خوراک، بچه دار شدن... نیاز به پول دارد بنابراین شما باید قبل از ازدواج حتما مقداری از پول تان را پس انداز کنید زیرا هزینه های ازدواج غیر قابل پیش بینی ست و ممکن است که برایتان دردسرساز شود.
 
 اگر این نشانه ها را دارید، وقت ازدواج تان است!
 
شما شغلی مناسب دارید
 
همان قدر که داشتن پس انداز برای ازدواج مهم است، داشتن یک شغل مناسب نیز از ضروریات است، شغلی که به کمک آن بتوانید از پس هزینه های سنگین زندگی متاهلی برآیید. با داشتن یک شغل ایده آل، اعتماد به نفس شما نیز افزایش می یابد و قادرید برای ادامه مسیر زندگی تان برنامه ریزی کنید. کار شما باید انگیزه و اشتیاق تان باشد. اما اگر شغلی داشته باشید که با وجود سختی و ساعات کاری زیاد حقوق قابل توجهی دریافت نکنید، به مرور فرسودگی و ناامیدی به سراغ تان خواهد آمد که این امر بر زندگی مشترک تان نیز تاثیری منفی خواهد گذاشت. بنابراین اگر به فکر تشکیل خانواده هستید، به دنبال شغلی با درآمد قابل قبول باشید.

چطور پول خرج کنیم؟



 

چطور پول خرج کنیم

 



گاهی وقت‌ها عدم موفقیت‌های مالی به علت داشتن الگوهای مالی قدیمی و نادرست اتفاق می‌افتد.


شما با تغییر این الگوها، می‌توانید رفتارهای مالی‌تان را بهبود بخشید و به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا کنید.

 

یک راه خوب برای خارج‌شدن از چهارچوب الگوهای قدیمی این است که برنامه مالی مشخصی داشته باشید و مصارف و مخارج‌تان را بودجه‌بندی کرده و درصد مشخصی از درآمدتان را به کارها و فعالیت‌های موردنظرتان تخصیص دهید و سعی کنید از این الگو پیروی کنید.
این کار کمک می‌کند تا بهتر بتوانید هزینه‌هایتان را مدیریت کنید. برای شروع می‌توانید از الگوی پیشنهادی زیر استفاده کنید.

 



55 درصد برای نیازهای اصلی و روزمره:

 

معمولا بیشترین بخش درآمد، صرف مواردی مانند خوراک، پوشاک، مسکن، بیمه، لوازم خانگی و چیزهایی از این دست - که جزء ضروریات زندگی هستند - می‌شود. این موارد هزینه‌های بالایی دارند اما آن‌قدر ضروری هستند که نمی‌توان از آنها چشم‌پوشی کرد.

 



10 درصد برای یادگیری و آموزش:

 

برای تقویت قوای ذهنی و افزایش توانایی‌هایتان و برای اینکه بیشتر بیاموزید و رشد کنید، مبلغی درنظر بگیرید. با این کار موقعیت‌ها و فرصت‌های جدیدی پیش رویتان قرار خواهد گرفت و به موفقیت‌ها و پیشرفت‌های بیشتری دست پیدا خواهید کرد.

 

 


10 درصد برای تفریح و لذت:

 

هر ماه بخشی از درآمدتان را برای تفریحات و علاقه‌های شخصی‌تان درنظر بگیرید. سعی کنید این احساس را از خودتان دور کنید که پولتان به هدر می‌رود. خرج‌کردن پول در مواردی که موردعلاقه شماست، باعث شادی و آرامش شده و احساس لذت و رضایت از زندگی را در شما بالا می‌برد.

منبع

چگونه همسرمان را ببخشیم؟

قادر به بخشش بودن و صرفنظر کردن از رنجش‌های گذشته، ابزار مهمی در زندگی مشترک است. ضمنا اگر بتوانید ببخشید می‌توانید خودتان را هم از نظر جسمی و هم از جنبه‌ی روانی سالم نگه دارید. در واقع بخشش و چشم پوشی، یکی از موثرترین شیوه‌های حفظ پایه‌های رابطه‌ی زناشویی است.

برترین ها - ترجمه از هدی بانکی: قادر به بخشش بودن و صرفنظر کردن از رنجش‌های گذشته، ابزار مهمی در زندگی مشترک است. ضمنا اگر بتوانید ببخشید می‌توانید خودتان را هم از نظر جسمی و هم از جنبه‌ی روانی سالم نگه دارید.

در واقع بخشش و چشم پوشی، یکی از موثرترین شیوه‌های حفظ پایه‌های رابطه‌ی زناشویی است.

جنبه‌های مثبت بخشش

اگر آزردگی‌ها، ناامیدی‌ها، دلخوری‌ها، سرخوردگی‌ها، بی‌ملاحظه‌گی‌ها و خشم‌ها را با خود حمل کنید، وقت و انرژی خود را تلف خواهید کرد. در دل نگه داشتن این احساسات منفی می‌تواند در نهایت موجب نفرت و تلخی‌های بیش از حد شود.

اگر نتوانید ببخشید نابود خواهید شد، چون به سلامت جسم و روح‌تان آسیب می‌زنید. مدام در حالتی از خشم و کینه بودن، اساس رابطه‌ را سست می‌کند.

چگونه همسرتان را ببخشید

چگونه همسری را که آزرده‌تان کرده ببخشید

  • نسبت به بخشش، پذیرا باشید.
  • برای بخشیدن همسرتان یک تصمیم آگاهانه بگیرید.
  • وقتی تصاویر رنجش و دلخوری در ذهن‌تان جولان می‌دهد، به یک مکان آرامشبخش فکر کنید یا کاری انجام دهید که حواس‌تان از این افکار ناخوشایند پرت شود.
  • اشتباه یا خطای همسرتان را بارها به او گوشزد نکنید و در بگومگوهای‌تان از آن به عنوان دستاویز استفاده نکنید.
  • به دنبال انتقام یا مجازات نباشید. تلاش برای تلافی کردن فقط دردتان را شدیدتر می‌کند و هیچ احساس خوبی به شما نمی‌دهد.
  • بپذیرید که ممکن است هرگز دلیل خطای همسرتان یا رفتار اشتباه او را ندانید.
  • یادتان باشد که بخشیدن به معنای چشم پوشی از رفتار نادرست همسرتان نیست.
  • با خودتان مهربان و صبور باشید. توانمند شدن برای بخشیدن زمانبر است، پس عجله نکنید.
  • اگر واقعا قادر به بخشیدن نیستید یا دیدید مدام در حال مرور دلخوری‌ها و ... هستید، بهتر است از یک مشاور حرفه‌ای کمک بگیرید.

اگر باعث ناراحتی همسرتان شدید چگونه عذرخواهی کنید؟

  • بابت ناراحتی که ایجاد کرده‌اید، نشان دهید که واقعا پشیمانید.
  • به همسرتان قول دهید که با تکرار رفتار آزاردهنده‌تان دیگر او را نخواهید رنجاند.
  • عواقب رفتار نادرست‌تان را که دلخوری ایجاد کرده بپذیرید.
  • نشان دهید که برای اصلاح و جبران اشتباه‌تان آماده‌اید.
  • نسبت به همسرتان صبور باشید. او نیز برای اینکه بتواند شما را ببخشد به زمان نیاز دارد. احساسات همسرتان را نسبت به اشتباهی که مرتکب شده‌اید با گفتن: «حالا که طوری نشده!» نادیده و دست کم نگیرید.
  • عذرخواهی‌تان از صمیم قلب باشد. برای اینکار باید عملا نشان دهید که قصد جبران دارید.

چگونه از یک رابطه مسموم خارج شویم؟

روابط مسموم مانند حملِ چمدانی سنگین در سربالایی است: هرچه مدت بیشتری تلاش کنید، بار سنگین‌تر می‌شود. زمانی که بفهمید در یک رابطه مسموم هستید، با خارج شدن از آن خود را از فشار عذاب‌آور نجات می‌دهید.

وب‌سایت فرادید: روابط مسموم مانند حملِ چمدانی سنگین در سربالایی است: هرچه مدت بیشتری تلاش کنید، بار سنگین‌تر می‌شود. زمانی که بفهمید در یک رابطه مسموم هستید، با خارج شدن از آن خود را از فشار عذاب‌آور نجات می‌دهید. درباره خواسته خود روراست باشید تا همسرتان به‌وضوح متوجه شود که خواهان پایان رابطه هستید. محدودیت‌هایی تعیین کنید تا دوباره به عقب برنگشته و به دام نیفتید. سپس به فکر سلامت عاطفی و روانی خود باشید تا در آینده روابط سالم‌تری داشته باشید.

چگونه از یک رابطه مسموم خارج شویم؟

آن‌چه در این گزارش می‌خوانید صرفاً برای روابطی است که تحت عنوان "مسموم" تعریف می‌شوند. مسموم بودن یک رابطه ممکن است دلایل مختلفی داشته باشند اما نباید بعد از هر مشکل یا سختی در روابط، آن را رابطه‌ای مسموم تلقی کنید.

گام اول: اتمام رابطه

به خود یادآور شوید که رابطه باید تمام شود

برای اتمام رابطه از همان اول به دلایل و استدلال‌های محکمی نیاز دارید تا مطمئن باشید که آن‌ها را دنبال خواهید کرد. اندکی وقت بگذارید و تمام دلایل بد بودن رابطه را یادداشت کنید.

یکی از مهم‌ترین دلایل برای ترک رابطه مسموم این است که شما لیاقت بیشتری دارید. بعلاوه، ممکن است مانع پیشرفتتان شود، شما را از دیگران جدا کند و یا به رابطه‌ای توهین‌آمیز تبدیل شود.

حرف‌هایتان را از قبل تمرین کنید

حرف‌هایی که قرار است به همسرتان بزنید را از قبل مرور کنید. این کار سبب می‌شود هنگام رویارویی اعتمادبه‌نفس بیشتری داشته باشید. می‌توانید مقابل آینه یا با یکی از دوستانتان تمرین کنید. اما به خاطر داشته باشید که ممکن است مکالمه مسیر دیگری در پیش گیرد.

همسرتان را از قبل مطلع کنید

به او بگویید که قصد دارد با او صحبت جدی‌ای داشته باشید و بپرسید چه زمانی وقت دارد. می‌توانید تلفنی یا از طریق پیام این کار را انجام دهید. می‌توانید بگویید: "باید درباره مسئله مهمی باهات صحبت کنم. چه موقع وقت داری؟"

محل ملاقات را تعیین کنید

تاحد ممکن سعی کنید مکالمه رودررو باشد. محل ملاقات را بر اساس انتظاری که از واکنش همسرتان دارید تعیین کنید. مثلاً اگر فکر می‌کنید احتمال دارد همسرتان عصبانی شود، در مکانی عمومی قرار بگذارید. اگر همسرتان سابقه رفتارهای خشونت‌آمیز را دارد، با تلفن یا تماس تصویری با او صحبت کنید.

منبع