قالب های فارسی وردپرس 6

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 6

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

سئو وب سایت

سئو را می‌توان مجموعه‌ای از روش‌ها برای تغییر استراتژیک وب سایت‌ها دانست. این فرآیند به بیان مهمترین عوامل پیوسته صفحه و افزایش اهمیت آن در صفحه نتایج جستجو، می‌پردازد.


سئو فرآیند ساده‌ای نیست که به راحتی پیاده‌سازی شود زیرا نیازمند فرهنگ زیاد، دانش پیش زمینه‌ای و صبر است. موتور‌های جستجو با تغییر همیشگی الگوریتم‌های رتبه‌بندی خویش غیر قابل پیش‌بینی هستند؛ بنابراین وظیفه مهندسین سئو بروز نگه داشتن اطلاعات خود در این زمینه است.


سئو سایت یا بهینه سازی سایت یکتا از فعالیت هایی است که بدست سئوکار انجام می شود.


الگوریتم رتبه‌بندی گوگل دارای بیش از 200 معیار جهت رتبه‌بندی یک سایت است. از این رو مهندسین سئو می‌بایست مهم‌ترین این معیار‌ها را جهت پیاده‌سازی موفق سئو بدانند.




اوایل آغاز سئو

در اوایل سنه 1990 اولین موتور‌های جستجو کار خود را ابتدا کردند؛ بعضی از محبوب‌ترین آن‌ها Infoseek،Alta Vista و Yahoo بودند.در آن زمان مردم موتورهای جستجو را به دید یک لیست فهرست شده نگاه می‌کردند که امثال صفحه زرد، سئو اولیه بر بنیاد حروف الفبا اتمام می‌شد. در این لیست صفحاتی همچون AAA در بالای این لیست هستی داشتند.


با رشد همیشگی اینترنت موتورهای جستجوی جدید‌تری نما می‌شدند که از الگوریتم‌های رتبه‌بندی پیچیده‌تری کاربرد می‌کردند. این الگوریتم‌ها با معیار تراکم واژه کلیدی ( تعداد دفعاتی که یک کلمه کلیدی یا یک عبارت در یک صفحه کاربرد شده تقسیم بر تعداد همه کلمات صفحه) و برچسب‌های شبیه key-words برای درک محتویات وب سایت‌ها استفاده می‌کردند. به تعقیب این رشد سئوبرای بیشتر دیده شدن سایت‌ها فعالیت خود را آغاز کرد. با توسعه رتبه‌بندی صفحات توسط موتور‌های جستجو، مهندسین سئو به پیگیری پیدا کردن راه‌هایی جهت تاثیرپذیری در رتبه بندی این موتورها چه با به کارگیری روش‌هایاخلاقی و چه غیر اخلاقی روی آوردند.


یک نوشتار که بدست نیویورک تایمز در نوامبر سنه 1996 چاپ شد درباره توسعه‌دهندگان وب گفتگو کرد که برای پیمان گرفتن در بالای صفحه نتایج جستجو از روش‌های غیر اخلاقی سئو بهره‌گیری می‌کردند. این مقاله توضیح می‌دهد که چگونه توسعه‌دهندگان وب به راحتی یک سایت را به به اتفاق کلمات کلیدی ویژه که معمولا در پشت گرافیک سایت مخفی شده است، بارگذاری می‌کنند که در نتیجه موتورهای جستجو این واژه ها کلیدی را شمارش کرده و رتبه بندی سایت را افزایش می‌دهند.


همان طور که گفته شد توسط آوردن رتبه‌بندی بالا برای کلمات کلیدی خاص در اوایل شغل خیلی راحتی نسبت به امروز بوده است. با بکار گیری روش‌های غیر اخلاقی در آن موعد قرار دریافت در بالای لیست نتایج جستجو تضمین شده بود. امروزه الگوریتم‌های موتورهای جستجو پیچیده‌تر شده‌اند و خیلی سخت است که مهندسین بهینه‌سازی بتوانند موتورهای جستجو را دستکاری کنند، البته این بازی موش و گربه بین مهندسین سئو و موتورهای جستجو امروزه نیز هستی دارد و پیوستگی پیدا خواهد کرد.


اهداف سئو چیست ؟

هدف سئو کمک به وب سایت‌ها در توسط آوردن محل بالا در نتایج جستجوی طبیعی و افزایش پیوستگی بین صفحات و کلمات کلیدی وارد شده توسط کاربران است. نمایش دادن بیشترین صفحات مرتبط با پرس‌و‌جوی جستجوی وارد شده دارای مزایای زیادی هم برای کاربر و هم برای موتور جستجو است که در آن کاربر بیشترین نتایج مرتبط جستجو شده را پیدا می‌کند و موتور جستجو قابل اعتماد می‌شود چرا که الگوریتم آن بیشترین صفحات پیوسته را نشانه می‌دهد.


بعد از اینکه سئوبرای شفا رتبه‌بندی سایت‌ها در نتایج جستجوی طبیعی کار خود را شروع کرد، این فرآیند نیازمند فرهنگ و موعد برای پیاده‌سازی روش‌های خود شد. زمان، بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری اولیه برای بهینه شدن سایت و یا یک صفحه است.


بسته به اینکه چگونه واژه ها کلیدی رقابتی در بهینه سازی مورد بهره‌گیری پیمان می‌گیرند، سئو هفته‌ها یا ماه‌ها طول می‌کشد تا به نتیجه برسد. اگر چه شدنی است نتایج بهینه‌سازی جستجو به سرعت دیده نشود ولی در طویل مدت مزایای سئو باعث افزایش رتبه‌بندی سایت و افزایش بازدیدکنندگان است. برای وب سایت‌ها خیلی مهم است که در صفحه اول نتایج جستجو گوگل به خصوص جزو سه لغایت نتیجه طبیعی اول که 58.4 درصد کلیک‌ها را دربرگیرنده می‌شود، قرار گیرند.


این جای شگفتی نیست که وب سایت‌ها با محصولات و خدماتی که بفروش می‌رسانند بر راز رسیدن به رتبه یک نتایج جستجو چشم وهمچشمی کنند. به عنوان نمونه واژه کلیدی رقابتی "بیمه خودکار" 1.5 میلیون جستجوی گوگل را در ماه به خویش گزین کردن می‌دهد، این بدین معنی است که 3 جایگاه اول 58.4 درصد بازدیدکنندگان و خود جایگاه اول 36.4 درصد بازدیدکنندگان را به خویش اختصاص می‌دهد. این مسئله برای خیلی از سایت‌ها سودمند است که در بالای نتایج جستجو پیمان گیرند به خصوص آنهایی که با افزایش ترافیک سایت به شمار مشتریانشان اضافه می‌شود.

یک مطالعه دیگر وب سایت میموس نشان می‌دهد جستجو کنندگان خیلی همنشین دارند روی پیوندهای طبیعی نتایج جستجو کلیک کنند؛ این مطالعه مشخص می‌کند 72.3 درصد کاربران گوگل روی پیوندهای طبیعی نتایج جستجو کلیک می‌کنند و فقط 27.3 درصد کاربران روی پیوندهای لیستهای پرداخت شده کلیک می‌کنند. این یکی دیگر از دلایلی است که شرکت‌ها تاثیر سئو را دانسته و آماده هستند برای آن موعد و هزینه صرف کنند.

بطور کلی اهداف سئو را می طاقت بصورت ذیل چکیده نمود:


در بازدید وب سایت کارایی بسزایی دارد.

باعث ایجاد برند می شود.

باعث افزایش ترافیک سایت خواهد شد.

باعث شده تارنما در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری برخوردار شد.

باعث افزایش فروش محصولات خواهد شد.

بهترین افزار برای تبلیغات است.



سئو تو صفحه چیست ؟ (On Page SEO)

سئو داخل صفحه به مهار مستقیم کدها و یا محتویات وب سایت شما اعم از متن، تصویر، پیوند و ... پیوسته می‌شود؛ به طور کلی هر چیزی که در سایت خویش بارگذاری می‌کنید مربوط به SEO On Page می‌شود. این طریق پایه تمام تلاش‌های بهینه‌سازی است زیرا جایی است که شما بیشترین مهار را روی آن دارید. هر نوع تغییری را که شما در محتویات سایت خویش ایجاد می‌نمایید در نتایج جستجو تاثیر گذار خواهد بود بنابراین خیلی مهم است که طریق SEO On Page بدرستی پیش از روش SEO Off Page سپریدن شود.


سئو بیرون صفحه چیست ؟ (Off Page SEO)

بر خلاف طریق SEO On Page که توسعه وب سایت با مهار مستقیم بالایی سپریدن می‌شد، روش بهینه سازی بیرون صفحه شامل تمام ارتقاهایی است که در خارج از وب سایت شما اتمام می‌شود؛ این دربرگیرنده تمام چیزهایی است که می‌تواند در توسط آوردن رتبه‌بندی بالای سایت شما کمک کند. SEO Off Page در درجه اول در توسط آوردن پیوند دهندگان (پیوندهایی که از سایت‌های دیگر به سایت شما اشاره می‌کنند) متمرکز می‌شود سپس با به کارگیری روش‌هایی که در بیرون از وب سایت اتمام می‌شود به بهینه‌سازی موتور جستجو می‌پردازد.


SEO Off Page یک فرآیند نامحدود است که توسط مهندسین سئو در جهت توسط آوردن پیوند دهندگان، اداره می‌شود.


سئو کلاه - سفید چیست ؟ (White Hat)

در واژگان فنی این حوزه، سئو کلاه – سفید به مجموعه تکنیک‌ها، روش‌ها و استراتژی‌های که از قوانین و راهنمایی‌های موتورهای جستجو تبعیت می‌کنند، اشاره دارد. که این به معنی فریب یا دستکاری موتور‌های جستجو و یا کاربران به هیچ وجه نیست. این همچنین به سئو اخلاقی نیز یاد می‌شود زیرا دلیل آن این است که یا اجرای بلند مدت داشته و یا از دستورالعمل‌ها و سیاست‌های صحیح جهت بدست آوردن رتبه‌های بالا در نتایج موتور‌های جستجو بهره‌گیری می‌کند.


سئو کلاه - سیاه چیست ؟ (Black Hat)

به عبارتی دیگر اصطلاح سئو کلاه – سیاه اشاره به مجموعه‌ای از دستورات دارد که به هدف فریب، بازی و دستکاری الگوریتم‌های موتورهای جستجو با قصد توسط آوردن رتبه‌بندی بالا، بکار می‌رود. این مهم است که بدانید این‌ روش‌ها غیر اخلاقی بوده و توسط هیچ موتور جستجویی تایید نمی‌شود و بکارگیری این روش‌ها خطر خارج شدن از لیست پایگاه داده را برای همیشه در بر دارد.


انجام تاکتیک‌های سئو کلاه – سیاه ممکن است که مایه افزایش رشد ناگهانی در نتایج جستجو شود ولی می‌تواند منجر به پرداخت جریمه و یا حذف کامل از فهرست پایگاه داده موتور جستجو شود.


مقالات در مقوله بهینه سازی موتور جستجو

در زیر به برخی از مقالات در گویه بهینه سازی موتور جستجو اشاره شده است:


پژوهشی در راهبرد های بهینه سازی موتور جستجو برای گسترش وب سایت های بزرگ

در این تحقیق پژوهشگر معتقد است که هنگامی که پیاده سازی تارنما به سرانجام می رسد مشکلی که خیلی از کمپانی ها با آن روبرو هستند این مسئله است که نمی دانند که چگونه وب سایت خویش را در اینترنت معرفی نماید که بهترین طریق برای شناسایی تارنما بهنیه سازی موتور جستجو است. در این تحقیق بر پای بست، 77 معیاری که از منابع مختلف و موتورهای جستجو رسیدگی نموده است استراتژهای بهینه سازی برای گسترش تارنما را بصورت ذیل شناسایی می نماید:


بهبود ساختار سایت

استراتژی واژه ها کلیدی

استراتژی URL

بهینه سازی کد

پردازش کردن متن

بهینه سازی لینک های ورودی

استراتژی نام پهنه و هاست

آنالیز تکنیک های بهینه سازی موتور جستجو

این تحقیق استراتژی بهینه سازی شرکت های گوگل و مایکروسافت را رسیدگی و روشنگری داده است و موردی که جهت مطالعه و آنالیز پیمان دیتا است، استراتژی های مربوط به شرکت مایکروسافت است. مهمترین معیارها برای بهینه سازی موتور جستجو از عقیده محقق عبارتند از:


اضافه کردن Allow یا DisAllow به نقشه سایت

اضافه کردن URL به نقشه سایت

اضافه کردن نقشه سایت به robots.txt

استفاده از ابزارهای آنالیز جهت crawl

بهینه سازی موتور جستجو جهت افزایش شفا دید وب سایت

در این تحقیق محققین عواملی که در افزایش رتبه سایت تاثیر دارند را به 3 سه بخش تقسیم بندی می کنند:


شرکت های دارنده موتور جستجو: جستجوکنندگان در صفحات موتورهای جستجو یک پرس و جو را اجرا می کنند سپس نتیجه آن در صفحه نتایج موتور جستجو نمایش داده می شود.

وب مسترها و کمپانی های بهینه سازی موتور جستجو: کمپانی هایی که با به کارگیری یکسری آلت و مهارت ها کوشش می کنند رتبه تارنما ها را در صفحه نتایج موتور جستجو افزایش دهند

جستجو کنندگان در موتورهای جستجو: افرادی هستند که در موتورهای جستجو بدنبال یافتن اطلاعات باره نظرشان هستند.

محققین معتقد هستند افرادی که فعالیت بهینه سازی را سپریدن می دهند می بایست از واپسین دگرگونی ها الگوریتم ها ی موتورهای جستجو آگاه باشند و عواملی که مایه می شود ترافیک سایت افزایش پیدا نماید را بخوبی بشناسند و وانگهی از کلماتی که کاربران نهایی بدنبال آن می گردند نیز آگاهی داشته باشند و بعبارتی سایر می بایست اطلاعات خویش را در سه دسته بندی بالا همش بروز نگه دارند.

مشترک

ازدواج و زندگی های آدامسی در اصطلاح به ازدواج هایی گفته می شود که ابتدای آن همه چیز خوب و شیرینی است ولی بعد از گذتش مدتی و با برخورد کردن با یک  سری مشکلات، ازدواج بی معنی شده و از هم می پاشد.

 

ازدواج های امروزی چرا دوام ندارد؟

«با یک راننده تاکسی درباره بهتر بودن ازدواج های سنتی و زندگی شیرین و پایدار نسل قدیم حتی در سخت ترین مشکلات صحبت می کردیم. واژه سازی قشنگی کرد. گفت زندگی های الان شده زندگی‌های آدامسی. اولش شیرین است اما بعد که بی مزه شد آن را دور می اندازند.» در ادامه نگاهی روان شناسانه به چرایی این موضوع و راه حل های مدیریت آن خواهیم داشت.

  

دلایل کم دوام تر شدن زندگی های مشترک امروزی

درباره عشق و علاقه در زندگی مشترک، باورهای فرهنگی زیادی وجود دارد از جمله این که ازدواج باعث از بین رفتن عشق می شود یا رابطه همه زن و شوهرها بعد از گذشت چند سال سرد می شود یا حتی همین اصطلاح زندگی آدامسی که درباره زندگی های امروزی استفاده می شود. اما آیا واقعا عشق بعد از چند سال زندگی مشترک تمام می شود؟ پاسخ به این سوالات نیازمند داشتن یک دیدگاه چند جانبه به مسئله عشق و ازدواج است. برای مثال شاید یکی از علل این که زندگی های امروزی کم دوام تر و سست تر به نظر می آیند، تغییر سطح توقعات و آگاهی همسران به خصوص زن ها، درباره زندگی مشترک و از بین رفتن تدریجی تابوی طلاق و جدایی باشد. احتمالا چند دهه قبل، اگر زن و شوهرها از زندگی مشترک شان ناراضی بودند، به خاطر هنجارهای سفت و سخت اجتماعی کمتر به سمت جدایی و طلاق کشیده می شدند.

  

تصورهای اشتباه درباره کاهش عشق با گذشت زمان

آیا واقعا ازدواج و گذشت چند سال از زندگی مشترک، منجر به کاهش عشق بین افراد می شود؟ برای پاسخ به این سوال، بهتر است اشاره ای داشته باشیم به یک نظریه درباره عشق. عشق مفهومی انتزاعی است و بدون شک تعریف آن با استفاده از واژه ها یکی از دشوارترین کارهاست. این در حالی است که حتی درباره ماهیت عشق هیچ نظریه مشترک و عموماً پذیرفته شده ای وجود ندارد. در این میان نظریه عشق «رابرت جی استرنبرگ» بیش از دیگر نظریات مورد توجه روان شناسان قرار گرفته است. «استرنبرگ» نظریه ای ارائه داده است که در آن عشق را به شکل یک مثلث تصور می کند. او می گوید که عشق مرکب از سه بخش است: صمیمیت، شور و شوق(شهوت) و تصمیم (تعهد).

 

جالب است بدانید بیشتر مردم تنها مولفه شور و شوق را نشانه عشق می دانند و چون به صورت طبیعی در ابتدای زندگی مشترک این مولفه پررنگ تر و قوی تر است، این برداشت را دارند که اوایل زندگی بیشتر عاشق یکدیگر بوده اند و به مرور زمان از عشق آن ها کاسته شده است. این در حالی است که معمولا به مرور زمان دو جنبه دیگر عشق یعنی صمیمیت و تعهد پخته تر و قوی تر خواهد شد و آن چه تعیین کننده یک رابطه مشترک موفق است، تعادل بین این سه مولفه است. شور و شوق بعد انگیزشی رابطه است و در واقع، آن چیزی است که باعث می شود زن و شوهرها برای یکدیگر جذاب و خواستنی باشند بنابراین بسیار طبیعی است که در ابتدای زندگی، بیشترین بخش رابطه زن و شوهرها را به خود اختصاص دهد. به مرور زمان و با شناخت بیشتر، زن و شوهرها در دیگر جنبه ها با یکدیگر صمیمیت پیدا می کنند. برای مثال صمیمیت عاطفی، روان شناختی، عقلانی، معنوی، اجتماعی و تفریحی، زیبایی شناختی و ... یعنی زن و شوهرها بدون شور و هیجان اولیه می توانند در آرامش از صمیمیت چند جانبه در زندگی شان لذت ببرند و به این رابطه رضایت بخش احساس تعهد و تعلق داشته باشند.

 

احتمالا بعد از گذشت چندین سال و گاهی چند دهه، دیگر تنها شور و هیجان نیست که برای آن ها لذت بخش است بلکه صحبت کردن با یکدیگر، درد دل کردن، کمک و همکاری کردن، تفریح کردن، در میان گذاشتن عمیق ترین احساسات و نیازها با یکدیگر، همدل بودن با هم و ... می تواند به اندازه شور و شوق اولیه برای زن و شوهر ها رضایت بخش و ارضا کننده باشد.بنابراین همان طور که گفتم اوضاع دوام عشق آن قدرها هم بد نیست! لازم نیست با از بین رفتن شور و شوق اولیه ناامید شده و احساس کنیم ازدواج مان دارد از دست می رود. کافی است دیدگاه متعادل تر و منطقی تری درباره عشق و دوست داشتن داشته باشیم و از باورهای منفی یا باورهای مثبت غیر واقع بینانه دست بکشیم.

  

توصیه هایی برای افزایش رضایتمندی از زندگی مشترک

یاد گرفتیم عشق و دوست داشتن باید چند جانبه باشد و با کم رنگ شدن یک جنبه از آن، نباید از ازدواج مان نا امید شویم، چه کار کنیم که در گذر زمان زندگی مشترک مان رضایت بخش باقی بماند؟

 

گفت و گو کنید : در زندگی مشترک، تنها گفت و گوی دو نفره است که می تواند منجر به حل مشکل و تعارض شود اما گفت و گو کردن آداب و شرایط خاصی دارد. در یک گفت و گو شما باید هم گوینده خوبی باشید و هم شنونده خوبی. به خصوص خوب شنیدن را تمرین کنید. گفت و گو فرصتی است برای حل مسئله به گونه ای که تا حد امکان خواسته های دو طرف برآورده شود، نه این که میدانی باشد برای جنگ قدرت.

اثری که همان اول بر طرف می گذارید تا آخر عمر یادش می ماند. در حالت اغراق آمیزش این است که این برخورد اول تعیین کننده نوع و ادامه یا عدم ادامه و شکل گیری رابطه خواهد بود. راه های جذاب شدن در اولین برخورد را به شما می گوییم.

 

راه های جذاب شدن در اولین برخورد

به هر حال این واقعیتی است که ذهن در طول برخورد اول، مدام مشغول ارزیابی و بررسی طرف برای تصمیم گیری درباره ادامه ارتباط است. پس مراقب همه چیز باشید. حواستان به زبان بدنتان باشد. در اولین برخورد قبل از هر چیز افراد به سیگنال هایی که طرفشان با زبان بدنش می فرستد توجه می کنند. کافی است فکرتان وقتی او دارد حرف می زند پرت شود که یکهو از نگاهتان این حواس پرتی را بخواند و توی ذوقش بخورد که شما اهمیتی برای حرف او قائل نیستید و احترام دیگران را نگه نمی دارید. پس خودتان را نخارانید، خمیازه نکشید، زل نزنید و غیره. از ما گفتن.

 

نگران دماغتان نباشید

قیافه آدم های مظلوم را به خودتان نگیرید. حتی اگر واقعا آدم مظلومی هستید. کسی این آدم ها را در وهله اول جدی نمی گیرد. بنابراین اگر می خواهید برایتان تره خرد کنند همینطور که خودتان را آماده ورود به دنیای جدید کرده اید، سعی کنید ادای آدم های غیرخجالتی را دربیاورید.

 

بیخود نگویید آدم افتاده ای هستید و سرتان را نیندازید پایین. بگیریدش بالا. سر پایین آن هم در روزهای اول نشانه نداشتن اعتماد به نفس است.اعتماد به نفس احترام می آورد. آدم ها به کسی که به خودش مطمئن است اعتماد می کنند و رویش حساب می کنند. بنابراین حتی اگر اعتماد به نفس ندارید، تظاهر به داشتنش بکنید. یک آدامس بیندازید بالا و هر از گاهی که استرستان بالا گرفت بجویدش،تند تند و پی در پی نه که دستتان رو می شود یا آدم مسخره ای به نظر می رسید. آرام و با طمانینه.

 

روش حمله پیش دستانه را پیش بگیرید و خودتان سراغ دیگران بروید. بعد حتی اگر تمام مدت حرف زدن او سکوت کنید، طرف فوقش مشکوک می شود به اینکه چرا حرف نمی زنید اما عمرا خبردار شود که ماجرا چیست. اگر کسی سراغتان آمد، بلند و واضح با او حرف بزنید و در چشمانش نگاه کنید. حتی اگر در دلتان غوغایی بود و حس کردید دارید پس می افتید، به چیزهای خوب فکر کنید.

 

لبخند بزنید

قیافه های جدی و خشک ترسناکند. لبخند بزنید. این لبخند برایتان تبلیغ خواهد بود. البته برای احتیاط باید یادآوری کنیم لبخندی که دائمی باشد قیافه را شبیه دلقک های خوشحالی که از همه چیز زندگی راضی هستند می کند. پس فقط گهگاه و به موقع لبخند بزنید. مثلا درست لحظه مواجهه با آدم ها یا گاهی که به جمله ای می رسد که قابل تایید است و قبول دارید.

 

همینطورکه سر تکان می دهید لبخند بزنید تا تاکیدتان را بیشتر کند و دوست داشتنی تر شوید یا وقتی طرف دارد از خودش حرف می زند این کار را بکنید. لبخند خداحافظی را هم هیچ وقت یادتان نرود. اگر یادتان رفت یعنی فاتحه همه لبخندها و همه زحمات را خوانده اید. لب هاتان را کمی بکشید، جوری که روی صورتتان دیده شود نه فقط توی دلتان و جوری که خودتان بدانید. فقط اگر عروسی در دلتان راه افتاده کمی لب ها را جمع تر کنید.

  

پسرخاله نشوید

چند سالتان است؟ 18 لااقل. پس تا به این سن فهمیده اید که نباید با مردم سریع پسرخاله شد. راحت بودن با پسرخاله شدن فرق می کند. این دو را قاطی نکنید. هیچ کس خوشش نمی آید یکی از توی خیابان بیاید و دست بگذارد روی شانه اش یا یک لقمه از ساندویچش را بخواهد. هستند کسانی که این کار را می کنند اما معمولا آدم های بیمار یا خطرناک هستند که شما جزوشان نیستید. اغلب موجودات طبیعی خداوند از اینگونه صمیمیت ناگهانی می هراسند یا چندششان می شود. پس محترمانه حرف بزنید وبرای باز کردن سر حرف، از حرف ها و سوالات کلی تر استفاده کنید. اینکه از خانواده چند نفره آمده و پدر و مادرش چه کاره اند و ماهی چقدر توجیبی می گیرد به شما ارتباطی ندارد. رفتن سراغ سوال های شخصی که احتمالا در حریم شخصی طرف قرار می گیرند جز اینکه باعث شود طرف نگاه عاقل اندر سفیه بهتان بکند و سری به تاسف برایتان تکان دهد نخواهد داشت.

  

ظاهربین هم باشید!

از وجناتتان پیداست که آدم ظاهربینی نیستید اما چاره ای نیست، در این روزهای نخستین باید ظاهربین باشید. ظاهربین بودن بهتر از هیچی نبودن است! راه دیگری وجود ندارد. باید انتخاب کنید و از میان این همه آدم غریبه، جز اینکه از روی ظاهر دست به انتخاب بزنید راهی ندارید.

 

این انتخاب ظاهری بهتر از این است که برای هر کس دم دستتان بود نقشه رفاقت بکشید. پس نگاهتان را مودبانه و با شرم و حیا و جوری که هیچ کس شک نکند، بچرخانید و به دنبال چیزهای بی ارزش ظاهری که دوست دارید در افراد باشید؛ مثلا قد بلند، ظاهر متشخص، موهای فرفری یا کسی که عین ندید بدیدها روز اول دانشگاه کت و شلوار تنش کرده باشد، پر انرژی باشد یا نباشد و ...؛ اگر یکی این ویژگی های ظاهری را داشت، لااقل می دانید که یک چیز دارد که دوست دارید یا تایید می کنید.

 

البته از آنجایی که ظاهربینی عاقبت خوشی ندارد، ممکن است بعدتر از اینکه سراغش رفته اید پشیمان شوید اما همیشه راه برگشت هست. اگر هم این چیزها مطلقا برایتان ارزشی ندارد همینطور الابختکی بروید جلو و به هر کسی رسید دم دستتان، بگویید: سلام حالت چطوره؟ البته نه جوری که نگاه و دندانتان برق بزند.

  

کمی اتو کشیده باشید

همانقدر که شما در این روزهای اولی شروع ترم ظاهربین هستید، دیگران هم هستند. پس قبل رفتن به دانشگاه یک نگاه در آینه به خودتان بیندازید. اگرچه شما با پوشیدن دمپایی قرمز پلاستیکی احساس رهایی از دغدغه های پوچ مادی می کنید اما لااقل تا زمانی که دیگران فرصت شناختن شما را نداشته اند، دمپایی ها را زیر تختتان بگذارید تا وقتش برسد. مطمئن باشید هیچ کس سراغشان نخواهد رفت! به قیافه تان برسید ولی دانشگاه را با سالن عروسی اشتباه نگیرید. یادتان باشد کسی سراغ آدم ژولیده پولیده نمی رود و از داشتن رفیقی اینچنینی به خود نمی بالد.

 

بعدترها که کارتان بالا گرفت و اعتباری کسب کردید، اگر خواستید ژولیدگی را به یکی از ویژگی های برجسته تان تبدیل کنید و دمپایی بپوشید تا قبل از یکی، دو ترم هنوز اغلب دانشجوها طبیعی اند و کفش می پوشند، طبیعی باشید.


واهد کرد.

در انتخاب همسر به این معیارها اهمیت ندهید

بسیاری از نشانه هایی که ما آدم ها در یک رابطه به عنوان پرچم قرمز به آن ها نگاه می کنیم آنقدرها هم که فکر می کنیم جدی نیستند. در واقع پرچم قرمزها به اولویت های شخصی ما مرتبط است نه چیز دیگری. قبل از شروع هر رابطه ای ابتدا از خودتان بپرسید: آیا می توانم با این شرایط کنار بیایم؟ اگر نمی توانید این پرچم قرمز شخصی شماست پس بهتر است این رابطه هرگز شروعی نداشته باشد. اما بعضی از آن ها که بیش از حد جدی می گیرید نمی توان پرچم قرمز به حساب آورد از جمله موارد زیر :

 

نداشتن خانه و زندگی مستقل

یکی از مسائلی که از قدیم پرچم قرمز به حساب می آمد نداشتن یک خانه جداگانه از پدر و مادر است. اما این مسئله دلیلی برای رد کردن او نمی شود. آن ها دلایل خودشان را برای چنین کاری دارند. او می داند چطور باید پس انداز کند و برای موفقیت های آینده اولویت بندی دارد. 

 

استانداردهای ورزشی و سلامتی متفاوت

همه دوست دارند با کسی ازدواج کنند که به یک اندازه به ارزش های سلامتی و ورزشی اهمیت می دهد اما برای داشتن یک رابطه خوب نیازی به این مورد نیست. همین که به اهداف سلامتی همدیگر احترام بگذارید همه چیز خوب پیش خواهد رفت.

  

به اندازه شما تحصیلکرده نیستند

یکی از ایده آل های همه ما این است با کسی که ازدواج می کنیم تحصیلکرده باشد. به جای تمرکز به مدرک و تحصیلات به این فکر کنید که هم اکنون چگونه زندگی می کند و چه برنامه هایی برای زندگی آینده دارد.

  

سبک لباس پوشیدن

خیلی از خانم ها به خاطر ایده آل نبودن سبک لباس پوشیدن فرد او را نادیده می گیرند. فقط به خاطر این که مد و لباس برای شما مهم است دلیل نمی شود برای او هم باید اهمیت داشته باشد و به این معنی نیست که نمی توانید با او رابطه خوبی داشته باشید. مهم بهداشت شخص است لباس پوشیدن را می توان تغییر داد.

  

وقتی با دوستانش بدون شما بیرون می رود

آیا نگران هستید که همسرتان بدون شما با دوستانش بیرون می رود؟ نگران نباشید این نشانه خوبی است. به یکدیگر اجازه تنفس بدهید. رابطه ای سالم است که هر کدام با داشتن حریم خصوصی دوستان جداگانه ای داشته باشید. قرار نیست همیشه همه کارها را با هم انجام دهید.

  

قد کوتاه

داشتن اولویت های ظاهری و جسمی در انتخاب همسر آینده بد نیست اما نباید بیش از حد به قد فرد تمرکز کنید. خیلی از زنان به مردانی که تنها چند سانتیمتر از آن ها بلندتر هستند حتی فرصت آشنایی هم نمی دهند. قد هرگز نباید اولویت اصلی تان باشد شخصیت افراد از اهمیت بیشتری برخوردار است.

  

فعالیت نداشتن در شبکه های اجتماعی

درست است که نداشتن هیچ فعالیتی در شبکه های اجتماعی در دنیای تکنولوژی امروزی کمی شک برانگیز است اما نمی توان به آن به چشم مشکل نگاه کرد. شاید از این که نمی توانید کنجکاوی کنید یا سر از کارش دربیاورید عصبانی شوید اما این نشانه خوبی است چون از نگرانی های شما می کاهد و بیشتر از این که در فضای مجازی باشد با شما وقت می گذراند. 

 

سابقه طلاق

خیلی از ما به طلاق به چشم لکه ننگ نگاه می کنیم اما به خاطر افزایش آمار طلاق این موضوع زیاد هم عجیب به نظر نمی رسد. پس نباید تنها معیار انتخاب تان باشد. به جنبه های مثبت این موضوع نگاه کنید. به عنوان مثال: “خیلی باهوش بوده که توانسته رابطه ای که با او سازگار نبوده است را رها کند.” به خصوص اگر هیچ بچه ای در کار نباشد. اگر بچه دار است موضوع کمی جدی تر می شود اما نه غیر قابل تحمل. طلاق به تنهایی نباید باعث کنار کشیدن شما شود.

  

چرا تا کنون ازدواج نکرده است؟

وقتی تا سن ۳۰ یا ۴۰ سالگی ازدواج نکرده باشید این سوال برای مردم پیش می آید که چرا او تا کنون ازدواج نکرده است. دلایل زیادی می توان برای این سوال آورد اما نمی توان به آن به چشم یک مشکل یا نقص نگاه کرد. شاید فقط به پیشرفت کاری فکر می کردند. شاید فرد مناسبی را تا به حال پیدا نکرده اند و و و… نباید بخاطر این که تا کنون ازدواج نکرده او را رد کنید. 

بهترین راه برای تهویه طبیعی و ایجاد جریان هوا در خانه، باز گذاشتن در و پنجره ها در ساعاتی از روز است اما برای اینکه مگس، پشه و حشرات موذی وارد خانه تان نشود، بهتر است روی در و پنجره ها توری نصب کنید...

 

به عقیده کارشناسان بهداشت، بهترین و سالم ترین راه برای مبارزه با حشرات و جوندگان و پیشگیری از ورود آنها به خانه، استفاده از روش های ساده فیزیکی مانند نصب توری روی در و پنجره هاست. اما پیش از نصب توری روی در و پنجره به این نکات توجه کنید:

 

 

۱) در و پنجره های توری با قاب های چوبی و آلومینیومی و توری های فلزی یا پلاستیکی با جنس وینیل و یا پی وی سی در انواع ثابت، کشویی افقی، کشویی عمودی و خودجمع شونده در بازار موجودند که می توانید با توجه به نیازتان نوع مناسب را سفارش دهید. به طور مثال برای بالکن و پنجره هایی که زیاد باز و بسته می شوند انواع کشویی مناسب هستند.

 

 

۲) هنگام نصب توری به منظور مبارزه با حشرات دقت کنید و جایی را از قلم نیندازید. فراموش نکنید که روی پنجره های کوچک حمام و سرویس های بهداشتی هم لازم است توری نصب کنید.

 

 

۳) تمیز کردن توری را فراموش نکنید. برای این کار می توان از بخارشو استفاده کرد.

 

 

۴) به طور مرتب در و پنجره های توری های را از نظر وجود پارگی و سوراخ بررسی کنید و در اولین فرصت آنها را تعمیر کنید. هر چند سال یکبار نیز آنها را تعویض کنید.

 

 

۵) اگر می خواهید زیاد هزینه نکنید و به طور موقت روی پنجره ها توری نصب کنید، می توانید از توری های پارچه ای استفاده کنید. این توری ها را می توان با هزینه بسیار کم تهیه کرد و با چسب و باند مخصوص به شکل ثابت روی چهارچوب پنجره نصب کرد.

اولین نکته ای که در هنگام خرید وسایل برقی مثل چای ساز، کتری برقی و سماور که با آب سروکار دارند باید به آن توجه داشت، داشتن نشان استاندارد است.

 

 

اما اگر نشان استاندارد نداشت یا اینکه خریدار با جزییات استاندارد آشنا نبود، باید دقت کند جاهایی مانند دستگیره ها و دسته ها عایق باشند. هرچند برخی سماورها و کتری های غیراستاندارد وجود دارند که در ظاهر عایق کاری شده اند، اما این عایق اصولی نبوده و ممکن است مصرف کننده را با خطر برق گرفتگی مواجه کند.

 

 

مثلا ممکن است تنها قسمت روی دستگیره عایق کاری شده باشد و فرد موقعی که می خواهد دستگیره را بگیرد، دست با پیچ یا قسمت های فلزی عایق کاری نشده در زیر دستگیره تماس داشته باشد. اگر عایق به شکلی باشد که پیچ از درون آن بیرون نیاید و با دست استفاده کننده تماس نداشته باشد، یعنی آن وسیله از ایمنی کافی برخوردار است. نکته دیگر در مورد نقطه و محلی است که پایه روی سینی قرار می گیرد.

 

 

این قسمت نیز هم در سماور و هم در چای ساز و کتری برقی چون موتور برقی وجود دارد، لازم است عایق باشد تا اتصال الکتریکی بین بدنه و قسمت برقی و سینی ایجاد نشود. حتی شیر سماور که دسته دارد و فرد با تماس با دست آن را باز و بسته می کند نیز باید عایق باشد.

 

 

در شرایطی که وسیله برقی روشن باشد، مثلا سماور را روشن کرده اند تا آب جوش بیاید یا در حال جوش است یا روی ترموستات است، باید توجه کرد که دست با بدنه فلزی تماس پیدا نکند. البته دست زدن به بدنه فلزی در این حالت مشکلی پیش نمی آورد.

 

 

مشکل زمانی پیش خواهد آمد که بدنه دارای برق باشد. در این شرایط دست زدن به بدنه فلزیخطرناک خواهد بود. نکته دیگر اینکه گاهی اوقات المنت های موجود در داخل سماور یا کتری در اثر کم شدن آب یا اتمام آب کمی داغ کرده و به نظر می رسد که می خواهد بسوزد. در این گونه موارد اگر ناگهان متوجه شدید که سماور یا کتری یا چای ساز خالی و به برق متصل است، بهترین کار این است که ابتدا وسیله را از برق کشیده یا اینکه کلید برق را خاموش کنید تا برق وارد دستگاه نشود و بعد صبر کنید تا سرد شود. آب سرد یا آب گرم بلافاصله در سماور ریختن کار اشتباهی است.

 

 

ممکن است حتی المنت سماور خالی نسوخته باشد و فقط داغ کرده باشد و با ریختن آب بلافاصله بترکد و خراب شود اما اگر صبر کنید تا المنت سرد شود، به گونه ای از خرابی المنت پیشگیری می کنید. نکته ایمنی دیگری که دوست دارم به آن اشاره کنم اینکه محل ورود سیم برقی که وارد دستگاه برقی می شود به هیچ وجه نباید با بدنه فلزی دستگاه تماس داشته باشد.

 

 

اگر بدنه فلزی را سوراخ کرده اند تا سیم را وارد دستگاه کنند و به موتور برقی برسانند، حتما لبه این سوراخ باید با واشرهای عایق پوشانده شده باشد تا اگر روزی سیم در این نقطه دچار آسیب شد، با بدنه تماس پیدا نکند. البته در تمامی دستگاه های برقی استاندارد که با آب در تماس هستند، این موضوع خودبه خود رعایت شده اما به هر حال توصیه ما این است که مصرف کننده نیز چه قبل از خرید و چه بعد از آن حین استفاده به ویژه در وسایلی که عمری از استفاده از آن گذشته است، این مسایل را کنترل کند و همیشه دقت داشته باشد که سیم دستگاه سالم باشد.

 

 

بهترین کار این است که دوشاخه کتری، چای ساز و سماور را مستقیما به پریز برق نزنید. پریز بهتر است یک کلید روشن و خاموش داشته باشد تا وقتی خاموش است دوشاخه را به برق بزنید و بعد با کلید آن را روشن کنید. این ایمن ترین راه است اما متاسفانه در ایران بسیار کم رعایت می شود و اغلب ما مستقیما دوشاخه را به پریز دارای برق می زنیم.

برای نگه داری از گل ها، نرم کردن گوشت و چندین کار دیگر از نوشابه استفاده کنید!

 

 

1 - خاصیت اسیدی نوشابه به از بین بردن زنگ زدگی باتری خودرو منجر می شود. تقریبا تمامی نوشیدنی های گازدار حاوی اسید کربنیک، لکه ها و رسوب های زنگ را از بین می برد. مقداری نوشابه روی باتری ریخته، بگذارید مدتی بگذرد. سپس با یک پارچه خیس آن را تمیز کنید.

 

 

2 - دیگر لازم نیست برای باز کردن پیچ و مهره های زنگ زده اذیت شوید. پارچه خیس شده در نوشابه را برای چند دقیقه دور پیچ و مهره ها بگذارید. پیچ به راحتی باز می شود.

 

 

3 - کاغذ آلومینیومی آغشته به نوشابه را روی لکه های زنگ در قسمت بدنه خودرو بمالید تا به راحتی از بین برود.

 

 

4 - برای نگه داری با طراوت و طولانی تر گل ها یک فنجان نوشابه را توی گلدان خالی کنید. قند موجود در نوشابه طراوت، شادابی و عمر بیشتری به گل ها خواهد بخشید. در گلدان های شفاف می توانید از نوشابه های بی رنگ مانند سون آپ یا اسپرایت استفاده کنید.

 

 

5 - برای از بین بردن بو و کثیفی توالت، مقداری نوشابه روی کف بریزید و پس از یک ساعت شست وشو دهید.

 

 

6 - برای باز کردن راه های لوله فاضلاب یک شیشه 2 لیتری نوشابه توی چاه خالی کنید.

 

 

7 - هر گاه آدامس به موهای شما چسبید، آن قسمت را با نوشابه خیس کنید و پس از چند دقیقه بشویید.

 

 

8 - برای نرم کردن گوشت آن را در مقداری نوشابه بخوابانید و سپس بپزید.

 

 

9 - برای تمیز و براق کردن سکه های معمولی آن ها را توی نوشابه بخوابانید.

 

 

10 - برای رفع لکه های روغن از روی موزائیک ابتدا مقداری خاک روی لکه ریخته، قدری بسایید. پس از جمع کردن خاک، نوشابه روی آن قسمت بریزید و بگذارید 20 دقیقه بماند. در انتها با مخلوطی از یک چهارم پیمانه مواد شوینده و یک چهارم پیمانه سفید کننده حل شده توی یک گالن آب، قسمت مذکور را شست وشو دهید.


به این آموزش امتیاز بدید

تا به امروز هر آنچه که از موتورهای جستجو می دانیم، با اسم گوگل تداعی می شوند. اصلا می گویند فلان چیز را گوگل کن. و عبارت پیشین یعنی “چیزی را در گوگل جستجو کردن” به کلی در حال انقراض است. اگر چه این هدف بینگ بوده و ولی بینگ از پس آن بر نیامده است. امروز در ایران هم گوگل همش حرف نخست را زده است اما شرایط برای هیچ چیز و هیچ آدم تا به امروز در زندگی ثابت نبوده است. وبمستران و سئو کاران امروزه بینگ را احتمالاً به کلی فراموش کرده اند ولی اینجا هستیم الی انگیزه ها خود را برای اثبات اشتباه بودن این تصمیم بیان کنیم.


قبل از اینکه مقاله ای در مورد وبمستر بینگ Bing Webmaster Tools بنویسیم، می خواهیم چند کلامی با شما داشته باشیم:


گوگل اغلب از 200 فاکتور رتبه بندی سایت دارد و حتما شما سایت خویش را بر بنیاد آنها بهینه سازی کرده اید و تمام توجه خویش را روی جستجو و ترافیکی که از گوگل فرآوری می شود گذاشته اید، چرا که آنها جامعه ی ابهت از کاربران را در پسندیدن دارند

ما برای بینگ تبلیغ نمی نماییم بلکه می خواهیم به شما بگوییم در ساحل اینکه از ابزارهای بهینه سازی گوگل همانند گوگل آنالیتیکس می توانید از افزار وبمستر بینگ هم کاربرد کنید. می توانید گوگل را در نخستینگی اول پیمان دهید سپس سایت خویش را برای بینگ هم بهینه سازی کنید.

خب راز صحبت خویش را با بینگ باز می کنیم، در اینجا به عنوان مدیر تقسیم سئوی سایت Elite SEM دارم برای شما از شمار دفعاتی صحبت می کنم که ما مشتریان زیادی داشتیم که اصلا افزار وبمستر تولز بینگ را استفاده نمی کردند. آنها شناخت راستی نسبت به این جستار نداشتند و بر اساس اطلاعاتی که احتمالاً در اینترنت به چشم خویش دیده بوند اصلا فکر نمی کردند اهمیتی برای بینگ قائل باشند. خب، چه بسا فکر می کنید چرا ما اصلا به بینگ اهمیت بدهیم وقتی در ایران کسی آماده نیست از بینگ استفاده کند و گوگل را به عنوان کل (!) اینترنت می شناسد؟ خب انگیزه ها را بخوانید


 


1# بینگ هنوز هم یک منبع شدامد خوب است

در حالی که گوگل هنوز هم منبع اول ترافیک ناشی از جستجو است، بینگ تقریبا  دومین منبع از این رو است و پشت سر گوگل پیمان دارد. البته وضعیتی که گوگل و بینگ در ایران دارند تماما در اروپا و آمریکا متفاوت است – بینگ سرعت بهتری نسبت به گوگل دارد و برای نتایج انگلیسی نتایجی عالی نمایش می دهد. خب در پیوسته پهنا می کردیم که اگر بینگ 20 لغایت 30 درصد یا کمتر از این هم از راه جستجو برای سایت شما ترافیک فرآوری کند آیا حاضر هستید این منبع مجانی را از دست دهید؟ من که فکر نمی کنم این پیشه را سپریدن دهید.


تصویری که در پیوستگی تماشا می کنید نمونه ای از ارزیابی های احد از مشتریان کمپانی Elite SEM است که در یک فصل بین دو سال بدست آمده است. همانطور که تماشا می کنید بینگ منبع دومِ فرآوری ترافیکِ این سایت در تمامِ سال است.




 


2# بینگ مفصل تر می شود آموزش سئوی مانگو

می دانید که یاهو، AOL، سیری اپل و کرتانا همگی توسط بینگ جستجو می کنند؟ به راستی آنها از موتور جستجوی بینگ استفاده می کنند لغایت نتایج را پیدا و نمایش دهند. خب این یعنی بخش بزرگی از این شدامد روی دوش بینگ قرار دارد، هر چند اگر تنها خویش بینگ نباشد که نتایج را ارائه می کند.


دکترصفایی مقدم: همه آدم‌ها مسیر زندگی شما را درک نمی‌کنند. اشکالی ندارد، زندگی آنها نیست که آن را بفهمند، زندگی شما است. تا وقتی خودتان را درک می‌کنید، نیازی نخواهید داشت که از دیگران تأییدیه بگیرید.

  

۱. توقع نداشته باشید که همه کارها را طبق استانداردهای شما «درست» انجام دهند. 

اخلاقیات آدم‌ها براساس عوامل مختلف با هم متفاوت است، عواملی مثل تربیت، فرهنگ، اعتقادات معنوی و از این قبیل. 

 

بعنوان مثال، ممکن است شما اهل مهمانی نباشید اما دوست‌تان مدام در مهمانی‌ها است.

 

این باعث نمی‌شود آدم بد یا خوبی باشد البته ممکن است طبق استاندارد بعضی‌ها اینکار خوب نباشد اما اینکه توقع داشته باشید آنطور که استاندارد شما است رفتار کنند، فقط باعث ناامیدی شما خواهد شد.

 

فقط سعی کنید که خودتان به استانداردهای خودتان پایبند باشید و اجازه بدهید دیگران هم استانداردهای خودشان را برای زندگی داشته باشند.

 

۲. توقع نداشته باشید که کامل باشند. 

این وسواس برای کامل بودن موجب افسردگی، اضطراب، بیماری‌های مزمن و خطر اقدام به خودکشی می‌شود.

 

اجازه بدهید دیگران اشتباه کنند و از اشتباهاتشان درس بگیرند. به این فکر کنید که اگر هیچکس اشتباه نمی‌کرد دنیا واقعاً چه شکلی می‌شد. 

 

همه ما ربات‌هایی سرد و بی احساس بودیم که هیچ لذتی را در زندگی تجربه نمی‌کردیم.

  

۳. توقع نداشته باشید که با همه حرف‌هایتان موافق باشند. 

تصور کنید اگر با استفاده از سوخت فسیلی برای راه انداختن ماشین‌هایمان، خانه‌ها یا هر چیز دیگر موافق بودید چه بلایی سرمان می‌آمد.

 

اگر این اختلافات عقیده‌ای نبود امروز ماشین‌ها برقی و انرژی خورشیدی نداشتیم.

  

۴. توقع نداشته باشید که فکرتان را بخوانند. 

بعضی‌ها بینش قوی‌تری دارند اما خیلی‌ها قادر به فهمیدن احساس یا نگاه شما نیستند.

 

اینکه شما نسبت به احساس دیگران حساس‌تر هستید به این معنی نیست که بقیه هم باید همه چیز را از نگاه شما بخوانند.

 

همه دوست ندارند روانشناس باشند، به همین دلیل خودتان را خیلی روشن و واضح ابراز کنید تا دیگران مجبور نشوند که فکر و احساستان را حدس بزنند!

 

گفتگوی صادقانه و آزاد روابط مستحکم‌تری می‌سازد.

خوب بخوابید 

خواب خوب به تقویت حافظه اپیزودیک کمک می‌کند که مرتبط با زمان و مکان است. شواهد قابل‌توجهی وجود دارند که نشان می‌دهند خواب REM (Rapid Eye Movement Sleep) نقش مهمی در تحکیم خاطرات مرتبط با یادگیری مهارت‌های حرکتی مانند نواختن موسیقی یا دوچرخه‌سواری ایفا می‌کند. خواب شب پس از آموختن یک مهارت جدید به تحکیم آنها در مغز کمک می‌کند تا بعدها مغز بتواند آنها را به‌ طور خودکار انجام دهد.

 

آرام باشید 

استرس به طرق مختلفی بر حافظه تأثیر می‌گذارد و بسته به زمان وقوع حادثه استرس‌زا دارد. پخش ناگهانی آدرنالین در بدن سبب می‌شود دقیق‌تر و مراقب‌تر باشیم اما انتشار آهسته‌تر کورتیزول فرآیندهای تشکیل حافظه را بر هم می‌زند. رویداد استرس‌زایی که قبل از تلاش برای ایجاد خاطره رخ دهد، یادآوری آن خاطره را مختل می‌کند؛ در حالی‌ که اگر همین اتفاق قبل یا بعد از یادگیری اطلاعات جدید رخ دهد، تحکیم آن را بهبود می‌بخشد. استرس قبل از تلاش برای بازیابی خاطرات، سبب مشکل در یادآوری می‌شود. یوگا، مدیتیشن و سایر روش‌های تمدد اعصاب به ما کمک می‌کنند.

 

ادامه تحصیل 

اغلب به افراد سالمند گفته می‌شود در حفظ عملکرد شناختی خود کوشا باشند. در حقیقت، تحقیقات نشان داده در مبحث حافظه، تنها انواع خاصی از فعالیت‌های ذهنی کمک می‌کند. در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۳ انجام شد، محققان آمریکایی شرکت‌کنندگان ۶۰ تا ۹۰ ساله را وادار کردند پانزده ساعت در هفته به مدت سه ماه یک مهارت دشوار را بیاموزند، مانند عکاسی دیجیتال. پس‌ از این دوره ارتقای قابل‌توجهی در آزمایش‌های حافظه اپیزودیک دیده شد. این تأثیر در افرادی که آموزش‌های ساده‌تر مانند حل جدول را انجام داده بودند، دیده نشد.

 

به حافظه خود ایمان داشته باشید 

مثبت‌اندیشی حافظه را تقویت می‌کند. محققان دانشگاه هاروارد فهمیدند که می‌توانند عملکرد افراد شصت سال به بالا را در آزمایش‌های حافظه بهبود بخشند؛ تنها کافی است به‌ صورت نیمه خودآگاه آنها را در معرض کلمات مثبت و مرتبط با سن مانند "عاقل"، "دانا" و "با بصیرت" قرار دهیم. در مقابل، واژه‌هایی چون "آلزایمر"، "فراموشی" و "سردرگم" عملکردشان را تضعیف کرد.

 

استراحت کنید 

اگر مغز زمان کافی برای استراحت نداشته باشد، نمی‌تواند به‌ خوبی خاطرات و آموخته‌ها را در خود تثبیت کند. بیش از یک قرن پیش، دانشمندان آلمانی ثابت کردند اگر افراد به ذهن خود استراحت دهند، در آزمون‌های حافظه تقریباً دو برابر بهتر عمل می‌کنند. به‌ تازگی دانشمندان عصب‌شناس نشان دادند هم افراد سالم و هم بیماران دارای فراموشی بهتر می‌توانند لیست لغات را به یاد آوردند، اگر مدتی برای استراحت در اختیارشان قرار داده شود.

 

اجتماعی باشید 

داشتن زندگی اجتماعی فعال از دست دادن حافظه را به تأخیر می‌اندازد.  دانشمندان آمریکایی از افراد ۵۰ تا ۶۰ ساله خواستند در بین سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۴ آزمایش‌های حافظه انجام دهند. دانشمندان به این نتیجه رسیدند که افت حافظه در اجتماعی‌ترین افراد حاضر در مطالعه، نصف میزان دیگر افراد بود. داشتن دوستان خوب، داوطلب شدن برای خیریه و دیگر اشکال تعامل اجتماعی از قدرت حافظه محافظت می‌کند.

 

منویِ غذایی حافظه 

غذاهایی که می‌خوریم بر عملکرد شناختی ما تأثیر دارد. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۵ انجام شد نشان داد که رژیم‌های غذایی مدیترانه‌ای با کاهش شدید بیماری آلزایمر، بهبود عملکرد شناختی و همچنین بهبود حافظه بلندمدت مرتبط است. پس‌غذاهای گیاهی مصرف کنید، مصرف گوشت قرمز را کاهش دهید و از روغن‌زیتون به‌ عنوان منبع اصلی چربی استفاده کنید.»

دردهای مزمن از جمله مشکلاتی هستند که درصد نسبتا زیادی از جوامع مختلف به نحوی به آن ها دچار می باشند. آمار نشان می دهد بین 15 تا 47 درصد از جمعیت عمومی جهان دچار درد مزمن هستند و این آمار در کشور ما بین 9 تا 21 درصد گزارش شده است. این گونه دردها به دلیل ویژگی هایی نظیر عود و استمرار، موجب مراجعات مکرر افراد به مراکز درمانی گردیده و بدین ترتیب علاوه بر تحمیل هزینه های زیاد، مشکلات زیستی، روانی و اجتماعی را به همراه دارند.

 

برای مقابله با دردهای مزمن و کاهش فشار جسمی ناشی از آن ها اغلب از روش های دارویی استفاده می شود. ولی امروزه توجه به رویکردهای روان شناسی مثبت گرا برای کمک به درمان این گونه دردها توجه پژوهشگران را به خود جلب نموده است.

 

برای مقابله با دردهای مزمن و کاهش فشار جسمی ناشی از آن ها اغلب از روش های دارویی استفاده می شود. ولی امروزه توجه به رویکردهای روان شناسی مثبت گرا برای کمک به درمان این گونه دردها توجه پژوهشگران را به خود جلب نموده است. در این روش ها روی استعداد و توانمندی انسان به جای ناهنجاری و اختلال تاکید می شود. در این راستا یافتن روش هایی برای افزایش تاب و تحمل انسان نسبت به درد اهمیت ویژه ای دارد.

 

گروهی از محققین کشورمان از دانشگاه های پیام نور و علوم پزشکی اصفهان در همین رابطه و در پژوهشی جالب، تاثیر «بخشیدن دیگران» را بر افزایش تاب آوری و تحمل به درد و شدت آن در بیماران مبتلا به دردهای مزمن مورد بررسی قرار داده و به نتایج بااهمیتی دست یافته اند.

 

بخشیدن دیگران

عفو و بخشش دردهای مزمن جسمی را نیز کاهش می‌دهد‎

 

طبق تعریفی که این پژوهشگران ارائه داده اند، بخشودگی انتخابی آزادانه برای رهاکردن انتقام و خشم نسبت به کسی است که باعث آزار شده و در واقع تلاشی است برای پاسخ سخاوت مندانه، دلسوزانه و همراه با مهربانی نسبت به آن شخص که البته بدون انکار، تبرئه، کوچک کردن و یا حتی فراموش کردن اشتباهات او انجام می شود.

 

نتایج این پژوهش که بر روی 218 نفر از بیماران زن و مرد مبتلا به درد مزمن در شهر اصفهان انجام شده، نشان می دهد که بین بخشیدن دیگران و میزان تاب آوری بیماران فوق، رابطه ای معنی دار و مثبت وجود دارد. به عبارت دیگر بخشیدن دیگران باعث می شود که تاب آوری و تحمل بیماران نسبت به درد مزمنی که به آن دچار هستند به طور قابل توجهی کاهش یابد.

 

همچنین نتایج به دست آمده از این پژوهش حاکی از آن است که افزایش تاب آوری نیز به نوبه خود در کاهش درد بیماران تاثیر به سزایی دارد. یعنی هرچه تاب آوری در چنین بیمارانی افزایش یابد، شدت درد در آن ها کاهش می یابد.

 

محققین مجری این پژوهش معتقدند بخشودگی یک راه حل بالقوه برای کاهش تاثیرات زیان بار و منفی خطاهای بین فردی است و از سویی با شکل دادن ارتباطات سالم، نقش تسهیل کننده بسیار مثبتی در سازگاری بیشتر افراد در مقابل شرایط دارد.

 

افرادی که تمایل بیشتری به بخشیدن دیگران دارند، احساس رضایت، صمیمیت و تعهد بیشتری می نمایند. لذا بخشودگی به عنوان یک پدیده جامعه پسند و قدرتمند می تواند با ایجاد ارتباطات سالم، به زندگی اجتماعی انسان کمک نموده و از طریق اثرگذاری های مثبت، وضعیت جسمی افراد را نیز بهبود بخشد.

 

گفتنی است یافته های این پژوهش در قالب مقاله ای علمی پژوهشی در نشریه «اصول بهداشت روانی» وابسته به دانشگاه علوم پزشکی مشهد منتشر گردیده است.

استرس یک مشکل اجتناب ناپذیر است که گاهی کنترل آن بسیار سخت است، در این مطلب چند راه حل سریع برای کنترل استرس بیان می شود

 

چگونه استرس را از خود دور کنیم؟

استرس در دنیای امروزی مسئله رایجی است، اما متاسفانه استرس مداوم پیامدهای ناخوشایندی دارد که در ادامه به چند راهکار ساده برای کاهش سریع استرس اشاره می شود.

 

با صدای بلند بخندید 

روش های زیادی وجود دارند که می توانید به کمک آنها استرس خود را به سرعت کم کنید. می توانید یک فیلم کمدی تماشا کنید، چند تا از دوستانتان را دعوت کنید و با دیگران بگو بخند داشته باشید. هر زمان که می خندید، اکسیژن زیادی به اندام های بدن می رسد، جریان خون افزایش پیدا می کند و استرس کاهش می یابود در حقیقت فقط فکر کردن به خوشی ها می تواند میزان هورمون استرس را کاهش دهد. 

  

با حیوان خانگی خود بازی کنید 

حیوان خانگی شما نه تنها می تواند محبت بی قید و شرط به شما بدهد، بلکه برقراری ارتباط با یک حیوان خانگی برای حفظ سلامت نیز مفید است. زمانی که مدتی را با یک حیوان خانگی سپری می کنید، مغز ماده شیمیایی حس خوب، مانند سروتونین، پرولاکتین و اکسی توسین، تولید می کند. همزمان با ترشح این هورمون ها میزان هورمون مخرب استرس کاهش پیدا می کند. به این ترتیب فشار خون کاهش پیدا کرده، استرس کمتر می شود و حتی سیستم ایمنی بهبود پیدا می کند. 

  

اتاق یا خانه خود را مرتب کنید 

احاطه شدن با وسایل زیاد می تواند کلافه کننده باشد و میزان استرس را افزایش می دهد. پیدا نکردن هر یک از وسیله ها می تواند مضطرب کننده باشد. مرتب نگه داشتن محل زندگی و داشتن قفسه می تواند به بهبود روحیه و کاهش اضطراب کمک کند. علاوه بر این مرتب کرده محیط نوعی ورزش محسوب می شود. 

  

چمن ها را کوتاه کنید 

چمن زنی ممکن است کار سختی به نظر برسد، اما در حقیقت بوی چمن تازه احساس آرامش به شما می دهد. دانشمندان معتقدند بوی چمن تازه می تواند آزاد شدن هورمون استرس را در مغز مسدود کند. به یاد داشته باشید اگر از ماشین چمن زنی استفاده می کنید، حتما گوش های خود را بپوشانید، چرا که سر و صدای زیاد می تواند باعث بروز استرس شود به علاوه به گوش ها نیز آسیب می زند. 

  

کمی آب پرتقال بنوشید 

آب پرتقال که ممکن است نوشیدنی روزانه شما باشد، به روش های زیادی به بهبود حالات روحی کمک می کند. محققان می گویند ویتامین C به افراد کمک می کند استرس را به طور موثرتری مدیریت کنند، چرا که ویتامین C سطح هورمون استرس ،کورتیزول، را کاهش می دهد. علاوه بر این ویتامین C یک ماده مغذی و مورد نیاز بدن است که در میوه هایی مانند پرتقال، گریپفروت یا فلفل دلمه قرمز به میزان زیاد یافت می شود که به بهبود سیستم ایمنی بدن کمک می کند. 

 

در مورد یک چیز تصادفی مثل مداد و صندلی حرف نمی‌زنیم. اینکه بنشینید و با تمام تمرکزتان به یک چیز بی‌تحرک نگاه کنید طبیعتا خسته کننده و بی‌مفهوم است. منظور این است که از طبیعت چیزی را انتخاب کنید که می‌تواند یک درخت، یک گل و یا رودخانه باشد. با تمام توان‌تان به آن خیره شوید و به جزء جزء آن توجه کنید.

 

اگر انتخاب کردید که روی یک درخت متمرکز شوید، دقت کنید که هر یک از برگهای آن چگونه حرکت می‌کند. روی خطوط و بافت تنه‌ی درخت زوم کنید و ببینید چه طیف‌هایی از رنگها را می‌توانید پیدا کنید. به نجوای درخت گوش دهید و نوای باد را که با شاخ و برگها می‌رقصد بشنوید. اگر می‌خواهید روی سگ یا گربه‌ی خانگی‌تان تمرکز کنید تماشا کنید بدنش چگونه با هر دم و بازدمش تکان می‌خورد. ببینید چطور به فضای خالی خیره می‌ماند و چگونه با آرامش به خواب می‌رود.

 

روی بینی او تمرکز کنید و ببینید با هر بویی که به مشامش می‌رسد چطور آن را تکان می‌دهد. وقتی روی یک چیز به تنهایی متمرکز می‌شوید، 100 درصد در لحظه هستید بدون اینکه حتی بفهمید.

 

هر روز مدیتیشن کنید، فقط 10 دقیقه 

نگران آینده

هر روز مدیتیشن کنید‎

 

باور نمی‌کنیم آنقدر سرتان شلوغ باشد که نتوانید 10 دقیقه در روز برای مدیتیشن وقت پیدا کنید. لازم نیست آدم خاصی باشید تا مدیتیشن کنید. هر کسی می‌تواند این کار را انجام دهد و خوب است بدانید مدیتیشن، بهترین راه برای ماندن در زمان حال است. اپلیکیشن‌های بسیار خوبی برای مدیتیشن وجود دارد که می‌توانید روی گوشی همراه‌تان نصب کرده و به راحتی و به سرعت این تمرین بسیار مفید را انجام دهید، مانند اپلیکیشن‌های Calm یا Headspace.

  

دنیا را جوری ببینید که انگار دارید فیلم تماشا می‌کنید 

وقتی در اتوبوس یا قطار نشسته‌اید، وقتی در کافی شاپ یا رستوران هستید و یا حتی وقتی که طول خیابان را پیاده روی می‌کنید، تصور کنید در سینما جلوی پرده‌ی نمایش هستید. لحظه‌ای کاملا آرام باشید و فقط هر چیزی که در آن لحظه در اطراف‌تان در حال روی دادن است تماشا کنید. این فیلم «زندگی» نام دارد، یک فیلم مستند. این کار سریع‌ترین شیوه‌ی ممکن برای از فکر و خیال بیرون آمدن و پیدا کردن راهی مستقیم به سمت اکنون است.

 

روی کف پای‌تان متمرکز شوید 

بله عجیب است، اما اثر دارد. اگر دیدید درگیر احساسات بد و ناخوشایندی هستید که همه‌اش برمی‌گردد به درگیری ذهنی در مورد آنچه که دیروز اتفاق افتاده یا قرار است فردا روی بدهد، فقط کافیست لحظه‌ای مکث کنید و روی کف پای‌تان تمرکز کنید. چشمها را ببندید و حواس‌تان را جمع کنید. سعی کنید پوست نرم کف پای‌تان را احساس کنید، بدون اینکه با دست لمسش کنید؛ فقط از تمرکزتان استفاده کنید.

 

تماس کف پای‌تان با کفش‌تان را احساس کنید یا دقت کنید کف پای‌تان در تماس با کفپوش، موزاییک یا هر سطح دیگری چه حسی دارد. اگر در فضای سبز هستید پاهای‌تان را لخت کنید و روی چمن بگذارید و سعی کنید چمن‌ها را لای انگشتان‌تان حس کنید. به انگشت‌ها دقت کنید، به قوس کف پای‌تان و به پاشنه‌. عجیب به نظر می‌رسد اما با تمرکز کردن روی پاهای‌تان، کاملا در زمان حال هستید و افکار گذشته و آینده‌تان ناپدید شده‌اند.

  

هر چیزی در زندگی دو رو دارد. تنهایی نیز از این قاعده مستثنا نیست. اگر بدانید که به واسطه تنهایی موقتی تا چه حد می‌توانید با منِ درونی خود آشنا شوید، هرگز از ترس تنها ماندن افراد نامناسب را وارد زندگی خود نخواهید کرد.

 

۳- توضیح ندادن احساسات واقعی خود 

اشخاصی که با مشکلات زیادی در زندگی خود مواجه بوده‌اند بسیار محتاط و محافظه‌کار می‌شوند. هنگامی که فرد جدید را ملاقات می‌کنند بسیار محتاطانه حرف می‌زنند و سعی می‌کنند تا حد امکان از نمایش احساسات واقعی خود پرهیز کنند.

 

دسته‌ای از مردم تصور می‌کنند بروز دادن احساسات به منزله ضعف است. اما واقعیت این است که این افراد از شهامت و شجاعت کافی در زندگی برخوردار نیستند و خود را از لحظه‌های شاد و روشن در زندگی محروم می‌کنند.

 

بدون شک وقتی قلب خود را باز می‌گذاریم با ضربه‌های احتمالی هم مواجه خواهیم شد. خود را در معرض آسیب قرار دادن لزوما رفتار نادرستی نیست. وقتی فردی آسیب‌پذیر باشد یعنی اجازه می‌دهد بقیه از او حمایت و حفاظت کنند و همدردی آنها را خواهد پذیرفت.

 

سخن گفتن در مورد عشق یا جدایی هر دو بسیار جادویی و مهم هستند. خود را از نعمت تعامل با دیگران محروم نکنید. برای عاشق شدن باید شجاع باشید. فقط این را به خاطر داشته باشید که همیشه حرف دل و احساسات واقعی خود را بیان کنید و از گفتن آن نترسید و خجالت نکشید.

 

پذیرش اشتباه

مقایسه خود با دیگران مضرات فراوانی برای روحیه افراد دارد‎

 

۲- کینه‌ای بودن و نبخشیدن 

در زندگی روزها و لحظه‌هایی وجود دارند که دوست نداریم به هیچ عنوان آنها را به خاطر بیاوریم. از شکست‌های عاطفی گرفته تا مرگ عزیزان یا شنیدن حرف‌های سنگین و ناراحت کننده از اطرافیان. اما همه باید با این چالش‌ها در زندگی خود روبه‌رو شوند؛ به صورتی که اجازه ندهید اتفاق‌های ناگوار اعتماد به نفس شما را تحت تاثیر قرار دهند.

 

وقتی خاطرات گذشته‌های تلخ را همه جا با خود حمل می‌کنید، از درون خرد خواهید شد. در چنین حالتی دایما خود را سرزنش می‌کنید و با قلبی شکسته و روحیه‌ای ناآرام کار و زندگی خوهید کرد که در نهایت دستاوردی جز «تخریب خود» بدنبال نخواهد داشت.

 

وقتی به این مرحله می‌رسید در شغل خود هم ضعیف و بی‌دقت خواهید شد زیرا تصور می‌کنید که لیاقت پیشرفت و ترفیع را ندارید.

 

ناامیدی، سرخوردگی و غمگین بودن باعث از بین رفتن زندگی خواهد شد. برای بیرون آمدن از چنین چرخه‌ی دلسرد کننده‌ای بهتر است از فکر کردن به گذشته و اتفاقات تلخ دست بکشید.

 

گذشته‌ها را در همان گذشته جا بگذارید و برای آینده‌ای بهتر برنامه‌ریزی کنید.

 

۱- مقایسه خود با دیگران 

مقایسه خود با دیگران مضرات فراوانی برای روحیه افراد دارد و زندگی آنها را نابود می‌کند. از جمله مضرات این کار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

همیشه نقطه ضعف‌های خود را با ویژگی‌های دیگران مقایسه می‌کنیم.

این کار هیچ دستاوردی ندارد و فقط باعث از بین رفتن امید، اشتیاق و اعتماد به نفس ما می‌شود.

پیشرفت‌های خود را نمی‌بینیم زیرا همیشه چشممان به زندگی بقیه است.

وقت و انرژی خود را صرف بقیه می‌کنیم در صورتی که می‌توانیم آنها را برای پیشرفت زندگی خود هزینه کنیم.

مقایسه کردن هرگز به خوشحالی ما منجر نخواهد شد.

هر انسانی ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد. به همین خاطر مقایسه کردن به هیچ عنوان عادلانه نیست و در واقع به خودتان ظلم می‌کنید.

هر وقت احساس کردید به موقعیت فردی دیگری حسادت می‌کنید یا خود را با او مقایسه می‌کنید، توصیه می‌کنیم اقدامات زیر را انجام دهید:

 

به پیشرفت‌های خود در زندگی فکر کنید: شما هم حتما کارهای ارزشمندی در زندگی خود انجام داده‌اید. هرگز موفقیت‌های پیشین خود را به دست فراموشی نسپارید و سعی کنید با یادآوری آنها انگیزه‌های بیشتری برای حرکت به جلو پیدا کنید.

 

به خودتان یادآوری کنید که هیچ‌کسی کامل نیست: همیشه این را به خاطر داشته باشید که همه در زندگی خود مشکلات خاص خودشان را دارند. بدون تلاش و مانع نمی‌توان به جایگاه‌های بالا دست پیدا کرد. بنابراین، پیش از اینکه بخواهید خود را با دیگران مقایسه کنید به این فکر کنید که آنها هم بالاخره مشکلاتی را پشت سر گذاشته‌اند تا به جایگاه کنونی دست پیدا کرده‌اند.

 

بدنبال مثال‌هایی برای تشویق خود باشید: افرادی که به نظرتان موفق هستند را به عنوان الگو در زندگی خود انتخاب کنید. با نگاه به زندگی این افراد (به جای حسادت) می‌توانید راز و رمز موفقیتشان را کشف کنید و خودتان را برای دستیابی به مدارج بالا تشویق کنید.

همه ما گاهی اوقات عصر های تیره و تاری را از سر می گذرانیم. اما گاهی این فضای خانه است که حالت ثابتی از غم دارد و اوضاع را بدتر می کند.

 

وقتش است این موارد منفی را از خانه پاک کنیم. در این مقاله می خواهم تکنیک هایی به شما بیاموزم تا چنین فضاهایی را در خانه خود خنثی کنید و خود رنگ و بویی آرامش بخش به آن منتقل کنید. 

 

کاری کنید همه چیز هوا بخورد 

اولین گام برای خارج کردن انرژی منفی از خانه باز کردن تمام پنجره ها است. حتی اگر بیرون سرد هم باشد پنجره ها را باز کنید و اجازه دهید هوا داخل خانه بیاید. هوای تازه همه چیز است تا وقتی جریان دارد پتو ها و بالش ها را در آن تکان دهید.

  

در خانه کمی عود بسوزانید 

این رایحه همراه با دود مانند تمرین فکری و مدیتیشن است ،پس چرا در خانه امتحانش نکنیم؟ عود باعث افزایش انرژی می شود، بیشتر برای تمرین مدیتیشن از آن استفاده می شود چون فضایی آرامش بخش را حکمفرما می کند.

 

تخلیه انرژی منفی

عود باعث افزایش انرژی می شود‎

 

مطمئن شوید که چیزهای خراب را یا تعمیر می کنید یا دور می اندازید 

چیزهای شکسته و خراب با خود انرژی منفی وارد خانه می کنند پس هرچه زودتر یا تعمیرشان کنید و یا اگر ارزش تعمیر کردن ندارند از آنها خلاص شوید. با این کار در واقع یکی از قوانین فنگ شویی را رعایت کرده اید.

  

در اطراف خانه روغن طبیعی پرتقال پخش کنید 

اگر حس می کنید چیزی در رایحه پرتقال وجود دارد که شما را به یاد لبخند و طلوع خورشید می اندازد باید بگویم تنها نیستید. این کار نه تنها انرژی منفی را از بین می برد، بلکه باعث بهبود خلق و خو نیز می شود. می توانید مقداری از این روغن را در آب بریزید و یا از اسپری روغن طبیعی پرتقال استفاده کنید.

  

بدون معطلی شلوغی ها را جمع کنید 

تا به حال دقت کرده اید وقتی روی یک میز را جمع می کنید چه حسه خوبی دارد؟ اشیا از خود انرژی فراوانی بیرون می دهند که از نظر ذهنی، فیزیکی، احساسی و معنوی مسیرمان به سمت جلو را سد می کنند. طرح های شلوغ نیز می توانند باعث خستگی ذهن و همچنین بالا رفتن استرس شود. 

 

در خانه مریم گلی بسوزانید 

یکی از تکنیک های قدیمی بومیان آمریکا برای بیرون راندن انرژی منفی سوزاندن مریم گلی بوده است. دود این گیاه چیزی است که برای تمیز کردن خانه به کار می رود. من همیشه از در جلویی خانه شروع می کنم و دور خانه در جهت عقربه های ساعت می چرخم.

  

با کریستال ها از فضای خود محافظت کنید 

متاسفانه برای این تمرین نمی توانید رنگ های مورد علاقه خودتان را انتخاب کنید. کهربایی سیاه را به عنوان کریستالی که انرژی منفی را از بین می برد می شناسند. سفید و رنگ رز کوارتز نیز از این جمله هستند. بهتر است کریستال ها را تا جای ممکن نزدیک وسائل الکترونیکی قرار دهید.

  

صدای زنگ در اتاق ها 

خیلی ساده به نظر می آید نه؟ فقط کافیست در هر گوشه از خانه یکبار زنگ را به صدا در بیاورید، سپس در ذهن خود اینگونه تداعی کنید که موج این صدا انرژی های منفی را بیرون می کند و انرژی های مثبت را به داخل خانه می آورد.

 

دیوار ها را به رنگ زرد درآورید 

رنگ ها نقشی محوری در خانه تان دارند. برخی از طراحان داخلی خانه بر این عقیده هستند که زرد انرژی منفی را خنثی می کند. از نظر یک طراح دکوراسیون داخلی این رنگ باعث می شود اتاق بزرگتر جلوه کند و فضا گرم شود.

 

انرژی منفی

از هر چیز تیره ای دور بشوید چون حس منفی انتقال می دهد‎

 

گوشه های هر اتاق نمک بریزید 

برای جذب انرژی منفی صاحبان قبلی خانه متخصصان انرژی درمانی توصیه می کنند چهار گوشه هر اتاق نمک بریزید و بگذارید ۴۸ ساعت بماند، سپس نمک ها را با جاروبرقی یا جارو معمولی جمع کنید و دور بیاندازید.

  

سطوح را تمیز کنید 

اگر قرار بود به خانه ای جدید بروید متخصصان توصیه می کنند قبل از اینکه وسائلتان را به خانه منتقل کنید ابتدا تمام سطوح را خوب شستشو دهید و تا تمام انرژی های منفی صاحبان قبلی از بین برود.

  

زاویه های تیز را حذف کنید 

یکی از مهمترین قوانین فنگ شویی این است که تا جای ممکن زوایا و گوشه های تیز را در خانه کاهش دهید. این کار ساده نیست اما ارزشش را دارد. اگر می خواهید انرژی مثبت وارد خانه تان شود بهتر است از وسائلی استفاده کنید که گرد باشند و بی زاویه.



زمانی که به شما می‌گویند دربایستن دارید سئو سایت خود را درمان ببخشید یا سایت خویش را برای یک کلمه خاص سئو کنید، دقیقاً هدف این است که با جستجوی آن واژه شما در نتایج اولیه جستجو نمایش دیتا شوید. این سوژه مایه می‌گردد که کاربران اکثریت به تارنما شما مراجعه کنند و در نتیجه شما هم می‌توانید به افراد اکثریت خدمات یا محصولات خود را ارائه کنید.


اما یک جستار مهم در باره سئو سایت وجود دارد!


این شغل می‌تواند هم به چهره درست و هم به صورت غیراستاندارد سپریدن شود، یعنی برای بهینه سازی یا سئو سایت شما می‌توانید به صورت آگاهانه کارهایی را سپریدن دهید که منجر به ابله زدن موتورهای جستجو شود! احتمالاً برای مدت اختصار در نتایج گوگل نمایش داده شوید و هزینه سئو را کامل پرداخت نمایید ولی پس از مدتی موتورهای جستجو این سوژه را متوجه شده و سایت شما را از نتایج حذف یا به صفحات پس انتقال می‌دهند که در این حالت در اصطلاح می‌گویند سایت شما پنالتی شده است.

انتخاب افرادی که سئو سایت شما را انجام می‌دهند مهم است.




با توجه به توضیحات بالا کران متوجه شده‌اید که سئو سایت یک شغل قابل اتمام به صورت استاندارد نیست و می‌تواند نتایج آن چیزی که شما انگاشت می‌کنید نباشد، بعد بهتر است با پروا به سابقه و اعتبار اشخاص یا شرکت‌های مربوطه در این زمینه اقدام به برگزیدن یک پیمانکار برای انجام سئو سایت خودتان نمایید.



ما افزایش رتبه شما را ضمانت می‌کنیم ولی در موعد خیلی کوتاهی آن را انجام نمی‌دهیم!


یکی از مواردی که شما می‌توانید متوجه شوید که سئو شما بر پایه اصول استاندارد سپریدن می‌شود موعد موردنیاز برای آن می‌باشد. دقت کنید که هیچ گاه سئو یک سایت به صورت چند روزه اتمام نمی‌شود با بازه‌های زمانی پایین 1 ماه قطعاً از راه‌های میان‌بر غیراصولی اقدام به سئو سایت چهره می‌پذیرد.


در این خدمت نیز همانند خدمات دیگر به شما ضمانت 100% می‌دهیم و در چهره عدم بازدهی هیچگونه هزینه‌ای دریافت نمی‌گردد.


جهت اطمینان بیشتر در این بخش نیز با شما پیمان نامه کتبی بسته خواهد شد و کلیه موارد باره عقیده شما در پیمان نامه گارانتی خواهد شد.


بله همه‌ی ما اعتراف می‌کنیم که Apple در ساختن تلفن‌های همراه بی‌نظیر است اما نه آن اندازه که دیوانه وار به دنبال خریدن مدل‌های جدیدی باشیم که پشت سر هم وارد بازار می‌شوند. آیا واقعا فکر می‌کنید ورژن جدید آیفون قرار است زندگی شما را متحول کند؟ یا اینکه فکر می‌کنید اگر در جمع دوستان‌تان صاحب گوشی مدل جدید و پیشرفته‌ای باشید که هیچکس دیگر ندارد، انقلابی به پا کرده‌اید؟ باور کنید اینهمه وسواس نسبت به تکنولوژی هیچ لزوم و اهمیتی ندارد.

 

رختخواب‌تان 

بله می‌دانم الان خیلی از شما از من ایراد خواهید گرفت و این را هم می‌دانم که خواب چقدر مهم است و باید جای خواب‌تان هم راحت باشد. می‌فهمم که باید ملافه‌ها و روبالشتی‌های‌تان تمیز و راحت باشند و منظور من این نیست که روی هر چیزی که پیدا کردید بخوابید! اما موضوع این است که برای هیچکس واقعا مهم نیست پتو و بالش‌تان از چه برندی باشد و چقدر برایش پول داده باشید. باور کنید فقط راحت بودن در رختخواب مهم است و بس!

 

چین و چروک‌های پوست‌تان 

برای درست زندگی کردن

به چین و چروک‌های پوست‌تان زیاد اهمیت ندهید‎

 

این چیزی است که برای بیشتر افراد قابل هضم نیست. در بیشتر فرهنگ‌ها، چین و چروک پوست، جزو نشانه‌های زیبایی نیست اما واقعا باید در این عقیده تجدید نظر کرد. چرا نباید زیاد بخندیم که مبادا گوشه‌های لب‌مان چروک بخورد؟ باید درک کنیم که این خط ‌ها هر چند که نشاندهنده‌ی فرسودگی پوست هستند اما اعلام می‌کنند که راههای دشواری را پشت سر گذاشته‌ایم که زندگی را متفاوت‌تر ببینیم. هر چه زودتر این خطوط معنادار را بپذیریم و به دنبال محو کردن‌شان نباشیم، زودتر هم زیبایی خودمان را باور خواهیم کرد.

 

دوستانی که قبل از ما ازدواج کرده‌اند و بچه‌دار شده‌اند 

هر کسی زندگی خودش را دارد، با عقاید و سلیقه‌های خاص خودش و درست به اندازه‌ی تمام انسان‌های روی کره‌ی زمین، ارزش و عقیده وجود دارد و به همان اندازه، شیوه‌هایی برای زندگی. هیچکس نمی‌تواند بگوید صرفا به این دلیل که مانند خیلی از همسن و سالهای خود زندگی نمی‌کنید، آدم موفقی نیستید. شما راه خودتان را می‌روید و اتفاقی که خودتان دوست دارید برای‌تان خواهد افتاد.

 

وزن‌تان 

ترازو را ول کنید! شما در یک عدد خلاصه نمی‌شوید که منتظرید بر اساس عددی که تراوز نشان می‌دهد خودتان را ارزیابی کنید. وزن شما چیزی نیست جز اثر جاذبه‌ی زمین بر شما! چیزی که مهم است تغذیه‌ی سالم شماست. اگر وزنی که از دست داده‌اید دوباره برگشت خودتان را سرزنش نکنید؛ این یک جنگ بی‌انتها و خطرناک است علیه خودتان! در احساس‌تان به دنبال شادی بگردید، نه روی ترازو!

 

فالورهای اینستاگرام‌تان 

این یکی برای خیلی از ما مهم است و روی آن تعصب داریم! افزایش فالورها ساده‌ترین راه برای ایجاد یک برند شخصی است، راهی برای فروش محصولات یا خدمات‌مان و راهی برای سرگرم شدن و به اشتراک گذاشتن سفرها، غذاها، نظرها و ... . اما اگر به تعداد فالورهای‌تان حساسیت نشان دهید آیا باز هم می‌توانید از محتوای چیزی که می‌آفرینید یا می‌بینید لذت ببرید؟ آیا با این همه فالور می‌توانید ارتباط برقرار کنید؟ یا اینکه فقط تعدادشان برای‌تان مهم است؟ یادتان باشد هیچکس دوست ندارد فقط یک عدد باشد!

همه‌ی ما گاهی در شرایط گوناگون دچار استرس می‌شویم پس می‌دانیم استرس چیست و می‌توانیم درک کنیم چه اثری روی بدنمان می‌گذارد، بنابراین مهم است که راه‌های غلبه بر آن را بلد باشیم.

 

وقتی بدن تحت استرس قرار می‌گیرد، سیستم عصبی با ترشح کورتیزول و آدرنالین در جریان خون واکنش نشان می‌دهد، این دو هورمون استرس به بدن کمک می‌کنند تا واکنش فوری نشان دهد و قدرت و استقامت و زمان واکنش شما را افزایش می‌دهند تا تمرکزتان بالا برود که اصطلاحاً به آن واکنش جنگ یا گریز می‌گویند و شیوه‌ی بدن برای محافظت از شماست.

  

استرس می‌تواند اثرات مخربی روی بدن و اندام‌های حیاتی از قلب گرفته تا گوارش و سیستم عضلانی و از همه مهم‌تر سیستم ایمنی بگذارد. همچنین کبد در حضور کورتیزول و آدرنالین، گلوکز بیشتری تولید می‌کند که انرژی برای واکنش جنگ یا گریز در دسترس باشد. بنابراین اگر نتوانید از این‌همه انرژی استفاده کنید، گلوکز توسط کبد بازجذب شده و اگر استرس مزمن بشود می‌تواند منجر به دیابت نوع دوم شود. به همین دلیل مهم است که از استرستان کم کرده و مراقب خودتان باشید.

 

یوگا

هر وقت استرس سراغتان آمد یوگا را امتحان کنید. یوگا ورزشی ذهنی بدنی است که می‌تواند از استرس شما کم کند، فشارخونتان را پایین بیاورد و ضربان قلبتان را آرام کند. یوگا دیسیپلین‌های فیزیکی و ذهنی خاصی دارد که شما را به آرامش می‌رساند و می‌توانید استرس و اضطرابتان را مدیریت کنید.

 

فواید یوگا برای سلامتی عبارتند از:

* کاهش استرس: مطالعات نشان داده یوگا با تقویت خلق و خوی شما و دادن حس تندرستی، از استرستان می‌کاهد.

* تناسب اندام: تمرین یوگا به تعادل، انعطاف‌پذیری، افزایش طیف حرکتی و افزایش قدرتتان کمک می‌کند.

* کنترل بیماری‌های مزمن: یوگا کمکتان می‌کند ریسک فاکتورهای بیماری‌های مزمن را تحت کنترل بگیرید، مثل بیماری‌های قلبی، فشار خون، افسردگی، درد، اضطراب و بی‌خوابی.

 

تنفس عمیق

پرانایاما یا همان تنفس عمیق به معنای گسترش نیروی حیاتی زندگی است. این شیوه تنفس اگر درست اجرا شود (تکیه بر حبس دم است) می‌تواند با حمایت از سیستم پاراسمپاتیک و فعال سازی واکنش «ریلکسیشن»، از استرس کم کرده و بر جسم و ذهن تأثیر بگذارد.

 

راهکار برای کاهش استرس

مثبت فکر کردن کمکتان می‌کند آرام‌تر شوید و بهتر با چالش‌ها برخورد کنید‎

 

مدیتیشن

مدیتیشن به کاهش اضطراب کمک می‌کند و می‌تواند راه‌های عصبی مغز را تغییر داده و آن را نسبت به استرس، انعطاف پذیرتر کند. مدیتیشن تمرین ساده‌ای است که فقط نیاز دارد راحت بنشینید، کف پاهایتان روی زمین باشد، چشم‌ها را ببندید و توجه و تمرکزتان را روی یک چیز معطوف کنید.

 

پیاده روی کردن می‌تواند با افزایش اندورفین، استرستان را کم کرده و حس خوبی به شما بدهد.

 

ویتامین O دریافت کنید

ویتامین O چیزی نیست جز همان سطح اکسیژن در بدن. الگوی تنفس ما در زمان استرس تغییر می‌کند و کوتاه‌تر و سریع‌تر می‌شود و به جای اینکه از دیافراگم برای به داخل کشیدن هوا و بیرون دادن آن از ریه‌ها استفاده کنیم از قفسه سینه و شانه‌ها استفاده می‌کنیم. این روش تنفس، تعادل میان گازها در بدن را به هم می‌زند زیرا سطح دی‌اکسید کربن بالا رفته و اکسیژن پایین می‌آید، در نتیجه مضطرب‌تر می‌شویم و استرسمان تشدید می‌شود.

 

پیاده‌روی کنید

پیاده روی کردن می‌تواند با افزایش اندورفین، استرستان را کم کرده و حس خوبی به شما بدهد.

 

به چیزهای خوب فکر کنید

مثبت فکر کردن هم کمکتان می‌کند آرام‌تر شوید و بهتر با چالش‌ها برخورد کنید. به جای اینکه به خودتان بگویید انجام کاری غیرممکن است، سعی کنید به این فکر کنید که بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید را انجام خواهید داد.

 

میان‌وعده‌های سالم بخورید

استرس باعث می‌شود مغزتان دچار کمبود انرژی شده و سراغ شکلات و تنقلات شیرین بروید، بنابراین کمی صبر کنید و یک خوراکی سالم مثل آجیل یا تکه‌ای میوه برای خود تهیه کنید.

 

به موسیقی گوش دهید

گوش دادن به موسیقی مورد علاقه‌تان فوراً سطح دوپامین‌تان را بالا می‌برد و حس خوبی به شما می‌دهد.

اگر مایل هستید در آرامش زندگی کنید به شما توصیه می کنیم که مثبت اندیش باشید و افکار منفی و بدبینانه را از خود دور کنید. در این صورت بر اساس قانون جذب انرژی های مثبت اطراف را دریافت خواهید کرد و اتفاقات بهتری در انتظار شما خواهد بود

 

بدبینی خود را چگونه کاهش دهیم؟

برای کاهش بدبینی و زودرنجی و افزایش مثبت اندیشی و بردباری، اول از همه باید تلاشهای جدی داشته باشید و حتما سعی کنید توصیه هایی که ارایه می شود را به دقت اجرایی کنید. فقط شکایت از مشکل کافی نیست. پس تلاش برای به اجرا گذاشتن آن است که ارزشمند است.

 

کاملا به خود مطمئن باشید که مى ‏توانید روحیه خود را تغییر دهید؛ ولى براى نتیجه گیرى عجول نباشید؛ بلکه با خود فکر کنید باید حداقل یک‏ سال بر روى رفتارهاى خود کار کنید و اگر چنین نمودید، حتما پس از آن رفتارتان دگرگون خواهید شد.

 

حساسیت بیش از حد را کاهش دهید

همواره در هر مساله‏ اى، ابتدا از دیگران انتظار بدترین برخورد را داشته باشید و خود را براى تحمل آن آماده کنید. این مساله باعث مى‏شود برخوردهاى بهتر از مورد انتظار در شما ایجاد خشنودى نماید. در حالى که اگر همیشه انتظار برخورد خوب داشته باشید، چه بسا نتیجه عکس خواهید گرفت. 

 

ورزش تقویت کننده اراده

از تفریحات سالم و تقویت کننده اراده؛ مانند کوهنوردى، شنا، دو و پیاده ‏روى و گردش در طبیعت و... نیز استفاده کنید.

  

مشورت با افراد عاقل

در تصمیم‏ گیرى‏ ها، حتى ‏الامکان با افراد عاقل و پخته مشورت نمایید و از اقدامات عجولانه و مطالعه نشده بپرهیزید.

  

معاشرت با افراد خوش خلق

بیشتر با افراد خوش خلق و غیر عصبى معاشرت کنید.

  

دوری از افراد بدبین

از افراد بدبین دوری کنید. افراد منفی باف و بدبین را از زندگیتان بیرون کنید، زیرا ممکن است تحت تاثیر آنها قرار گیرید. اگر تمایلی به تغییر ندارند، ارتباطتان را با آن ها محدود کنید. 

  

بی توجهی به رفتارهایی که باعث عصبانیت می شوند

به برخى رفتارها و حالاتى که از افراد سر مى ‏زند و شما را به عصبانیت دعوت مى‏ کند، توجه نکنید؛ مثلاً اگر کسى با حرف ناروا شما را بر مى‏ افروزد، از شنیدن و گوش سپردن به سخنان وى اجتناب کنید و حتى گوش ندهید یا محیط را ترک کنید. دیگر به گفته‏ هاى او دقت و توجه نکرده و آنها را در ذهن خود مرور نکنید. نسبت به دیگر اعمال فیزیکى و رفتارهاى پرخاشگرانه و تحریک کننده نیز همین طور واکنش نشان دهید و راه بى‏ توجهى و تغافل را پیش گیرید.

 

علت بدبینی

افراد منفی باف و بدبین را از زندگیتان بیرون کنید‎

 

مطالعه و تفکر

سطح شناخت خود را با مطالعه و تفکر از زشتى، ناپسند بودن، غیرقابل جبران بودن اعمال پرخاشگرانه بالا ببرید؛ مثلاً روایات، آیات و داستان‏هایى را که در مورد این نوع رفتارها و آثار آنها نوشته شده، مطالعه کنید و بعد در مورد آنها فکر کنید. حتى در برخى موارد به آثار رفتار تندى که خود مرتکب آن شده ‏اید، توجه نموده و آن عمل و زشتى آن را در ذهن خود مرور کنید؛ به گونه ‏اى که به یک حالت خود هشدارى از درون دست یابید و آثار فردى و اجتماعى و پیامدهاى حیثیتى آن عمل زشت را لحظه به لحظه در ذهن خود مرور نموده و قبح آن را براى خود بزرگ جلوه دهید تا از درون از آن عمل متنفّر شوید.

  

توجیه رفتارهای خلاف انتظار

براى توجیه رفتارهاى خلاف انتظارى که از دیگران سر مى‏ زند توجیه مناسب داشته باشید و آنها را مقصر تلقى نکنید تا موجب شود به خود اجازه عکس العمل بدهید مثلاً بگویید خودم از این فرد بدتر رفتار مى‏ کنم او اشتباه گرفته مقصر نیست اشتباه من باعث رفتار نامناسب او شده است.

 

احترام به عقاید دیگران

به نظرات و عقاید دیگران احترام قائل شوید و به دیده احترام به آنها بنگرید و محترمانه با آنها رفتار کنید.

  

قضاوت عادلانه

همیشه خودتان و رفتارتان را درست و صحیح تلقى نکنید و احتمال خطا در کارهاى خود را بدهید.

  

مراوده با افرادی که سلیقه آن ها را نمی پسندید

سعى کنید به عنوان تمرین گاهگاهى با افرادى که سلیقه آنها را نمى‏ پسندید برخورد کوتاه مدت داشته باشید و با صاحبان دیگر انتظار مراوده کوتاه مدت داشته باشید.

  

کشف مهارت ها و استعدادها

ببینید چه چیز برای زندگی شما خوب و مناسب است و توانایی ها و مهارت ها و استعدادهایتان را کشف کنید. تفکرات مثبت را همیشه جلوی مغزتان بگذارید تا تفکرات منفی دیگر اجازه غلبه کردن بر شما را پیدا نکنند.

موسیقی می‌تواند شما را بخنداند یا بگریاند، شما را برانگیزاند یا آرام کند. برخی می‌گویند موسیقی شفادهنده روح است، اما به‌جز این‌ها موسیقی ممکن است برای سلامت قلب شما هم سودمند باشد.

 

گرچه موسیقی نمی‌تواند پلاک‌های چربی در شریان‌های شما را بزداید و دریچه معیوب قلب را شما را ترمیم کند. اما می‌تواند به بهبودی‌تان پس از عمل جراحی قلب کمک کند، پس از حمله قلبی یا سکته مغزی شما را زودتر به زندگی طبیعی بازگرداند،استرس شما را بکاهد و فشارخون شما را پایین بیاورد.

 

در دهه‌های اخیر پژوهش‌ها نشان داده‌اند که موسیقی می‌تواند در درمان افراد از بیماری آلزایمر تا درد مزمن و مشکلات سوءمصرف مواد روان‌گردان سودمند باشد.

 

ازجمله این پژوهش‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد:

- یک بررسی نشان داد بیماران قلبی بستری که برای ۳۰ دقیقه در روز موسیقی گوش می‌کنند، فشارخون کمتر، سرعت ضربان قلب پایین‌تر و ناراحتی کمتر نسبت به بیمارانی دارند که موسیقی گوش نمی‌دهند.

 

- یک بررسی دیگر به این نتیجه رسید که بیمارانی که حمله قلبی را از سر گذرانده‌اند  فقط برای ۲۰ دقیقه در روز در محیطی ساکت به موسیقی آرامش‌بخش گوش می‌دهند، نسبت به بیماران مشابهی که در اتاقی ساکت بدون موسیقی استراحت می‌کنند، اضطراب و تشویش کمتری دارند.

 

- در یک بررسی دیگر مردان و زنانی که مدت کوتاهی پس از جراحی قلب به موسیقی گوش‌داده بودند، نسبت به افرادی که پس از جراحی در اتاق ساکتی قرار گرفته بودند، اضطراب کمتری داشتند و در کمتری را گزارش کردند.

 

- در یک بررسی دیگر اندازه‌گیری جریان خون در ساعد گروهی از داوطلبان سالم را که به موسیقی یا نوارهای آرامش‌بخشی (ریلکسیشن) گوش می‌کردند، انجام شد. هنگامی که این داوطلبان به موسیقی شادی‌بخش یا نوارهای آرامش‌بخشی گوش می‌کردند، جریان خون به‌طور عمده‌ای افزایش می‌یافت و هنگامی که به موسیقی برانگیزاننده اضطراب گوش می‌کردند، جریان خون کاهش می‌یافت.

 

مزایای گوش دادن به موسیقی

موسیقی ممکن است برای سلامت قلب شما هم سودمند باشد‎

 

- در یک بررسی دیگر داوطلبان سالمندی که برای ۲۵ دقیقه در روز برای چهار هفته به موسیقی آرامش‌بخش گوش می‌کردند، فشار سیستولی یا فشار حداکثرشان تا ۱۲ نمره و فشار دیاستولی یا حداقلشان تا ۵ نمره کاهش می‌یافت، درحالی‌که در یک گروه که به موسیقی گوش نمی‌کردند، تغییری در فشارخون رخ نداد.

 

البته همه بررسی‌ها درباره رابطه میان موسیقی و سلامت قلب به چنین نتایجی نرسیده‌اند. چندین بررسی دیگر هم هستند که هیچ اثری بر معیارهای فیزیولوژیکی مانند ضربان قلب یا فشارخون یا بهبودی پس از اعمال روی قلب نشان ندادند.

 

این نتایج متناقض چندان حیرت‌آور نیست. یکی از بزرگ‌ترین موانع درباره تأثیر موسیقی بر قلب خود موسیقی است. درمان با موسیقی مانند درمان با یک چیز واحد تکرارپذیر مانند داروی کاهنده چربی خون از نوع استاتین یا تمرین‌های تنفسی کاهنده استرس نیست. انواع متفاوتی از موسیقی وجود دارند که احتمالاً تأثیرات متفاوتی بر قلب و بدن می‌گذارند.

 

موسیقی همچنین بسیار شخصی است، یک موسیقی که ممکن است برای شما بسیار آرامش‌بخش باشد، ممکن است شخصی دیگر را بسیار بیازارد.

 

یک رشته از پژوهش‌های فعلی در حوزه موسیقی‌درمانی بر این موضوع متمرکز هستند که صداها یا تمپوهای خاص بدون توجه به پسند موسیقیایی شنونده چه اثری بر قلب می‌گذارند. یافتن ملودی آرامش‌بخشی که در افراد با علائق موسیقیایی متفاوت سرعت ضربان قلب را پایین بیاورد، فشارخون را کاهش دهد و جریان خون را بهبود بخشد، پیشرفتی در این زمینه شمرده می‌شود.

 

امروزه در مراکز درمانی پیشرو در جهان موسیقی‌درمانی به‌طور رایجی برای افراد که تحت اعمال جراحی روی قلب قرار می‌گیرند یا در حال بهبودی از حمله قلبی هستند یا در حال کنار آمدن با نارسایی قلبی یا عوارض قلبی دیگرشان هستند، به کار می‌رود.

 

بیماران را ترغیب می‌کنند پیش از جراحی، در حین جراحی و پس از جراحی به موسیقی گوش کنند. بررسی‌ها نشان می‌دهند که موسیقی به تسکین درد و اضطراب یاری می‌رساند و صداهای تشویش آفرین یا پرت‌کننده حواس را می‌پوشاند. نواختن موسیقی آرامش‌بخش به شما امکان می‌دهد که خودتان را در فضایی بزرگ و آزاد حس کنید، نه در اتاق محصور بیمارستان.

 

یک کاربرد مهم دیگر موسیقی‌درمانی در افرادی است که باید با یک عارضه  قلبی کنار بیایند، چه افرادی که در حال بهبودی از حمله قلبی هستند و چه افرادی که باید با درد قفسه صدری، نارسایی قلبی و لنگش ناشی از بیماری شریان‌های محیطی زندگی کنند.

 

بیماری قلبی می‌تواند بسیار استرس‌زا باشد و برخی افراد احساس می‌کنند کنترلشان بر روی زندگی‌هایشان را ازدست‌داده‌اند. موسیقی‌درمانی می‌تواند استرس را بکاهد، یک راهبرد خوشایند برای کنار آمدن با شرایط باشد و احساس کنترل بر موقعیت را به افراد بدهد.

بهترین حالت بدن هنگام مطالعه 

هنگام مطالعه سر نباید بیشتر از 20 تا 25 درجه خم شود. میزان خم و راست شدن سر را هم می‌توان این‌طور تشخیص داد که اگر مدادی را با دندان بگیرید و بین دندان‌های جلو قرار دهید این مداد باید به طور طبیعی موازی زمین باشد و اگر سر را خم می‌کنید، مداد بیشتر از 20 تا 25 درجه با زمین زاویه پیدا نکند. هنگام مطالعه باید به خم و راست شدن سر و زاویه گردن توجه داشت. سر نباید خیلی به طرف پایین خم شود چون این حالت پس از مدتی دانش‌آموزان و دانشجویان را دچار درد گردن می‌کند و در طولانی‌مدت می‌تواند مشکلاتی مانند آرتروز گردن ایجاد کند.

 

از آنجا که خواندن و نوشتن در حالت صاف سخت است و اغلب افراد هنگام مطالعه برای نوشتن یا خواندن کتاب به سمت جلو خم می‌شوند، برای رفع این مشکل می‌توان از میزهای مهندسی که سطح آنها زاویه‌دار و مورب است، استفاده کرد. در این صورت کتاب روبه‌روی صورت قرار می‌گیرد و دیگر لازم نیست فرد سرش را به سمت پایین خم کند.

 

قواعد پشت میز نشینی 

تحقیقات نشان داده بهترین شیوه برای مطالعه نشستن پشت میز تحریر است. البته با رعایت اصول لازم!

 

با میز و صندلی راحت‌تر می‌شود مطالعه کرد اما  پشت میزنشینی هم قواعد خاص خود را دارد. باید میز و صندلی ارتفاع مناسب داشته و استاندارد باشند. ارتفاع میز و صندلی باید به گونه‌ای باشد که فرد زمانی که آرنج خود را روی میز میگذارد کف دست به چانه برسد. از طرفی پای فرد زمانی که روی صندلی می‌نشیند باید کاملا روی زمین قرار گرفته و آویزان نباشد.

 

وقتی فرد روی صندلی می‌نشیند کف پاها باید راحت روی زمین قرار بگیرد. در این حالت زاویه ران و تنه حدود 90 درجه باشد. پشتی صندلی در ناحیه گودی کمر قوس و برآمدگی داشته باشد (بسیاری از صندلی‌های راحتی برآمدگی دارند و اگر صندلی فاقد این ویژگی بود، می‌توان از یک بالش کوچک استفاده کرد).

 می‌توانیم حرف و رفتار دیگران را به خودمان نگیریم؟ همراه ما باشید، می‌خواهیم پاسخ این سؤال‌ها را مو به مو برای‌تان بگوییم. شاید شما مسائل اطراف‌تان را حتی اگر به شما ربطی نداشته‌ باشند، با تمام وجود حس می‌کنید. اگر دیگران جلوی رو یا پشت سرتان از شما بدگویی یا انتقاد کنند، همین امر کافی‌ست تا حس کنید برای‌تان ارزشی قائل نشده‌اند.

 

گاهی بقیه حتی صحبتی هم با شما نمی‌کنند، ولی ممکن است اشاره‌ صورت‌شان را منفی ببینید. حتی شاید شروع به خیال‌بافی کنید و متصور شوید کوچک‌ترین حرف یا رفتار شما آنها را ناراحت می‌کند. یکی از دوستان من هم رفتار دیگران را به خود می‌گرفت و به اصطلاح خودمانی خیلی حساس بود.

 

این ویژگی او، بقیه و حتی خودش را بسیار آزار می‌داد و برای همه‌ اطرافیانش سوءتفاهم‌های زیادی به‌وجود می‌آورد.می‌دانیم که بقیه خیلی راحت می‌گویند به خود نگیرید، با شما نبودم. با اینکه در بیشتر مواقع حرف‌شان درست است، ولی اگر فرد ترش‌رویی را ببینید و این حرف را از دهن او بشنوید، باور کردنش چندان راحت نیست. به‌نظرِ فرد حساس باید آدم آهنی باشی تا تحت‌تأثیر دیگران قرار نگیری. حالا که این‌طور است، پس بیایید با این مشکل روبه‌رو شوید.

 

واقعیت این است که احساسات ما، راه برقراری ارتباط ما آدم‌ها با یکدیگر است. این ارتباط به‌ویژه خود را در روابط خانوادگی، فامیلی و دوستی نشان می‌دهد، پس نمی‌توانید به احساسات‌تان بی‌توجه بمانید.برای کنترل حساسیت‌مان و به خود نگرفتن مسائل و رفتار اطرافیان‌مان، می‌توانیم راه‌های مختلفی را به‌کار ببریم. اگر این عادت مخرب را داشته باشیم، با پیش آمدن هر مسئله‌ای تا چند روز عذاب خواهیم کشید یا درباره‌ خودمان نظر بدی پیدا می‌کنیم. برای ترک عادت حساسیت نسبت به رفتار و حرف دیگران بقیه نکات زیر را رعایت کنید:

  

ارزش خودتان را بشناسید 

اگر خودتان را می‌شناسید و به ارزش وجودی‌تان واقف شوید، دیگر می‌توانید زود قضاوت کردن در مورد دیگران را متوقف کنید. برای شناخت خودتان (خودشناسی) وقت بگذارید و با اهمیت ندادن به حرف مردم و بدون در نظرگرفتن اینکه درباره‌تان چه می‌گویند و چه فکری می‌کنند به شناخت خود برسید. ۵ مورد از ویژگی های شخصیتی خود را که به داشتنش مفتخرید فهرست کنید و هر وقت نسبت به رفتار دیگران حساس می‌شوید، آنها را به خود یادآوری کنید.

 

محرک‌های احساسی‌تان را بشناسید 

در گذشته برای همه ما مواردی پیش آمده که اکنون احساسات‌مان را تحریک می‌کنند؛ مثلا دچار عصبانیت یا هیجان‌ می‌شویم. برخی رفتارها به‌خصوص رفتارهایی که دیگران در گذشته و یا حال دارند، ما را به‌گونه‌ای برمی‌انگیزد که نسبت به مورد خاصی حساس می‌شویم. مثلا اگر پدرتان در گذشته خیلی سخت‌گیر بوده، شما همیشه تلاش می‌کردید که بی‌عیب و نقص باشید تا او را راضی نگه دارید.

 

به همین خاطر، به‌محض اینکه هر فردی کوچک‌ترین ایرادی از شما بگیرد، باعث می‌شود نسبت به بقیه که در شرایط مشابه شما قرار دارند، واکنش بیشتری نشان دهید. اگر موقعیتی شما را ناراحت می‌کند، از خودتان بپرسید که آیا واقعا ناراحت شدم، یا این هم یکی از مواردی است که حساسیتم را تحریک کرده‌ است؟

 

سعی کنید خودتان باشید 

سعی کنید فکر اینکه باید به فرد دیگری تبدیل شوید را از سرتان بیرون کنید. باید آنچه که الان هستید را از ته دل بپذیرید تا به خود واقعی‌تان برسید. برای اینکه بتوانید خودتان باشید، باید همواره کاری را انجام دهید که دوست دارید. در هرکاری اول به خودتان توجه کنید و واقعا بفهمید انجام چه کاری برای‌تان بهتر است.

 

راضی نگه داشتن همه

تعیین مرز در رابطه‌هایتان کمک می‌کند تا کمتر رفتار دیگران را به خود بگیرید

 

از اشتباه کردن نترسید

به خود اجازه‌ اشتباه کردن بدهید و بدانید که اشتباهات تنها بخشی از روندی هستند که در راه تغییر شخصیت و رسیدن به شخصیت ایده‌آل‌تان باید طی کنید. زمانی که قدم اشتباهی برمی‌دارید، خود را ببخشید. خیلی خوب است که در قبال کارهایتان مسئولیت پذیری داشته باشید، ولی اگر کسی با شما مخالف کرد، خودتان را بیش‌ازحد مجازات نکنید. قبول کنید که بی‌عیب و نقص نیستید و به‌یاد داشته باشید، اگر از اشتباهات‌تان درس بگیرید دیگر مثل قبل بزرگ جلوه نمی‌کنند.

 

برای روابط مرز تعیین کنید 

تعیین مرز و خط قرمزی مناسب در رابطه‌هایتان کمک می‌کند تا کمتر رفتار دیگران را به خود بگیرید. وقتی تمام کارهایتان را به نیت راضی کردن دیگران انجام می‌دهید، اگر آنها کاری انجام دهند که ناراحت‌تان کند، واکنش غیرعادی‌ای نشان می‌دهید.

 

فراموش کنید 

از تجربه‌ دردناکی که در گذشته پشت سر گذاشته‌اید استفاده کنید و شخصیت کنونی‌تان را شکل دهید. همه‌ ما در گذشته مسئله‌ آزاردهنده‌ای را پشت سر گذاشته‌ایم. آن را برای قدرت‌گرفتن و دوباره بلند شدن، زنده کردن حس همدردی و شکل دادن به شخصیت‌تان به‌کار بگیرید. نگذارید این تجربه خودِ کنونی‌تان را بسازد. در مقابل از آن برای تقویت و افتخار کردن به خودتان استفاده کنید.

 

مهربانی مجوز پذیرش دیگران نیست 

بعضی وقت‌ها فکر می‌کنیم اگر با همه مهربان باشیم و حسابی برای‌شان مایه بگذاریم، آنها هم موظف‌اند همان‌گونه با ما رفتار کنند. واقعیت این است که مهربان بودن باعث محبوبیت نزد دیگران نمی‌شود و موجب نمی‌شود پذیرش دیگران را بخریم. بهتر است اگر کاری برای خود و دیگران می‌کنیم به این خاطر باشد که خودمان این‌گونه می‌خواهیم؛ نه به‌خاطر توقعی که برای جبران و رفتار متقابل از آنها داریم.

 

 منطقی باشید 

وقتی موضوعی شما را ناراحت می‌کند یا باعث می‌شود احساس خوبی نداشته باشید، اگر با طرز فکر منطقی به آن بنگرید، به درک بهتری از آن می‌رسید. ببینید آیا واکنشی که نشان داده‌اید، مناسب بوده یا اینکه اقدام نابه‌جایی انجام داده‌اید؟ آیا واقعا اشتباهی از دیگران سرزده است یا شما خیلی قضیه را بزرگ کرده و به خود گرفته‌اید؟ اگر شخصی حقیقتا به شما زیان زده‌ است می‌توانید ناراحتی‌تان را با او در میان بگذارید یا اصلا کل قضیه را فراموش کنید؟از طرف دیگر با خود روراست باشید، نگاهی به خودتان بیندازید و ببینید که به چه توقع‌های‌ نابه‌جایی چسبیده‌اید.

 

با این‌کار به آنچه در اطراف‌تان می‌گذرد، دید واقع‌بینانه‌تری پیدا می‌کنید. با رعایت نکات بالا به قدری خودتان را از بند فکروخیال آزاد می‌کنید که در آینده، واکنشی را که به افراد نشان می‌دهید خودتان انتخاب می‌کنید، در قبال رفتارتان مسئولانه‌تر عمل می‌کنید و احساسات‌تان بی‌طرفانه‌تر می‌شوند.گاهی‌اوقات شرایط این‌گونه ایجاب می‌کند که به احساسات‌مان کمی چاشنی منطق بدهیم. این امر اهمیت به‌سزایی دارد.

در گویه طراحی سایت تعمیراتچی وردپرس خدمات فوق را به شما عزیزان ارائه میدهد. چنانچه نیاز به خدمات فوق در مقوله طراحی و پشتیبانی سایت دارید میتوانید در بخش تیکت های سایت تقاضا خود را ثبت نمائید و یا برای گرفتن پشتیبانی از وردپرس خدمات و دریافت اطلاعات با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید. خدمات فوق توسط تیمی حرفه ای و کارشناس صورت میگیرد و با یکبار مراجعه مشتری ما خواهید شد.

در زمینه دیجیتال مارکتیگ و تبلیغات کسب و کار شما در فضای مجازی نیز تعمیراتچی وردپرس خدمات زیاد جذابی ارائه میکند. در بخش فوق میتوانید خدمات ما در گستره دیجیتال مارکتینگ را تماشا نمائید. همانند تقدیر خدمات طراحی و پشتیبانی سایت در این تقسیم نیز میتوانید برای دریافت مشاوره خدمات و یا سفارش خدمات دیجیتال مارکتینگ با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید.