اوریگامی، هنر استفاده از الگوهای دقیقِ «تا زدن» و دنبالههاست تا از هیچ (یک قطعه کاغذ)، اثری زیبا خلق شود. طراحی رابط کاربری (UI) نیز نتیجهی اجماع و همکاری شمار زیادی از عناصر کوچک است که بهصورت بسیار دقیق در کنار یکدیگر قرار گرفتهاند. بنابراین از جنبههای مختلف، ساخت یکرابط کاربری (UI) بینقص، شبیه به تا زدن یک قطعه کاغذ و ساختن یک قووی کاغذی کامل است. اما آیا تابهحال با محصولی سروکار داشتهاید که حتی احساس خوبی به آن نداشته باشید؟ دلیل آن همانند اوریگامی، نقصهای طراحی بسیار کوچکی است که بهسرعت اضافه میشوند. در اوریگامی تفاوت میان یک قووی زیبا و یک جوجه اردک زشت، ممکن است یک یا دو مورد نقص در فرآیند اولیهی طراحی باشد و همین منطق به پوستههای طراحی نیز اعمال میشود. در این مطلب میتوان چند مورد متمرکز بر طراحی کارگشا را از تکنیکهای اوریگامی آموخت.
دیوید اوکانیوف، یکی از طراحان موفق در حوزهی UX و UI میگوید:
«من شریک کارآفرین خود را در حین کار برای یک شرکت میز آرایشی اسپانیایی به نام روکا ملاقات کردم. پس از آن روکا توانست با ساخت اشکال ساده و مشتریپسند، میزهای آرایش بیشتری به فروش برساند و جرقهی ایدهای را بزند که درنهایت ما را در جایگاه کنونیمان قرار بدهد. در ابتدا به مدت دو سال یا بیشتر، شرکت ما فقط شامل ما دو نفر بود. ما همهی طرحهای عناصر را یکتنه ساختیم و همین عناصر در کنار یکدیگر، اساس ساخت محصولات جدیدمان هستند؛ ما در آن زمان آن را نمیدانستیم، اما برای خلق نتیجهای کلان در راه خود ماندیم.
در طول این فرایند، بهطور پیوسته اوریگامی را در نظر داشتیم و به خاطر داشتیم که اگرچه شما نمیتوانید بسیاری از تاهای درون یک قطعهی اوریگامی ساختهشده را ببینید، اما اشتباهات کوچک میتوانند یک تفاوت مشهود در نتیجه ایجاد کنند. زیرا یک طراحی کامل و بینقص علاوهبر ظرافت، نیازمند توازن، آهنگ و ثبات است. این موارد به احساسی که نتیجه منعکس میکند، مرتبط هستند.
استیو جابز به طرز مشهودی نگران این مسئله بود که مطمئن شود محصولاتش چه از درون و چه بهلحاظ ظاهری زیبا باشند؛ حتی اگر مردم، کار با اجزای داخلی محصولاتش را تجربه نکنند. از نظر او یک طراح خوب کسی بود که در رابطه با ظاهر قطعاتی که شما نمیبینید، دقت داشته باشد. دقیقا مانند اوریگامی، جابز فهمید که اگر بدانید طرحتان از درون شِمایی زشت دارد، هرگز زیباییهای ظاهری آن را بهدرستی نخواهید دید.»
آکیرا یوشیوازا قهرمان اوریگامی بود. او برای خلق بیش از ۵۰ هزار شکل متفاوت اوریگامی در طول زندگی خود معروف بود. آکیرا پس از اینکه تمام عمر خود را در فقر و کار کردن در یک شغل کارخانهای سپری کرد، در اواسط دههی ۷۰ زندگیاش تصمیم گرفت که تمام وقت خود را بر روی اوریگامی متمرکز کند. اگرچه او برای سالها فردی فقیر بود، اما در مقابل دریافت یک دستمزد مناسب و درخور، آن را برای طراح شدن بهکار گرفت. آکیرا ایمان داشت که اگر هنرش را تکمیل کند، روزی ارزش آن به رسمیت شناخته خواهد شد. در نهایت تلاش او به نتیجهی مطلوب رسید و آرزویش به واقعیت پیوست.
دیوید ادامه میدهد:
«من تا پیش از تأسیس شرکت خودم، احساس تجاری زیادی نداشتم. من همیشه یک طراح بودم و برای یک طراح - و همچنین یک کارآفرین - بودن، همیشه «طراح بودن» باید مقدم باشد.
اما لازم است که در ابتدا محصول درست را بهدست آورید و پس از آن کسبوکار را ارزیابی کنید. بسیاری از «کارآفرینانِ با تفکر تجاری» نمیتوانند محصول را بهصورت خلاقانه تصور کنند. بنابراین در اینجا شما دارای برتری هستید.
در انتهای کار، مردم محصولات را بهخاطر کارمندان دفتر کار خریداری نمیکنند. آنها زمانی یک محصول را خریداری میکنند که احساس کنند میتوانند با آن محصول ارتباط برقرار کنند. بنابراین مانند آقای یوشیزاوا به شور و اشتیاق خود ایمان داشته باشید و اطمینان داشته باشید که موفق خواهید شد.»
بهعنوان یک طراح، شما همیشه احساس نزدیکی به محصولات خواهید داشت. حتی در زمانی که شرکت شما رشد میکند، اطمینان حاصل کنید که در طراحی عناصری که محصولتان را منحصربهفرد میکنند مشارکت داشته باشید. همهی تکرارها و همهی جزئیات ارزشمند هستند؛ پس برای اینکه مشارکتی فعال در محصولتان داشته باشید، زمان صرف کنید.
ناگزیر، شما نیاز دارید که متناسب با مقیاس شرکتتان طراحان بیشتری استخدام کنید. موفقیت شرکت شما به تیمتان وابسته خواهد بود که به نوار کیفیت بالایی از مجموعهی کیفیتی که برای طراحی تعیین شده است، دست پیدا کنند. پس در استخدام طراحان شرکت بسیار دقت کنید.
درست همانطور که خطوطِ تای اولیه در زیبایی محصول اوریگامی نهایی بسیار مهم و سرنوشتساز هستند، اولین افرادی که استخدام میکنید نیز تاثیر هنگفتی بر کیفیت و هدایت محصول دارند. بنابراین برای تیم خود افرادی را استخدام کنید که درست همانند شما نسبت به جزئیات حساس باشند.
اگر شما یک پیشزمینهی مدیریتی نداشته باشید، همانطور که نقش رهبری جدید خود را بهکار گرفتهاید یک منحنی یادگیری خواهید داشت و همچنین از شما انتظار خواهد رفت که در برخی موارد تصمیمات سختی را اتخاذ بکنید.
خصلت رهبر و پیشوا بودن چیزی نیست که بهصورت طبیعی در بسیاری از طراحان وجود داشته باشد، پس در امتداد این مسیر شما اشتباهاتی را انجام خواهید داد.
آکیرا یوشیزاوا نیز دریافت که او، بهصورت ذاتی یک مدیر نیست. خوشبختانه همسر او که دارای مهارتهای مدیریتی بود، در هدایت مسیر زندگی آکیرا به سمت تحسین و موفقیت بینالمللی، کمک کرد؛ اما در نهایت موفقیت کسبوکار آنها، بهکمک درخشش طرحهای اوریگامی آکیرا جهت گرفت و هدایت شد.
بهعنوان یک طراح، رشد و پیشرفت شرکت شما باید بهوسیلهی قدرت محصولاتتان هدایت شود؛ اگر شما در بُعد تجاری کار خود اشتباهاتی را انجام میدهید، افرادی که تجارب بیشتری در این زمینه دارند، برای رهبری استخدام کنید تا با یادگیری از آنها به خودتان کمک کنید.
همانطور که میدانید موزیلا یکی برترین و باسابقهترین توسعهدهندگان مرورگر در جهان است. این شرکت بهتازگی اولین نسخه از مرورگر اختصاصی خود را برای هدستهای واقعیت مجازی منتشر کرد. گفتنی است این نسخه هماکنون بهصورت رایگان در فروشگاههای Oculus ،Viveportو Daydream در دسترس کاربران قرار دارد.
هدف Mozilla از توسعه این نسخه از مرورگر فایرفاکس، دسترسی آسان و همهجانبه کاربران به محتوای دو بعدی وب در هدستهای VR بوده است. همچنین Firefox Reality قادر است تا با دریافت دستورات از طریق میکروفن، کاربران را از تایپ کردن در این مرورگر معاف کند. شایان ذکر است که کاربران میتوانند از این مرورگر برای انجام بازیهای آنلاین سهبعدی و تماشای محتوایی از این دست استفاده کنند.
ناگفته نماند نسخهی فعلی مرورگر فایرفاکس، کمی با انتظارات کاربر و حتی استاندارهای امروزی فاصله دارد. دلیل اصلی این موضوع، استفاده موزیلا از استاندارد WebVR است که در سال ۲۰۱۴ تعیین شده و امروزه با بهبودها و تغییرات حال حاضر هدستهای VR هماهنگی چندانی ندارد. این در حالی است که گوگل WebXR را برای ارائه صحیح محتوا بر بستر هدستهای واقعیت مجازی لازم میداند.
امروزه سختافزارهای واقعیت مجازی بهطور پیوسته در حال تغییر و بهبود هستند و باقی ماندن در این بازار، نیازمند پیشرفت روزافزون شرکتها و محصولات آنان است. بیشک در آینده نزدیک شرکتهای دیگر برای رقابت با موزیلا، مرورگرهای خود را روانه بازار خواهند کرد و موزیلا برای خارج نشدن از گردونهی رقابت باید اکوسیستم خود را به بلوغ برساند.
در همین راستا موزیلا قصد دارد تا بهزودی ویژگیهای زیادی را به مرورگر Firefox Reality خود اضافه کند. از جمله این ویژگیها میتوان به اضافه شدن بوکمارکها، پشتیبانی از ویدیوهای ۳۶۰ درجه و امکان استفاده از چند حساب کاربری اشاره کرد. همانطور که اشاره کردیم، هماکنون مرورگر Firefox Reality در فروشگاههای Oculus ،Viveport و Daydream در دسترس شما قرار دارند و برای دریافت آن تنها کافی است که نام آن را جستوجو کنید.
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید پروفایل اینستاگرام خود را از طریق لپتاپ یا کامپیوتر شخصی خود چک کنید، اما بهدلیل نبود برنامهی مناسب از انجام این کار منصرف شدهاید. عمده مشکلی که افراد برای انجام این کار دارند، عدم دسترسی به دایرکت و پیامهای شخصی پروفایل خود از طریق کامپیوتر است. اما نگران نباشید! ما در این مقاله به معرفی و بررسی ۳ برنامه، که میتوانند مشکل شما را تا حد زیادی رفع کنند، میپردازیم.
تا بهحال نام BlueStacks به گوشتان خورده است؟
بلواستکس بهمنظور اجرای برنامههای سیستمعامل اندروید بر روی کامپیوتر و مایکروسافت ویندوز طراحی شده است. برای اجرای این برنامه کافی است یک حساب کاربری فعال روی سرویس gmailداشته باشید. سپس بهراحتی وارد برنامه میشوید و میتوانید به مانند یک گوشی اندروید، هر برنامهای را نصب کنید؛ پس بهسادگی برنامهی اینستاگرام را نصب کرده و به دایرکت خود دسترسی پیدا میکنید.
در حقیقت بلواستکس را میتوان جزو اولین شبیهسازهای سیستمعامل اندروید روی ویندوز دانست، که پس از معرفی کاربران و نظرات مثبت بسیار زیادی داشت.
اگر سیستمعامل کامپیوتر شما ویندوز است، بهراحتی میتوانید به فروشگاه موجود در صفحهی اول ویندوز مراجعه کرده وبرنامهی Windows Instagram App را از آن دانلود و نصب نمایید. این برنامهی بخش اعظمی از قابلیتهای برنامهی اصلی اینستاگرام را دارد و بهوسیلهی آن میتوانید پیامهای دریافتشده را بخوانید یا برای دوستانتان پیام ارسال کنید.
مهمترین نقطه ضعف این برنامه، نبود قابلیت بارگذاری مطلب جدید است و اگر بخواهید عکس جدیدی را آپلود کنید، حتما باید به برنامهی اصلی Instagram مراجعه کنید و این کار، از طریق این اپلیکیشن انجامشدنی نیست. بهطور کلی این برنامه امتیاز ۲.۹ از ۵ را در فروشگاه مجازی مایکروسافت کسب کرده است، که نشان دهندهی وجود ضعفهایی اساسی و نارضایتی کلی کاربران از برنامه است. با نگاهی گذرا به نظرات کاربران متوجه میشویم افرادی که تجربهی کار با این اپلیکیشن را داشتهاند، دچار مشکلاتی نظیر؛ عدم اجرا شدن درست برنامه، دیر باز شدن عکسها، خروج ناگهانی از برنامه و... شدهاند و بهصورت کلی از تجربهی کاربری خود رضایت چندانی نداشتهاند.
اپلیکیشن BeSocial یک برنامهی فوقالعاده برای مدیریت تمامی کامنتها و پیامها است. اگر از آن دسته افرادی هستید که چندین پروفایل مختلف اینستاگرام دارید و مدیریت آنها وقت زیادی از شما میگیرند، این برنامه برای شما ساخته شده است! چرا که میتوانید تمامی اطلاعات چند پروفایل را یکجا مشاهده و بررسی نمایید.
این اپلیکیشن به شما قابلیت فیلترگذاری کامنتها را نیز میدهد، تا کامنتها را بهصورت هوشمندی مدیریت کنید. متاسفانه برنامهی بی سوشال رایگان نیست.
حق اشتراک این برنامه از ماهی ۵ دلار آغاز میشود، البته به مانند تمامی برنامهها شما میتوانید قبل از پرداخت مبلغ به مدت ۱۴ روز بهصورت رایگان از آن استفاده کنید.
اینترنت مانند هر فرهنگ و زبانی، اصطلاحات جدیدی برای تازهواردان به این عرصه دارد. در این مقاله به بررسی ۳۲ اصطلاح در دنیای اینترنت میپردازیم که میتواند دانش شما را در مورد این پدیدهی شگفتانگیز افزایش دهد.
یکی از رایج ترین خطاها در فضای اینترنت، خطای 404 است. هرگاه آدرس یک صفحه را اشتباه وارد کنید یا صفحهی مدنظر شما حذف شده یا وجود نداشته باشد، این اخطار نمایش داده میشود.
افزونهها که در مرورگر کروم با واژهی Extension و در مرورگر فایرفاکس با واژهی Add-onesمشخص میشوند، برنامههای کوچکی هستند که قابلیتهای جدیدی به مرورگر اضافه میکنند. افزونهها فواید بسیاری دارند اما ممکن است خطرات امنیتی نیز در پی داشته باشند. باید توجه داشت که افزونه با پلاگین تفاوت دارد. پلاگینهایی مانند جاوا و فلشپلیر، برنامههایی برای اجرای نوع خاصی از محتوا در مرورگر شما میباشند.
در کشور ژاپن، انیمه بهطور کلی به معنای انیمیشن است؛ اما در خارج از ژاپن، از واژهی انیمه برای اشاره به انیمیشنهای ژاپنی استفاده میشود. این انیمیشنها رنگهای درخشان و شخصیتهای نمادین دارند. این واژه را با مانگا، که اصطلاحی برای کمیکهای ژاپنی است، اشتباه نگیرید!
آرشیو کردن یعنی حذف اطلاعات از محیط کاری و ذخیره آنها در یک محیط ثانویه. برای مثال، شما ممکن است عکسهای قدیمیتان را روی هارد اکسترنال آرشیو کنید. توجه کنید که آرشیو کردن با پشتیبانگیری (Back up) متفاوت است. در آرشیو، فایل مدنظر را از جایی به جای دیگر انتقال میدهید؛ اما در بکآپ گرفتن، یک کپی از فایل در جای دیگر ذخیره میشود تا در صورت از دست رفتن اطلاعات اصلی از آن استفاده شود.
پهنای باند، معمولاً حداکثر توان پردازش در یک شبکه را بیان میکند. هرچه پهنای باند بیشتری موجود باشد، میتوان اطلاعات بیشتری را همزمان پردازش کرد.
برای مثال، اگر در شبکه خانگی خود، همزمان مشغول دانلود فایلهای حجیم روی رایانه شخصی و تماشای آنلاین ویدیو باشید، احتمالاً برای بازی آنلاین در موبایل با مشکل مواجه خواهید بود؛ زیرا، مقدار زیادی از پهنای باند صرف دانلود فایلها و مشاهده ویدیو میشود. اگر این فعالیتها متوقف شوند، پهنای باند شما نیز آزاد میشود.
بلاگها، وبسایتهایی هستند که بهطور مداوم محتوا را برای بازدیدکنندگان بارگذاری میکنند. بلاگها میتوانند فردی، و منعکسکنندهی افکار و نوشتههای یک شخص باشند یا وبسایتهای گسترده، با نویسندگان متعدد برای انتشار مطالب خاص؛ مانند وبسایت زومیت. همهی بلاگها وبسایت هستند، اما همهی وبسایتها بلاگ نیستند.
میکروبلاگینگ در دنیای اینترنت به وبسایتهایی گفته میشود که قابلیت ارسال سریع پیام را همراه با ویژگیهای بلاگ فراهم نمودهاند؛ مانند توئیتر.
به جملهها و محتوایی که مخاطب را برای کلیک کردن روی آنها ترغیب میکند، کلیکبیت گفته میشود. کلیکبیتها معمولاً با وعدهی محتوایی جذاب، مخاطب را جذب میکنند. برای مثال: « ۱۰ دلیلی که رایانه شما را بیمار میکنند!».
ابرها، سرورهایی خارج از دسترس فیزیکی شما هستند که به سرویسهای اینترنتی اختصاص یافتهاند. دراپباکس، Gmail و آفیسآنلاین، همگی سرویسهای ابری هستند؛ زیرا، بهجای آنکه رایانهی شخصی شما کار پردازش و ذخیرهسازی را انجام دهد، سرورهای خارجی این کار را انجام میدهند.
کوکیها، بستههای اطلاعاتی کوچکی روی رایانهی شما هستند که سرویسهای مختلف برای ردیابی شما استفاده میکنند؛ مثلا Gmail برای به یادآوردن شما، کوکیها را بهکار میبرد و بنابراین، نیازی نیست که هر بار اطلاعات خود را برای ورود به حسابتان وارد کنید.
کراودفاندینگ، روشی برای جذب سرمایه از طریق کمکهای مالی عمومی است. در این روش از هر فرد مبلغ اندکی دریافت میشود. از Kickstarter و GoFundMe میتوان بهعنوان دو نمونهی شناختهشده از این سایتها یاد کرد.
وبهای تاریک، آن دسته از وبسایتهایی هستند که برای دسترسی به آنها نیاز به نرمافزارهای خاص داریم. این وبسایتها در جستجوی گوگل نمایش داده نمیشوند و معمولاً وبسایتهای خطرناکی محسوب میشوند.
داکسینگ عملیاتی شامل پیدا کردن اطلاعات شخصی یک فرد و انتشار آنها، با اهدافی مخرب است.
Embedding شامل درج کردن آنلاین محتوای یک سایت در سایتی دیگر است. برای مثال، میتوان ویدیوی قراردادهشده در کانال آپارات زومیت را در یکی از مقالات سایت زومیت درج کرد.
با رمزنگاری قادر خواهید بود محتوای مدنظر را برای همه، به جز مخاطب پیام، نامفهوم و غیرقابل خوانش کنید. برای مثال، هنگام خرید آنلاین، رمزنگاری، از اطلاعات شخصی شما محافظت میکند.
فایروال نوعی نرمافزار امنیتی است که ورود و خروج اطلاعات به دستگاه شما را محدود میسازد. این نرمافزار از سیستم شما در برابر بستههای خطرناک محافظت میکند و اجازهی ورود آنها را نمیدهد.
قانون گادوین یک اصطلاح مورد استفاده در بحثهای آنلاین است. طبق این قانون، با طولانی شدن یک بحث آنلاین، احتمال آنکه یکی از طرفین، مقایسهای با آدولف هیتلر انجام دهد، به یک میل میکند! گرچه ممکن است احمقانه بهنظر بیاید، اما میتوانید آن را در فرومهای گفتگوی فیسبوک بررسی کنید!
هشتگ نوع خاصی از نشانهگذاری و دستهبندی است که بهطور گسترده در شبکههای اجتماعی نظیر توئیتر و اینستاگرام استفاده میشود. با این روش میتوان به مطالبی با موضوع خاص دست یافت.
بهطور کلی به هر منطقهای که دسترسی به اینترنت از طریق وایفای ممکن باشد، هاتاسپات گفته میشود. همچنین ویژگی بهاشتراکگذاری اینترنت توسط تلفن همراه نیز هاتاسپات نام دارد. امروزه دستگاههای پرتابل هاتاسپات نیز موجود هستند که اینترنت را از طریق وایفای در هر مکانی در اختیار شما قرار میدهند.
HTTP، سرواژهی عبارت Hypertext Transfer Protocol (پروتکل انتقال ابرمتنی) است. این پروتکل پایهی شبکهی وب دنیای امروز را تشکیل میدهد. HTTP برای مرورگر وب فرآیندی را تعریف میکند تا اطلاعات را از سرور دریافت کند و روی نمایشگر شما نشان دهد. HTTPS نسخهی ایمنتر این پروتکل است که با رمزگذاری، از اطلاعات شما محافظت میکند.
هدف اینترنت اشیاء، گسترش اتصال به اینترنت در همهی دستگاههای محیط اطراف شماست؛ مانند، چراغها، تلویزیون، یخچال، ترموستات و... . چنین دستگاههایی بدون دخالت انسان نیز میتوانند وظایف تعریفشده را انجام دهند.
آدرس IP شمارهای منحصربهفرد و یکتا است که به هر دستگاه متصل به اینترنت اختصاص مییابد. هر دستگاه در شبکه داخلی آدرس IP مخصوص خود را دارد که تنها وسایل موجود در این شبکه میتوانند این آدرس را ببینند. کل شبکه نیز یک آدرس IP دارد که تمام دستگاههای فعال در محیط اینترنت به آن دسترسی دارند.
به کاربرانی که تنها به مشاهدهی محتوا و دیدگاهها میپردازند و نظری نمیدهند یا محتوایی تولید نمیکنند، لورک گفته میشود. تخمین زده میشود تنها یک درصد فعالان وب به تولید محتوا میپردازند.
این واژه ترکیبی است از دو واژهی Malicious (مخرب) و Software (نرمافزار). ویروسها، تروجانها، نرمافزارهای جاسوسی و... همگی در دستهی بدافزارها قرار میگیرند.
این یکی را دیگر حتماً میدانید! هنگامی که به اینترنت متصل هستید، به شما کاربر آنلاین میگویند و در غیر اینصورت آفلاین هستید.
پیوال محتوایی روی اینترنت است که برای مشاهدهی آن باید پول بپردازید. این روش یکی از روشهای تأمین هزینههای وبسایت است.
فیشینگ یکی از راههای فریب دادن افراد برای سرقت اطلاعات شخصی با معرفی خود بهعنوان یک نهاد رسمی مانند بانک است. در این روش معمولاً در قالب یک ایمیل از افراد خواسته میشود تا اطلاعات خود را برای تأیید مجدداً وارد کنند.
SEO، سرواژهی عبارت Search Engine Optimization (بهینهسازی موتور جستجو) است.سئو شامل روشهای مختلفی است که همگی آنها یک هدف را دنبال میکنند؛ جلب نظر موتورهای جستجو برای جذب مخاطب بیشتر.
اسپم واژهای عمومی برای پیامهای آنلاینی است که بدون آنکه مایل باشید، برای شما فرستاده میشوند. ایمیل اسپم یکی از انواع رایج اسپم است؛ اما اسپم میتواند در شبکههای اجتماعی، پیامرسانها و فرومها نیز موجود باشد.
در یک فروم آنلاین، پیامها معمولا بر اساس زمان مرتب شدهاند. گاهی پیامهای مهم یا پیامهایی که دارای تاریخ هستند، سنجاق میشوند تا مخاطبین سریعتر آنها را بررسی کنند.
ترول، به افرادی گفته میشود که در محیطهای آنلاین بحث و دعوا راه میاندازند و منجر به اذیت سایرین میشوند. ترولها معمولاً این کار را با مطرح کردن موضوعی تحریککننده یا خارج از بحث انجام میدهند.
URL، سرواژهی Uniform Resource Locator (مکانیاب یکپارچه منبع) است. URL، در واقع همان آدرسی است که در نوار بالایی مرورگر وارد میکنید تا صفحهی مشخصی بارگذاری شود.
یکی از تکنیک های روش افزایش بازدید از گوگل و ایجاد هشدار از برند شما شروع کمپین های تبلیغات آنلاین است.با این طریق میتوانید محصولات، مطالب و خدمات خویش را در بزرگترین سایت های ایرانی باروش های تبلیغات آنلاین معرفی کنید و علاوه بر افزایش بازدید سایت و درمان رتبه الکسای خود، افزایش فروش کسب و کارتان را نیز تقویت کنید.در تصویر پایین به یکتا از نمونه بنرهای تبلیغات همسان در پلتفرم مدیااد اشاره شده است.
تبلیغات همسان ورزش 3
۱۵-مشاوره آنلاین و رایگان دهید!
اگر در مبحثی تخصص دارید و میتواند به کاربران مشاوره دهیدحتما در سایت تان یک صفحه ایجاد کنید و از کاربران بخواهید تا سوالات شان را در این صفحه به چهره دیدگاه با شما درمیان بگذارند و شما به چهره رایگان به سوال شان در دسته دیدگاه استجابت دهید این شغل منجر به تعامل بیشتر کاربر با شما و برندتان میشود و کاربر بی گمان برای دریافت پذیرش خویش به سایت شما مفتوح میگردد.حتی میتوانیدپس از پاسخ به نگرش کاربران به کمک ایمیل به آنان تازه دهید که استجابت را در سایت شما مشاهده کنند.
۱۶-صفحه سوالات متداول برای کاربران ایجاد کنید
باتوجه به نکاتی که در عدد ۱۵ گفته شد احتمالا بعد از مدتی سوالات تکراری و متداول از کاربران اخذ میکنید برای همین بهتر است بعد از مدتی یک صفحه سوالات متداول برپایی کنید و دائم آن را بروز نگه دارید مطمئن باشید این صفحه یکی از پربازدیدترین صفحات شما در سایت خواهد شد.
۱۷- با ایمیل مارکتینگ کاربران را به سایت خویش بازگردانید
ایمیل مارکتینگ
روش های بسیاری هستی دارد که میتوانید از بازدیدکنندگان سایت تان ایمیل گرفتن کنید.برای نمونه خبرنامه ایمیلی،دانلود ایبوک،ساخت حساب کاربری و… که بازدیدکننده با رضایت خود ایمیل را وارد کرده و میتواند با توجه به علایق کاربر ایمیل مارکتینگ کنید و مجدد به سایت خویش بازگردانید.
۱۸- وبینار برگزار کنید
وبینار
یکی از بهترین روش ها برای جذب کاربر برگزاری وبینار است وبینار یا سمینار آنلاین به کاربران این فرمان را میدهد که بدون نیاز به حضور در یک محیط و کمک خبر در اینترنت به صورت آنلاین مطالبی را در موضوعات گوناگون از راه ویدئوزنده تماشا کنند برگزاری وبینار یکی از متداول ترین شیوه های دیجیتال مارکتینگ است و بزرگترین برتری آن کمپانی در ورکشاپ یا کارگاه به صورت آنلاین از سراسرجهان می باشد با برگزاری وبینار خدمت،محصول و وبسایت خود را معرفی کنید. در وبینار کاربران را به وبسایت تان دعوت کنید اگر محصول یا خدمتی دارید به صورت اخص برای شرکت کنندگان وبینار کدتخفیف ارائه دهید.
۱۹- اسلاید آموزشی را به کمک slideshare معرفی کنید
یکی از نیازمندی های وبینار بی گمان داشتن اسلاید است پیشنهادمن این است که پس از انجام وبینار اسلاید ها را در وبسایت خوب slideshare به اشتراک بگذارید الی کاربران بسیاری برای دائم متعلق به استفاده کنند.
۲۰-اینفوگرافیک ویروسی تولید کنید
اینفوگرافیک گرد از انواع محتوا میباشد که امروزه به شدت ترند شده و در شبکه های اجتماعی به نکوداشتن وایرال می شود پیشنهادم این است که حتما ادرس وبسایت تان را در اینفوگرافیک قرار بدید و کمی هم از واترمارک استفاده کنید. اینفوگرافیک در تلگرام خیلی خوب وایرال (ویروسی) میشود سعی کنید عناوین اینفوگرافیک را بروزُ جذاب و کاربردی گزینش کنید.اگر اینفوگرافیک را در سایت منتشر میکنید حتما متن آن را به صورت نوشتاری در انتهای مطلب پیمان بدید.
۲۱- از پست قراردادن یا در لینکدین کمک بگیرید.
جدا از اینکه باید در لینکدین پرکار باشید چون بهترین شبکه اجتماعی چیره دست میباشد.یکی از بهترین شبکههای اجتماعی برای جذب ترافیک به کارگیری لینکدین است شما هم میتوانید در لینکدین برای اشخاصی که درارتباط هستید پست پیمان بدید و لینک سایت یا مطلب تان را بگذارید. همانند یکی از پست های بلاگ مدیااد در لینکدین که در پایین به آن اشاره شده است.
لینکدین
۲۲- انتشار پست در لینکدین بعنوان Article
میتوانید برای همگی کاربران وب یک article در لینکدین پیمان بدید که علاوه بر مخاطبان شما در لینکدین، کاربران وب در گوگل نیز به مطلب شما برسند.