قالب های فارسی وردپرس 6

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 6

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

اطلاعات میراثی و نمادهای بوستان‌های تهران ثبت و ضبط شود

عضو شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد کرد اطلاعات مکانی داده‌های تاریخی، معماری، میراثی، هویتی و نمادهای به کار گرفته شده در بوستان‌ها در سامانه اطلاعاتی فضای سبز شهر تهران ثبت و ضبط شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد مسجدجامعی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران و در جریان بررسی طرح «الزام شهرداری تهران به ایجاد سامانه اطلاعاتی فضای سبز شهر تهران، با ارائه این پیشنهاد گفت: بوستان‌ها فقط فضای سبز نیستند، بلکه بخشی از تاریخ تهران هستند؛ به عنوان مثال در پارک شهر که نزدیک شوراست،  پیش از این مجسمه دانته، ملک‌المتکلمین و مجسمه صلح قرار داشته  و الان مجسمه‌های دیگر هم در آن هست.

وی افزود: به جز مجسمه‌ها، در پارک شهر آثاری همچون نخستین کتابخانه عمومی شهر تهران، نخستین انجمن شهر و نخستین پارلمان شهری قرار داشته یا دارد؛ همچنین حوض این بوستان، هفت حوض ایرانی است که ۶ حوض و ۲ نیم حوض دارد؛ نامگذاری این فضا نیز مهم است و تاریخ دارد، چنانچه ابتدا باغ ملی، سپس پارک ملی و بعدها پارک شهر و بوستان شهر شد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به نمونه‌های هویتی بوستان ساعی نیز اشاره کرد و گفت: کریم ساعی که نام او روی بوستان است شخصیتی بوده که جنگل‌کاری در ایران را بنیانگذاری کرده است و هنرمند بنامی همچون حسین محجوبی این پارک را با استفاده از نشانه‌ها و ویژگی‌های هنر نگارگری طراحی کرده است.

وی افزود: در همین پارک ساعی ساختمان کتابخانه مرکز گفت‌وگوی تمدن‌ها بوده و دایره‌المعارف معماری در آنجا تدوین شده است؛ همچنین پارک قیطریه کوشکی دارد که واجد ارزش‌های تاریخی است.

مسجدجامعی با بیان اینکه در پارک‌ها، بوستان‌ها و فضاهای سبز شهر تهران اطلاعات لایه‌لایه بسیاری وجود دارد که می‌شود شهر را با فهمید، گفت: جمع‌آوری اطلاعات این نمادها و مکان‌ها سخت است؛ خوشبختانه چون آقای مختاری مدیرعامل سازمان بوستان‌ها، حافظه شفاهی فضای سبز تهران هستند می‌توانند این اطلاعات را ثبت و ضبط کنند.

وی با بیان اینکه شخصا به صورت موردی روی برخی از این نمادها و اماکن کار پژوهشی انجام داده است گفت: عطف به همان کارها، اطلاع دارم که انجام این کار چقدر در  فهم شرایط امروز شهر و روزآمدکردن فضای امروز شهری مهم، ضروری و تاثیرگذار است.

در پایان اعضای شورای اسلامی شهر تهران به پیشنهاد مسجدجامعی در قالب افزودن عبارت «اطلاعات مکانی داده‌های تاریخی، معماری، میراثی، هویتی و نمادهای به کار گرفته شده در بوستان‌ها در سامانه اطلاعاتی فضای سبز شهر تهران» در ماده واحده طرح رای مثبت دادند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.