قالب های فارسی وردپرس 6

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 6

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

خلاقیت و ایده‌پردازی در تفکر دیزاین چیست؟

طراحی UX (تجربه کاربر) به فرآیند برپایی محصولات، سیستم ها یا خدمات می‌گویند که تجربیات بخردانه و پیوسته با آن را برای کاربران فراهم می کند. این شامل طراحی کل فرایند پیدا و کامل کردن محصول، از دسته جنبه های نام تجاری، طراحی، قابلیت استفاده، و عملکرد است. وانگهی شامل جنبه های معنی دار و ارزشمند تعامل انسان و کامپیوتر و ازآنش محصول می باشد. UX معماری اطلاعات و نقشه سایت را مدیریت می کند.


به عنوان کسی که میخواهد این سلسله مطلب را اسپویل کند! ، تجربه کاربری طراحی کاربر محور می خواهم بگویم طراحی UI (رابط کاربر)، که ما در تقسیم بعدی بحث خواهیم کرد، جنبه مهمی از طراحی UX و یک ذیل گردآور از آن است. نظر به اینکه طراحی UX یک مجموعه مفصل ای است، بسیاری از مناطق دیگر را پوشش می دهد. معماری اطلاعات (IA) دومین جنبه ی پذیرفتنی و سایر طراحی UX است.


طراحی UX به چه دردی میخورد؟


طراحی UX به کاربران کمک می کند اهداف تعیین شده از کاربری محصول را به طور کامل سپریدن دهند. این تنها بر ایجاد محصولاتی که قابل استفاده هستند متمرکز نیست، بلکه جنبه های دیگری از تجربه کاربر را پوشش می دهد، از قبیل:


لذت بردن

بهره وری

حالت و مزاج

سرگرم کنندگی


و یک نکته


تا امروز، تجربه کاربری ای خوب محسوب میشود که مطابق با نیازهای ویژه کاربر در زمینه خاصی است که مخاطبان قصد از محصول بهره‌گیری می کنند. طراحی UX کاربر محور است یعنی نوع کاربری گونه طراحی را تعریف می کند. به همین دلیل است که طراحی UX پویا است و به طور همیشگی با توجه به تغییر شرایط استفاده، تغییرات در سیستم های شخصی یا گویه بهره‌گیری که در آن می توان یافت و ... تغییر می‌کند.


وظیفه اصلی طراحی UX این است که محصولاتی را برپایی کنیم که بتواند نیازهای خاص کاربر را برآورده کند، ولی قابلیت های پیش بینی کردنی را هم فراهم می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.