قالب های فارسی وردپرس 6

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 6

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

ورود اپل به صنعت بازی‌های رایانه‌ای

به گزارش ایسنا، با توجه به رکود بازارهای جهانی موبایل در سال‌های اخیر، پیش‌بینی کاهش نرخ رشد اقتصاد جهانی و همچنین تشدید بحران‌های اقتصادی و تنش‌های سیاسی و تجاری در کشورهای مختلف، بسیاری از غول‌های تکنولوژی و شرکت‌های فعال در حوزه تولید محصولات فناوری محور تصمیم گرفته‌اند که به تولید و توسعه سرویس و فناوری‌های نوین دیگری بپردازند تا بدین ترتیب بتوانند به جبران ضرر و زیان‌های ناشی از کاهش میزان فروش گوشی‌های هوشمند و در عوض، افزایش سودآوری و درآمدزایی ناشی از تمرکز بر روی سایر حوزه‌های جدید بپردازند.

 

حالا شرکت اپل نیز به‌عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان موبایل و محصولات فناوری در جهان در همین راستا تصمیم گرفته است که وارد صنعت بازی‌های رایانه‌ای و گیمینگ شود چراکه به تازگی گزارش‌های جدیدی به نقل از منابع آگاه از تصمیمات و اقدامات اپل منتشر شده است که نشان می‌دهد این غول تکنولوژی در نظر دارد یک سرویس استریم آنلاین و اشتراک بازی را برای کاربران و علاقمندان به گیمینگ توسعه داده و ایجاد کند تا بدین ترتیب با رقبای قدرتمند و دیرینه‌ای که در سالهاست در حوزه پلتفرم و سرویس‌های استریم و اشتراک بازی‌های رایانه‌ای فعالیت می‌کنند و از جمله مهم‌ترین و بزرگترین آنها می‌توان به سونی، مایکروسافت و نینتندو اشاره کرد، به رقابت تنگاتنگی بپردازد.

 

البته این طور که از گزارش‌های منتشر شده در وب سایت ۹to5mac معلوم و مشخص است، سرویسی که اپل می‌خواهد به توسعه و ارائه آن بپردازد، همانند سرویس اشتراک فیلم و سریال نتفلیکس است و بدین ترتیب با کنسول‌های بازی قدرتمند و اختصاصی ایکس باکس مایکروسافت و پلی‌استیشن سونی تفاوت‌های فاحشی خواهد داشت.

حالا که چند هفته از شروع سال جدید میلادی سپری شده فرصت خوبی است تا محققان و تحلیلگران روند‌های تکنولوژی در این سال را بعد از بررسی معرفی کنند.

 

در این بین برخی از سایت‌ها نیز با سرک کشیدن در دنیای اپلیکیشن‌ها برترین برنامه‌هایی که می‌توانند در سال ۲۰۱۹ انجام کارهای روزانه و حتی کار حرفه‌ای افراد را راحت‌تر کنند ،معرفی کرده‌اند. بدون شک اگر اپلیکیشن‌ها نبودند قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند بدون استفاده باقی می‌ماند. اگر دوست دارید بدانید در سال جدید میلادی چه اپلیکیشن‌هایی می‌تواند کارایی گوشی و زندگی شخصی و کاری شما را افزایش دهد در ادامه با ما همراه باشید. در گزارش زیر لیستی از بهترین برنامه‌های موبایلی به انتخاب سایت هایی چون CNET، مشیبل، تچ‌ریدر را به شما معرفی می‌کنیم.

 

برترین برنامه عکاسی و ویرایش عکس

در لیست سایت‌های مختلف که بهترین اپ‌ها برای استفاده در سال ۲۰۱۹ را به کاربران پیشنهاد داده‌اند حداقل نام ۵ برنامه برای ویرایش عکس دیده می‌شود. اما در این بین Snapseedجایگاه ویژه‌ای در تمام بررسی‌ها دارد. این اپلیکیشن معروف‌ترین، محبوب‌ترین و بهترین اپلیکیشن‌های ویرایش عکس برای سیستم عامل‌های اندروید وios است که در سال‌های گذشته به‌خاطر قابلیت‌های ویژه خود توانسته به‌عنوان بهترین برنامه سال نیز انتخاب شود.

 

این برنامه آنقدر موفق بود که حتی گوگل هم آن را خرید. قابلیت‌های ویرایش عکس این برنامه هم کاربران حرفه‌ای و هم کاربران نیمه حرفه‌ای را مورد توجه خود قرار داده است. قابلیت‌های این برنامه با هر بار به‌روزرسانی بیشتر هم می‌شود.گرافیک و طراحی این اپلیکیشن از کیفیت بالایی برخوردار است و کار کردن با آن بسیار ساده است. بسیاری کیفیت ویرایش این برنامه را با برنامه معروف و حرفه‌ای فتوشاپ مقایسه می‌کنند. با کمک این برنامه کاربران به بیش از ۲۹ابزار و فیلتر متنوع که شامل گزینه‌هایی چون Perspective, Healing, Brush, HDR, Structure و... می‌شود دسترسی خواهند داشت. در همین زمینه نام برنامه Filmborn در بین بهترین برنامه‌ها برای عکاسی و ویرایش نیز دیده می شود.

 

این برنامه به زبان ساده‌تر تلفیقی از یک اپلیکیشن عکاسی مدرن و یک دوربین قدیمی است. ابزار نورسنجی، ترازسنج، فلش، چهار کادر مختلف و سه لنز 32، 35 و 50 میلیمتری دیجیتالی همه امکاناتی هستند که به سبک دوربین‌های قدیمی در این برنامه در اختیار کاربران قرار گرفته است. این برنامه برای اینکه به فضای عکس‌ها، رنگ و بوی فیلم‌های قدیمی «کداک» یا «فوجی فیلم» بدهد فیلترهایی در اختیار کاربرانش می‌گذارد که تونالیته رنگی خاص آنها را شبیه‌سازی می‌کند.

 

با ترکیب این فیلترها و امکانات عکاسی اپ می‌توانید تصاویری بگیرید که انگار واقعاً با دوربین‌های قدیمی ثبت شده‌اند. فیلم بورن به غیر از ارائه تنظیمات دستی هنگام عکاسی، یک ویرایشگر حرفه‌ای عکس هم هست و امکاناتی مانند منحنی‌های تنظیم نور و رنگ (در نسخه پولی) را به شما ارائه می‌کند. این برنامه تنها در اختیار کاربران سیستم عامل ios قرار گرفته است.

 

برترین برنامه سفر و نقشه خوانی

در لیست معرفی بهترین برنامه‌های موبایلی سال ۲۰۱۹ برنامه‌هایی برای نقشه خوانی و استفاده در مسافرت هم جایگاه خاصی دارند. در این لیست حتی نام اپلیکیشن‌های معروفی چون «گوگل مپ» یا «ویز» هم دیده می‌شود. اما یکی از برنامه‌های حرفه‌ای در این زمینه که توسط اکثر سایت‌ها معرفی شده برنامه Citymapper است.

 

این برنامه رایگان که هم در اختیار کاربران سیستم عامل اندروید و هم ios قرار گرفته است بهترین برنامه برای مسافران و حتی ساکنان دائمی یک شهر است. البته این برنامه بیشتر برای کاربرانی که قصد مسافرت به خارج از کشور را دارند کارایی بیشتری دارد. به وسیله این برنامه شما می‌توانید از اطلاعات به روز تمامی وسایل حمل و نقل عمومی باخبر شوید و بهترین راه برای رسیدن به مقصد خود را پیدا کنید. مهم‌ترین ویژگی این اپلیکیشن این است که بر طبق آخرین اطلاعات به‌روز می‌شود، اطلاعاتی چون تأخیر مترو، نقص فنی اتوبوس و.... در نتیجه با استفاده از این برنامه شما می‌توانید برنامه‌ای بی‌دردسر برای سفر خود بریزید و از اتلاف وقت جلوگیری کنید. این برنامه بر اساس اطلاعاتی که دارد مدت زمان راهتان از مقصد به وسیله مترو، قطار، اتوبوس، تاکسی و... را محاسبه و به شما اعلام می کند.

 

این برنامه در حال حاضر حاوی اطلاعات 30 شهر مهم دنیا است. اگر قصد سفر به کشورهای مختلف دنیا را دارید قبل ازسفر این برنامه را برای کاهش هزینه و جلوگیری از هدر رفتن هزینه حتماً روی گوشی خود نصب کنید. Dark Sky Weather یا WeatherPro هم از دیگر برنامه‌های مناسب در این بخش است که البته استفاده از امکانات آن رایگان نیست و برای داشتن آنها باید بین ۹۹ سنت تا ۳ دلار هزینه پرداخت کنید.

 

برترین برنامه سلامت و تندرستی

اگر بارها برای انجام ورزش و در نظر گرفتن یک رژیم غذایی برنامه در نظر گرفته اید و انجام هم نداده اید شاید بهتر باشد در سال جدید میلادی و با کمک برنامه MyFitnessPal تمام این تنبلی‌ها را جبران کنید. این برنامه که در لیست بهترین برنامه‌های پیشنهادی برای سال ۲۰۱۹ قرار گرفته به شما کمک می‌کند که هم از نظر سلامتی مراقب بدن خود باشید و هم به تناسب اندامی که در نظر دارید برسید. این اپلیکیشن فیتنس اطلاعات فردی شما مثل قد و وزن فعلی و وزن ایده‌آل را می‌گیرد و به شما یک برنامه غذایی روزانه ساده می‌دهد. تمام غذاهایی که شما در طول روز می‌خورید توسط برنامه، کالری شماری و اندازه‌گیری می‌شود و شما می‌توانید ببینید که چند کالری در روز باید مصرف کنید و هرکدام از خوراکی‌ها چند کالری دارند.

 

حتی نوع فعالیتی که در طول روز دارید، توسط خود موبایل یا هر نوع ساعت هوشمندی که شما دارید اندازه‌گیری می‌شود و به برنامه رژیم غذایی روزانه شما اضافه می‌شود.بانک اطلاعات غذایی برنامه «مای فیتنس پل» بسیار بزرگ است و تمام خوراکی‌ها، غذاها و نوشیدنی‌هایی که فکر می‌کنید، با میزان کالری، چربی، قند و مواد غذایی دیگر در آن ثبت شده است. از مزایای این اپلیکیشن بارکدخوان آن است که به شما اجازه می‌دهد با استفاده از بارکد، خوراکی مورد نظر خود را از این بانک غذا پیدا و به منوی خود اضافه کنید. در کنار این امکانات این برنامه به شما ورزش‌های روزانه‌ای را نیز پیشنهاد می دهد و آن‌طور که کاربران در شبکه‌های اجتماعی گزارش داده‌اند این برنامه به مرور زمان انگیزه زیادی در شما برای اجرای حرکات ورزشی و رعایت رژیم غذایی ایجاد می‌کند. این برنامه به‌صورت رایگان در اختیار کاربران سیستم عامل اندروید و ios قرار گرفته است. Runkeeper هم در این زمینه یکی دیگر از برنامه‌های پیشنهادی است که به‌صورت رایگان برای کاربران اندروید و ios قابل استفاده است.

 برترین برنامه افزایش سطح دانش

برنامه‌نویسی در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از نوجوانان و جوانان به‌عنوان یک شغل آینده دار قرار گرفته است. برای همین هم در لیست برنامه‌هایی که باید در سال ۲۰۱۹ روی گوشی خود نصب کنید نام برنامه Mimo دیده می شود. این برنامه یکی از بهترین برنامه‌ها برای یادگیری برنامه‌نویسی از مبتدی تا حرفه‌ای است. این برنامه مفاهیم پایه‌‌ برنامه‌نویسی را به شما آموزش می‌دهد تا به حدی برسید که اصول اولیه ساخت یک اپ، بازی، طراحی وب سایت، اتوماسیون کارها و اصول بنیادین هک را یاد بگیرید.

 

این برنامه تلاش کرده که این کار را از پایه‌ای‌ترین مفاهیم شروع کند تا پله پله به مباحث پیچیده‌تر برسید. بعد از گذراندن دوره اولیه اپ که اصول و مبانی برنامه‌‌نویسی است، در مرحله بعد می‌توانید در محیط جذاب اپ به‌دنبال دوره‌های آموزشی و رشته‌های مورد علاقه‌تان بگردید. سوئیفت، پایتون، CSS، HTML، جاوا اسکریپت، SQL، PHP، سی‌شارپ از جمله معروف ترین دوره‌های این برنامه هستند. براساس گزارش‌های مختلف این اپلیکیشن به شما کمک می‌کند تا در بهترین حالت اولین برنامه‌ خودتان را با آن بنویسید.

ذف تصاویر گراواتار

گراواتار تصویری هست که هر کاربر می تواند برای خود به عنوان تصویر کاربری انتخاب کند و وقتی در مطلبی عقیده می نویسند گراواتار شخص مشاهده می شود.




این تصایر در شمار ناچیز کارایی بالایی ندارند اما اگر نظرات یک پست تعداد فوقانی باشد مایه افزایش حجم صفحه و کند شدن آن صفحه از سایتتان می شود. برای حذف عکس ها گراواتار می توانید از مدیریت محتوا وردپرس این قابلیت را غیر فعال کنید.


25. استفاده از Google PagSpeed



گوگل در مجموعه ای به نام Google PageSpeed Tools ابزار تخصصی بهینه سازی را منتشر کرده است. سفارش افزایش سرعت سایت شما می توانید این سیستم را روی وب‌سرور خود نصب کنید و این ماژول کارش بهینه سازی اتوماتیک سرور است و شغل خود را به صورت خودکار اتمام می دهد و در پایان بهترین مسیر ها را برای افزایش سرعت سایت وردپرس و سرور شما پیدا می کند.


این ماژول قابل نصب روی سرور های Apache و NGINX هست اگر با نصب این ماژول سخت داشتید یا روش نصب را نمی دانستید با حامی میزبانی وب وابستگی استوار کنید و تقاضا نصب این ماژول را ارسال کنید.


26. محیط‌ قرار گیری فایل های CSS و JS

اگر فایل های CSS و JS در هدر سایتتان قرار دارد با پروا به این که در هدر سرعت لود صفحه را کند می کند بهتر است در پایین صفحه تقدیر فوتر پیمان دهید. این طور سایت برای کاربر کمی سریع تر لود می شود معمولا این کار جزو استانداردها است و در صورت مشاهده باید از این روش استفاده کنید.


27. تفریق تعداد ریدایرکت ها

شاید شما هم ناچار به ریدایرکت کردن بعضی آدرس ها بوده باشید. ریدارکت یعنی هدایت لینک ها به آدرس های دیگر و متصل کردن دسته های مختلف یک سایت به هم دیگر. این هدایت ها تقاضا های زیادی به HTTP ارسال می کند که باعث ممانعت از افزایش سرعت سایت وردپرس می شود بهتر است تنها مواقعی از ریدایرکت بهره‌گیری کنید که به راستی به آن دربایستن است.


همچنین سعی کنید محتوایی مشابه فایل یا تصویر یا پست را حذف نکنید این شغل باعث می شود تقاضا اشتباه ارسال شود و باعث کندی سایت شما شود و در ضمن اگر کاربری وارد سایت شما شود و ببیند محتوای مورد عقیده حذف شده رویت احسان به سایت شما پیدا نمی کند و احتمالا سایر وارد سایت شما نمی شود برای همین جستار الی حد امکان هیچ محتوایی را از سایتتان پاک نکنید و اگر ناچار به حذف کردن شدید آن آدرس را حتما ریدایرکت کنید.


برای مدیریت ریدایرکت های سایت وردپرس و درنتیجه افزایش سرعت سایت وردپرس می توانید از افزونه quick-pagepost-redirect-plugin استفاده کنید

 

تعدادی از دوره‌های آموزشی این برنامه به‌صورت رایگان ارائه شده‌اند، اما برای دسترسی به سطوح بالای آن لازم است که در اپلیکیشن حق اشتراک بپردازید. این برنامه برای کاربران سیستم عامل اندروید و ios قابل استفاده است. حالا اگر هدفتان برنامه‌نویسی نیست و دوست دارید در بخش‌های دیگر آموزش‌های خوبی یاد بگیرید می‌توانید از اپلیکیشن MasterClass: Learn How To Cook, Sing, Act and More استفاده کنید. شما با این برنامه به درس‌های آموزشی از استادان بزرگ در زمینه‌های آشپزی، فیلم و تلویزیون، موزیک، نویسندگی، ورزش و... دسترسی خواهید داشت.

 

اگر شما به موضوعاتی که به آن اشاره شد علاقه دارید و زبان انگلیسی بدی هم ندارید حتماً این اپلیکیشن را دانلود و روی گوشی خود نصب کنید. کلاس‌های این برنامه توسط استادان بزرگ آموزش داده می شود. این برنامه با محتوا‌های رایگان و پولی در اختیار کاربران اندروید قرار 

گرفته است. 

طبق گزارش این شرکت که سه شنبه شب منتشر شده، درآمد و سودآوری اپل در سه ماهه آخر سال گذشته کاهش یافته است.

 

این گزارش مربوط به سه ماهه منتهی به دسامبر ۲۰۱۸ میلادی است و طبق آن درآمد کل شرکت به ۸۴.۳ میلیارد دلار رسیده که ۵ درصد کمتر از همین بازه زمانی در سال گذشته است. اما درآمد مربوط به فروش آیفون ۱۵ درصد کاهش یافته است.

 

«تیم کوک» مدیر ارشد اجرایی اپل نیز در مصاحبه ای با رویترز اعلام کرد افزایش قیمت ها یکی از عوامل کاهش فروش محسوب می شود و از همین رو برای بهبود این وضعیت قیمت ها احتمالا تعدیل شوند تا درآمد شرکت بهبود یابد.

 

به گفته او قیمت آیفون به دلیل افزایش ارزش دلار در خارج از آمریکا نیز بیشتر شده است. کوک اشاره کرد قیمت آیفون در آینده براساس نرخ ارزهای محلی تعیین می شود.

 

اما در عین حال، مک، آی پد و گجت های پوشیدنی، بخش گجت های خانگی و اکسسوری ها نیز با افزایش فروش روبرو بوده اند.

 

خدمات اپل از جمله پلتفرم  پخش موسیقی آن، اپ استو، حافظه ذخیره iCloud و Apple Pay نیز با افزایش فروش ۱۹ درصدی روبرو شدند.

 در کمتر از ۱۵روز گذشته و بعد از برپایی نمایشگاه CES در آمریکا فعالیت شرکت‌های فناوری کاهش یافت چراکه مهم‌ترین محصولات در همان نمایشگاه برای دیدن عموم عرضه شد و از این پس باید منتظر زمان عرضه آنها به بازارها ماند. اما در همین مدت نیز برخی از شرکت‌ها تلاش کردند محصولات جدید خود را به بازار ارائه کنند. از جمله شرکت اچ‌پی که کروم‌بوک‌های جدیدش را به بازار آورد و ساعت هوشمند از یک برند لباس، مد و فشن و دوربین جدیدی هم از شرکت سونی به علاقه‌مندان عکاسی معرفی کرد. در ادامه می‌توانید با این دیوایس‌های جدید بیشتر آشنا شوید.

 

اخبار,اخبار تکنولوژی, تازه‌ترین گجت‌های ۲۰۱۹


به گزارش فارنت، شرکت اچ‌پی در اوایل بهمن دو کروم‌بوک جدید با پشتیبانی از قلم برای استفاده دانش‌آموزان ارائه کرد چراکه کروم‌بوک‌ها توانسته‌اند در ایالات متحده آمریکا رتبه اول استفاده در مدارس و آموزشگاه‌ها را به‌دست بیاورند. اچ‌پی هم از این فرصت استفاده کرده و دو کروم‌بوک مقاوم با استاندارد MIL-STD-۸۱۰G و با کیبورد مقاوم دربرابر نفوذ آب معرفی کرده است. اچ‌پی Chromebook x۳۶۰ ۱۱ G۲ نسخه ویژه Education Edition دارای صفحه‌نمایشی ۱۱ اینچی با وضوح ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل است. شما می‌توانید صفحه‌نمایش این کروم‌بوک را ۳۶۰ درجه چرخانده و از آن به شکل تبلت نیز استفاده کنید. به لطف پشتیبانی از قلم Wacom EMR این مدل برای یادداشت‌برداری ایده‌آل خواهد بود. این کروم‌بوک از پردازنده دوهسته‌ای Celeron N۴۰۰۰ و یا چهارهسته‌ای Celeron N۴۱۰۰ اینتل استفاده کرده و به ۸ گیگابایت رم و ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی هم مجهز شده است. باتری این دستگاه ۵/ ۱۱ ساعت دوام شارژ داشته و وزن ۴۷/ ۱ کیلوگرمی نیز از سایر مشخصات این دستگاه است.

این مدل جدید هم شباهت بسیاری به مدل قبلی دارد. صفحه‌نمایش ۱۱ اینچی این مدل اما فقط تا ۱۸۰ درجه باز می‌شود و می‌توانید نسخه غیرلمسی آن را نیز با دو پنل IPS یا VA سامسونگ سفارش دهید. دوام شارژ نسخه غیرلمسی این مدل تا ۱۳ ساعت هم افزایش پیدا می‌کند. هر دو کروم‌بوک دارای دو درگاه USB-C (نسل اول با پهنای باند ۵ گیگابیت بر ثانیه) بوده و یک درگاه USB-A، یک جک هدفون و یک درگاه کارت حافظه microSD نیز دارند. هر دو کروم‌بوک x۳۶۰ ۱۱G۲ EE و ۱۱ G۷ EE قرار است اردیبهشت‌ماه به بازار عرضه شوند. قیمت این دو کروم‌بوک مقاوم هنوز اعلام نشده است.


ساعت هوشمند از یک برند مد
در این‌سو همچنین برندهای حوزه مد و فشن معتبر به‌تازگی وارد بازار ساعت‌های هوشمند شده و فروش خوبی را تجربه کرده‌اند. یکی از این برندها مایکل کورس است که ساعت‌های هوشمند هم تولید می‌کند. ساعت Access Sofie ۲.۰ طراحی تازه‌تری نسبت به نسخه اصلی دارد. در نسخه ابتدایی این محصول بیشتر بر روی ظاهر تمرکز شده بود. در نسخه جدید ساعت Access Sofie ۲.۰ با جی‌پی‌اس و مانیتور ضربان قلب روبه‌رو هستید. می‌توانید این دو قابلیت را از طریق Google Fit استفاده کنید و تمرینات خود را مورد بررسی قرار دهید. این ساعت جدید حاوی یک چیپ NFC است و امکان پرداخت موبایلی وجود دارد. این ساعت امکانات خوبی دارد اما با یک مشکل کلی روبه‌رو است. این ساعت از پردازنده اسنپ‌دراگون ۲۱۰۰ استفاده می‌کند. این پردازنده، پردازنده بدی نیست، اما نسخه‌ای که به تازگی وارد بازار شده نسخه اسنپ‌دراگون ور ۳۱۰۰ است و بهتر بود که از این نسخه استفاده می‌شد. عمر باتری در نسخه جدید بهتر است و در صورت استفاده ساعت شما کارآیی بهتری داشت. هنوز قیمتی برای این ساعت هوشمند مشخص نشده است، اما مایکل کورس اعلام کرده که این تابستان باید منتظر این ساعت هوشمند باشیم. این ساعت در چهار رنگ مختلف عرضه خواهد شد.


سونی و دوربین بدون آینه
در اواخر دی ماه گذشته همچنین سونی محصول جدیدی به خانواده دوربین‌های APS-C بدون آینه خود اضافه کرده است. دوربین a۶۴۰۰ قرار است جایی بین a۶۳۰۰ و a۶۵۰۰ قرار بگیرد. دوربین‌های جمع‌وجور و بدون آینه اخیرا به دلیل راحتی استفاده نسبت به DSLRها طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. خانواده دوربین‌های بدون آینه آلفا (a) سونی در حال‌حاضر با سری a۷ خود در بین دوربین‌های فول فریم بدون آینه پیشتاز است و حالا سونی قصد دارد عضوی جدید به خانواده قطع APS-C اضافه کند. a۶۴۰۰ البته شاید آن رقیب فوجی‌فیلم X-T۳ که انتظارش را می‌کشیدیم نباشد اما در دسته میان‌رده‌ها امکانات قابل‌توجهی دارد. A۶۴۰۰ به لطف فیلم‌برداری ۴K@۳۰fps و صفحه‌نمایش چرخشی برای ولاگرها گزینه ایده‌آلی محسوب می‌شود. این دوربین همچنین سیستم فوکوس خودکار فوق‌سریع ۴۲۵ نقطه‌ای (کنتراست و PDAF) را از سری a۷III و a۹ به ارث برده که می‌تواند در ۲ صدم ثانیه فوکوس کرده و چشم سوژه‌ها را نیز دنبال کند.

دوربین a۶۴۰۰ سونی از سنسور جدید ۲/ ۲۴مگاپیکسلی Exmor APS-C و پردازنده تصویر جدید BIONZ X استفاده می‌کند. این دوربین می‌تواند با شاتر مکانیکی با نرخ ۱۱فریم بر ثانیه و در حالت بی‌صدا با نرخ ۸ فریم بر ثانیه عکاسی کند که هر دو با فوکوس و نوردهی خودکار انجام می‌شوند. بافر دوربین هم توانایی ذخیره ۱۱۶ تصویر JPG و ۴۶ تصویر RAW را داراست. در زمینه عکاسی در نور کم نیز این دوربین می‌تواند ISO را تا ۳۲۰۰۰ در حالت عادی و تا ۱۰۲۴۰۰ در حالت گسترش یافته با نویز کمتر بالا ببرد. قیمت دوربین سونی a۶۴۰۰ هم ۹۰۰ دلار (برای بدنه تنها) اعلام شده تا رقیب مستقیمی برای Fujifilm X-T۲۰ محسوب شود. با این‌حال کماکان علاقه‌مندان به دوربین‌های بدون آینه جمع‌وجور سونی منتظر جانشینی برای a۶۵۰۰ هستند. دوربین a۶۴۰۰ همچنین با کیت لنز ۱۶ تا ۵۵ میلی‌متری f۳.۵-۵.۶ با قیمت ۱۰۰۰ دلار یا با کیت‌لنز بهتر ۱۸ تا ۱۵۵ میلی‌متری با f۳.۵-۵.۶ با قیمت ۱۳۰۰ دلار عرضه خواهد شد

این کشف سبب می شود موبایل ها و دستگاه های مختلف نیازی به باتری نداشته باشند و البته این روشی کاملا نوین برای استفاده از فناوری های هوشمند است.

 

محققان آمریکایی یک دستگاه آنتن یکسو ساز ( rectenna) از ماده نیمه رسانا ساخته اند که ضخامت آن فقط چند اتم است. سیگنال های وای فای به وسیله یک آنتن یکپارچه دریافت و به جریان DC تبدیل می شود که مناسب مدارهای الکترونیکی است.

 

این دستگاه را می توان برای تولید موبایل، لپ تاپ، دستگاه های پزشکی و فناوری های پوشیدنی استفاده کرد که نیازی به باتری ندارند. با توجه به انعطاف پذیری دستگاه می توان آن را طوری ساخت که محوطه بزرگی را پوشش دهد.

 

به گفته محققان، این دستگاه می تواند نقش مهمی در آینده دستگاه های هوشمند الکترونیکی داشته باشد.

 

پروفسور «توماس پالاسیوس» از  MITمی گوید: اگر بتوان سیستم های الکترونیکی ساخت که دور یک پل پیچیده می شوند یا یک بزرگراه  یا دیوارهای محل کار را به طور کامل می پوشانند، در این صورت چگونه باید برای این دستگاه های الکترونیکی انرژی فراهم کرد؟ ما روشی نوین برای برق رسانی به سیستم های الکترونیکی آینده داریم و برای این منظور از انرژی وای فای استفاده می کنیم زیرا به راحتی با مناطق گسترده یکپارچه می شود و به این ترتیب می توان تمام محیط اطراف را هوشمند کرد.

 

 در آزمایش های انجام شده این دستگاه هنگامیکه در معرض سیگنال های وای فای معمولی قرار گرفت، حدود ۴۰ میکرووات برق تولید کرد.

 

 این میزان برق برای روشن کردن نمایشگر موبایل یا  فعال کردن تراشه سیلیکونی کافی است.

 

این تحقیق در ژورنال Nature منتشر شده است.

به گزارش مهر به نقل از مک رومرز، اپل روز گذشته، نخستین نسخه بتا از سیستم عامل iOS۱۲.۲ رامنتشر کرده است. 

 

این درحالی است که ۳ روز قبل از آن نسخه بتا iOS۱۲.۲ برای توسعه دهندگان نیز ارائه شده بود. از سوی دیگر هرچند آپدیت ۱۲.۱.۳ روی برطرف کردن باگ ها و ارتقای امنیت متمرکز بود، نسخه جدیدتر سیستم عامل ویژگی های تازه و تغییراتی را ارائه می کند. این آپدیت شامل تغییراتی در اپلیکیشن Wallet، نسخه جدید Safari، تغییراتی در ویژگی Screen Time و غیره است. 

 

آپدیتiOS۱۲.۲ احتمالا قبل از ارائه به طور رسمی چند بار به طور بتا آزمایش شود.

 سامسونگ به همین منظور دو گوشی گالکسی ام 10 و ام 20 را تولید کرده که دارای دوربین دوگانه، لنزهای عریض و باتری با عمر طولانی هستند.

 

قرار است خرید گوشی های یادشده از 5 فوریه سال 2019 امکان پذیر شود. گوشی گالکسی ام 20 با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی تنها 180 دلار قیمت دارد. نسخه ارزان قیمت تر این گوشی با 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی نیز 150 دلار قیمت گذاری شده است.

 

نسخه دارای رم 3 گیگابایتی و 3232 گیگابایت حافظه داخلی گوشی گالکسی ام 10 نیز 125 دلار و مدل دارای 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی این گوشی هم تنها 110 دلار قیمت خواهد داشت.

 

تا به حال کمتر سابقه داشته که سامسونگ چنین گوشی های ارزان قیمتی روانه بازار کند ولی به نظر می رسد این شرکت با هدف تسخیر بازار کشورهای در حال توسعه و جلب نظر مردم کم درآمد به این شیوه بازاریابی روی آورده است.

 

گالکسی ام 20 دارای نمایشگر 6.3 اینچی فوق دقیق FHD+ و گالکسی ام 10 دارای نمایشگر 6.2 اینچی HD است. گالکسی ام 20 دارای باتری قدرتمند 5000 میلی آمپری و فناوری ویژه ای برای کاهش مصرف به خصوص در زمان کاهش شدید  شارژ باتری است.

 

در این گوشی از تازه ترین پردازنده Exynos 7904 سامسونگ استفاده شده که سرعت اتصال به شبکه های داده را افزایش داده و انجام چند کار همزمان را با گوشی تسهیل می کند. در گوشی گالکسی ام 10 هم از تراشه ضعیف تر Exynos 7870 استفاده شده است.

 

هر دو گوشی علیرغم قیمت های پایین از قابلیت باز کردن قفل با نمایش چهره برخوردارند و دوربین های پشتی و سلفی آنها به ترتیب 13 و 5 مگاپیکسلی می باشد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.