قالب های فارسی وردپرس 6

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 6

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

برنامه های برتر کنترل دسکتاپ از راه دور

فرض کنید در کلاس درس دانشگاه نشسته‌اید و ناگهان یادتان می‌افتد، فایل پاورپوینتی را که قرار بود امروز در کلاس ارائه کنید و روی فلش مموری ریخته بودید، با خود نیاورده‌اید.

نمی‌توانید به مادرتان که در خانه است بگویید آن را برایتان ایمیل کند، چون هر بار که دستش به رایانه و صفحه کلید خورده، تنها برای گردگیری خانه بوده و از فناوری دیجیتال سر در نمی‌آورد. فاصله تا خانه هم زیاد است و گزینه رفتن به خانه را باید از ذهنتان حذف کنید. ناگهان یادتان می‌افتد قبلا از یکی از نرم‌افزارهای کنترل از راه دور دسکتاپ استفاده کرده‌اید.

 

بسرعت با گوشی خود به اینترنت وصل می‌شوید، نرم‌افزار مربوطه را باز و فایل مورد نظر را از راه دور روی حافظه گوشیتان کپی می‌کنید و همه چیز ختم به خیر می‌شود. اگر چنین تجربه‌ای را نداشته‌اید یا می‌خواهید در آینده دچار چنین کابوسی نشوید، بد نیست این مطلب را تا آخر بخوانید تا با نرم‌افزارهای کنترل دسکتاپ از راه دور بیشتر آشنا شوید.


امروزه به لطف وجود اینترنت لازم نیست حتما در برابر رایانه خود باشیم تا بتوانیم از آن استفاده کنیم. ابزارهایی موسوم به کنترل دسکتاپ از راه دور (Remote Desktop Control) این امکان را فراهم می‌کنند که در صورت لزوم از هر جایی به رایانه خود متصل شویم و حتی در صورت بروز مشکل بتوانیم آن را از راه دور حل و فصل کنیم.

 

نرم‌افزارهای زیادی برای کنترل دسکتاپ از راه دور وجود دارد. بسیاری از این نرم‌افزارها دارای ویژگی‌های مشترک زیادی هستند و البته هر یک، مشخصات ویژه‌ای دارند. برای انتخاب نرم‌افزار مناسب باید به نیازهای خود و نیز عوامل دیگری نظیر سیستم‌عامل مورد استفاده دقت کنیم. در ادامه به بررسی پنج نرم‌افزار محبوب کنترل دسکتاپ از راه دور می‌پردازیم.

 

تیم ویور
نرم‌افزار تیم ویور (Teameviewer) یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای کنترل دسکتاپ از راه دور است که به دلیل ویژگی‌های جذاب و البته رایگان بودن، طرفداران زیادی در دنیا دارد. این نرم‌افزار روی سیستم‌عامل‌های ویندوز، لینوکس، اندروید و آی.او.اس نصب می‌شود و امکان کنترل و مدیریت دسکتاپ از راه دور را به کاربر می‌دهد.

 

همچنین نیازی نیست آن را روی رایانه‌ای که قرار است کنترل شود نصب کنید. این نرم‌افزار از ویژگی‌هایی نظیر روشن کردن رایانه دوری که در حالت خواب (sleep) قرار دارد و برگرداندن آن به حالت خواب پس از اجرای عملیات، انتقال فایل و نیز قابلیت ارتباط از طریق گوشی هوشمند و تبلت برخوردار است.

 

تیم ویور امکان برقراری جلسه آنلاین بین چند کاربر را فراهم می‌کند. به این ترتیب در مواردی که کار با رایانه دور، پیچیده است، چند کاربر می‌توانند همزمان ارتباط داشته باشند و نظراتشان را با یکدیگر در میان بگذارند.

بر خلاف بسیاری از نرم‌افزارها که چنین قابلیت‌هایی را رایگان در اختیار کاربران قرار نمی‌دهند، تیم ویور کاملا رایگان است و شاید این عامل، یکی از اصلی‌ترین دلایل جذب کاربران به آن در سراسر دنیا باشد. (هرچند در ایران خودمان اهمیت چندانی ندارد!) نصب این برنامه ساده است و می‌توان با استفاده از آن چند رایانه را به صورت همزمان از راه دور کنترل کرد.

 

اسپلش تاپ
این برنامه نیز از سیستم‌عامل‌های ویندوز، لینوکس، اندروید و آی.او.اس پشتیبانی می‌کند و استفاده از آن برای اتصال به پنج رایانه رایگان است. یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های این نرم‌افزار را باید قابلیت برقراری ارتباط تصویری و صوتی بین رایانه‌ها با سرعت خوب دانست. بنابراین اگر می‌خواهید فیلمی را که روی هارد رایانه‌تان ذخیره است روی تبلت‌ تماشا کنید و در عین حال حوصله کپی کردن یا پیدا کردن اپلیکیشن مناسب برای خواندن فرمت خاص آن فیلم را ندارید، می‌توانید براحتی از این نرم‌افزار استفاه کنید.

 

استفاده از این نرم‌افزار به همین جا ختم نمی‌شود و می‌توانید از همه فایل‌ها و نرم‌افزارهای موجود در یک رایانه دیگر نیز روی رایانه، گوشی یا تبلتی دیگر استفاده کنید. مشکل اصلی استفاده از این نرم‌افزار در این است که استفاده تخصصی‌تر از آن رایگان نیست.

 حضور واژه ها کلیدی در یو آر ال سایت یک مسئله الزامیست و نبایست این فرصت را در سئو سایت از دست دهید.


شما احتمالا مجبور خواهید بود که ساختار پرمالینک در وردپرس را تغییر دهید. در ضمن قابل فهم بودن یو آر ال ها برای کاربران، امری بسیار ضروریست.


4.6. پروتکل HTTPS و تصدیق (رانندگی) امنیتی SSL

مسئله امنیت چند وقتیست که به یگانه از فاکتورهای سئو تبدیل شده است. اما گوگل به همین جا اکتفاء نکرده و به کاربران سایت های بدون تصدیق (رانندگی) SSL آگاهانیدن نیز می دهد.


هشدار به کاربران در تارنما های بدون تصدیق (رانندگی) SSL

این نوع هشدارها به کاربران سایت اعلام می کند که از ورود اطلاعات شخصیشان در این گونه سایت ها پرهیز کنند. این مسئله خصوصا در مرور کروم به عنوان دوست داشتنی ترین مرورگر دنیا چالشی کبیر است. چرا که این مرورگر در ساحل آدرس تارنما های بدون HTTPS علامت هشداری را قرار می دهد.


هشدار در مرورگر کاربران وبسایت های بدون HTTPS

مطمئنا واپسین چیزی که بعد از زحمت بسیار چشمداشت ندارید که با آن مواجه شوید، یک آیکون قرمز رنگ از طرف گوگل است که به کاربران هشدار می دهد این سایت بدون امنیت کافیست.


دو پروتکل امنیتی HTTPS و SSL وجود دارند که هر دو زیاد عالی کار می کنند و حتی اگر قصد ارتقا سئو سایت نیز نباشد، به پیشه بردن آنها امری ضروری به عقیده می رسد.


انتقال سایت از نسخه HTTP به نسخه HTTPS مطمئنا زحماتی را به تعقیب خواهد داشت، اما این زحمت بسیار ارزشمند خواهد بود. اگر هم اکنون قصد خرید یک گستره و هاست برای آن را دارید حتما از نخست تصدیق (رانندگی) امنیتی را از شرکت هاستینگ خریداری کنید. دقت داشته باشید که اکثر فروشندگان هاست، گواهینامه امنیتی را به عنوان یک گزینه اضافی در اثناء فروش هاست به کاربر پیشنهاد می کنند.


به صورت فنی پنج نوع تصدیق (رانندگی) امنیتی SSL وجود دارد:


Single Domain: این گونه تصدیق (رانندگی) همانطور که از اسم آن پیداست تنها از یک حوزه محافظت می کند. با این حال دقت داشته باشید که این نوع تصدیق (رانندگی) بر روی ساب دامین ها شغل نمی کند.

Multi-Domain: این گواهینامه امنیتی می تواند همهنگام بر روی دو گستره مستقل نصب شود. اما مجددا پهنا می کنیم که نمی توان از این گونه تصدیق (رانندگی) نیز در ساب دامین ها کاربرد کرد.

Wildcard: این گونه گواهینامه امنیتی بر روی ساب دامین ها نیز پیشه می کند. پس اگر وبسایت شما داری چندین ساب دامین می باشد، بهترین گزینه این نوع گواهینامه است.

Organization: این گونه تصدیق (رانندگی) مخصوص سازمان هاست و به اندازه کافی امنیت لازم را برای انتقال وجه برپا نمی کند.

Extended: در پایان این نوع گواهعینامه امنیتی دارای مزایای بیشتریست، از آنگونه اینکه نام شرکت یا سایت را در آدرس بار به رنگ سبز نمایش می دهد. البته سپریدن این پیشه نیز کمی دردسر بیشتری را می طلبد.

از عقیده فنی هر یک از انواع تصدیق (رانندگی) ها امن هستند. تفاوت بین آنها در چگونگی کاربرد شما از آنهاست. شما می توانید این تصدیق (رانندگی) های امنیتی را از ثبت کننده های گستره و فروشندگان هاست خریداری کنید.


برای تاسیس گواهینامه امنیتی در وردپرس نیز می توانید از افزونه Really Simple SSL به راحتی بهره‌گیری کرده و آن را تاسیس کنید.


افزونه Really Simple SSL

سئو خارجی

بسیار خب، حال وقت آن است که از خانه خارج شده و نگاهی به دنیای بیرون بیندازید. در این قسمت به چهار قسمت بسیار مهم از سئو خارجی می پردازیم. اگر هدف مطالعه مفصل در ارتباط با این گستره را دارید، تقسیم مطالب سئو خارجی سایت را حتما پیگیری کنید.


1. اعتماد (Trust)

پیج رنک (PageRank) فرمول مشهوری که توسط بنیانگذاران گوگل آفریدن شد، مطمئنا فقط عامل مقیاس برای رتبه بندی سایت ها در نتایج جستجوی گوگل نیست. پارامتر اعتماد بسیار در حال مهم تر شدن است و اغلب آپدیت های پسین گوگل همراه با سیاست هایی برای مبارزه با وب سایت های اسپم بوده اند.


TrustRank معیاری برای مجاز بودن یا نبودن سایت شماست. به عنوان مثال اگر یک برند کبیر در گستره کاری خویش باشید، احتمالا گوگل به شما اعتماد خواهد کرد. بک لینک های با کیفیت از سایت های معتبر (مانند حوزه های .edu و .gov) می توانند کمک کننده باشند. چهار عامل در ایجاد اعتماد موثرند.


1.1. اعتبار یا آتوریتی (Authority)

گوگل میزان آتوریتی سایت شما را از راه ترکیب دو گونه آتوریتی تعیین می کند.


دامین آتوریتی که با میزان گستردگی اسم حوزه شما پیوسته است. به عنوان مثال دامین coca-cola.com آتوریتی بسیار بالایی دارد، چرا که هر کسی الی کنون نام آن را شنیده است.

پیج آتوریتی که بیانگر میزان آتوریتی محتوای یک صفحه به خصوص می باشد.

مقدار آتوریتی عددی بین 1 لغایت 100 است. مقادیر دامین آتوریتی و پیج آتوریتی بدست سایت Moz نیز ارزیابی می گردد. وبسایت Moz نیز این اعداد را بین 1 لغایت 100 مقیاس بندی کرده است.


سیستم محاسبه آتوریتی به نوع ایست که به راحتی می طاقت از 1 به 20 رسید، اما با این حال افزایش آن در مقادیر بالا همانند رساندن آتوریتی از 50 به 60 زیاد سخت است. وبسایت هایی که آتوریتی آنها بین 80 لغایت 89 است، معمولا بالاترین آتوریتی را در بین کسب و کارهای رقیب دارند.


آتوریتی و سئو خارجی سایت

اما ساده ترین شیوه روش برای افزایش آتوریتی چیست؟


بک لینک های با کیفیت از سایت های با آتوریتی بالا همش بهترین شیوه برای افزایش آتوریتی می باشد. به عنوان مثال، کوشش کنید که وبسایت های بزرگ خبری و آموزشی را دلگرمی به لینک دادن به سایت خویش کنید.


مطمئنا این کار سهولت نیست و بیچارگی به زمان زیادی دارد. اما نتیجه این پیشه زیاد ارزشمند خواهد بود، چرا که ارزش بک لینک ها دائم ثابت شده است. گرفتن تاییده به واسطه بک لینک از سایت های معتبر، در بخش سئو کلاه سفید پیمان گرفته و تاثیر به سزایی در سئو و افزایش رتبه خواهد داشت.


1.2. بانس ریت

بانس ریت به شکل ساده به درصدی از کاربران گفته می شود که تنها یک صفحه از سایت شما را تماشا کرده و بدون دیدن صفحه دیگری از سایت، آن را ترک می کنند.


محتوا، سرعت سایت، کارامدی و جذب مخاطبین هدف صحیح، تمامی جز عوامل کاهش بانس ریت محسوب می شوند. روشن است که هر چه کاربران زمان بیشتری را در سایت سپری کرده، سرعت سایت اغلب بوده، ظاهر سایت خوب بوده و محتوای آن با کیفیت باشد، بانس ریت سایت نیز کمتر خواهد بود.


ویدئوها یکتا از طریق های تفریق بانس ریت هستند. البته کیفیت ویدئو ها می بایست زیاد بالا بوده و شیوه ارائه آن نیز خوب باشد. برای مطالعه در این مقوله مطلب کارایی ویدئو بر سئو را به شما توصیه می کنیم.


معیارهایی همانند بانس ریت بیان کننده کیفیت محتوای سایت نیز می باشند و گوگل نیز از آن استفاده می کند. به عنوان نمونه تصور کنید که به جستجوی واژه پیتزا پرداخته اید. آیتم های دوم و سوم نتایج گوگل از دید شما بسیار خوب هستند و همین مسئله موجب می شود که چندین صفحه از این سایت ها را نگریستن کنید.


اما مورد اول مطابق با انتظارات شما نیست و پنج ثانیه بعد از ورود، دکمه بک را زده و به نتایج جستجو بر می گردید. این سناریو به گوگل اعلام می کند که رتبه نخست نتایج کیفیت لازم را نداشته و قادر به جذب کاربر نیست.


گوگل از این اطلاعات بهره‌گیری کرده و در صورت تکرار شدن این رویداد در شمار زیاد زیاد، بدون هیچ مکثی رتبه آن سایت را تفریق می دهد. به همین دلیل است که نرخ کلیک نیز برای گوگل بسیار مهم می باشد.


1.3. سن دامنه

آیا یادتان هست الی همین چند وقت پیش بهترین کارافرینان و مهمترین تجار چه کسانی بودند؟ معمولا کل این کسان مسن بودند. از آنگونه این افراد می طاقت به Jack Welches و Warren Buffetts اشاره کرد.


این مسئله در باره دامین ها هم وجود دارد، هر چند که کارایی آن زیاد مختصر باشد. اگر هنوز برای سایت خود دست به خرید دامنه نزده اید، بد نیست که یک حوزه سن دار با قیمتی بخردانه را خریداری کنید.


اعتماد، آتوریتی و سن گستره تمامی در یک چیز مشترک هستند و آن هم برندینگ می باشد.


1.4. هویت

همانطور که در بالا ذکر شد، داشتن یک برند یا هویت آنلاین اثر ای از اعتبار و اعتماد برای موتورهای جستجوست، ولی ایجاد این اعتماد زمانبر است.


نیازی نیست که حتما برای برند خود یک اسم مستقل داشته باشید. تبدیل اسم شما به برند نیز همان طور عمل می کند. چیزی که در اینجا اهمیت دارد اینست که برندینگ از پنالتی شدن سایت در برابر آپدیت های آینده گوگل محافظت می کند.


این مسئله  نزدیک  روشنگری می دهد که چرا گوگل برندها را معمولا به بقیه سایت ها ترجیح می دهد. مطمئن باشید که توطئه ای در پیشه نیست. کاربران معمولا برندهایی که نامشان آشناست را به بقیه برندها ترجیح می دهند.


تحقیقاتی که از طرف وبسایت Search Engine land سپریدن شده پرتو می دهد که 70% مشتریان آمریکایی در هنگام جستجو، فروشگاه اینترنتی نام آشنا را به بقیه موارد ترجیح دیتا  و بر روی اسم آنها کلیک می کنند.


داشتن یک اسم برند قابل تمایز حتی مهمتر از این مسائل نیز هست و در بسیاری از مواقع بر مسائلی مانند کیفیت و بها کالا نیز ارجحیت دارد. آیا در هنگام کلیک بر روی نتایج جستجو، آن سایتی را گزینش کرده که سالهاست در حال خرید از آن هستید یا ریسک کرده و یا بر روی وبسایت طاقت آشنا کلیک می کنید؟


2. لینک ها

شاید شما از آنگونه افرادی هستید که به این مسئله معتقد بودید که بک لینک همه چیز سئو است. مطمئنا تا اینجای مطلب متوجه شده اید که این مسئله کاملا اشتباه است.


بک لینک ها نیز مثل تمام دسته های سئو که تا اینجا مطرح کردیم، بخشی از سئو را برپایی می دهند. دقت داشته باشید که شیوه های زیادی برای ساخت بک لینک وجود دارد.


اما منتظر نمانید که سایرین به شما لینک دهند. شما می بایست ابتکار عمل را در دست گرفته و از دیگر سایت ها بخواهید که به شما لینک دهند. در هنگام گرفتن بک لینک به سه فاکتور زیر دقت کنید:


2.1. کیفیت بک لینک ها

با اینکه بک لینک ها همه چیز سئو نیستند ولی کیفیت بک لینک ها همه چیز بک لینک است. کیفیت بک لینک ها زیاد بیشتر از شمار آنها اهمیت دارد.


در کسب بک لینک های با کیفیت نخست بایست منابع درستی را برگزیدن کرده و در ازای چیزی، بک لینک را متعلق به وبسایت درخواست کنید. اغلب کسان به تعداد بک لینک ها دقت می کنند. و این طرز تفکر به دلایل زیر اشتباه است:


موتورهای جستجو معمولا اغلب بک لینک ها بی کیفیت را نادیده می گیرند.

لینک های از وبسایت های مختلف، ارزش بسیار بیشتری نسبت به تعداد زیادی بک لینک از یک وبسایت مشخص دارد.

لینک از دیگر سایت ها مطمئنا ارزش زیاد اکثریت نسبت به لینک های درونی سایت دارد.

2.2. انکرتکست

انکرتکست واژه یا عبارتیست که دیگر وبسایت ها برای لینک دادن به سایت شما متعلق به بهره‌گیری می کنند. پر روشن است که انکرتکست کارایی زیادی بر روی سئو دارد. هرچه انکرتکست لینک مورد عقیده طبیعی تر و پیوسته تر با سوژه صفحه لینک شده باشد، ارزش آن بیشتر است.


شما می توانید لینک های خود را در متن صفحه با انکر تکست "کلیک کنید" پیمان دهید، ولی این انکر تکست ارزش زیادی نمی تواند داشته باشد. بهتر است عبارات انتخاب شده برای انکرتکست، عبارت کاملا مرتبطی با اطلاعات صفحه لینک شده باشد.


2.3. شمار لینک ها

در نهایت تعداد بک لینک ها نیز حائز اهمیت بوده و شما می بایست نسبت به تولید آنها در درازا سررسید اقدام کنید. البته اگر یادتان باشد گفتیم که کیفیت بک لینک ها در حالت کلی مهم است. ولی هر چه تعداد همین بک لینک های با کیفیت اغلب باشد، سئو سایت در سطح بالاتری خواهد بود.


همچنین دریافت بک لینک برای کدام یک از صفحات سایتمان نیز مهم است. لینک به صفحه اصلی خوب است، ولی در حالت عادی بک لینک های به سمت صفحه اصلی وقتی طبیعی به عقیده می رسند که اغلب با انکرتکست عنوان سایت تألیف شده باشند.


حقیقت ماجرا اینست که بیشتر کاربران به صفحات و پست های سایتتان لینک می دهند. ایده آل ترین حالت اینست که در یک صفحه بیگانه به مطلبی همانند با یگانه از صفحات داخلی مهم سایت لینک دهید. مطمئنا شما نمی خواهید که مهترین صفحه سایت شما از دید گوگل صفحه قوانین سایت باشد. چرا که هیچ محصول قابل خرید و خدمات قابل سفارشی در این صفحه وجود ندارد.


اشتباه دوم در لینک سازی اینست که از صفحات کاملا نامرتبط لینک بگیریم. بک لینک کسب شده می بایست در صفحه ای قرار داشته باشد که از نظر مفهومی به صفحه لینک شده در سایت ما  نزدیک  باشد. فلذا کیفیت منبع بک لینک نیز اهمیت زیادی دارد.


3. فاکتورهای مربوط به کاربران

سومین تقدیر از سئو خارجی فاکتورهای مرتبط با کاربر است. با اینکه اغلب این فاکتورها از مهار شما بیرون است، ولی کارهایی وجود دارند که می تواند با سپریدن آنها بخت کسب توجه یک سری از مخاطبین را بالاتر برد.


3.1. کشور کاربر

تمام جستجو کنندگان آیتم هایی را در نتایج جستجو تماشا می کنند که در کشور خودشان هستی دارد. ساعت کاری رستوران ها و فروشگاه ها در نتایج جستجو منطبق با موعد محلی جستجو کنندگان است.


موتورهای جستجو نیز استحصال های متفاوتی از کلمات دارند. جستجوی یک عبارت در آمریکا می تواند نتایج متفاوتی نسبت به جستجوی همان عبارت در انگلستان داشته باشد. یکی از طریق هایی که می نا با استفاده از آن به گوگل اعلام کرد که قصد شما مخاطبین چه کشورهاییست، استفاده از اسم کشورهای موردنظر در واژه ها کلیدیست. اما قبل از آن از خویش بپرسید که آیا چند زبانه کردن سایت به اندازه کافی ارزشمند است یا نه؟


سطح چشم وهمچشمی در یک کلمه از یک کشور به کشور دیگر متفاوت است. اگر به خاطر داشته باشید، اشاره کردیم که برگزیدن کلمات کلیدی به سطح کاستی رقابت در آنها نیز وابسته است.


گوگل در کانادا مطمئنا نتایج متفاوتی را به ازای یک واژه در ایران خواهد داشت. این مسئله بدین معنیست که سطوح رقابتی در کشورهای مختلف متفاوت است.


یک سایت چند زبانه نه فقط اطلاعات شما را به کاربران بیشتری در عالم پرتو خواهد داد، بلکه موجب کسب رتبه آسانتر در سایر نقاط دنیا نیز می گردد. در بسیاری از سایت ها نگریستن می شود که میزان شدامد سایت بعد از چندزبانه کردن آن به مقدار کمینه 40% افزایش مکشوف است.


ساخت یک وبسایت چند زبانه میتواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد، اما پیاده سازی و سئو سایت های چند زبانه شغل راحتی نیست. بسیاری از برگردان کنندگان آنلاین، اصلا از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند و بنابراین دربایستن است که از اشخاص بومی و چیره بر سایر زبان ها بهره‌گیری کنید.


بدین شکل کیفیت و دقت محتوای ترجمه شده افزایش مکشوف و کاربران را بیشتر به سمت خویش جلب می کند. همه این مسائل دست در دست هم می گذارند و موجب افزایش رتبه سایت می گردند.


3.2. شهر کاربر

سئو مبتنی بر ناحیه جغرافیایی و به ویژه شهر کاربران نیز می تواند باشد. به همین علت است که در جستجوهای خود بعضا به آیتم های بر میخورید که مختص شهر شماست.


مجددا یاداوری می نماییم که نام شهر در واژه کلیدی می تواند موثر باشد، ولی اگر فعالیت شما محدود به یک شهر به خصوص نیست، خیلی اسم شهر را در کلمات کلیدی ذکر نکنید. به این واسطه از شناخته شدن کسب و کار خویش تنها محدود به یک ناحیه جغرافیایی، بازدارندگی می کنید.


3.3. تاریخچه جستجو کاربر

اگر جستجو کنندگان قبلا در همان صفحه از سایت شما حضور داشته و یا در حالت کلی بسیار به سایت شما راز می زنند، احتمالا صفحات سایت شما در رتبه های بالاتری برای آن کاربر نمایش دیتا می شود. چرا که گوگل در چنین شرایطی انگار می کند که نتایج سایت شما برای آن کاربر زیاد دارای اهمیت می باشد.


تاثیر تاریخچه جستجو کاربر بر روی رتبه سایت

3.4. شبکه های اجتماعی کاربر

آیا دارای یک کانال یوتیوب یا گوگل پلاس برای برند خویش هستید؟ در این صورت هر چه کاربران بیشتری پیگیری کننده شما باشند، نتایج بهتری را کسب خواهید کرد.


وقتی گوگل نگریستن می کند که کاربری یک برند را در شبکه های اجتماعی گوگل پلاس و یوتیوب دنبال می کند، احتمالا نتایج بیشتری از وبسایت یا پست های شبکه های اجتماعی آن برند را در نتایج جستجوی کاربر نمایش می دهد.


تاثیر شبکه های اجتماعی کاربر بر روی نتایج جستجو

4. شبکه های اجتماعی

در انتهای این مطلب نگاهی به فاکتور شبکه های اجتماعی از جستار سئو بیگانه می اندازیم. در ساحل سیگنال هایی که از فعالیت کاربران در شبکه های اجتماعی از سمت گوگل نگریستن می شود، روش های دیگری نیز هستی دارند که مایه رتبه بهتر سایت شما می گردند.


از آنجا که لینک ها در شبکه های اجتماعی مایه افزایش اعتبار حوزه می شوند، فلذا شبکه های اجتماعی از این حیث مهم هستند. پژوهش ها زیادی بدست کارشناسان سئو سپریدن شده که پرتو از با ارزش شدن فعالیت در شبکه های اجتماعی است. دو عامل هستی دارند که در این مقوله موثرند.


4.1. کیفیت اشتراک گذاری ها

همانند بحث کیفیت بک لینک ها، این که چه کسی به اشتراک پست ها و لینک های شما می پردازد، مهم است. خدمات بهینه سازی فروشگاه آنلاین گوگل اینفلوئنسرها را تشخیص داده و به محتوای به اشتراک گذاشته شده بدست آنها، نسبت به سایر صفحات کوچک، اهمیت بیشتری می دهد.


برای اینکه این کسان را در گستره کاری خوب بیابید می توانید از افزار Followerwonk کاربرد کنید. با استفاده از این دست موزه می توانید اینفلوئنسرها را با توجه به کلمات کلیدی درج شده در بیوگرافیشان بیابید.


ابزار Followerwonk برای آنالیز شبکه های اجتماعی

این افزار حائز معیارهای سنجشی متنوعی نیز است. همانند شمار بک لینک ها، تعداد فالوور ها نیز کمی فریب دهنده است. به جای این پارامتر می توانید بر روی معیار های مشارکت پروفایل ها مانند سوشال آتوریتی تمرکز کنید.


4.2. تعداد اشتراک گذاری ها

دومین معیار تاثیرگذاری تعداد اشتراک ها در شبکه های اجتماعیست. اغلب شدن شمار اشتراک گذاری، رویایی برای هر بازاریاب پرکار در این گستره است، اما در کارایی گذار بودن این فاکتور، مبالغه نیز می شود.


روش ها و ترفندهای زیادی برای داشتن حداکثر اشتراک گذاری وجود دارد، اما بهترین تکنیک، تولید محتوای زیاد با کیفیت است.


معمولا در بحث های بازاریابی آنلاین، محتوای طولانی تر شانس اکثریت دارد، اما در باره شبکه های اجتماعی این مسئله کمی برعکس است. کاربران علاقه ای به متن های بلند نداشته و عکس یا ویدئو را ترجیح می دهند.


طبق مطالعه ای که توسط Jonah Berger در یک گاهنامه تحقیقات بازاریابی سپریدن شده است، محبوبیت بسیار یک پست توسط یک تحریک فیزیولیژیکی چهره می گیرد. محتواهایی که موجب هیجان های مثبت و منفی در کاربران می شوند شکیبیدن وایرال (محبوب) شدن آنها بسیار بیشتر است.


به همین دلیل است که خبرهای جعلی معمول دوست داشتنی می شوند، علی رغم اینکه صحت ندارند. برخی از سایت های خبرهای جعلی حائز درامد ماهانه بیش از 500 هزار دلار هستند، چرا که شدامد زیادی را جذب می کنند.


البته ما منظور تبلیغ انتشار خبرهای جعلی را نداریم. چیزی که مد نظر ماست، اینست که شما پیش از انتشار یک پست می بایست به تمام جنبه های آن پست دقت کرده و در مورد آن فکر کنید.


اگر در نوشتن درونمایه بر روی عوامل جنباننده مخاطبین خویش دست بگذارید، بیشتر مشاهده خواهید کرد که آن محتوا زیاد مورد توجه کاربران قرار می گیرد.

کروم ریموت دسکتاپ
این نرم‌افزار از سیستم‌عامل‌های ویندوز و برخی نسخه‌های لینوکس پشتیبانی می‌کند و کاملا رایگان است. کروم ریموت دسکتاپ، یکی از اپلیکیشن‌هایی است که می‌توانید روی مرورگر کروم رایانه خود نصب کنید. برای استفاده از این برنامه باید به حساب کروم خود در رایانه‌ای که قصد کنترل آن را دارید وارد شوید. با این‌که این کار سبب افزایش امنیت روند کنترل می‌شود، اما بر دشواری استفاده از آن می‌افزاید.

 

اصلی‌ترین مزیت این برنامه را باید امکان نصب آن روی مرورگر دانست و به همین دلیل نصب آن بسیار ساده و البته سریع است. این برنامه، ویژگی‌های افزوده چندانی ندارد و بیشتر برای رفع مشکل در رایانه مقصد یا دسترسی به فایل‌های آن به کار می‌رود.


در مقابل، پشتیبانی نکردن از تلفن‌های همراه و تبلت و نبود اپلیکیشن ویژه آن برای اندروید و آی.او.اس را باید اصلی‌ترین نقطه ضعف آن برشمرد. همچنین نباید انتظار کارهایی نظیر انتقال فایل، تماشا یا گوش دادن به فیلم‌های تصویری و صوتی به صورت استریم یا ابزارهای پشتیبانی دیگر را از این برنامه داشت. خلاصه این‌که این برنامه نصب و کاربرد ساده‌ای دارد و در عین حال عملکردهای آن بسیار محدود است.


ریموت دسکتاپ مایکروسافت و اپل
مایکروسافت و اپل هر کدام نرم‌افزار ویژه‌ای برای سیستم‌های خود دارند که با استفاده از آنها می‌توان از هر نقطه‌ای به رایانه وصل شد، به فایل‌ها دسترسی داشت و با نرم‌افزارهای مختلف کار کرد.

 

اگر سیستم‌عامل رایانه شما ویندوز است، فعال کردن نرم‌افزار کنترل از راه دور رایانه مایکروسافت روی سرور و ارتباط با آن از طریق شبکه LAN به مراتب ساده‌تر از نصب یک نرم‌افزار دیگر برای این کار است. البته برای اتصال از طریق اینترنت به رایانه باید یک سری تنظیمات انجام دهید. همچنین نسخه ویژه تلفن همراه این نرم‌افزار طراحی شده است.

 

نرم‌افزار کنترل از راه دور اپل اندکی پیچیده‌تر از محصول مایکروسافت است و در عوض امکانات بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. مدیریت کامل رایانه و انجام کارهایی نظیر به روزرسانی نرم‌افزارها، نصب نرم‌افزار و مدیریت کاربران از جمله قابلیت‌هایی است که این نرم‌افزار در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

 

البته این نرم‌افزار با قیمت 180 دلار به کاربران عرضه می‌شود، در حالی که نرم‌افزار مایکروسافت رایگان است. با این حال نباید فراموش کرد کاربردهای نرم‌افزار اپل به مراتب گسترده‌تر از محصول مایکروسافت است.

 

اصلی‌ترین ویژگی هر دو نرم‌افزار این است که پس از نصب اولیه روی رایانه مقصد، دیگر نیازی به انجام تنظیمات آن چنانی نیست و از آن پس بدون دردسر می‌توان به آن دسترسی یافت.

یکی از گزینه هایی که از طریق منوی راست کلیک در word اغلب به وسیله کاربران دیده می شود اما مورد استفاده قرار نمی گیرد گزینه Search with Bing  است که به شما امکان جستجوی عبارت انتخاب شده در موتور جستجوی بینگ را می دهد. البته یکی از دلایل عدم تمایل به استفاده از این گزینه، بی میلی کاربران نسبت به استفاده از موتور جستجوی بینگ است.

 

اما شما می توانید با جایگزین کردن گوگل به جای بینگ، این گزینه را  کاربردی تر نمایید. با ما همراه باشید.

 

البته هدف از این آموزش، این نیست که به شما بگوییم از چه موتور جستجویی استفاده کنید و اگر شما فکر می کنید که بینگ بهتر است پس ما شما را مجبور به این کار نمی کنیم اما باید از خودتان سوال کنید که چرا گوگل از بینگ محبوب تر است؟

 

رجیستری ویندوز, ترفندهای ورد

 

تغییر موتورجستجوی پیش فرض در Word
مانند همه ترفندهای عالی ویندوز، برای این کار هم به ایجاد تغییرات در رجیستری نیاز دارید، پس با فشردن دکمه های Ctrl+R و باز کردن Run و تایپ کلمه regedit در پنجره این برنامه و زدن دکمه Enter وارد قلب تپنده ویندوز شوید و پس از ورود به کلید زیر بروید.

 

   HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\15.0\Common\General

 

در این کلید از قسمت سمت راست پنجره در یک محیط خالی راست کلیک کنید و از New گزینهString value  را انتخاب کنید.

 

رجیستری ویندوز, ترفندهای ورد

 

شما باید دو کلید با مشخصات زیر ایجاد کنید.

SearchProviderName – Google

SearchProviderURI – http://www.google.com/search?q=

 

در نهایت باید چیزی شبیه تصویر زیر داشته باشید.

 

رجیستری ویندوز, ترفندهای ورد

 

و البته تغییری که باید مشاهده کنید، زمانی است که در Word بر روی یک قسمت انتخاب شده راست کلیک می کنید.  و از این به بعد می توانید به جستجوی متن انتخاب شده در گوگل بپردازید.

اگر در منزل شبکه وایرلس، اکسس‌پوینت و مسیر‌یاب وای ـ فای ندارید، برقراری ارتباط و انتقال و به اشتراک‌گذاشتن فایل‌ها بین لپ‌تاپ و رایانه دسکتاپ به‌صورت بی‌سیم برای شما غیرممکن نیست. شما می‌توانید با استفاده از پشتیبانی تعبیه شده درونی شبکه بی‌سیم اد.

 

هاک ویندوز (integrated ad hoc wireless-network) یک شبکه لن کوچک بی‌سیم بین سیستم‌های خود که به کارت شبکه وایرلس (Wi-Fi network adapter) مجهز هستند، بسازید. حتی بدون استفاده از اکسس پوینت و روتر هم می‌توانید دو رایانه را بدون نیاز به هیچ سخت‌افزار دیگری، فقط از طریق کارت‌های شبکه وای ـ فای با یکدیگر شبکه کرده و به هم متصل سازید.

 

نصب کارت شبکه وای ـ فای یو. اس. بی
برای سیستم دسکتاپ‌تان که کارت شبکه وای ـ فای ندارد، یک کارت شبکه (دانگل) وای ـ فای یو. اس. بی تهیه کنید.

 

درایو نوری سیستم را باز کرده لوح فشرده کارت شبکه وای- فای را داخل آن می‌گذاریم. صبر می‌کنیم تا پنجره مربوط به نرم‌افزار کارت شبکه روی صفحه نمایش پدیدار شود. روی Install کلیک کرده سپس Install Driver را می‌زنیم و در مرحله بعد روی Setup Driver کلیک می‌کنیم. با دنبال کردن راهنمایی‌هایی که روی صفحه ظاهر می‌شود، Wi-Fi adapter device driver را روی رایانه نصب کرده و سیستم را ری‌استارت می‌کنیم.

 

کابل یو.اس.بی کارت شبکه را به یک درگاه یو.اس.بی روی سیستم وصل می‌کنیم.

 

اگر پنجره‌ای روی صفحه باز شد و از شما پرسید آیا می‌خواهید درایور مربوط به USB wireless adapter را نصب کنید،OK را بزنید. پس از چند لحظه درایور کارت شبکه از روی سی. دی نصب می‌شود و چراغ روی دانگل (اگر چراغ ال. ای. دی داشته باشد) شروع به چشمک‌زدن می‌کند.

 

پیکربندی کارت شبکه روی گیت وی رایانه میزبان
به ترتیب روی start‌/‌ Contro Panel‌/‌ Network and sharing Center‌/‌change Adapter Setting کلیک کنید. حال روی آیکون مربوط به کارت شبکه لپ‌تاپ کلیک راست کرده و Properties را روی منوی پدیدار شده انتخاب کنید.
روی تب Network کلیک کرده و سپس Internet Protocol Version 4 (TCP‌/‌Ipv4) را از فهرست داخل کادر پنجره انتخاب کنید.

 

گزینه Use the following IP address را روی General tab انتخاب کرده سپس آی.پی 192.168.0.2 را در فیلد آدرس آی.پی وارد کنید. به مقدار فیلد Subnet Mask را که 255.255.255.0 است دست نزید و پس از آن در فیلد Default Gateway شماره کد 192.168.0.1 را تایپ کنید. حالا OK را بزنید.

 

ایجاد شبکه اد. هاک
روی منوی Start‌/‌Control Panel کلیک کرده و سپس روی لینک‌های Network and sharing Center و بعد Set Up a New Connection یا Network کلیک کنید. در پنجره باز شده روی گزینهSet Up a Wireless Ad Hoc Computer-to-Computer network کلیک کرده و Next را بزنید.

 

پس از این‌که پنجره Set Up a Wireless Ad Hoc Network باز شد، دکمه Next را زده و نام شبکه را در پنجره Give Your Network a Name and Choose Security Options مثلا My Wireless Network یا هر نام دیگری بگذارید.

 

پسورد امنیتی را در فیلد security key وارد کنید. سپس گزینه Save the Network را انتخاب کرده و روی Next کلیک کنید. حالا صبر کنید تا ویندوز، شبکه اد. هاک را بسازد. پس از دریافت پیام مبنی بر برقراری موفقیت‌آمیز شبکه، Close را بزنید تا پنجره بسته شود.

 

دسترسی به رایانه دیگر از طریق اد. هاک
روی رایانه دیگر کارت شبکه وای-فای را فعال کنید.
روی آیکون سیگنال وایرلس در Quick launch سمت راست پایین صفحه دسکتاپ کلیک کنید تا شبکه‌های قابل دسترس را ببینید. حالا نام شبکه اد . هاکی را که روی رایانه میزبان ایجاد کرده‌اید یافته و Connect را بزنید.

 

پسورد امنیتی شبکه اد. هاک را که قبلا ساخته‌اید وارد سپس OK را کلیک کنید. در اینجا ویندوز رایانه دوم را به شبکه اد. هاک متصل ساخته و به گیت وی رایانه میزبان دسترسی پیدا می‌کند.

 

به ترتیب روی منوی Start‌/‌computer‌/‌Network رایانه دیگر کلیک کنید آیکون مربوط به رایانه دیگر را بیابید و سپس با دابل کلیک کردن وارد فولدرها و فایل‌های رایانه دیگر شوید. حالا رایانه‌های شما بدون استفاده از هیچ کابل و سخت‌افزار، به‌صورت بی‌سیم از طریق اد. هاک به هم وصل شده‌اند.

تبدیل صفحات اینترنتی و یا فایل های متنی و تصویری به PDF اغلب از طریق نرم افزارهای مختلف قابل انجام است.
راه های زیادی برای تبدیل فایل های متنی و یا تصویر به فرمت PDF وجود دارد.راه هایی از قبیل استفاده از برنامه های تبدیل فرمت و یا استفاده از تبدیل آنلاین بصورت ایمیلی در دسترس شما هست.

 

در این مطلب می خواهیم روشی دیگر برای تبدیل فایل های متنی و یا تصاویر خود به فرمت PDF ارائه دهیم. در این روش فقط کافیست که از مرورگر گوگل کروم استفاده نمایید.

 

برای این کار ابتدا باید کلید ترکیبی CTRL+ P را فشار دهید تا پنجره مربوط پرینت باز شود.سپس برروی گزینه Change که در سمت چپ و بالای صفحه قرار دارد کلیک نمایید.

 

 فایل پی دی اف, ترفندهای مرورگر کروم

 

حال در پنجره جدید بر روی گزینه Save as PDF که در تصویر زیر نیز مشخص است کلیک نمایید.

 

 فایل پی دی اف, ترفندهای مرورگر کروم

 

به همین راحتی شما توانستید یک فایل PDF تهیه نمایید.

شاید تا به حال برای شما هم پیش آمده باشد که با ورود گوشی های اندروید جدید به بازار یکی از آنها را خریداری کرده باشید در حالی که دلتان نمی آید گوشی قدیمی را هم دور بیندازید. چون آن هم در زمان خود یک گوشی اندروید فوق العاده بوده است!

 

خوب می توانید استفاده متخلفی از گوشی خود ببرید می توانید از آن به عنوان جی پی اس استفاده کنید می توانید برای گشت و گذار در اینترنت از آن استفاده کنید و… اما یک استفاده خوب و کاربردی هم می توانید از گوشی اندروید قدیمی خود ببرید و آن تبدیل گوشی به وب کم است! که در ادامه به روش کار می پردازیم:


تنظیمات مربوط به شبکه
وارد تنظیمات گوشی خود شوید و به قسمت wireless and networks بروید و WiFi گوشی را آن کنید.
گوشی شما یک شماره آی پی برای خودش خواهد ساخت و اگر از قبل تنظیمات لازم را انجام داده باشید به شبکه خانگی شما متصل خواهد شد. اگر این اتصال ایجاد نشد وارد تنظیمات WiFi شوید و Add WiFi network را انتخاب نمایید. سپس می توانید جزییات شبکه مانند نام شبکه (که با SSID شناخته می شود) و رمز عبور را وارد نمایید. این همان تنظیماتی است که برای اتصال یک لپ تاپ به شبکه مورد استفاده قرار می گیرد.
با باز کردن یک مرورگر می توانید شبکه خود را آزمایش نمایید.

 

یک اپلیکشن وب کم دانلود کنید.
می توانید از google play store استفاده کنید و به دنبال یک نرم افزار مناسب برای نمایش وب کم بگردید.

 

روی Install کلیک کنید تا اپلیکیشن شما نصب شود.

 

روی Start Server یا similar کلیک کنید و مشاهده خواهید کرد در گوشی، ویدیوی زنده نمایش داده خواهد شد.


تنظیمات لازم برای نمایش در لپ تاپ
در لپ تاپ خود مرورگر کرم یا فایر فاکس را باز کنید توجه داشته باشید که لپ تاپ شما باید به همان روتری که گوشی متصل است، وصل باشد. آدرس آی پی مربوط به گوشی خود را در مرورگر خود وارد کنید.

 

نکته: IP Webcam به شما می گوید که آدرس IP گوشی چیست برای این منظور کافیست روی How Do I Connect در این اپلیکشن کلیک کنید. آدرس باید چیزی مانند این باشد: http://192.168.1.3:8080 که :8080 پورت مربوطه است . و گوشی مانند یک وب سایت صدا و تصویر را نمایش می دهد.

 

در لپ تاپ خود روی Enter  را بزنید و صفحه مربوط به سرور وب کم گوشی نمایش داده می شود.
اگراز مرورگر کرم یا فایرفاکس استفاده می کنید Browser Built-in Viewer را انتخاب نمایید. به کرات از شما پرسیده می شود که آیا با استفاده از پلاگین جاوا در مرورگر خود موافق هستید به این قبیل پرسش ها و اخطار ها پاسخ مثبت بدهید. یا ممکن است به نصب پلاگین جاوا نیاز پیدا کنید.

 

بعد از چند لحظه باید ویدیو مورد نظر شما نمایش داده شود.
از این وب کم می توانید به شکل های مختلف استفاده کنید وقتی که در خانه نیستید مراقب فرزندانتان باشید یا مانند یک دوربین امنیتی از آن استفاده کنید و…
همچنین با این نرم افزار قابلیت ارسال صوت را هم دارد و می توانید به راحتی صدا و تصویر را همزمان ارسال نمایید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.