قالب های فارسی وردپرس 6

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 6

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

افزایش سرعت نرم‌افزارهای لپ‌تاپ

بیشتر لپ‌تاپ‌ها قابلیت ارتقای چندانی ندارند و اغلب ارتقای پردازنده، مادربورد و گرافیک آنها غیرممکن است. در بعضی مدل‌های لپ‌تاپ حتی اگر بتوان این قطعات را ارتقا داد، انجام این کار بسیار مشکل و هزینه‌اش آنچنان سنگین است که مقرون به صرفه نیست.

 

در این شرایط فقط دو راه برای ارتقای لپ‌تاپ باقی می‌ماند؛ اول ارتقای دیسک سخت لپ‌تاپ با درایو وضعیت جامد و دوم، ارتقای حافظه دستگاه است. اما بهترین راه بالا بردن کارایی یک لپ‌تاپ، افزودن یک درایو وضعیت جامد به منظور ارتقای فضای ذخیره داده است. البته ارتقا به فضای ذخیره SSD نمی‌تواند سرعت اجرای نرم‌افزارها را افزایش دهد، بلکه این کار بالا آمدن آنها را تسریع می‌کند که باعث می‌شود شما احساس کنید رایانه‌تان خیلی سریع‌تر کار می‌کند. نصب یک درایو وضعیت جامد به‌هیچ‌وجه کار پیچیده و مشکلی نیست. تنها چیزی که برای انجام این کار به آن نیاز دارید، یک پیچ‌گوشتی مناسب و یک میز کار است. در این کارگاه روش ارتقای دیسک سخت لپ‌تاپ به یک درایو پر سرعت وضعیت جامد آموزش داده می‌شود.

 

چگونه یک درایو وضعیت جامد مناسب انتخاب کنیم؟
در بازار دو نوع درایو وضعیت جامد موجود است؛ نوع 5‌/‌2 اینچی و نوع 8‌/‌1 اینچی. نوع 5‌/‌2 اینچی بیشتر در لپ‌تاپ‌های معمولی و نوع 8‌/‌1 اینچی در لپ‌تاپ‌های فرا قابل حمل و فوق‌باریک (اولترابوک‌ها) که به فضای ذخیره‌ای به باریکی هفت میلی‌متر نیاز دارند، به کار گرفته می‌شود. چون مطلب ما در اینجا در مورد لپ‌تاپ‌های معمولی است، بنابراین درایو‌های وضعیت جامد 5‌/‌2 اینچی مدنظر ماست.

 

افزایش سرعت لپ تاپ, ارتقای لپ‌تاپ

 

آماده شدن برای نصب
دو راه برای حفظ و نگهداری اطلاعات موجود در دیسک سخت فعلی لپ‌تاپ شما وجود دارد؛ اول سیستم عامل جدیدی را روی درایو تازه وضعیت جامد نصب کنید و پس از آن با اتصال دیسک سخت قدیمی لپ‌تاپتان با یک کابل تبدیل IDE‌/‌SATA به یو. اس. بی به یکی از درگاه‌های اتصال یو. اس. بی لپ‌تاپ، فایل‌ها و فولدرهای موجود در دیسک سخت خارج شده از لپ‌تاپ را به درایو وضعیت جامد لپ‌تاپ ارتقا یافته منتقل کنید که این روش بسیار وقتگیر است.

 

روش دوم که آسان‌تر و سریع‌تر است، گرفتن یک کپی دقیق از دیسک سخت روی درایو وضعیت جامد است که کل اطلاعات موجود در دیسک سخت را به درایو جدید وضعیت جامد منتقل می‌کند. البته این کار نیازمند داشتن اطلاعات فنی کافی و وجود فضای ذخیره‌ای مساوی با دیسک سخت فعلی لپ‌تاپی است که می‌خواهیم فضای ذخیره‌اش را ارتقا دهیم.

 

برای کپی دقیق داده نیز به همان کابل تبدیل ساتا به یو. اس. بی که پیشتر ذکر کردیم، نیاز دارید. برای آغاز کار درایو وضعیت جامد را با این کابل تبدیل ساتا به یو. اس. بی به یک پورت یو. اس. بی لپ‌تاپ متصل کنید. لپ‌تاپ شما باید درایو وضعیت جامد را به‌عنوان یک فضای ذخیره داده خارجی شناسایی کند. کار کلون کردن فضای ذخیره مانند درگ دراپ‌کردن فایل‌ها و فولدرها ساده نیست. همه داده‌های موجود که شامل بخشی از ویندوز که برای بوت شدن سیستم استفاده می‌شود، باید در درایو وضعیت جامد کپی شود.

 

تعداد زیادی نرم‌افزار برای این کار موجود است که از جمله آنها می‌توان نرم‌افزارهای کاربردی Norton Ghost، Acronis true Image و Paragon Drive Copy و همچنین نرم‌افزارهای رایگان ShadowCopy، XXClone و MiniTool را نام برد. پیش از کلون کردن از اطلاعات ارزشمند خود فایل پشتیبان بگیرید؛ زیرا عمل کلون کردن همیشه 100 درصد موفقیت‌آمیز نیست.

 

مراحل نصب
یک میز با سطح صاف و تراز در یک محیط دارای روشنایی کافی برای کار انتخاب کنید. لپ‌تاپ را خاموش کرده و کابل برق آن را از پریز کشیده و در صورت امکان باتری آن را جدا کنید. سپس لپ‌تاپ را پشت و رو، روی میز گذاشته و اگر درپوش پشتی لپ‌تاپ شما یکپارچه نیست و دریچه جداگانه‌ای برای دسترسی به داخل لپ‌تاپ دارد، پیچ‌های آن را باز و جدا کنید.

 

اگر درپوش پشتی یکپارچه باشد، مجبورید تعداد بیشتری پیچ‌ باز کنید. جای بستن پیچ‌ها را به خاطر سپرده و آنها را در جای مطمئنی نگه‌دارید تا گم نشوند. هنگامی که پیچ‌ها را برداشتید، درپوش را با استفاده از یک پیچ‌گوشتی تخت با نوک ظریف یا جسم تیز از بدنه کیس لپ‌تاپ جدا کرده و کنار بگذارید. این کار را با دقت و ملایمت انجام و از فشار آوردن و اعمال زیاد اجتناب کنید؛ زیرا ممکن است موجب شکستن درپوش پشتی و قاب کیس لپ‌تاپ شوید. اگر در قسمتی برای جدا ساختن درپوش دچار مشکل شدید از قسمت‌های دیگرش این کار را شروع کنید.

 

هنگامی که درپوش را جدا کردید، می‌توانید دیسک سخت دستگاه را ببینید. در لپ‌تاپ‌های مدرن امروزی، معمولا دیسک سخت با چهار پیچ در داخل یک چهارچوب فلزی بسته شده سپس با این قاب فلزی روی شاسی لپ‌تاپ پیچ و ثابت می‌شود. پیچ دیسک سخت را باز کرده و به آرامی و با دقت هارد دیسک را از سوکت ساتا و پاور (برق) روی بدنه مادربورد لپ‌تاپ جدا کنید و آن را همراه قاب فلزی نگهدارنده‌اش از داخل کیس لپ‌تاپ بیرون بیاورید و کنار بگذارید. در برخی مدل‌های لپ‌تاپ دیسک سخت به جای سوکت با استفاده از کابل ساتا به مادربورد متصل می‌شود که در این صورت باید برای بیرون آوردن فضای ذخیره لپ‌تاپ، اتصال کابل ساتا از دیسک سخت را قطع کنید.

 

وقتی که دیسک سخت را بیرون آوردید، باید چهار عدد پیچ را از روی چهارچوب فلزی باز کرده و هارد را از داخل قاب فلزی بیرون بیاورید. حالا درایو وضعیت جامد را به جای هارد داخل قاب فلزی گذاشته و چهار عدد پیچ آن را محکم سر جای خودش ببندید. حالا وقتش رسیده است که اتصالات داده و برق لپ‌تاپ را که قبلا دیسک سخت را به مادربورد لپ‌تاپ متصل می‌کرده است، به درایو ذخیره جدید وضعیت جامد متصل کنید.

 

اتصال کابل‌های ساتا شکل حرف بزرگ L انگلیسی را دارند که باعث می‌شود هرگز به‌صورت اشتباه متصل نشوند. هنگام اتصال آنها به این نکته توجه داشته باشید اگر نحوه اتصال شما صحیح باشد، بدون فشار اضافی ممکن است باعث شکسته شدن سر سوکت کابل ساتا یا درایو وضعیت جامد شود. حال اگر تسمه یا نوار نگه‌دارنده‌ای برای ثابت نگهداشتن فضای ذخیره وجود دارد، آن را سر جایش گذاشته و پیچ‌هایش را ببندید. اگر هم فضای ذخیره با پیچ سر جایش ثابت می‌شود، آن پیچ را با پیچ‌گوشتی ببندید. در اینجا باید درپوش پشتی یا اگر احتمالا دریچه‌ای برای دسترسی به فضای ذخیره دارد، سر جایشان گذاشته و پیچ‌هایشان را ببندید. کار ارتقای فضای ذخیره لپ‌تاپ تقریبا تکمیل شده است.

 

آزمایش و استفاده از درایو جدید وضعیت جامد
زمان آن رسیده است که دست به کار شوید و OS را از روی لوح فشرده روی درایو ارتقا یافته وضعیت جامد لپ‌تاپ نصب کنید. اگر هم از دیسک سخت خود لوح فشرده پشتیبان تهیه کرده‌اید، آن را داخل درایو نوری لوح فشرده لپ‌تاپ بگذارید و عمل نصب فایل‌های پشتیبان را از روی آن در درایو وضعیت جامد انجام دهید. مراحل ریکاوری فایل‌های بک‌آپ گرفته شده را با استفاده از گزینه ریکاوری همان نرم‌افزاری که پیشتر برای پشتیبان‌گیری مورد استفاده قرار دادید، انجام داده و طبق دستورالعمل‌هایی که در پنجره باز شده نرم‌افزار ظاهر می‌شوند، دنبال کرده و پیش بروید تا کار بازیافت داده تکمیل شود.

 

آنهایی که از دیسک سخت خود کلون گرفته‌اند باید از همان نرم‌افزاری که برای کلون کردن داده استفاده کرده‌اند، مجددا روی سیستم اجرا کنند. در این حالت لپ‌تاپ شما از روی لوح فشرده بوت شده و رابط کاربری را برای شما فراهم می‌کند تا مطابق آن بتوانید کار نصب درایو ذخیره داده جدید خود را نهایی کرده و برای لپ‌تاپ خود قابل بوت شدن (bootable)، کنند. کار ارتقای لپ‌تاپ شما به پایان رسیده است و حالا درایو وضعیت جامد آن می‌تواند بسرعت برق نرم‌افزارها را برای شما بالا بیاورد.

این روزها بسیاری از کاربران برای پخش فایل‌های صوتی و تصویری خود از نرم‌افزار رایگان KMPlayer کمک می‌گیرند، زیرا این نرم‌افزار با پشتیبانی از امکانات فراوان هر فرمت فایل صوتی و تصویری را پخش می‌کند و امکانات بی‌نظیر دیگری را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

 

یکی از موارد قابل توجه در نسخه‌های جدید این نرم‌افزار، بازشدن یک پنجره در سمت راست برنامه و نمایش تبلیغات در آن است. البته چنانچه ارتباط شما با اینترنت برقرار باشد این تبلیغات به‌ نمایش درمی‌آید و از آنجا که بسیاری از کاربران از اینترنت پر سرعت ADSL استفاده می‌کنند با هر بار اجرای این برنامه پنجره‌ تبلیغاتی ذکر شده را مشاهده می‌کنند و بناچار ‌باید آن را ببندند. دوست دارید این پنجره را برای همیشه ببندید تا تبلیغات آن مزاحمتی برای شما نداشته باشد؟

 

از یکی از روش‌های زیر کمک بگیرید:

 

روش اول:
1 ـ مرورگر اینترنت‌اکسپلورر را اجرا کنید.

 

2 ـ کلید Alt را از روی صفحه‌کلید فشار داده و پس از به‌نمایش درآمدن منوها از منوی Tools به روی گزینه‌ Internet options کلیک کنید.

 

پخش فایل‌های صوتی و تصویری, نرم‌افزار

 

3 ـ با کلیک روی تب Security گزینه‌ Restricted site را انتخاب کنید.

 

پخش فایل‌های صوتی و تصویری, نرم‌افزار

 

4 ـ در نهایت روی گزینه‌ sites کلیک کرده و پس از وارد کردن آدرس زیر در کادر مربوط Add را انتخاب و تغییرات را ذخیره کنید.

player.kmpmedia.net

 

روش دوم:
1 ـ منوی استارت را باز کرده به All Programs بروید. در ادامه Accessories را انتخاب کرده و پس از کلیک راست روی نرم‌افزار Notepad، گزینه‌ Run as administrator را انتخاب کنید تا نرم‌افزار با دسترسی مدیر سیستم اجرا شود.

 

2 ـ از منوی File روی Open کلیک کرده و در کادر مقابل filename، عبارت زیر را وارد کرده کلید اینتر را فشار دهید:

C:|Windows|System|Drivers|etc|hosts 32

 

پخش فایل‌های صوتی و تصویری, نرم‌افزار

 

توجه: چنانچه ویندوز را در درایو دیگری غیر از درایو C نصب کرده‌اید، نام درایو را در ابتدای فرمان بالا تغییر دهید.

گوگل حائز ربات های نرم افزاریست که به سنجیدگی سایت از یک لینک به لینک سایر آن می پردازند. بسته به اینکه احتیاط آنها در وبسایت چقدر مطلوب باشد، آنها گزارش بهتری از چگونگی سایتتان به گوگل خواهند داد.


هرچه سیستم لینک های داخلی سایت دلخواه تر باشد، پروا صفحات برای ربات های گوگل آسانتر خواهد بود و گوگل فهم بهتری از سایت خواهد داشت.


در صورتی که از سیستم های مدیریت درونمایه مانند جوملا یا وردپرس کاربرد می کنید، تنها با یک پلاگین ساده به فرآوری نقشه سایت پرداخته و عملیات پایش را برای ربات های گوگل زیاد ساده تر کنید. در چهره عدم به کارگیری سیستم های مدیریت درونمایه نیز می توانید از وبسایت هایی نظیر XML sitemap generator برای تولید نقشه سایت بهره ببرید.


برای نگریستن سنجیدگی به چهره عملی نیز می تواند از آلت Seo Crawler بهره‌گیری کنید.


4.2. محتوای تکراری

در مورد محتوای تکراری و کارایی منفی آن بر روی رتبه سایت، قصه های زیادی هستی دارد. یکتا از اشتباهات معمول در این حوزه اینست که هر چیزی در وبسایت می بایست کاملا اورجینال باشد.


پست دوباره محتوای سایت و انتشار آن به چهره پست مهمان در دیگر سایت ها به سئو سایت لطمه ای نمی زند، مگر اینکه به شکلی افراطی مورد کاربرد قرار گیرد.


به عنوان مثال اگر مطالب سایت خود را مقارن در وبسایت هایی کبیر منتشر کنید، ممکن است به رتبه آن صفحه از سایت شما آفت وارد شود، چرا که گوگل مطالب سایت های بزرگ را به خاطر اعتبار بیشترشان زودتر ایندکس می کند.


به عنوان نمونه برخی از تارنگار ها در صفحه دسته بندی خویش تنها به عنوان پست ها بسنده می کنند. اما بسیاری از سایر سایت ها، روشنگری کوتاه را از ابتدای پست برداشته و در زیر عنوان پست، کپی می کنند. این مورد در بیشتر سایت ها زیاد معمول است، چرا که بیشتر سیستم های مدیریت درونمایه همانند وردپرس به چهره پیشفرض دست به چنین کاری می زنند.


این چند خط کوتاه مایه می شود که کاربران قبل از کلیک بر روی عنوان مطالب، با موضوعیت آن آشنا شوند. با این حال، این شغل پتانسیل برپایی سخت ایجاد محتوای تکراری را دارد. روشن است که چند خط از درونمایه بین صفحه بخش بندی و خویش مطلب یکسان می باشد. دقت کنید که اگر حائز شمار پست های زیاد زیاد در صفحه باشید، این پیشه مشکل را دو چندان می کند.


برای حل سخت محتوای تکراری چندین راه هستی دارد و انتخاب کدامیک از آنها، به منبع مشکل وابسته است. به عنوان مثال چه بسا تنها پاک کردن چند خط کد از قالب سایت، در 30 ثانیه موجب رفع این مشکل گردد.


بنابریان اگر کنسول جستجوی گوگل گزارشی از هزاران صفحه تکراری در سایت شما دهد، با یک سخت کبیر رو به رو هستید. اگر دارای چندین نسخه از یک درونمایه در سایت هستید، تگ کانونیکال می تواند نسخه اصلی آن را به گوگل شناسایی کند. فقط کافیست که یک خط کد ذیل را در سرنوشت Head صفحات تکراری پیمان دهید:


<link rel="canonical" href="http://example.com/wordpress/seo-plugin/" />


خوشبختانه پلاگین هایی مثل Yoast SEO در وردپرس سپریدن این کار را زیاد ساده می کنند. شما می توانید به سادگی یو آر ال اصلی مطلب را در هر یک از سایر نسخه ها قید کنید و از این پس وردپرس به چهره اتوماتیک کد مربوطه را در صفحات باره نظر قرار می دهد.


تگ کانونیکال در افزونه Yoast SEO

یکی دیگر از افزونه های کاربردی در وردپرس افزونه Quick Page/Post Redirect Plugin می باشد. این افزونه در مواقعی که منظور دارید صفحات قدیمی را به یک صفحه جدید ریدایرکت کنید بسیار مفید است. در ضمن می نا با به کارگیری این افزونه مشکل لینک های نامعتبر را نیز حل کرد.


بعد از نصب این افزونه می توانید به راحتی یو آر ال های کهنه را به یو آر ال های جدید ریدایرکت کنید.


افزونه Quick Page/Post Redirect Plugin

با اسنفاده از افزونه Broken Link Checker نیز می توانید لینک های نامعتبر سایت را معرفی و با استفاده از افزونه قبلی به آدرس های جدید ریدایرکت کنید.


سئو با افزونه Broken Link Checker

بسیاری از وبسایت های بررسی سئو سایت مانند Moz امثال موتورهای جستجو به پروا سایت می پردازند تا دشواری ها معمول را بیابند. محتوای تکراری و لینک های از شغل افتاده (یا آدرس های حائز خطای 404) دو لغایت از رایج ترین دشواری ها بیشتر سایت ها هستند.


در صورتی که از سیستم های مدیریت درونمایه مثل وردپرس یا جوملا استفاده نمی کنید، می توانید یکراست با ویرایش فایل .htaccess در هاست سایت، ریدایرکت ها را به صورت دستی اعمال کنید.


4.3. موبایل پسند بودن سایت

صادقانه بگوییم، اگر وبسایت شما موبایل پسند نیست، مطمئنا با شکست مواجه خواهید شد. بیش از 54% کاربران فیسبوک در حال حاضر از طریق موبایل هایشان به این شبکه اجتماعی دسترسی دارند. با توجه به اینکه فیسبوک در حال حاضر حائز 1.65 میلیارد کاربر پرکار در ماه است، می تاب نتیجه گرفت که فقط به این واسطه،  نزدیک  به 900 میلیون کاربر دارای موبایل هوشمند داریم.


 این روزها در نظر داشتن کاربران موبایلی یک فرمایش ضروریست. با اینکه ابزارهای زیادی برای تست موبایل پسند بودن سایت هستی دارد، ما دست موزه Mobile-Friendly Test گوگل را به شما توصیه می کنیم.


اغلب قالب های وردپرس معاصر موبایل پسند بوده و در چهره عم چنین امکانی می توانید از ابزارهای کمکی مشابه WPTouch سهم ببرید.


همچنین می توانید از پیشنهادات گوگل در انتهای تست موبایل پسند بودن آن استفاده کرده یا اینکه کلا این پیشه را به یک شخص کارآزموده در این مقوله بسپارید.


4.4. سرعت سایت

خود را گول نزینید. کل ما می دانیم که سرعت سایت زیاد مهم است. اگر اینطور اندیشه نمی کنید، پسینیان باری را که به خاطر بارگذاری یک صفحه، سی ثانیه معطل شده اید را به یاد بیاورید.


امروزه ما برای وقت خود ارزش اکثریت قائلیم و از این جهت سرعت پایین سایت، قطعا نرخ تبدیل کاربر به مشتری را پایین می آورد. تحقیقات پسین گوگل کاملا بیانگر این مسئله است. این تحقیق پرتو میدهد که سرعت بارگذاری سایت لغایت هفت ثانیه می تواند موجب احتمال فرار کاربران از سایت را لغایت 113 درصد افزایش دهد.


طبق یافته های این تحقیقات، سرعت میانگین بارگذاری سایت در بین سایت های مورد آزمایش 22 ثانیه بوده است. این مقدار کم و بیش 3 مساوی بیشتر از مثال قبل می باشد.


شما می توانید با استفاده از دست موزه Test My Site گوگل به بررسی سرعت سایت خویش از حیث یک کاربر متصل به اینترنت با سرعت میانه به زیر بپردازید. در ضمن این ابزار راهکارهایی را برای مختصر کردن این موعد به شما ارائه خواهد داد.


تست سرعت سایت با افزار Test My Site گوگل

یکی سایر از ابزارهای مورد علاقه ما برای آزمایش سرعت سایت، افزار Pingdom می باشد. این افزار به رسیدگی عملکرد آن نیز می پردازد. در ضمن می توانید سرعت سایت را از مناطق گوناگون عالم رسیدگی کنید.


ما در مطلب افزایش سرعت سایت به بررسی راهکارهایی برای این مهم پرداخته ایم. خدمات سئو در اینجا به ذکر چندی از راهکارهای افزایش سرعت سایت می پردازیم.


ابتدا شمار تقاضا هایی که از سرور می گردد را تفریق داده و آن را بنابر توصیه گوگل به زیر 50 برسانید. هنگامی که کاربر در مرورگر خود آدرس سایت شما را تایپ کرده و دکمه اینتر را میفشارد، در ادامه مرورگر اطلاعات باره بیچارگی را از سرور تقاضا می کند. هر چه تعداد این تقاضا ها کمتر و حجم منابع درخواستی کوچکتر باشد، سرعت بارگذاری سایت اغلب خواهد بود.


با به کارگیری سیستم فشرده سازی Gzip می توان حجم منابع درخواستی را کاهش عدل و در نتیجه سرعت انتقال داده ها افزایش می یابد.


همچنین بهتر است که کدهای سایت را مینیفای کرده تا از حجم آنها کاسته گردد. در سیستم های مدیریت محتوای جوملا و وردپرس، پلاگین های زیادی برای این شغل هستی دارد. به عنوان نمونه در وردپرس می توانید از افزونه WP Super Minify برای این کار سهم ببرید.


استفاده از شبکه های توزیع محتوا (CDN) یکی سایر از راه های تند برای تفریق موعد بارگذاری صفحات سایت است. بیشتر وبسایت های امروزین داری تصاویر با رزولوشن بالا هستند. هر چه کیفیت آنها بیشتر باشد، سایز آنها نیز بیشتر خواهد بود.


یک CDN مانند Cloudflare مایه برداشته شدن تصاویر سایت از روی سرور شما می گردد. CDN ها این تصاویر را در سرورهای مختلفی از جهان اندوخته کرده و در اثناء تقاضا کاربر، آنها را از تقریبا  ترین نقطه به مرورگرشان منتقل می کنند.

 

3 ـ در صفحه‌ به‌نمایش درآمده به آخرین خط مراجعه کرده و عبارت زیر را در آن وارد کنید:

127.0.0.1 player.kmpmedia.net

 

4 ـ از منوی File روی Save کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شود.

اکثر گوشی های اندروید دارای قابلیت ایجاد شبکه هستند اما ما در حدود صفر از آن استفاده می کنیم.یکی از این کاربرد ها که می توان از ان بهره برد اتصال گوشی اندروید به رایانه بدون استفاده از کابل است .

 

1-نرم افزار wifi file explorer رو نصب کنید.

 

۲-hotspot گوشی خود را روشن کنید.(برای  استفاده از این برنامه اول باید اونو نصب کنید بعد به قسمت “Wireless & network” بروید  و  “terthering & portable hot spot”  را انتخاب کنید و تیک گزینه “portable Wi-Fi hotspote” را بزنید.در این بخش می توانید نام شبکه وایرلس ایجاد شده توسط گوشی را ببینید.)

 

۳-بعد از رایانه خود به hotspot گوشی خود وصل شوید.

 

۴-نرم افزار را اجرا کنید .

 

۵-جلوی کلمه URL یه لینک داده شده است ان را در مرورگر رایانه  وارد کنید .

 

 گوشی های اندروید, شبکه وایرلس

 

6- حالا شما می توانید از روی کارت حافظه گوشی اطلاعات را روی رایانه خود دانلود کنید.(قرمز رنگ در عکس)

 

 گوشی های اندروید, شبکه وایرلس

 

7-برای فرستادن اطلاعات بر روی کارت حافظه گوشی پایین صفحه روی upload کلیک کنید.(ابی رنگ در عکس)



نرم افزار Team Viewer یک برنامه کنترل از راه دور رایانه مبتنی بر شبکه اینترنت و یا شبکه داخلی می باشد. در حالت معمول برای اتصال سیستم از راه دور نیاز به IP Valid نیاز است که برای هر سیستم یکتاست. این نوع IP نیاز به درخواست از طرف ISP و دارای هزینه است. برنامه مذکور این محدودیت را برداشته و با سیستم جالب خود یک عدد 9 رقمی به عنوان ID به سیستم تخصیص می دهد که تا عوض کردن سیستم عامل پابرجاست.

 

مزیت دیگر این برنامه امکان استفاده با انواع سرعت از Dial Up گرفته تا ADSL با تنظیمات و قابلیت بهینه سازی ها برای بهترین نتیجه را دارا می باشد. این برنامه برای استفاده های غیر تجاری رایگان است و با اتصال یه سیستم هدف بر خلاف Remote ویندوز شخص Log Off نشده و می تواند مراحل کار شما را ببیند و به صورت آموزشی و امنیتی به کار برده شود.

 

به زبان ساده تر با استفاده از این برنامه می توانید به راحتی از کامپیوتر خودتان وارد دسکتاپ کامپیوتر شخص دیگر در هر کجای دنیا شوید و با آن کار کنید. البته هر کاری که در کامپیوتر می کنید قابل مشاهده برای شخص مورد نظر است.

 

دانلود نرم افزار Team Viewer , تیم ویور

 

قابلیت ها و امکانات نرم افزار Team Viewer :
- عدم نیاز به IP Valid
- امکان استفاده از نرم افزار حتی با اینترنت های Dial Up
- امکان اتصال هم زمان چند نفر به یک سیستم
- امکان ارسال و دریافت فایل بین 2 سیستم
- امکان استفاده از طریق گوشی های موبایل
- امکان ضبط فعالیت ها به صورت یک فایل ویدئویی
- امکان برقراری ارتباط Chat نوشتاری بین 2 سیستم
- امکان تنظیم کیفیت تصویر
- امکان استفاده از نرم افزار به صورت Portable بدون نیاز به نصب
- امکان استفاده سطح دسترسی
- امکان استفاده حافظه Clipboard یک رایانه در رایانه دیگر
- امکان استفاده بدون اینترنت با شبکه های داخلی خصوصی
- سرعت بالا
- مصرف پهنای باند بسیار کم
- حجم کم نرم افزار
- کاملا رایگان
- و...

 

از کجا نرم افزار را دانلود کنیم ؟
برای دانلود نرم افزار Team Viewer از لینک زیر  استفاده کنید و به نسبت سیستم عامل خود آن را دانلود کنید.

http://www.teamviewer.com/en/download/windows.aspx


این نرم افزار برای سیستم عامل های Windows ، Mac ، Linux و سیستم عامل های موبایلی نظیر Android ، iPhone و Windows Mobile ارائه شده.

 

پس از دانلود نرم افزار Team Viewer آن را اجرا کنید. در صفحه باز شده از شما سوال می پرسد که آیا می خواهید این نرم افزار در سیستم شما نصب شود یا فقط اجرا شود.
نیازی به نصب نرم افزار نیست ، کافیست گزینه Run را انتخاب کرده تا نرم افزار به صورت Portable اجرا شود.

 

دانلود نرم افزار Team Viewer , تیم ویور

 

مرحله بعدی هم تیک موجود را زده و Next را کلیک کنید.

 

دانلود نرم افزار Team Viewer , تیم ویور

 

پس انجام این مراحل با صفحه زیر رو به رو می شوید.

 

دانلود نرم افزار Team Viewer , تیم ویور

 

همانطور که مشاهده می کنید در قسمت سمت چپ 2 کادر با نام های ID و Password وجود دارند. ID همان IP Valid شما است که توسط نرم افزار ایجاد شده. با دادن این ID و Password به طرف مقابل ، آن شخص می تواند به دستکتاپ شما دسترسی داشته باشد.

 

همیچنین با داشتن ID و Password طرف مقابل شما می توانید به دسکتاپ آن شخص دسترسی داشته باشید.

 

برای مثال ما در شرکت Kaspersky کار می کنیم و قصد داریم مشکل به وجود آمده در آنتی ویروس یکی از مشتریان را حل کنید. شرکت ما در هلند قرار دارد و مشتری در ایران.
ابتدا مشتری و گروه پشتیبان نرم افزار Team Viewer را نصب می کنند ، سپس از مشتری ID و Password را دریافت کرده و در برنامه وارد می کنیم. سپس وارد دسکتاپ کامپیوتر مشتری شده و مشکل را برطرف می کنیم...

 

چگونه باید به کامپیوتر طرف مقابل وصل شد؟
پس از دریافت ID و Password از طرف مقابل ، ID را در قسمت Partner ID وارد می کنیم. تیک Remote Control فعال باشد.

 

دانلود نرم افزار Team Viewer , تیم ویور

 

سپس روی Connect To Partner کلیک می کنیم. صفحه ی دیگری باز می شود که از شما Password می خواهد.
پسورد دریافت شده را وارد می کنیم.

 

دانلود نرم افزار Team Viewer , تیم ویور

 

سپس روی Log On کلیک کنید.
کار تمام است. الان باید صفحه دسکتاپ طرف مقابل را در کامپیوتر خود مشاهده کنید.

 

دانلود نرم افزار Team Viewer , تیم ویور

 

دانلود نرم افزار Team Viewer , تیم ویور

 

بـــــله! اینم از دسکتاپ من... یکم زیادی شلوغه
الان هر کاری از طریق این نرم افزار در دسکتاپ طرف مقابل انجام بدم ، قابل مشاهده برای آن شخص است. پس فکر نکنید که هر کاری خواستید می تونید انجام بدید و طرف نفهمه...

 

تنظیمات نرم افزار Team Viewer
برای رفتن به بخش تنظیمات از بالا نرم افزار گزینه Extras را انتخاب کرده و Options را کلیک کنید.

 

دانلود نرم افزار Team Viewer , تیم ویور


تنظیمات بخش General

 

دانلود نرم افزار Team Viewer , تیم ویور


 You Display Name : در صورتی که می خواهید نام خاصی نمایش داده شود.
Proxy Settings : تنظیمات پروکسی در صورت نیاز.
Incoming LAN Connections : در صورتی که کامپیوتر ها در شبکه محلی قرار داشته باشند این قسمت را فعال می کنید.

 

تنظیمات بخش Security

 

دانلود نرم افزار Team Viewer , تیم ویور


Password : انتخاب پسورد برای اختصاصی کردن پسورد اتصال
پسورد شما به صورت Default در هر بار Restart کردن عوض می شود. در صورت نیاز پسورد اختصاصی وارد کنید تا در هر زمان پسورد مشخصی داشته باشید.
Password Strength : انتخاب کاراکتر و یا غیر فعال کردن رمز تصادفی.
Windows Logon : انتخاب دسترسی برای Admin و یا User ها و یا دسترسی ندادن.
Black and White List : ایجاد لیست سیاه یا سفید برای کامپیوتر های جهت اتصال به سیستم

 

تنظیمات بخش Remote Control

 

دانلود نرم افزار Team Viewer , تیم ویور


Quality : انتخاب کیفیت اتصال که بر روی سرعت دیدن تاثیر مستقیم دارد.
Remove Remote Wallpaper : حذف Background ویندوز جهت افزایش سرعت لود.
Show Your Partners Cursor : نمایش نمایشگر موس برای صفحه نمایش جهت تعقیب توسط کاربر.
Play Computer Sounds Ans Music : صدا های کامپیوتر مورد نظر در کامپیوتر شما شنیده شود.
Auto Record Remote Control Sessions : ضبط تصاویر به صورت اتوماتیک

 

تنظیمات بخش Meeting

 

دانلود نرم افزار Team Viewer , تیم ویور


Quality : انتخاب کیفیت اتصال که بر روی سرعت دیدن تاثیر مستقیم دارد.
Remove Own Wallpaper : حذف Background ویندوز جهت افزایش سرعت لود.
Auto Start Screen Sharing : نمایش اطلاعاتی و فایل هایی که به اشتراک گذاری قرار داده می شوند.
Share Computer Sounds And Music : صدا های کامپیوتر ها به اشتراک گذاشته شود.
Auto Record Meeting : ضبط تصاویر به صورت اتوماتیک

 

بخش تنظیمات Computers & Contacts

 

دانلود نرم افزار Team Viewer , تیم ویور


Offline Computers In Separate Group : نمایش سیستم های آفلاین در یک گروه
Notify Me Of Incoming Messages : نمایش پیغام آنلاین شدن سیستم در لیست
Notify Me When Partners Sing In : نمایش آنلاین شدن خود این سیستم
Log Sessions For Connection Reporting : نمایش بخش مرتبط در اجرا برنامه

 

تنظیمات بخش Auto Conferencing

 

دانلود نرم افزار Team Viewer , تیم ویور


Conference Call : تنظیمات مربوط به کنفرانس
Speakers : انتخاب وسیله پخش صدا و تنظیمات
Volume : میزان صدا و یا قطع کردن صدا
Microphone : انتخاب وسیله پخش صدا و تنظیمات
Microphone Level : میزان و یا قطع کردن صدای میکروفون

 

تنظیمات بخش Video

 

دانلود نرم افزار Team Viewer , تیم ویور

 
Video Source : انتخاب وبکم از لیست
Quality : کیفیت تصویر ارسالی

 

تنظیمات بخش Custom Invitation

 

دانلود نرم افزار Team Viewer , تیم ویور


 Template : نوع قالب نامه
Subject : عنوان نامه
Invitation Message : متن نامه
Test Invitation : تست و بازگشت به پیام اولیه

در حالی که به سادگی می‌توان با انتخاب متون در درون صفحات وب آن‌ها را کپی و در حل مورد نظر وارد کرد، این امکان در مورد متون داخل تصاویر امکان پذیر نیست؛ اما با این افزونه گوگل کروم به سادگی می‌توانید اقدام به انتخاب متون درون تصویی و کپی کردن آن‌ها کنید.

 

معمولا شاید کمتر این موقعیت پیش آید که نیاز به کپی کردن متنی در یک تصویر باشیم؛ اما گاهی نیازی شدید به این موضوع احساس می‌شود و مثلا باید متن مورد نظر ـ که شاید طولانی هم باشد ـ عینا در جایی وارد شود یا نیاز به ترجمه یا جستجوی آن باشد.

 

در این صورت به ابزاری نیاز دارید که این کار را برای شما به آسانی انجام دهد؛ هرچند نرم افزارهای OCR تخصصی این کار را انجام می‌دهند، افزونه‌ای که در اینجا به شما معرفی می‌کنیم، با سهولت و بدون هیچ دردسری این مهم را برای شما عملی می‌کند. افزونه Project Naphtha:

 

انتخاب متون در درون صفحات وب, افزونه کروم

 

البته این افزونه هم اکنون تنها برای مرورگر کروم تولید شده اما طراحان آن اشاره کرده اند که دیگر مرورگرها همچون فایرفاکس نیز درآینده به این افزونه مجهز خواهند شد.

 

برای نصب این افزونه به فروشگاه رفته و گوگل آن را روی کروم نصب کنید.

کافی است پس از نصب این افزونه که نشانگر ماوس را روی متنی که از داخل تصویر درصدد کپی کردن آن هستید، نگه دارید. پس از یک دیرکرد چند ثانیه ای، نشانگر ماوس به حالت نشانگر متنی تغییر می کند و می توانید متن مورد نظر را برای کپی کردن برگزینید.

 

انتخاب متون در درون صفحات وب, افزونه کروم

 

نکته قابل ذکر در اینجا این است که در آزمایش ما، کپی کردن متن با کلیک راست و منوی محتوایی، گاهی منجر به افزودن بخشی از کد Html تصویر و متن در Clipboard می شود؛ اما کپی کردن متن به تنهایی با کلیدهای میانبر صفحه کلید یعنی Ctrl + C منجر به کپی شدن متن انتخابی به تنهایی خواهد بود.

 

انتخاب متون در درون صفحات وب, افزونه کروم

 

این امکان به ویژه برای ترجمه برخی عبارات و لغات در تصاویر کاربردی است. اقدامی که مترجم‌هایی نظیر Babylon آن هم در نسخه‌های اصلی و غیر هک شده صورت می‌دهند، ولی با این افزونه شما می‌توانید به سادگی اقدام به انتخاب متن و سپس کلیک راست بر آن و انتخاب Translate برای ترجمه کنید یا آن را به سادگی کپی کرده و در داخل نرم افزار مترجم خود وارد کنید.

 

انتخاب متون در درون صفحات وب, افزونه کروم

 

همچنین از موارد کاربردی دیگر برای این افزونه، می توان به کپی کردن متون تصاویر اسکن شده با باز کردن تصاویر در کروم اشاره کرد. حتی این مورد می تواند شامل برچسب نمودارها و ... نیز شود.

 

در پایان اینکه این افزونه، افزونه ای فوق العاده و بی نظیر است که متون را در هر کجا از صفحات وب در اختیار شما می گذارد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.