قالب های فارسی وردپرس 6

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 6

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

آموزش گذاشتن صدا بر روی همه اسلایدهای پاورپوینت


فرض کنید می‌خواهید یک موسیقی ملایم بر روی کل اسلایدهای شما قرار گیرد. برای این کار، مراحل زیر را طی کنید:

۱- روی اسلاید اول کلیک کنید.

۲- در تب Insert روی دکمه Audio و سپس روی Audio on My PC کلیک کنید:

 

 اسلایدهای پاورپوینت,آموزش گذاشتن صدا بر روی اسلایدهای پاورپوینت

 
۳- روی آیکون فایل صوتی که روی اسلاید ظاهر شده کلیک کنید و به تب PLAYBACK بروید.

۴- مطابق تصویر زیر، تیک گزینه‌های مشخص شده را بزنید:

 

 اسلایدهای پاورپوینت,آموزش گذاشتن صدا بر روی اسلایدهای پاورپوینت


توضیح گزینه‌ها:

Start Automatically : باعث می‌شود به محض شروع SlideShow پخش صدا نیز شروع شود.

Play Across Slides : باعث می‌شود صدا در کل اسلایدها شنیده شود.

Loop until Stopped : باعث می‌شود اگر صدا به انتها رسید، دوباره از ابتدا پخش شود.

Hide During Show : باعث می‌شود آیکون صدا در اسلاید دیده نشود.

نکته جالب:
این موضوع سؤال خیلی‌ها بوده و هست بنابراین همانطور که در تصویر بالا می‌بینید، در آفیس ۲۰۱۳ مایکروسافت گزینه‌ای در نظر گرفته با عنوان Play in Background که با انتخاب آن، در حقیقت همه تیک‌های بالا را زده‌اید! یعنی کافی بود همان ابتدا بگویم که روی این گزینه کلیک کنید! کار را خیلی راحت‌تر کرده است!

 

وایبر یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان در سراسر دنیا است که در ایران نیز به عنوان محبوب‌ترین اپلیکیشن در این حوزه به شمار می‌رود.

 

در جدیدترین بروزرسانی این اپلیکیشن امکانی به آن اضافه شده است که می‌توانید برای گروه‌های خود یک ادمین (مدیر) انتخاب کنید.

 اگرچه با شروع سال 94، تعداد بسیاری از کاربران ایرانی با افت سرعت شدید این اپلیکیشن، به حدی که استفاده از آن را غیر ممکن می‌کند مواجه شده‌اند، اما با این حال هنوز کاربران در حال استفاده از آن هستند و همین موضوع نشان از محبوبیت بالای این اپلیکیشن در داخل کشور دارد.

 

بخش بزرگی از این محبوبیت وایبر، به گروه‌ها، چه از نوع فامیلی، چه دوستانه اختصاص دارد و به احتمال زیاد شما هم حداقل یک گروه وایبری را در لیست گفتگوهای خود دارید. تا پیش از جدیدترین بروزرسانی وایبر، این گروه‌ها به طور کامل یک مکان عمومی به حساب می‌آمدند به طوری که اگر شخصی را به آن دعوت می‌کردید، دیگر هیچ راهی برای برگشت از این تصمیم و خارج کردن آن فرد از گروه نداشتید.

 

درواقع امکانات تاسیس‌کننده‌ی گروه با اشخاصی که بعد از آن اضافه می‌شوند یکسان بود که این موضوع در مواقعی موجب مشکلاتی می‌شد. اما با امکان جدیدی که وایبر در اختیار شما قرار می‌دهد می‌توانید یک ادمین برای گروه خود انتخاب کنید تا در صورت نیاز، بتوانید فردی را از گروه خود خارج کنید. امکانات ادمین گروه تنها در حد حذف افراد از گروه خلاصه خواهد شد و همچنان افراد دیگر نیز می‌توانند عضو‌های جدید به گروه دعوت کنند.

 

ادمین شدن در گروه‌های دوستانه,گروه وایبری

 چگونه در گروه‌های وایبر ادمین شویم؟


این امکان به صورت پیش‌فرض در گروه‌های جدید قرار خواهد گرفت به این صورت که، شخصی که گروه را تاسیس می‌کند، به طور پیش‌فرض ادمین گروه نیز خواهد بود. اما برای گروه‌هایی که پیش از این ساخته شده‌اند و البته به آخرین نسخه‌ی وایبر به روزرسانی کرده‌اند، گزینه‌ای در منوی کناری با عنوان Add Me As Admin اضافه می‌شود که با کلیک روی آن می‌توانید ادمین گروه شوید.

نکته‌ی جالب و شاید حاشیه‌سازی که در این بخش قرار دارد این است که شخصی که زودتر این گزینه را ببیند و روی آن کلیک کند به ادمین گروه تبدیل می‌شود حتی اگر جدیدترین عضو گروه باشد و بعد از آن نیز شخص دیگری قادر به انتخاب این گزینه نخواهد بود و تنها در صورتی امکان وجود ادمین دوم وجود دارد که ادمین اصلی او را تایید کند. این موضوع مورد انتقاد جدی برخی از کاربران قرار گرفته است بخصوص در گروه‌های عمومی که افراد داخل گروه شناخت چندانی از هم ندارند. در این گروه‌ها شخصی که به طور اتفاقی ادمین می‌شود به طور سلیقه‌ای می‌تواند افراد دیگر را از گروه حذف کند.

اگر شما هم علاقه‌مند به ادمین شدن در گروه‌های دوستانه و فامیلی خود هستید، کافی است تا جدیدترین نسخه‌ی وایبر را دانلود، و بعد از آن مانند تصویر بالا، خود را به عنوان ادمین گروه انتخاب کنید.

گاه شده همه ی ما پسورد وای فای خود را فراموش کرده، در ویندوز ۸.۱ برای اینکه رمز شبکه Wi-Fi خود را بدست آورید بایستی از طریق کامپیوتر خود که به ویندوز ۸.۱ مجهز می باشد به شبکه مورد نظر متصل شده (اگر شبکه خودتان است و تاکنون از آن استفاده میکردید پسورد آن بر روی سیستم شما ذخیره شده و میتوانید از طریق آن متصل شوید.)

 

۱- در صفحه دسکتاب، نوار ابزار را باز کرده و با کلیک بر روی Settings به قسمت Control Panel بروید.

 

۲- در زیر گزینه Network and Internet بر روی View network status and tasks کلیک کنید.

 

۳- اکنون در بخش Connections شما می‌توانید آیکون Wi-Fi و نام آن را مشاهده نمایید.

 

۴- بر روی Wi-Fi network کلیک کرده تا صفحه Wi-Fi Status به‌صورت پاپ‌آپ باز شود. بر روی Wireless Properties کلیک نمایید.

 

ویندوز ۸.۱, بازیابی پسورد وای فای

 

۵- در پنجره جدید  بر روی سربرگ Security کلیک نمایید. حال شما می‌توانید پسورد شبکه Wi-Fi خود را مشاهده نمایید (سومین گزینه).

 

ویندوز ۸.۱, بازیابی پسورد وای فای

 

بهترین آنتی ویروس جهان

اگر از سیستم‌عامل ویندوز استفاده می‌کنید مسلما اولین چیزی که دوست ندارید هیچ‌گاه با آن روبرو شوید ویروس‌ها هستند. وب‌سایت تک‌رادار به تازگی نتایج تحقیقات خود را در خصوص بهترین آنتی ویروس‌ های رایگان سال 2014 ارائه کرده که ما گزینه‌های برتر آن را در قالب این مقاله به شما معرفی میکنیم.

 

استفاده از آنتی ویروس بر روی سیستم‌عامل ویندوز می‌تواند درجه‌ی بهتری از امنیت را برای شما به ارمغان بیاورد و همینطور این روزها تعداد بسیار زیادی آنتی ویروس رایگان وجود دارد که برخی قادر هستند امنیت سیستم شما را در سطح بسیار خوبی تامین نمایند. این آنتی ویروس های رایگان امنیتی قادر هستند شما را از شر بدافزارها، تروجان‌ها و ویروس‌ها و حتی تبلیغات مزاحم اینترنتی در امان نگاه دارند. تنها مساله‌ای که باقی می‌ماند این است که بهترین آنتی ویروسبرای شما کدام است؟

 

 بهترین آنتی ویروس,آنتی ویروس رایگان,مقایسه آنتی ویروس ها

 

در صورت استفاده از ویندوز، پیشنهاد می‌کنیم حتما یکی از موارد زیر را برای حفظ امنیت سیستم خود دریافت و نصب کنید. همچنین در صورتی که هنوز از آنتی ویروس Microsoft Security Essentials بر روی ویندوز خود بهره می‌برید، مطمئن باشید که زمان ارتقای آن به یک گزینه‌ی بهتر فرا رسیده است. این ساخته‌ی دست مایکروسافت، در آزمایشات صورت گرفته توسط مرجع معتبر AV-Test یکی از بدترین امتیازها را در زمینه‌های شناسایی بدست آورده که آن را پشت سر تمامی این آنتی ویروس‌های رایگان قرار می‌دهد.

 

1- آنتی ویروس رایگان Bitdefender Antivirus

 

قویترین آنتی ویروس,بهترین آنتی ویروس,آنتی ویروس

آنتی ویروس بیت دفندر یکی از بهترین آنتی ویروس ها برای کاربران خانگی

 

آنتی ویروس بیت‌دفندر موفق شد در آزمایشات سال 2013 مرجع AV-Test رتبه برتر بازدهی و حفاظت را از آن خود کند که آن را به قویترین و بهترین آنتی ویروس برای کاربران خانگی بدل می‌کند. این آنتی ویروس رایگان بسیاری از ویژگی‌هایی که از یک نرم‌افزار آنتی ویروس انتظار دارید را حذف کرده که البته در صورتی که چندان بر روی قابلیت‌های ویژه حساس نیستید کمبودی برای شما محسوب نخواهند شد.

 

این آنتی ویروس رایگان در عرض چند ثانیه نصب می‌شود اما از خصوصیت اسکن برنامه‌ ریزی شده، استفاده از اعلان‌ها یا تغییر هرگونه تنظیمات بر اساس نیاز کاربر برخوردار نیست. هدف این آنتی ویروس سادگی و سرراستی بوده و قابلیت‌های اساسی همچون اسکن اتوماتیک و دستی و نیز محافظت دائمی آنتی ویروس و آنتی فیشینگ را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

 

در صورتی که به پکیج ویژگی‌های کامل‌تری نیاز داشته باشید لازم است نگاهی به گزینه‌های بعدی داشته باشید اما اگر تنها خواهان حفظ امنیت پایه‌ای و سطح حفاظت بالا هستید در انتخاب بیت‌دفندر درنگ نکنید. چرا که یکی از بهترین آنتی ویروس ها برای سیستم شما خواهد بود.

 

2- آنتی ویروس رایگان Avast

 

بهترین آنتی ویروس,قویترین آنتی ویروس جهان,آنتی ویروس

آنتی ویروس Avast برای مدت طولانی یکی از بهترین آنتی ویروس های موجود بوده است.

 

آنتی ویروس Avast سال‌هاست که یکی از بهترین آنتی ویروس های رایگان به شمار می‌رود. شاید آن علامت تعجب قرار گرفته در انتهای نام این نرم‌افزار، کنایه‌ای بر هیجان‌انگیز بودنش باشد. شاید هم به این خاطر شاهد این علامت هستیم که Avast برای مدت طولانی یکی از بهترین آنتی ویروس های موجود بوده است. خصوصیت اصلی این آنتی ویروس را می‌توان در قدرتمندی، آپشن‌های بسیار و استفاده‌ی ساده و آسان جستجو کرد.

 

این آنتی ویروس از نظر حفاظت، بازدهی و استفاده از منابع سیستم در تست‌های AV-Test جایی در میانه‌ی جدول را به خود اختصاص داده اما همچنان قادر است 97 درصد از بدافزارها را بر اساس آزمایش AV Comparitives قلع و قمع کرده و در عین حال هیچ‌گاه یک فایل سالم را به اشتباه مورد تعرض قرار ندهد. Avast همچنین مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و امکانات جانبی را نیز برای کاربران خود فراهم می‌آورد که ابزار بروز رسانی نرم‌افزار، پاکسازی مرورگر، و طبیعتا ضد جاسوس‌ افزار و محافظت در مقابل برنامه‌های مخرب از آن جمله هستند.

 

3- آنتی ویروس رایگان Panda Cloud

 

بهترین آنتی ویروس رایگان,مقایسه آنتی ویروس ها,انواع آنتی ویروس

قویترین و بهترین آنتی ویروس های جهان

 

مدت‌ها پیش زمانی که آنتی ویروس پاندا همچنان از یک خرس پاندا بعنوان نماد خود استفاده می‌کرد، از ابزار آنلاین آن برای از میان برداشتن بدافزاری که به نظر می‌رسید هیچ برنامه‌ی دیگری قادر به یافتن آن نیست استفاده کردم. امروزه نرم‌افزار امنیتی Panda Cloud Antivirus Free یکی از بهترین آنتی ویروس‌ های رایگان در لیست امتیازات AV-Test محسوب می‌شود.

 

این آنتی ویروس رایگان اخیرا شاهد تغییرات اساسی در رابط کاربری خود بوده و برخی ویژگی‌ها نظیر اسکن USB و اسکن برنامه‌ریزی شده که پیش‌تر مختص نسخه‌ی Pro بود در آن ارائه شده است. پاندا موفق شده در تست AV Comparatives بالاترین امتیاز را به خود اختصاص داده و 99.9 درصد از ویروس‌هایی که در سیستم مورد آزمایش وجود داشته را شناسایی و مسدود سازد. پس گزینه ی بعدی برای بهترین آنتی ویروس جهان میتواند این نرم افزار باشد.

 

4- آنتی ویروس رایگان Avira

 

بهترین آنتی ویروس,آنتی ویروس رایگان,آنتی ویروس Avira

آنتی ویروس Avira با شناسایی 99.7 درصد ویروس ها جز بهترین آنتی ویروس ها قرار گرفته است.

 

با وجود اینکه Avira در لیست کوتاه آنتی ویروس‌ های رایگان در AV-Test در رده‌های آخر حفاظت قرار گرفته، اما در عمل موفق شده در آزمایش AV Comparatives با شناسایی و مسدود سازی 99.7 درصد ویروس‌ها و بدافزارها جز بهترین آنتی ویروس ها قرار گرفته است. Avira حفاظت مداوم را به کاربر ارائه نموده و اسکن دستی و حفاظت وب را نیز در اختیارش قرار خواهد داد.

 

همچنین Avira به تازگی ویژگی جدیدی تحت عنوان Protection Cloud را در نرم‌افزار رایگان خود ادغام نموده که فایل‌ها را در آن واحد و در لحظه با دیتابیس موجود بر روی سرور مورد قیاس قرار داده و سلامت آن را مورد بررسی قرار می‌دهد. هدف از این ویژگی شناسایی فوری هرگونه ویروس یا بدافزار جدید برای مقابله با حملات روز است. و این یکی از ویژگی هایی ست که این نرم افزار را در زمره بهترین آنتی ویروس ها قرار داده است.

 

5- آنتی ویروس رایگان AVG

 

قویترین آنتی ویروس جهان,مقایسه آنتی ویروس ها,بهترین آنتی ویروس

آنتی ویروس AVG یکی از بهترین آنتی ویروس ها از نظر مصرف منابع سخت افزاری می باشد.

 

آنتی ویروس AVG در تست حفاظتی AV-Test دقیقا رتبه‌ی پس از Avast را از آن خود کرده اما در عین حال یکی از بهترین آنتی ویروس ها از نظر مصرف منابع سخت‌افزاری می باشد که به ندرت عملیات روزمره‌ی شما با سیستم ویندوزی خود را دچار کندی یا مشکل خواهد کرد. چنین عملکردی خصوصا برای اجرای بازی‌های رایانه‌ای که در بسیاری موارد بخاطر بازدهی بهتر، کاربر را مجبور به خاموش کردن آنتی ویروس می‌نماید بسیار ارزشمند است.

 

AVG مدت‌هاست که در میان بهترین آنتی ویروس های رایگان موجود حضور دارد و همه مدل ویژگی اساسی و جانبی را به رایگان به کاربران خود هدیه می‌کند. خصوصیات این آنتی ویروس از حفاظت دائمی آنتی ویروس و دیوار آتش گرفته تا اسکن ایمیل، حفاظت وب، و حتی حفاظت دستگاه موبایل را شامل می‌شود. آنتی ویروس AVG موفق شده در آخرین آزمایش AV Comparitives حدود 97.2 درصد از ویروس‌ها و بدافزارها را شناسایی و مسدود نماید.

 

6- آنتی ویروس رایگان FortiNet FortiClient

 

آنتی ویروس,انواع آنتی ویروس,قویترین آنتی ویروس

قویترین و بهترین آنتی ویروس های رایگان برای مصارف خانگی

 

fortinet بیشتر به منظور امنیت شبکه در دنیای مصارف تجاری و کسب و کار توسعه یافته اما نسخه‌ی رایگان FortiClient یکی از قویترین آنتی ویروس های مناسب برای کاربران خانگی به شمار می‌رود. آنتی ویروس FortiNet در تست AV-Comparitives امتیاز 99 درصد را کسب کرده و مجموعه‌ای که از یک آنتی ویروس مناسب انتظار می‌رود را با خود به همراه دارد. به همین دلیل در لیست بهترین آنتی ویروس های جهان قرار میگیرد.

 

دیوار آتش، اسکن برنامه‌ریزی شده و اسکن نفوذپذیری و آسیب‌پذیری‌ها از جمله خصوصیات این آنتی ویروس هستند. علاوه بر این قابلیت کنترل والدین نیز برای آن در نظر گرفته شده تا والدین بتوانند با خیال راحت‌تری سیستم را به فرزندان خود بسپارند.

 

7- 360 Internet Security 2013

 

قویترین آنتی ویروس جهان,بهترین آنتی ویروس جهان,انواع آنتی ویروس

مقایسه بهترین آنتی ویروس های جهان

 

شرکت نرم‌افزاری چینی Qihoo، برنامه‌ی 360 Internet Security را بعنوان اولین ابزار امنیتی بین‌المللی خود ارائه کرد. این آنتی ویروس در تست‌های AV-Test یکی از بهترین آنتی ویروس ها بوده و تنها AVG و Bitdefender موفق شده‌اند امتیازات بالاتری را نسبت به 360 Internet Security کسب کنند. از نظر مسائل حفاظتی، این برنامه در میانه‌ی لیست قرار می‌گیرد اما در آزمایش عملی AV Comparitives امتیاز قابل توجه 99.4 درصد به آن داده شده است.

 

این آنتی ویروس تا حدودی نسبت به سایر گزینه‌های موجود در این لیست ساده‌تر بوده و بر خلاف FortiClient، از قابلیت کنترل والدین یا فایروال برخوردار نیست. همچنین خصوصیت فیلتر اسپم که در AVG شاهدش هستیم نیز در این برنامه یافت نخواهد شد.

 

اما 360 Internet Security نیز خصوصیات منحصر بفرد خود را ارائه می‌کند که از آن جمله می‌توان به پشتیبانی از اسکن دستگاه موبایل اشاره کرد. اگر تنها نیاز به یک نرم‌افزار آنتی ویروس و حفاظت ساده داشته باشید که سیستم شما را به خوبی در امان نگاه دارد این نرم افزار بهترین آنتی ویروس انتخابی خواهد بود.

کامپیوتر چیست؟
کامپیوتر ماشینی است قابل برنامه ریزی که از ترکیب اجزای الکترونیکی و الکترومکانیکی تشکیل شده است ومی تواند پس از دریافت ورودی ها بر اساس دنباله ای از دستورالعمل ها پردازش های خاصی را انجام داده وسپس نتیجه را ذخیره نموده ویا به خروجی بفرستد. کامپیوتر در آموزش ،صنعت ، سینما و تلویزیون ،پروژه های علمی و تحقیقاتی کاربرد دارد.

تاریخچه کامپیوتر از آغاز تا کنون

 تاریخچه کامپیوتر در ایران و جهان از اختراع ماشین حساب آغاز می شود. تاریخچه پیدایش کامپیوتر را به شش نسل تقسیم بندی می کنند که در ادامه توضیحاتی در مورد آن ها داده شده است.

 

تاریخچه ماشین حساب
همزمان با شناسائی عدد، برای بشر این نیاز پیدا شد تا راهی بیابد که محاسبه را ساده‌تر انجام دهد. اولین وسیله‌ای که انسان از آن در امر شمارش کمک گرفت است، شاید انگشتان دست باشد. در مراحل بعدی «چوب خط» به عنوان یک ماشین ساده که می‌توانست در امر شمارش انسان کمک کند، به کار آمد.

 

گاهی نیز دسته‌های نی و چوب‌های باریک جانشین «چوب خط» می‌شد و زمانی نیز سنگ ریزه‌ها همین نقش را ایفا می کردند. بعدها، چرتکه به عنوان یک ماشین حساب کار آمد مورد بهره برداری قرار گرفت، تا این که در قرن هفدهم، اولین ماشین حساب واقعی تاریخ پا به عرصه هستی نهاد.

 

در سال 1641، فردی فرانسوی به نام بیلز پاسکال اولیم مخترع ماشین حساب بود. وی ماشین جالبی ساخت که به «ماشین حساب پاسکال» معروف شد. در ماشین حساب پاسکال 6 چرخ دندانه دار نصب شده بود و هر چرخ ده دندانه داشت. هر دندانه نمایشگر یکی از ارقام صفر تا 9 بود. این چرخ‌ها طوری در جوار یکدیگر قرار گرفته بودند که دوران کامل یک چرخ، دوران چرخ‌های بعدی به‌اندازه یک دندانه را باعث می‌شد.

 

تاریخچه کامپیوتر,تاریخچه ماشین حساب,ماشین حساب

تاریخچه کامپیوتر در ایران و جهان از اختراع ماشین حساب آغاز می شود.

 

علاوه بر این، چرخها از راست به چپ به ترتیب نماینده مرتبه‌های یکان، دهگان، صدگان،...عدد بودند. سی سال پس از پاسکال، یک ریاضی دان آلمانی به نام لایبنیتز در تکمیل اختراع پاسکال کوشید و ماشینی ساخت که به کمک آن می‌شد اعمال ضرب و تقسیم را نیز انجام داد و حتی جذر گرفت. ابتکار لایبنیتز بسیاری از مشکلات فنی ماشین را برطرف کرد و راه را برای تکامل این ماشینها گشود. با این حال، موضوع ماشینهای حساب سالها به بوته فراموشی سپرده شد و تنها صاحبان صنایع برای ساخت و رواج این ماشینها کوششهایی انجام دادند.

 

در قرن نوزدهم یک ریاضیدان انگلیسی به نام چارلزبابیج به فکر طرح یک ماشین حساب خودکار افتاد که با کارتهای سوراخ شده، اطلاعات و ارقام را می‌پذیرفت. در سال 1890دانشمند جوانی به نام هلریت، با توجه به نیازهای آمارگران، از کارتهای سوراخ شده و دستگاههای شمارنده این کارتها استفاده کرد. مثلاً برای تفکیک زن و مرد، سمت چپ یا راست کارت سوراخ می‌شد و با تکامل دستگاه هلریت، وی ماشینهایش را در نیویورک، پاریس و سن پترزبورگ به نمایش گذاشت. علی رغم استقبال کم از این دستگاه، جمعی از بازرگانان آمریکایی، ازجمله توماس واتسون، به فکر خرید امتیاز ساخت ماشینهای هلریت افتادند. او بنیانگذار International Business Machines یا IBM است.

 

تاریخچه کامپیوتر _ نسل اول کامپیوترها
اولین کامپیوتر در سال 1937 در آمریکا اختراع شد. پروفسور«ایکن» با استفاده از لامپهای خلاء(Diode) این کار را به انجام رسانید(لامپهای خلاء Diode و Triodeیا دوقطبی و سه قطبی، اغلب در رادیوها استفاده می‌شود. این لامپها خاصیت یک سو کننده جریان برق را دارند. با دیودها مشکل ایجاد حافظه و دسترسی به آن حل شد.

 

اما، در سال 1937 دیودها، لامپی و حجیم بودند و با روشن شدن حرارت زیادی تولید می‌کردند. اولین پیشرفت در جهت استفاده بهتر از کامپیترهای نسل اول جایگزینی مبنای دودویی به جای مبنای 10 بود. زیرا در طرح پروفسور ایکن، برای معرفی هر کاراکتر وجود ده دیود ضروری بود که باید یکی روشن و بقیه خاموش می‌ماندند. این امر، در افزایش خانه‌های حافظه در کامپیوترهای آن زمان، محدودیت مهمی به شمار می‌رفت.

2.3. نکته مهم گزینش واژه کلیدی: بر روی قصد و قصد از جستجو تمرکز کنید

اغلب کسان بر روی خویش کلمات کلیدی تمرکز کنند. ولی این کاری نیست که شما بایست سپریدن دهید. به جای توجه کردن به واژه ها باره جستجوی کاربران، هدف و منظور آنها را از جستجو مشخص کنید.


یافتن هدف کاربران از جستجوی یک واژه کلیدی می تواند سایت شما را از یک کسب کننده شدامد به یک منبع درامد کبیر تبدیل کند. برای تبیین بهتر جستار یک سناریو مطرح کرده و به ذکر تفاوت ها می پردازیم.


تصور کنید که شما صاحب یک سایت مشاغل هستید. درامد سایت شما به واسطه فهرست کردن مشاغل گوناگون می باشد. پس می بایست ترتیب مشاغل شما از بهترین سایت های موجود مثل Indeed نیز بهتر باشد الی کاربران به جای این سایت های معروف به سراغ سایت شما بیایند.


عبارت Engineering Jobs (مشاغل مهندسی) را جستجو می نماییم.


نتایج جستجوی گوگل

بعضی از موارد جستجو مربوط به مهندسی مکانیک و بعضی سایر با مهندسی نرم انگیزه ها مرتبط هستند. قصد کاربران از جستجوی چنین عبارتی می تواند کاملا متفاوت باشد. این همان چیزیست که شما می بایست دقیقا به آن پی ببرید.


کاربران از جستجوی چنین عبارتی به دنبال چه چیزی هستند؟ بیشتر کاربران به چه گونه کار مهندسی علاقه مندند؟ این مثال نشان می دهد که چگونه می توانیم با به کارگیری کلمات کلیدی نکویی که رقابتی نیستند، به کسب شدامد بپردازیم.


وبسایت Indeed مطمئنا رقیب سختی برای سایت های مشاغل است، بنابراین ما احتیاج به واژه ها کلیدی جایگزینی بر اساس قصد کاربران از جستجو داریم. ابتدا به پیشنهادات گوگل برای عبارت موردنظرمان دقت می کنیم.


پیشنهادات گوگل

عبارات دیگری نیز وجود دارند که کاربران به جستجوی آنها می پردازند. هم الان شما با پتانسیل های زیادی رو به رو هستید. مشاغل مهندسی مکانیک (Mechanical)، عمران (Civil) و صنایع (Industrial) ممکن است بسیار رقابتی باشند، ولی مهندسی محیط زیست (enviromental) و صدا (audio) چطور؟


با رفتن به انتهای صفحه نیز پیشنهادات دیگری نیز از گوگل مشاهده خواهید کرد. مهندسی هوافضا (aerospace) در این بین بسیار جذاب به عقیده می رسد.


کلمات کلیدی مرتبط در نتایج جستجوی گوگل

حال سوال دیگری از شما میپرسیم: منظور یک کاربر از جستجوی عبارت best marketing automation tool (بهترین دست موزه اتوماسیون بازاریابی) در گوگل چه می تواند باشد؟


آنها به دنبال بهترین افزار شدنی در اتوماسیون بازاریابی هستند، ولی هنوز عزمی برای گزینش احد از آنها را ندارند. در عوض آنها به تعقیب روشی برای ارزیابی موارد جایگزین هستند. آنها به دنبال مطلبی هستند که به مقایسه ابزارهای گوناگون با یکدیگر بپردازد. حال ببینیم که پس از جستجوی این عبارت در گوگل چه چیزی به نمایش در می آید.


نتایج جستجوی گوگل در بهترین افزار اتوماسیون بازاریابی

مورد هایلایت شده نخست تبلیغی از طرف گوگل بوده و دومین مورد هایلایت شده، اولین نتیجه ارگانیک گوگل است. نتیجه طبیعی نشانه دهنده مطلبیست که به شناسایی و سنجش 55 آلت در گویه اتوماسیون بازاریابی می پردازد.


تبلیغ گوگل نیز بر خلاف این درستی که کاربر به پیگیری رسیدگی گزینه های ممکن می باشد، به نمایش درامده است. خدمات مربوط به سئو سایت فروشگاهی این گونه کمپانی ها لیستی از کلمات کلیدی مرتبط را بدون در نظر اخذ منظور کاربر تعبیه کرده و تبلیغ خویش را برای همه آنها نمایش می دهند. این گونه کمپانی ها بهتر است که با تماشا گزینه های بیشتر، تبلیغ هدفمندتری را عرضه کنند.


وبسایت AnswerThePublic گرد از ابزارهای باره علاقه ماست چرا که به ارزیابی منظور کاربر از جستجوی عبارت مورد عقیده می پردازد. با جستجوی عبارت باره نظرمان یعنی best marketing automation tool در این وبسایت به نتیجه ذیل رسیدیم.


یکی از گراف های باره علاقه ما همانیست که به تجزیه افراد جستجو کننده این عبارت می پردازد.

 

به هر حال، در سال 1947، دانشگاه پنسیلوانیا با استفاده از این روش، کامپیوتری به نام ENIAC را طراحی کرد. با اختراع EDSAC1 در سال 1949، انگلستان اولین کامپیوتر به معنای واقعی را عرضه داشت. این دستگاه برنامه و دستورالعملها را در خود ذخیره می‌کرد. در سال 1951، رمینگتون، UNIVAC-1 بزرگترین کامپیوتر آن زمان در طول تاریخچه کامپیوتر را که برای مقاصد بازرگانی بود، عرضه داشت.

 

تاریخچه کامپیوتر_ نسل دوم کامپیوترها
در سال 1948، باردین، ترانزیستور را اختراع کرد ولی ده سال طول کشید که از سطح آزمایشگاهی به سطح استفاده صنعتی برسد. ترانزیستور، در پیشرفت صنایع الکترونیک نقش مهمی را برعهده داشت. ترانزیستور از لامپ خلاء به مراتب کوچکتر است. به انرژی کمی نیاز دارد، حرارت کمتری تولید می‌کند و ارزان‌تر نیز هست.

 

به این دلایل ترانزیستور به زودی جای خود را در ساختمان کامپیوتر گشود و جایگزین لامپهای خلاء در حافظه شد. به این ترتیب، نسل دوم کامپیوترهای تاریخچه کامپیوتر به دنیا آمد. کامپیوترهایی با تعداد خانه‌های حافظه بیشتر و امکانات و کارآیی وسیع‌تر. ترانزیستور، کامپیوترهای نسل دوم را کوچک‌تر و ارزان‌تر کرد. تحول مهم دیگری که در نسل دوم کامپیوترها پدید آمد، زبانهای برنامه نویسی کامپیوتری بود. در نسل اول کامپیوترها، از زبانهای سطح پایین، که در آنها آشنایی با جزئیات ماشین ضرورت داشت، استفاده می‌شد.

 

یعنی، مجموعه‌ای از اعداد و ارقام که کدهایی قابل فهم برای کامپیوتر بود. در نسل دوم تاریخچه کامپیوتر، زبانها برای کاربردهای عمومی‌تر آماده شد. این امر رواج استفاده از کامپیوتر در امور تجاری و اداری را سرعت بخشید. کامپیوترهای این نسل، حصار دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقیقاتی را شکستند و به گونه‌ای گسترده در مؤسسات دولتی و شرکهای صنعتی و بازرگانی به کار گرفته شدند.

 

نسل سوم  تاریخچه کامپیوتر
از سال 1964، به جای لامپها و ترانزیستورها، از خاصیت آهن ربایی حلقه‌ها یا میله‌ها در اثر عبور جریان برق استفاده شد. در حقیقت، به جای لامپ و ترانزیستور مورد استفاده در نسلهای پیشین، سمت عبور جریان برق را قطب‌های آهنربا تعیین می‌کرد. در نتیجه دو حالت صفر یا یک به وجود می‌آمد. اما انتخاب جنس حلقه و آلیاژ لازم برای حلقه مطرح بود. در نسل دوم، اکسید آن به سبب توانایی خود پاسخگوی این نیاز بود. معروف‌ترین کامپیوتر این نسل IBM/360 می‌باشد.

 

تاریخچه کامپیوتر,مخترع و تاریخچه کامپیوتر,تاریخچه کامپیوتر در ایران و جهان

تاریخچه کامپیوتر از آغاز تا کنون

 

تاریخچه کامپیوتر_نسل چهارم
کامپیوترهای نسلهای اول، دوم و سوم از نظر مشخصات به سادگی قابل تفکیک اند. ولی مرز بین نسل سوم و چهارم چندان مشخص نیست. آنچه مسلم است آنکه کامپیوترهای نسل چهارم از نظر طرح واحد پردازش مرکزی و دستگاههای پیرامونی، توانایی بیشتر، عمر طولانی‌تر قطعات و... اطمینان بیشتری را عرضه می‌کنند. مهمترین تغییرات سخت اَفزاری در کامپیوترهای نسل چهارم عبارتند از: - به کارگیری مدارهای مجتمع با تراکم زیاد؛ - استفاده از «ریزپردازنده»؛ - توسعه امکان پردازش مستقیم به جای پردازش با رسانه‌های ورودی(Batch).

 

نسل پنجم تاریخچه کامپیوتر
در نسل پنجم کامپیوترها، به سادگی استفاده کاربران از کامپیوتر و برنامه نویسی توجه بسیار زیادی شده است. چرا که با کاهش قیمت سخت افزار، مخارج استفاده از کامپیوتر به مراتب از قیمت خود آن بیشتر خواهد بود. استفاده کنندگان خواهند توانست بدون اطلاع از طرز کار و جزئیات داخلی قسمتهای مختلف، آنها را به صورت آماده تهیه کرده و به دلخواه خود سیستم‌های کامپیوتری(نرم‌افزارهای کاربردی) بسازند. امروزه، به کمک نرم‌افزارهای موجود، مهندسین تعمیرات کامپیوتر، می‌توانند بسیاری از خرابی‌ها را تشخیص دهند. ارتباط با کامپیوتر از طریق صوت و تصویر نیز امکان پذیر خواهد بود.

 

اطلاعات از همان زمان پیدایش به صورت مناسب برای کامپیوتر ذخیره شده و در هنگام لزوم، از طریق سیستم‌های کامپیوتری مورد استفاده قرار خواهد گرفت. استفاده از حافظه‌های نوری- حافظه‌هایی با حجم کم و گنجایش غیر قابل تصور- ویژگی مهم این نسل از تاریخچه کامپیوتر است. استفاده از هوش مصنوعی و قدرت تفکر و استنتاج کامپیوتری، از دیگر ویژگیهای کامپیوترهای این نسل است.

 

تاریخچه کامپیوتر _ نسل ششم 
کامپیوترهای نوع پنتیوم را می‌توان نسل ششم نامید. از جمله ویژگی‌های محسوس این نسل می‌توان استفاده غیر قابل اجتناب از سیستم چند رسانه‌ای را بر شمرد. امکانات جانبی، جاذبه‌های بسیاری را برای این کامپیوترها فراهم می‌آورد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.