قالب های فارسی وردپرس 6

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 6

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

گوگل چه اطلاعاتی ازطریق سرویس جست‌وجو و نقشه از کاربر جمع‌آوری می‌کند؟

گوگل سرویس‌های مفیدی در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ اما درعوض، اطلاعاتی مهم از آن‌ها جمع‌آوری می‌کند که هزینه‌ای گران برای خدماتی هستند که به‌ظاهر به‌رایگان دراختیار آنان قرار می‌گیرند.

خبرنگاران بدبین در اظهارنظری درباره‌ی گوگل هوم و الکسا می‌گویند:

حتی جورج اورول (نویسنده‌ی کتاب ۱۹۸۴ با داستانی درباره‌ی نظارت همیشگی دولت‌ها بر مردم) تصور نمی‌کرد که ما خودمان برادر بزرگ (نماد نظارت دولت‌ها) را با میل شخصی به خانه‌هایمان بیاوریم.

اظهارنظر آن‌ها تاحدودی درست است؛ اما این نکته را باید متذکر شد تمایل قلبی‌مان برای تبادل راحت اطلاعات شخصی، به دورانی پیش از دستیارهای هوشمند بازمی‌گردد.

تمایل کاربران به ارائه‌ی اطلاعات شخصی در ازای سرویس‌های آنلاین، به ابتدای دهه‌ی ۲۰۰۰ بازمی‌گردد. در آن زمان آن‌ها تصمیم گرفتند در ازای دسترسی به محصولات متنوع گوگل و مشاهده‌یتبلیغات مرتبط بیشتر، داده‌های شخصی خود را دراختیار آن شرکت قرار دهند. امروز، گوگل اطلاعاتی را به بازاریابان طرف قراردادش می‌دهد که با استفاده از آن‌ها، دانشی جامع درباره‌ی کاربران خواهند داشت؛ اطلاعاتی بیش از هر دوربین نظارتی یا میکروفنی که تصور کنید.

هیچ‌گاه به‌اندازه‌ی امروز، فرصت برای نفوذ به اطلاعات شخصی افراد برای بازاریاب‌ها فراهم نبوده است. درحال‌حاضر، در هر ثانیه چهل‌هزار عبارت در گوگل جست‌وجو می‌شود. این آمار در روز به ۳.۵میلیارد و در سال به ۱.۲تریلیون عبارت می‌رسد.

وقتی عبارتی را در گوگل جست‌وجو می‌کنید، درخواست شما به مرکز داده ارسال می‌شود. در آنجا، حدود هزار کامپیوتر باهم کار می‌کنند تا اطلاعات مناسب را دریافت و برایتان ارسال کنند. این فرایند عموما در یک‌پنجم ثانیه رخ می‌دهد. اکثر افراد نمی‌دانند در زمان اجرای این فرایند، فرایندی مرموزتر و سریع‌تر درحال‌وقوع است. به‌بیان‌ساده، با هر فرایند جست‌وجو نوعی فروش و مزایده هم برگزار می‌شود.

Google Search

هر جست‌وجوی اینترنتی، کلمات کلیدی را شامل می‌شود و کلمات کلیدی که در گوگل وارد کردید، محل رقابت تبلیغ‌دهندگان به سرویس هستند. به‌بیان‌دیگر، هر تبلیغ‌دهنده‌ای که محصول مرتبط‌با کلمه‌ی کلیدی شما را عرضه کند، برای دیده‌شدن و کلیک‌شدن روی لینک محصولش در نتایج جست‌وجو رقابت می‌کند.

تبلیغات پیش از بارگذاری صفحه‌ی نتایج جست‌وجو،‌ در بالای آن مرتب می‌شوند

تبلیغات مانند عروسک‌های فیلم داستان اسباب‌بازی که پیش از ورود صاحبشان به اتاق در محل خود مستقر می‌شدند، پیش از بارگذاری صفحه‌ی مخصوص جست‌وجوی کاربر، در محل مخصوص خود جای می‌گیرند. به‌طور میانگین، چهار نتیجه‌ی اول نمایش داده‌شده در نتایج جست‌وجو، تبلیغات پولی هستند. البته، این آمار در زبان‌ها و محل‌های جغرافیایی متفاوت است.

بسیاری از افراد تبلیغ‌بودن نتایج اولیه‌ی گوگل را نمی‌دانند. البته، آن‌ها تنها نیستند و آمارها نشان می‌دهد بیش از ۵۰درصد از افراد بین ۱۸ تا ۳۴ سال متوجه این موضوع نیستند. برای افراد بالای ۳۵ سال، آمار به‌صورت نمایی افزایش پیدا می‌کند. گوگل نیز برای به‌حداکثررساندن آمار تلاش می‌کند و تبلیغات را هرچه‌بیشتر به نتایج واقعی شبیه می‌کند.

google-adwords

وقتی کاربری روی نتیجه‌ی تبلیغاتی در گوگل کلیک می‌کند، اطلاعات به‌سمت یکی از بازاریابان موتور جست‌وجو ارسال می‌شود و برای همیشه در حساب کاربری AdWords او باقی خواهد ماند. به‌هرحال، اطلاعات بسیاری از کاربران را گوگل و خصوصا بخش جست‌وجو ذخیره می‌کنند. البته، این اطلاعات بسته به کاربران مختلف و نوع ارتباط آن‌ها با خدمات گوگل متفاوت است. برخی از این اطلاعات عبارت‌اند از:

  • سن
  • درآمد
  • جنسیت
  • وضعیت والدین
  • وضعیت ارتباطات شخصی
  • تاریخچه‌ی مرور کوتاه‌مدت و بلندمدت
  • دستگاه استفاده‌شده
  • موقعیت فیزیکی
  • سن فرزند
  • وضعیت تحصیلی در مقاطع مختلف
  • مدرک تحصیلی
  • زمان استفاده از خدمات گوگل
  • زبان
  • رخداد ویژه و جدید در زندگی
  • وضعیت مالکیت خانه
  • کلمات دقیق جست‌وجوشده در گوگل
  • محتوا و زمینه‌ی وب‌سایت‌های مرورشده
  • محصولات خریداری‌شده
  • نوع اتصال وای‌فای
  • فاصله تا نزدیک‌ترین برج مخابراتی
  • تاریخچه‌ی نصب اپلیکیشن
  • زمان سپری‌شده در هر اپلیکیشن خاص
  • سیستم‌عامل
  • محتوای ایمیل‌ها
  • زمان سپری‌شده در هر وب‌سایت خاص
  • احتمال نقل‌مکان به خانه‌ی جدید
  • ثابت‌بودن یا متحرک‌بودن

حریم خصوصی

تجمیع اطلاعات کاربران پروفایل کاملی دراختیار تبلیغ‌دهندگان قرار می‌دهد

اطلاعات مذکور ازطریق نویسنده‌ی مقاله‌ی اصلی به‌عنوان یکی از بازاریابان موتور جست‌وجو ارائه می‌شود و طبق ادعای او، این اطلاعات در محیط کاربری AdWords برای آن‌ها دردسترس است. به‌هرحال، تا وقتی از خدمات گوگل استفاده می‌کنیم، پروفایلی اجتماعی از رفتار و عادت‌های ما تشکیل می‌شود. این پروفایل شامل این اطلاعات است:

  • تاریخچه‌ی جست‌وجوی صوتی
  • هر جست‌وجویی که پیش‌ازاین در گوگل انجام شده است
  • هر تبلیغی که مشاهده شده یا روی آن کلیک شده است
  • هر مکانی که در سال گذشته در آن حضور داشته‌اید
  • هر تصویری که ذخیره کرده‌اید
  • هر ایمیلی که ارسال کرده‌اید

تبلیغات فوق هدفمند

در سال ۲۰۱۹، به اوج کارایی بازاریابی موتورهای جست‌وجو، یعنی ارجاع و ارتباط چنددستگاهی خواهیم رسید. با اجرای این فناوری، تبلیغات بدون وقفه کاربر را دنبال خواهند کرد. به‌بیان‌دیگر، نه‌تنها در تمام سرویس‌ها از جست‌وجو تا شبکه‌های اجتماعی و ایمیل، بلکه از دستگاه تا تبلت و کامپیوتر دسکتاپ و تلویزیون هوشمند نیز محل نمایش تبلیغات هوشمند خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.