مهارت، بودجه، سطح رقابت و اینکه چگونه وب سایت شما در صدر رقابت پیمان می گیرد و غیره ، می تواند نقش بسیار مهمی را در سرعت بخشیدن به کسب نتیجه ی باره عقیده ایفا کند.
بنابراین، با توجه به این موضوعات، بیایید آنها را اغلب موشکافی کنیم، تا بتوانید تند تر عمل کرده و شرایط را شفا بخشید.
ترقی پیوسته سئو حیاتی است
در یک تجمع در دفتر مرکزی گوگل وبمستر ( ماه مارس ۲۰۱۸) ، سوال “چقدر طول می کشد الی شاهد ترقی در رنکینگ سایتمان باشیم” مطرح شد.
جان مولر، احد از تحلیل گران بزرگتر وب مستر در گوگل، پافشاری کرد که این پروسه سررسید زیادی احتیاج دارد. به طور خلاصه، این سررسید بر بودن به این علت است که الگوریتم موتور جستجو (بعد از تغییراتی که در سایت میدهید) باید همه سایت شما را دوباره ارزیابی کند.
با پروا به شمار بسیار عوامل موجود در بازی (در پروسه سئو )، نباید انتظار تغییرات تند در رتبه جستجو SERPs را داشت.
مولر وانگهی تأیید کرد که حتی اگر شما تغییراتی جدی در طراحی و عملکرد کلی وبسایت تان برپایی کنید، ممکن است چند ماه طول بکشد لغایت تاثیرش را ببینید.
او وانگهی هشدار داد که بعد از اینکه سایتتان را بروزرسانی کردید، نباید تنها بنشینید و منتظر کسب نتیجه باشید. بهتر است همچنان روی بهبود مستمر سئو وبسایت خویش پیشه کنید.
بهبود مستمر سئو زیاد مهم است، چراکه می تواند تاثیر مثبتی بر نحوه کرول شدن (crawl) و نمایه شدن سایت شما داشته باشد. URL های با کیفیت زیر اغلب کمتر توسط Googlebot خزیده یا کرول می شوند که می تواند، به لحاظ نظری، موعد ارزیابی مجدد وبسایت تان را اغلب کند.
با این حال، ایده نکویی نیست که صفحاتی که کمتر کرول میشوند را به طور اتوماتیک حذف کنید. بعضی از این صفحات می توانند برای یک سری عبارات کلیدی خوب رنک شوند و حذف کردن آنها ممکن است بر رتبه بندی و ترافیک شما مشابه تأثیر سئو منفی باشد.
این خطر یگانه از انگیزه ها اصلی است که گوگل درمان مستمر را بجای حذف صفحات توصیه می کند.
سئو
چه مدت طول می کشد تا در گوگل رنک شویم؟
مطالعه ای از سوی Ahrefs ، اطلاعات جالبی را در این زمینه صریح کرد:
به طور متوسط، سایتی که در ۱۰ رتبه برتر پیمان داشتند، بیش از ۲ سال سن داشتند. علاوه بر این، میانگین سنی صفحاتی که رتبه اول را داشتند، نزدیک به ۳ سال بود.
در میان صفحاتی که در ۱۰ رتبه نخست قرار داشتند، فقط ۲۲ درصد از آنها کمتر از یکسال سن داشتند.
از میان تمام صفحات مورد مطالعه، تنها نزدیک ۶ درصد از سایت های ذیل یک سال برای حداقل یک واژه کلیدی در ۱۰ جستجوی برتر ظاهر شدند.
با بررسی اغلب آن ۶ درصد ، اکثر آنها توانستند در ۲ لغایت ۶ ماه از ناکجاآباد به ۱۰ رتبه ی بالای جستجو برسند.
بنابراین، بر پای بست، یافته های آنها، نزدیک ۹۴ درصد از صفحات باره مطالعه هرگز در ۱۰ رتبه ی برتر جستجوها ظرف یک سال قرار نگرفتند.
چطور می تاب سئو سایت و رنکینگ گوگل را بهبود بخشید؟
همانطور که می بینید، برای رسیدن به جمع ۱۰ رتبه برتر جسجتو SERPs در کمتر از ۱ سال، پیشه و تلاش زیاد، مهارت، و برخی مواقع اوقات شانس می طلبد.
بنابراین، اگر می خواهید با رسیدن به صفحه اول گوگل، فروش تارنما خود و نرخ تبدیل را افزایش دهید، در اینجا رایزن سئو ویرلن پنج گامی که باید بردارید را برای شما آورده است:
با یک زیرساخت خوب آغاز کنید.
ساختار ضعیف وب سایت و سخیف اطلاعاتی حتی با وجود بهترین کمپین سئو می تواند با شکست روبرو شود.
اگر برای کاربران جنبش ( navigate ) در سایت شما دشوار باشد و وانگهی خزیدن برای گوگل راحت نباشد ، رتبه بندی شما به زحمت دوام خواهد آورد.
اول به “قابلیت استفاده” (usability) موبایل فکر کنید.این یک مسیر راحت برای کامیابی است.
سئوی سایت خویش را به چهره ویژه رسیدگی کنید
الگوریتم گوگل دربرگیرنده صدها سیگنال یا چه بسا بیشتر می شود، به علاوه ی سیستم یادگیری ماشینی که رنکینگ های جستجو را تعیین کند.
با این وجود، دستیابی به اصول اولیه سئو مزایای زیادی نسبت به رقبایتان برای شما به ارمغان خواهد آورد.
محتوای کپی شده یا دوپلیکیت شده (Duplicate) را اصلاح کنید.
مشکلات محتوای تکراری بیشتر به مسائل فنی پیوسته است. شایع ترین آنها هستی چند ورژن از یک صفحه است.
به عنوان مثال، http://www.yousite.com، https://www.yousite.com، http://yousite.com و https://yousite.com توسط گوگل به عنوان چهار صفحه گوناگون با محتوایی یکسان در عقیده گرفته می شود.
این مشکل می تواند با تنظیم قوانین ریدایرکت مناسب در فایل .htaccess تان حل شود.
سایت را برای موبایل بهینه سازی و سئو کنید
در شرایطی که گوگل از mobile-first index کاربرد می کند، وبسایت شما باید از آزمایش Mobile-Friendly بودن عبور کند.
به گفته گوگل:
“… سیستم های کرول ، ایندکس و رتبه بندی ما به طور معمول از نسخه دسکتاپِ یک صفحه محتوا کاربرد می کند … اما mobile-first index به این معنا است که ما برای ایندکس کردن و رتبه بندی از نسخه ی موبایل یک صفحه کاربرد می کنیم …”
برای جلوگیری از ریزش رتبه بندی موبایل، باید کارایی و عملکرد و نمایش سایت خود در گوشی موبایل را دو مساوی کنید.
کارایی
به آنچه کاربران بعد از ورود به سایت شما می خواهند اتمام دهند، اندیشه کنید. آنها باید بتوانند عملیات ساده و ابتدایی را به شکلی صاف و بدون مشکل اتمام دهند، حتی اگر چندین پیشه را مقارن اتمام دهند.
سه قصد اولیه بازدید کنندگان سایت شما چیست؟ اطمینان حاصل کنید که آن اهداف بدون هیچ زحمتی روی سایت نسخه موبایل تان قابل دستیابی هستند.
عملکرد
آیا بازدیدکنندگان شما باید برای دسترسی به خدمات یا محصولاتی که ارائه می دهید الی ابد(بی انتها) اسکرول کنند؟
آیا عکس ها را در بارگذاری روی وبسایت تان به مشکل می خورند؟
آیا می دانستید که گوگل از “سرعت صفحه” به عنوان یک عامل رتبه بندی جستجوی موبایل بهرهگیری می کند؟
“زمان بارگذاری” یک عامل بسیار مهم برای دستگاه های همراه(موبایل و تبلت) است ، مخصوصاً از زمانی که اکثر اتصالات تلفن به اتفاق کندتر از اتصالات PC است.
SEO Specialist
همه چیز را برای افزایش سرعت بهینه سازی کنید
هم برای تلفن به اتفاق و هم دسکتاپ، شما باید به طور همیشگی بر سرعت نظارت کرده و آن را شفا بخشید.
از دست موزه Google PageSpeed برای ارزیابی عملکرد خود بهرهگیری کنید.
در اینجا وضعیت بهینه سازی سرعت صفحات آورده شده:
سایز فایل تصاویر
از برنامه ویرایش تصویر مورد علاقه خویش بهرهگیری کنید.
قبل از آپلود، شما می توانید تصاویر خویش را با استفاده از یک فشرده ساز تصاویر و یا دست موزه بهینه سازی ، عکسهای خویش را بهینه کنید.
در نهایت، همش مطمئن شوید که ابعاد تصویر بخوبی در فضای تصویر باره نظر جا خواهد گرفت تا یک صفحه زنده و مرتب و ساختاریافته داشته باشید.
کش مرورگر
هنگامی که یک مرورگر وب، صفحه ای را بارگذاری می کند، منابع زیادی را بارگذاری می کند. حافظه کش مرورگر این فایل های منبع را به چهره محلی بر روی کامپیوتر های کاربران ذخیره می کند. به این ترتیب، هنگامی که کاربر به یک صفحه جدید می رود ، این منابع نیازی به بارگذاری مجدد نخواهند داشت.
برای اکثر سایت ها، بهترین مسیر برای پرکار سازی حافظه کش ، اضافه کردن کد به فایل های هاست/ سرور(htaccess)است.
برای
سئو وردپرس نیز پلاگین های نکویی برای سپریدن این شغل هستی دارند.
مدیریت اسکریپت
قبل از بارگذاری مجدد فایلهای بیشمار JS و CSS برای درمان وضعیت سئو سایت ، مطمئن شوید که آیا واقعاً به آن افزونه های اضافی بیچارگی دارید؟ چراکه آنها سرعت تارنما شما را تفریق خواهند داد.
شما می توانید فایل های خود را با خالی کردن نظرات(به عنوان مثال)، برای افزایش سرعت ، کوچک کنید یا MINIFY کنید.
اگر ممکن بود چندین فایل اسکریپت را در یک فایل واحد یکی کردن کنید، این پیشه را آزمون کنید. به این ترتیب، برای بارگذاری تمام اسکریپتها، تنها یک پیوستگی به سرور احتیاج خواهد بود.
روی لینک ها کار کنید
لینک های درونی و وانگهی بک لینک های بیگانه کماکان جزو موثر ترین تکنیک های سئو هستند که بر رنک تارنما شما تاثیر عالی دارند.
رپورتاژ آگهی
در اینجا چند نکته برای شفا وضعیت لینک هایتان آورده شده است:
لینک های ویران را اصلاح کنید.
بسیاری از صاحبان تارنما لینک های ویران را نادیده می گیرند. این جستار می تواند تجربه کاربری UE بدی برپایی کند.
با یک چرخ زدن در سایت یا با ابزارهایی همانند W3C Link Checker ، به راحتی می توانید خطاهای ۴۰۴ را معرفی کرده و آنها را تعمیر کنید.
متن های انکر (Anchor Text) را با محتوای اصلی پیوسته سازید.
استفاده از Anchor Text شدنی است به عنوان یک راهبرد پیوند بیگانه مضر باشد ، ولی هنگام انتخاب متن Anchor داخلی می تواند نقش مهمی ایفا می کند.
مثل همیشه، اسپمی نباشید، اما اگر مرتبط بود – از آن بهرهگیری کنید.
منشن های(mention) سایتتان را به پیوند تبدیل کنید.
با تنظیم و برپایی Google Alert می توانید از منشن های سایت خویش آگاه شوید.
این شغل به شما کمک می کند تا اسم بازرگانی خویش را در وب ردیابی کنید.
در مواردی که منشن ها پیوندی ندارند (به سایت شما لینک نمیشوند)، با مدیر تارنما باره عقیده تماس بگیرید و تقاضا کنید که منشن را به یک پیوند تبدیل کنند.
بهینه سازی سایت و سئوی درونی On-Page
گوگل می خواهد به شما کمک کند. آنها یک راهنمای نوآموز بهینه سازی سایت و سئو (SEO) برای کسانی که علاقه مند به شفا محتوای آنلاین خود هستند، ایجاد کرده اند.
بدون دستکاری شکل و ساختار سایت، تنها با سپریدن اصول ابتدایی، همانطوری که در این پست روشنگری دیتا شده، شما می توانید یک سر و گردن از بسیاری از رقبای خویش بالاتر قرار گیرید.
بهترین عملکرد
به گوگل اطلاع دهید که صفحات تان در چه موردی هستند.
این شغل را با اضافه کردن دیتا های ساختاریافته (structured data) در سراسر سایت تان اتمام دهید. به این ترتیب، گوگل به راحتی می تواند متوجه محتوای یک صفحه شود.
Schema فرمتی است که گوگل ترجیح می دهد.
Schema شامل مواردی همانند دستورکار ها، کسب و کار، محصولات، نویسندگان، و … می شود.
عنوان هایی منحصر به فرد، مختصر و توصیفی برپایی کنید.
بهترین تایتل و عنوان یک سری از کلمات کلیدی است که به چهره طبیعی و توصیفی باشد.
هر صفحه احتیاج به یک عنوان بی همتا دارد.