قالب های فارسی وردپرس 6

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 6

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

رشد درآمد اپلیکیشن‌های ایرانی؛ تبلیغات در رقابت با Premium و Freemium

روند درآمدزایی از اپلیکیشن‌ و بازی‌های موبایلی در ایران، طی سال اخیر دست‌خوش تغییرات بزرگی شده است. «سعید صادقی»، قائم مقام مدیرعامل شرکت «تپسل» در گفتگو با دیجیاتو اعلام می‌کند که در سال ۹۷، مبلغ پرداختی به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها و بازی‌های ایرانی تقریباً برابر با رقمی بوده است که به صورت مستقیم از روش‌های دیگر درآمدزایی کرده‌اند.

برای درک بهتر این تغییر، باید بدانیم که اپلیکیشن‌ و بازی‌ها اساساً به دو شیوه متداول درآمدزایی می‌کنند. یا در روش «پریمیوم»، کاربر برای خرید اپلیکیشن باید از همان ابتدا مبلغی را پرداخت کند، یا در روش «فریمیوم»، کاربر اپلیکیشن را به صورت رایگان دریافت می‌کند اما برای دسترسی به همه ویژگی‌های آن یا دریافت امکانات بیشتر نیاز به پرداخت درون برنامه‌ای دارد. حال به گفته صادقی، در سال ۹۷ روش سوم که در واقع تبلیغات موبایلی روی اپلیکیشن‌ و بازی‌ها بوده است، هم‌اندازه روش اول و دوم برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن و استودیوهای بازی‌سازی ایرانی درآمد داشته است؛ اتفاقی که حکایت یک تغییر نگاه به شیوه درآمدزایی نزد توسعه‌دهندگان دارد.

صادقی در خصوص همین تغییر به دیجیاتو می‌گوید: «آمارهای جهانی نشان می‌دهد که حداکثر ۵ درصد از کاربران یک اپلیکیشن یا بازی‌ فریمیوم که قابلیت پرداخت درون برنامه‌ای دارد، برای استفاده از ویژگی‌ها و امکانات اضافه‌تر در اپلیکیشن یا بازی، حاضر به پرداخت پول و هزینه هستند. در نتیجه در این روش، توسعه‌دهنده از ۹۵ درصد مخاطبانش درآمدی ندارد. پس تبلیغات درون برنامه‌ای تپسل می‌تواند پتانسیل ۹۵ درصدی را به درآمدزایی برساند.»

او خبر می‌دهد که در حال حاضر، تعداد زیادی استودیوی بازی‌سازی در جهان وجود دارند که اساساً از این طریق کسب‌ درآمد می‌کنند: «استودیوی Ketchapp هیچ درآمدی از پرداخت‌ مستقیم کاربران ندارد و تنها منبع درآمدش تبلیغات است. این استودیو همه‌چیز را به رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد اما از طرفی تبلیغات را به نمایش می‌کشد. در ایران هم استودیوهایی شکل گرفته‌اند که بازی‌های ساده‌ای می‌سازند و از تبلیغات درآمد دارند. در واقع تپسل فضایی را فراهم کرده است که بتوان از تبلیغات درون‌برنامه‌ای درآمدی پایدار داشت و شکل‌گیری یک استودیو بازی‌سازی بر همین اساس صورت گیرد. طبیعی است اگر جریان درآمدی جدید و پایداری وجود داشته باشد، توسعه‌دهندگان روی آن حساب می‌کنند.»

صادقی در پاسخ به پرسش دیگر دیجیاتو مبنی بر اینکه اساساً این روش چقدر برای توسعه‌دهندگان ایرانی جذاب بوده است، می‌گوید: «طبق آماری که استخراج کرده‌ایم نشان می‌دهد که در سال ۹۷، پولی که توسعه‌دهندگان ایرانی از روش‌های پریمیوم و فریمیوم کسب کرده‌اند، تقریباً با پولی که تپسل به عنوان یک شبکه تبلیغاتی به توسعه‌دهندگان برای نمایش تبلیغات پرداخت کرده، برابری کرده است. رشد ۳۰۰ درصدی تپسل در سال ۹۷ هم همین تغییر رویه را نشان می‌دهد. امروز توسعه دهنده می‌تواند صرفاً از طریق تبلیغات، از اپلیکیشنی که نوشته کسب درآمد داشته باشد و ما هم از او حمایت می‌کنیم. رشد این روش به گونه‌ای است که درآمد توسعه‌دهنده می‌تواند در سال آینده به دو الی سه برابر نیز برسد.»

آنطور که صادقی توضیح می‌دهد، در ایران از روش تبلیغات موبایلی استقبال شگفت‌انگیزی صورت گرفته است و اپلیکیشن‌های شناخته‌شده‌ای مانند آمیرزا، کوییز آف کینگز، فندق، تلوبیون، فوتبالی و... از همین رویه کسب‌ درآمد می‌کنند: «ما بر اساس نیاز بازار، یک راهکار ایجاد کرده‌ایم. حمایت زیادی هم از این صنعت کرده‌ایم و هم سمت تبلیغ‌دهنده و هم سمت ناشر را رشد داده‌ایم.»

به گفته صادقی، شبکه تپسل اکنون روزانه بیشتر از ۶۰ میلیون درخواست نمایش تبلیغ دارد؛ رقمی که در برابر آمار سال گذشته تپسل، بیان‌گر رشدی ۳۰۰ درصدی بوده است چراکه تپسل در بازه زمانی مشابه در سال گذشته، روزانه ۱۵ میلیون درخواست نمایش تبلیغ داشته است. تپسل همچنین ۱۲ میلیارد تبلیغ را در سال ۹۷ نمایش داده است.

قائم مقام مدیرعامل تپسل همچنین خبر می‌دهد که سهم بازار این شرکت در مقایسه با رقبا دست‌کم سه برابر همه آنهاست. صادقی اذعان دارد که بیش از ۷۰ درصد از دانلود اپلیکیشن‌ها و بازی‌های بازار تبلیغات موبایلی در اختیار تپسل قرار گرفته و بزرگ‌ترین رقیب تپسل، کمتر از ۱۵ درصد از این بازار را در اختیار گرفته است. او در پاسخ به این سوال که این آمار چگونه جمع‌آوری و صحت‌سنجی می‌شود، به دیجیاتو گفت:

«ما بهترین اپلیکیشن‌هایی که وجود دارد را پایش می‌کنیم و خودمان هم مرجع دیتا هستیم. امروز بیشتر از ۳۰ هزار اپلیکیشن، SDK تپسل را دارند و به بیش از ۳۵ میلیون کاربر یکتای موبایل به صورت ماهیانه تبلیغات در فرمت‌های مختلف نمایش می‌دهیم. در واقع داده‌های موجود در بازار موبایلی مانند تعداد کاربران آنلاین بازی‌ها و اپ‌ها، فعالیت کاربران، علاقه کاربران به ژانرهای مختلف تبلیغات و … از طریق تحلیل بازار و SDK تپسل قابل دستیابی است و با توجه به پایش اطلاعات ما از مارکت‌ها به دست می‌آید. همچنین داده‌های اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها که بر بستر کافه بازار منتشر شده‌اند مانند تعداد نصب فعال و سبک آنها، نیز قابل تحلیل است و ما پایش می‌کنیم که این اپلیکیشن‌ها، SDK تپسل را دارند یا خیر. در نتیجه خودمان به عنوان یک شبکه تبلیغاتی مرجع داده هستیم و همواره با به اشتراک گذاشتن داده‌های مفید به مارکت توسعه اپلیکیشن و بازی نیز کمک کرده‌ایم.»

به گفته او امروز بیش از ۸۰ درصد از بازی‌های ایرانی، با استفاده از SDK تپسل به درآمدزایی تبلیغاتی رسیده‌اند.

وبینار آفلاین

برگذاری رویدادهای رایگان

یکی سایر از راه های کارایی گذار در افزایش آمار بازدید سایت برگذاری رویدادهای رایگان و آفلاین است. مثلا وبینار آفلاین برگذار کنید و در سایت های اشتراک رویداد ها به صورت مجانی قرار دهید. یکی از سایت هایی که به شما کمک می کند لغایت بیشتر دیده شوید و شدامد سایت تان را افزایش دهید سایت ایوند است.


بهترین سایت در زمینه برپایی و اشتراک اتفاق است. شما به راحتی هر چه تمام تر می توانید همان ویدیو هایی که در سرنوشت قبل گفتم را یکم طولانی ترش کنید (مثلا یک ساعت) و با عنوان وبینار آفلاین به صورت مجانی در سایت ایوند پیمان دهید.


ایوند


ایجاد رویداد در ایوند کاملا مجانی است و هرچقدر همنشین دارید می توانید لینک سایت خود را به چهره مستقیم در صفحه رویداد ایجاد شده ایوند پیمان دهید.


زمانی که شما وبینار آفلاین و از پیش ضبط شده در ایوند پیمان می دهید کسان زیادی مشتاق می شوند لغایت به فایل وبینار ضبط شده شما که مجانی هم است دسترسی داشته باشند. به همین جهت با شما آشنا می شوند و مطمئن باشید به سایت شما هم سری می زنند.


نکته مهم این است که سعی کنید در صفحه رخداد خویش طوری عمل کنید که از مخاطبان خویش بخواهید برای اطلاعات بیشتر در مورد رخداد به سایت شما مراجعه کنند.


 


تولید و انتشار فایل های صوتی

تولید فایل های صوتی یا پادکست هم شغل زیاد ساده ای است. بس است مقالات سایت خویش را به صوت تبدیل کنید. همچنین ای بوک های خویش را که از پیش نوشته اید را هم می توانید به کتاب صوتی تبدیل کنید و دوباره آن ها را منتشر کنید. به همین سادگی است. برای اشتراک محتوای خود تنها باید آن را به فرمت های مختلف تبدیل کنید.


تنها دلیلی که می گویم باید فایل صوتی فرآوری کنید برای انتشار آن ها است. زمانی که فایل صوتی برپایی کنید به راحتی می توانید آن را در سایت های اشتراک صوت مثل “شنوتو” و “تهران پادکست” منتشر کنید.


اشتراک فایل صوتی


این سایت ها در روز ترافیک بالایی دارند و می توانند در افزایش بازدید سایت تان به شما کمک بسیاری کنند.


سایت های دیگری هم هستند که کتاب صوتی به اشتراک می گذارند که می توانید از آن ها هم برای اشتراک فایل های صوتی خود استفاده کنید.


 


همکاری در فروش خدمات و محصولات

همکاری در فروش یکتا از بهترین طریق های افزایش بازدید سایت است. با تاسیس سیستم همکاری در فروش در سایت خود می توانید شدامد سایت تان را به صورت کاملا مجانی چندین مساوی کنید.


هر وقت گفتگو از مشارکت در فروش می شود ذهن خیلی از رفقا به سمت مشارکت در فروش کالاهای فیزیکی می رود. بی گمان اینگونه نیست! مشارکت در فروش می تواند برای سایت هایی که خدماتی ارائه می دهند یا سایت هایی که محصولات دیجیتالی می فروشند هم زیاد سودمند باشد.


حقیت این است که بسیاری از کسب و کارهایی که هم الان در ایران کامیاب هستند از طریق سیستم بازاریابی پورسانتی به کامیابی واصله اند. سایت های سرشناس ارائه دهنده هاست همانند میهن وب هاست و به گزیده تر میزبان فا که در کمتر از دو سنه معروف شد با استفاده از سیستم بازاریابی پورسانتی به این معروفیت دریافتی است.


همچنین استارتاپ هایی مثل اسنپ و الو پیک هم همینطور سرشناس و کل گیر شده اند. درصد فوقانی از معروفیت خویش را مدیون بازاریابانی هستند که به چهره کاملا رایگان و تنها در قبال اخذ پورسانت، آن ها را به دیگران شناسایی کرده اند. در این نوشتار اشاره ای به این جستار شده است : 8 شیوه کسب درآمد برای تارنما های محتوایی


شما هم هر کسب و کاری داشته باشید می توانید از این سیستم برای افزایش محبوبیت و به ویژه افزایش بازدید سایت خویش کاربرد کنید. اگر تارنما محتوایی دارید با فرآوری محصولات دیجیتالی مانند ای بوک های جذاب می توانید بازاریابان زیادی را به سایت خود جذب کنید.


حتی شده تمام فایده را به بازاریابان خود بدهید هم اینکار را اتمام دهید چون به راستی به سود شماست. مثلا 70 درصد پورسانت برای بازاریابان خود در عقیده بگیرید الی بیشتر ترغیب شوند برای شما پیشه کنند. چون محصولات دیجیتالی هستند چیزی را از دست نمی دهید.


اگر خدماتی هم ارائه می دهید دقیقا همین کار را اتمام دهید. برای معرفی و ارائه خدمات خود به بازاریابان خویش پورسانت بالایی دهید تا هر چه تند تر بازدید سایت تان افزایش یابد و کسب و کارتان دیده شود.

CDN به زبان ساده

چه صاحب یک وب‌سایت باشید، چه توسعه‌دهنده وب و چه کاربری عادی، احتمالا عبارت CDN(شبکه تحویل محتوا یا Content Delivery Network) به گوشتان خورده است یا آن را در آدرس بعضی از فایل‌ها دیده‌اید. در این پست با CDN و کاربردهای آن، به زبان ساده، آشنا می‌شوید.

CDN چیست و چگونه کار می‌کند؟

وقتی قصد راه‌اندازی یک وب‌سایت را دارید هاستی بر روی یک سرور تهیه می‌کنید و بدین ترتیب سایت شما فعالیت می‌کند؛ اما یک CDN به جای استفاده از تنها یک سرور، از شبکه‌ای جهانی از سرورها استفاده می‌کند تا محتوای شما را ارائه دهد. برای درک بهتر به این مثال توجه کنید. تصویر زیر تمامی سرورهای شرکت Cloudflare را نشان می‌دهد. هر نقطه در این نقشه یک سرور است. وقتی محتوایی را در Cloudflare آپلود می‌کنید، این محتوا در تمامی سرورها کپی می‌شود و هنگام درخواست کاربر، سریع‌ترین سرور محتوا را ارائه می‌دهد. سریع‌ترین سرور معمولاً از لحاظ جغرافیایی نزدیک‌ترین است اما همیشه اینطور نیست. پس اگر شما بخواهید از ایران محتوا دریافت کنید احتمالا از یکی از سرورهای نزدیک ایران آن را دریافت می‌کنید.

cdn / شبکه تحویل محتوا

دلایل استفاده از CDN

۱. سرعت: بدیهی است که هرچه یک سرور از نظر جغرافیایی به شما نزدیک‌تر باشد سرعت دریافت محتوا بالاتر خواهد بود.

۲. SEO (بهینه سازی موتور جستجو): این مورد در واقع معلول سرعت است. گوگل به سایت‌های سریع‌تر رتبه‌ی بهتری می‌دهد.

۳. جلوگیری از حملات: حملات DDoS، حملات شایعی به شمار می‌روند. در حملات منع محروم‌سازی از سرویس توزیع‌شده، مهاجمان با ارسال درخواست‌های بسیار زیاد به یک سرور باعث خاموشی و از دسترس خارج شدن آن می‌شوند. با استفاده از CDN ترافیک ورودی از طرف مهاجمان پخش شده و حمله دفع می‌شود.

۴. هزینه: درست است که CDN از هاستینگ عادی هزینه بالاتری دارد اما اگر نسبت ترافیک به هزینه و افزایش سرعت و امنیت سایت را در نظر بگیریم، ارزش آن مشخص می‌شود.

۵.رضایت کاربران: مهم‌ترین مزیت CDN افزایش تعداد و رضایت کاربران است. این امر با افزایش سرعت و رتبه سایت در گوگل به دست می‌آید. سایت‌های سریع‌تر برای کاربران خوشایندترند و تجربه کاربری بهتری را برای آنان به ارمغان می‌آورند.

انواع مختلف CDN

به طور کلی می‌توان CDNها را به دو دسته تقسیم کرد:

CDNهای عمومی: برخی از CDNها مثل Cloudflare کل سایت را کپی کرده و ارائه می‌دهند.

CDNهای تخصصی: برخی دیگر از CDNها روی محتوای خاص مثل مولتی‌مدیا و فایل‌های ثابت مثل کدهای جاوااسکریپت (JavaScript) و CSS تمرکز دارند.

نتیجه‌ی نهایی

در نهایت با توجه به مزایای ذکر شده، استفاده از CDNها به صاحبان وب‌سایت‌ها پیشنهاد می‌شود. البته باید در نظر داشت استفاده از CDNها نقاطی منفی مثل افزایش هزینه و پیچیدگی را نیز دارد.

آیا با CDN آشنایی داشتید؟ آیا از CDN استفاده می‌کنید؟ به نظر شما این فناوری چه مزایا و معایبی دارد؟ دیدگاه‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

چگونه ردیابی گوگل را متوقف کنیم؟

گوگل اطلاعات زیادی را در مورد شما می‌داند؛ این حقیقت، قابل کتمان نیست! مدل درآمدزایی غول فناوری سیلیکون‌ولی، بیشتر بر اساس تبلیغات و جمع‌آوری اطلاعات است. این اطلاعات از طریق تمام کنش‌های شما در استفاده از محصولات گوگل گردآوری می‌شود؛ مانند جستجو کردن، استفاده از گوگل‌مپ و... .

گوگل، جمع‌آوری اطلاعات از کاربران را جار نمی‌زند؛ اما در عین حال، این موضوع را مخفی هم نمی‌کند. شما این حق را دارید که بدانید، گوگل در مورد شما چه چیزهایی را می‌داند و اختیار اطلاعات خود را در دست بگیرید. در ادامه به این موضوع می‌پردازیم.

گوگل

گوگل تمام جستجوهای شما را ذخیره می‌کند

احتمالا این موضوع خیلی تعجب‌آور نباشد؛ شما باید بدانید که گوگل تاریخچه‌ی جستجوی شما را به طور کامل ذخیره می‌کند.

روش توقف

ابتدا به صفحه‌ی فعالیت من (My Activity Page) در گوگل بروید. سپس از قسمت سمت چپ بر روی گزینه‌ی Delete Activity by کلیک کنید. سپس در صفحه‌ی بازشده، از منوی کشویی موجود، گزینه‌ی Search را انتخاب کنید بر روی Delete کلیک نمایید.

برای غیرفعال کردن ردیابی گوگل، می‌توانید به صفحه‌ی کنترل فعالیت (Activity Controls Page) مراجعه کنید. سپس تیک قسمت Web & App را بردارید. با این کار ردیابی شما از طریق تاریخچه‌ی کروم و هر برنامه‌ای که از گوگل استفاده می‌کند متوقف می‌شود.

گوگل

گوگل تمام جستجوهای صوتی را ذخیره می‌کند

هر جستجوی صوتی که از طریق دستیار صوتی گوگل انجام دهید ذخیره می‌شود تا در بهبود نتایج جستجوی شما به کار بیاید. کاربران معمولا نمی‌دانند که این جستجوها ذخیره می‌شوند. ذخیره این جستجوها به این معناست که کاربران می‌توانند مجددا به تمام آن‌چه گفته‌اند گوش کنند! شما می‌توانید از طریق قسمت Voice & Audio در پنل My activity به این فایل‌های صوتی  دست یابید.

روش توقف

اگر می‌خواهید جستجوهای صوتی شما ذخیره نشود به صفحه‌ی کنترل فعالیت گوگل (Activity Controls Page) مراجعه کنید و تیک قسمت Voice & Audio را بردارید.

گوگل مکان شما را ردیابی و ذخیره می‌کند

علاوه بر جستجوهای متنی و صوتی، گوگل، مکان شما را نیز ردیابی و ذخیره می‌کند. شما می‌توانید به مراجعه به پنل Timeline Page تمام مکان‌های حضور خود را مشاهده کنید. صحت این اطلاعات به همراه داشتن موبایل و فعال بودن اکانت گوگل بستگی دارد.

روش توقف

برای متوقف کردن ردیابی و ذخیره مکان شما پس از ورود به پنل کنترل فعالیت گوگل (Activity Controls Page)  تیک گزینه‌ی Location History را بردارید. همچنین با ورود به پنل Timeline Page می‌تواند با انتخاب آیکون سطل زباله در قسمت پایین سمت راست، تاریخچه‌ی مکان‌های خود را حذف کنید.

گوگل مپ

اطلاعات تبلیغاتی خود را کنترل کنید

شاید جذاب‌ترین قسمت همین قسمت باشد! شما می‌توانید با ورود به پنل Ad Settings اطلاعات جالبی را در مورد خودتان بفهمید! در این پنل، گوگل پروفایلی را برای شما تهیه کرده است! در این پروفایل می‌توانید اطلاعاتی مثل جنسیت خود، سن تخمینی و ماه تولد خود را مشاهده کنید! اما جذاب‌ترین قسمت این است که شما می‌توانید موضوعات مورد علاقه خود را نیز ببینید؛ مانند کتاب و ادبیات، زیبایی،‌ ورزش و... . این اطلاعات بر اساس سرچ‌‌های شما در گوگل،‌ یوتیوب و... به دست آمده است.

شما می‌توانید شبکه‌سازی تبلیغاتی گوگل برای خود را فعال یا غیرفعال کنید. در صورت متوقف کردن این قسمت، واضح است که ردیابی شما توسط گوگل سخت می‌شود. اما در عوض، با کاهش شناخت شما توسط گوگل، نتایج جستجوی شما نیز نامربوط‌تر به ویژگی‌های شخصی شما خواهد بود.

اکانت گوگل خود را حذف کنید

با ورود به داشبور گوگل (Google's Dashboard) می‌توانید تمام اطلاعات مربوط به خود مانند دستگاه‌های متصل به اکانت گوگل، سرویس‌های مورد استفاده و... را مشاهده کنید. شما می‌توانید از این اطلاعات یک کپی هم تهیه کنید! در پایان می‌توانید برای حذف تمامی اطلاعات ذخیره شده از شما اکانت گوگل خود را حذف کنید.

اینفوگرافیک: ۵ دلیل اهمیت امنیت در وب‌سایت‌ها در سال ۲۰۱۸

بر اساس گزارش گوگل، تنها در فاصله‌ی سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۴، تعداد وب‌سایت‌های آلوده ۲۳ درصد افزایش یافته‌اند. اطلاعات بیشتر را در اینفوگرافیک زیر مطالعه کنید.

- توضیح: برای نمایش اینفوگرافیک در اندازه‌ی واقعی، بر روی تصویر کلیک کنید.

اینفوگرافیک: ۵ دلیل اهمیت امنیت در وب‌سایت‌ها در سال ۲۰۱۸

نظر شما در این‌باره چیست؟ تجربه حرفه‌ای و دیدگاه خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.