قالب های فارسی وردپرس 6

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 6

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

آلفابت؛ نگاهی به جسورانه‌ترین و ترسناک‌ترین تصمیم گوگل

لری پیج

در طول دو روز گذشته تقریبا تمام رسانه‌های فعال در حوزه‌ی تکنولوژی در مورد گوگل و تصمیم جسورانه‌اش صحبت می‌کنند. گوگل بزرگ‌ترین تغییر ساختاری تاریخش را انجام داده است. رهبران گوگل از یک شرکت مادر به نام «آلفابت» صحبت می‌کنند. آلفابت مجموعه‌ای از شرکت‌های مختلف خواهد بود و از این به بعد، گوگل تنها یکی از این زیرمجموعه‌هاست. این ایده‌ی جاه‌طلبانه، غیرمعمول و البته ترسناک گوگل، بازخوردهای زیادی داشته. گوگل با «آلفابت» چه در سر دارد؟ بحث مالی مطرح است یا قدرت‌نمایی برای رقبا؟ یک چیز واضح است: گوگل دیگر نمی‌خواهد فقط گوگل باشد.

‌‌‌  ‌‌

طلوع یک امپراتوری جدید

داستان از این قرار است که روز دوشنبه «لری پیج» از یک تغییر ساختاری عظیم در شرکتش خبر داد. از این به بعد «ساندار پیچای» مدیر عامل گوگل است؛ «لری پیچ» و «سرگی برین» دو بنیان‌گذار گوگل هم به شرکت مادر و تازه‌تاسیس «آلفابت» (Alphabet) خواهند رفت. این دو نفر به عنوان مدیر عامل و رییس هیات مدیره‌ی آلفابت، بر گوگل و مجموعه‌ای رنگارنگ از شرکت‌های دیگر مدیریت خواهند کرد. در بازار بورس هم Alphabet Inc جای Google Inc را به‌عنوان شرکت سهامی عام خواهد گرفت. پروژه‌هایی مثل «کالیکو» (Calico)، «وینگ» (Wing)، «نست» (Nest) و «فایبر» (Fiber) و همچنین بازوهای سرمایه‌گذاری گوگل یعنی «ونچرز» (Ventures) و «کپیتال» (Capital) هر یک با یک مدیر عامل مستقل زیر چتر آلفابت فعالیت خواهند کرد.

آلفابت

اعلام تغییر ساختار گوگل و معرفی آلفابت توسط لری پیج

شرکت مادر «آلفابت» کاری به بازار محصولات مصرفی ندارد؛ در عوض هر یک از شرکت‌های زیرمجموعه‌ی آلفابت وظیفه‎ی ‌توسعه‌ی برند خود را بر عهده خواهند داشت. موتور جستجوی گوگل، بخش تبلیغات موبایل و دسکتاپ، «مپس»، «گوگل پلی استور»، «یوتیوب» و «اندروید» همگی گوش‌به‌فرمان «ساندار پیچای» و تحت عنوان شرکت گوگل، نقش یک زیرمجموعه‌ی کلیدی را در ساختار آلفابت بازی خواهد کرد.

ساندار پیچای

ساندار پیچای؛ مدیر عامل جدید گوگل

در سطحی‌ترین حالت ممکن، کل ماجرا فقط یک تغییر نام ساده است. هسته‌ی اصلی کسب‌و‌کار مجموعه‌ی آلفابت همچنان بر اساس تبلیغات و کانال‌های پول‌ساز فعلی خواهد بود. اما ماجرا باید پیچیده‌تر از یک تغییر نام باشد. رهبران گوگل با این تقسیم‌بندی‌های جدید چه چیزی عایدشان می‌شود؟

‌‌  ‌‌

آرام کردن سرمایه‌گذاران عصبانی

در مواجهه با سوال «چرا آلفابت؟»، چند پاسخ منطقی می‌تواند وجود داشته باشد. «راسل برندوم» (Russell Brandom) نویسنده‌ی سایت TheVerge در یافتن چرایی این تصمیم گوگل، موضوع را کاملا به‌صورت اقتصادی تحلیل می‌کند. از دید او گوگل با این کار، خیال سرما‌یه‌گذاران را آسوده کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.