حتما تا به حال سخت روی وبلاگتان کار کردهاید و اکنون پرماسیدن استحکام میکنید. حال موعد آن واصله که در ارتباط با دریافت شدامد به طور جدی توجه داشته باشید. ما در این نوشتار پنج مرحله ساده به شما معرفی میکنیم تا شما با اطاعت از آن بتوانید شدامد وبلاگتان را افزایش دهید!
1. برای محتوای خود استراتژی داشته باشید
اگر میخواهید شدامد وبلاگتان را افزایش دهید، بهترین کاری که میتوانید سپریدن دهید برپایی محتوای بهتر است. احتمالاً شما این را قبلا هم شنیده باشید – عبارت “محتوا سلطان است” همانند نقل و نبات کل جا گفته میشود. ولی برپایی “محتوای بهتر” تنها در ارتباط با کیفیت نیست. این معنی را نیز دارد که باید در باره محتوای خود استراتژی و بازاریابی داشته باشید.
استراتژی محتوا
موفقترین گونه محتوا، محتوایی است که به یک دربایستن ویژه استجابت میدهد. به مخاطب خود و آنچه که دوست دارد فکر کنید. این روزها تمام محتواها در گرد از این دو دسته پیمان میگیرند: سرگرم کننده و تفریحی یا سودمند و آموزنده. یکی از آنها را برگزیدن کنید و احتمالا شروع نکویی برایتان خواهد بود.
اگر به ایده دربایستن دارید، وبسایت کورا(Quora) را چک کنید و ببینید در حوزه موضوع صنعت شما چه سوالات مرتبطی پرسیده میشود. از افزار Buzzsumo بهرهگیری کنید و ببینید دیگران درباره حوزه شما چه چیزهایی نوشتهاند، سپس چیزی حتی بهتر بسازید. یا از یکی از این هشت فرآوری کننده موضوع برای تارنگار بهرهگیری کنید.
مقاله مرتبط: مبانی برپایی لینک داخلی – Internal Link (و شیوه صحیح سپریدن این کار)
وقتی به سراغ سخیف محتوا میروید، به آمارگرفتن شوکه کننده، اینفوگرافیکها و ویدئوهای غنی داستانی توجه داشته باشید. چیزهایی برپایی کنید که مردم به لینک زدن و اشتراک گذاری آن گرایش داشته باشند.
برای تارنگار خویش محتوای دائم سبز برپایی کنید
سعی کنید مطمئن شوید که سرنوشت عمده محتوای شما همیشه سبز است. محتوای دائم سبز نوعی درونمایه است که میتواند همواره در وب طالب داشته باشد و در هیچ زمانی از بعید بیرون نشود. برای مثال، پستی که در ارتباط با نامزدهای جایزه اسکار سال جاری نوشته شده بعد از چند ماه منقضی میشود. پستی که درباره برترین فیلمهای کلاسیک نوشته شده سالها بازدید کننده خواهد داشت و این همان چیزی است که آن را در دایره محتوای همش سبز قرار میدهد.
مهارت ایجاد تیترهای جذاب
شما به عنوان یک وبلاگنویس، باید همیشه این اطمینان را پیدا کنید که تیترهای شما عالی هستند. عنوان شما همان چیزی است که بازدید کنندگان را به سایت شما کشانده و علاقه او را جلب میکند.
حتی برخی اظهار میکنند که تیتر شما مهمتر از پست راستین شما است! اگر شما محتوای بسیار احسان داشته باشید که پشت یک عنوان نامناسب نهان شده، خیلی زود به افول خواهد رسید. ظاهر کل چیز است و همانطور که شما با لباس منزل در انجمن عروسی کمپانی نمیکنید، برای ارتقای پستهای تارنگار خویش نمیتوانید به عناوین بیزرق و برق تکیه کنید.
از اینکه از عناوین متفاوت استفاده کنید نترسید. پست خود را چندین بار با عناوین مختلف به اشتراک بگذارید و ببینید کدام یک بازخورد بهتری دارد.
یک خبرنامه ایجاد کنید لغایت بهترین پستهای وبلاگ شما را در رویت قرار دهد
ارتقاء باید تقسیم بزرگی از استراتژی محتوای شما باشد، به این ترتیب پستهایی که سخت برای وبلاگتان ایجاد کردید همان ترافیکی را گرفتن خواهند کرد که شما خواهان آن هستید.
مقاله مرتبط: راهنمای کامل استفاده از سرویس خبرنامه MailChimp در وردپرس
یک روش ساده و تند برای هدایت شدامد اغلب به وبسایت شما، گرداوری ایمیل برای خبرنامه سایت شما است. وقتی شما این گرداوری را انجام دهید میتوانید به چهره هفتگی یا ماهانه ایمیلهایی در بر گیرنده بهترین پستهایتان را برای آنها ارسال کنید و بازدید کنندههایی که از پیش با سایت شما آشنا هستند را به سایت خویش بازگردانید. از آنجا که این کاربران با وبلاگ شما دانستن راحتی میکنند، این شایستن هم هستی دارد که در بازدید آینده خود از سایت شما کمی اغلب در آن به کاوش بپردازند. کسی چه میداند چه چیزهایی پیدا خواهند کرد؟
2. از کلمات کلیدی نترسید
اگر به راستی میخواهید ترافیکی در بازه زمانی طولانی را به تارنگار خود بکشانید، کلمات کلیدی و سئو باید جزئی از استراتژی شما باشند. امروزه وقتی شما به کسان چیزی را با نام سئو پیشنهاد میکنید عصبی میشوند اما به خاطر داشته باشید که بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر زمانی خوب است که به واقعیت اعمال شود. در این صورت حتی بهتر از خوب برایتان نتیجه خواهد عدل میتوان گفت نتیجه فوقالعادهای خواهد داشت! شما ترافیک باره نظرتان را از گوگل گرفتن میکنید و کاربران اطلاعات و پاسخهایی که در وب جستجو میکنند را مییابند.
پس به کارتان ادامه دهید، پشت بام بایستید و فریاد بزنید “من به کلمات کلیدی اهمیت میدهم!” به خودت افتخار کن اخ من.
نکته مهمی که در ارتباط با سئو باید به خاطر داشته باشید این است که همه چیزهای خوب از میانه روی برخوردارند.
آیا باید از واژه ها کلیدی در متن خود کاربرد کنید؟ بله!
آیا باید محتوایتان را از کلمات کلیدی و کوئریهای جستجو پر کنید؟ نه.
آیا وقتی در ارتباط با یک موضوع ویژه مینویسید باید به پستهای مرتبط وبلاگهای دیگر لینک بزنید؟ بله!
آیا باید آنقدر از لینک کاربرد کنید که در تمام خطوط محتوا رنگ آبی لینک به چشم بخورد؟ نه.
آیا باید اجازه دهیم کلمات کلیدی روی طرح کلی پست شما تاثیر گذاشته و به مفهوم پست شما کمک کند؟ بله!
آیا باید واژه ها کلیدی و رباتهای جستجو را نسبت به تجربه کاربر در اولویت پیمان دهید؟ نه!
گوگل روزانه به میلیاردها جستجو استجابت میدهد. به ما اعتماد کنید، شما پیمان است از واژه ها کلیدی استفاده کنید لغایت قسمت بسیار کوچکی از این رقم را به سمت وبلاگ خویش هدایت کنید (تکه کوچکی از این پای بزرگ را متعلق به خود کنید).
افزایش شدامد وبلاگ
امروزه که بیش از هر سررسید دیگری سایت و تبلیغات آنلاین هستی دارد، همه در حال رقابت برای محبوبترین کلیدواژهها هستند، شما چگونه در این چشم وهمچشمی عمل میکنید؟ بله، با کلمات کلیدی بلند!
مقاله مرتبط: 9 مورد از بهترین پلاگین ها و ابزارهای وب برای سئو که باید از آنها بهرهگیری کنید
چرا کلیدواژههای بلند برای تارنگار نویسان اهمیت دارند؟
کلمات کلیدی بلند، عبارات جستجویی هستند که از سه کلمه یا اغلب برپایی شدهاند. منظور پیمان دادن این واژه ها کلیدی بلند آسانتر (و وقتی کلام از PPC به وسط میآید ارزانتر) است زیرا برای این عبارات رقابت کمتری وجود دارد. در واقع منظور پیمان دادن واژه ها کلیدی بلند تنها بخت شما برای دریافت یک جایگاه خوب در صفحه نتایج گوگل – SERP است.
به عنوان مثال، چنانچه کسب و کار شما داشتن یک فروشگاه غذای تندرست باشد، شاید همنشین داشته باشید برای عبارت کلیدی “غذای سالم” رتبه گوگل خویش را بالا ببرید. شانس شما در مورد این عبارت میتواند زیاد یا مختصر باشد – عبارت “غذای سالم” یک عبارت نسبتا رقابتی است. با این حال اگر به جای آن روی عباراتی همانند “برنامههای غذایی سالم” یا “غذاهای تندرست مقرون به صرفه” تمرکز کنید شانس شما برای رتبه دریافت برای این عبارات طولانی به مقدار چشمگیری بیشتر است.
سئو برای وبلاگنویسان: پیدا کردن کلیدواژههای بلند
چطور میتوان چنین کلمات کلیدی بلند و خوبی پیدا کرد؟ با گوگل شروع کنید. نخست یک عبارت را تایپ کنید و ببینید پیشنهادهای اتوماتیک گوگل چه مواردی هستند. از پیشنهاداتی که کشف کردید یادداشت بردارید.
افزایش بازدید در گوگل سایتسپس چند باره از آن عبارات را در گوگل جستجو کرده و پس از بارگذاری نتایج به پایین صفحه بروید و پیشنهادات جستجوی مرتبط را یادداشت کنید (این عبارات را در آخر صفحه پیدا میکنید).
افزایش بازدید کننده سایتسپس تمام عبارات بلندی که با آن برخورد داشتهاید را در Google Keyword Planner پیمان دهید.
ببینید کدام عبارات بیشترین شدامد را دارد (همچنین به پیشنهادات سایر عبارات کلیدی در گوگل هم نگاهی بیندازید) و مواردی که حجم جستجوی بالا و چشم وهمچشمی پایینی دارند را مشخص کنید.
روشهای افزایش شمار بازدید کننده سایت
این عبارات بلند برای شما حکم طلا را دارند! کوشش کنید برای آن عبارات کلیدی محتوا ایجاد کنید.
پلاگینهای سئوی وردپرس برای تارنگار نویسان
چندین پلاگین خوب سئو برای وردپرس وجود دارد که طراحی شدهاند لغایت در مورد سئو به وبلاگ نویسان کمک کنند. این پلاگینها به سادگی تنظیمات URL شما را سپریدن میدهند، به شما کمک میکنند الی توضیحات متای مناسبی در نظر بگیرید، نقشههای سایت را راهاندازی میکنند و در هدایت دیگر جزئیات فنی سئو که شدنی است به طور طبیعی برای وبلاگ نویسان قبل نیاید به شما کمک میکنند.
دو باره دوست داشتنی این پلاگینها عبارتند از:
WordPress SEO by Yoast
All in One SEO Pack
3. گروههای مناسب را پیدا کنید: آشیانه مخاطبانتان را شکار کنید
وقتی پای ارتقای تارنگار شما به میانی میآید، باید در ارتباط با جایی که وقتتان را در آن صرف میکنید راهبرد داشته باشید. با اینکه حضور شما در طیف وسیعی از شبکههای اجتماعی پیشه احسان است، به سرعت متوجه خواهید شد که در همه سایتهای اجتماعی نمیتوانید عملکرد نکوداشتن داشته باشید.
جا پایتان را استوار کنید و ببینید کدام شبکههای اجتماعی برای شما بهتر هستند.
مقاله مرتبط: عبارت “محتوا سلطان است” بزرگترین اسطوره در سئو است
همانطور که اگر بخواهید یک مرغ ماهیخوار را ببینید باید به کنار دریا بروید، برای هدایت ترافیک به سوی وبلاگتان نیز باید به جایی بروید که مخاطبان شما آنجا هستند. محل مخاطبان خود را پیدا کنید. شناخت مخاطبان نیز برای ساخت لینکهای ارجاعی نیرومند از وبسایتها پیوسته یک اصل مهم است.
افزایش ترافیک سایت
برای اینکه ببینید چه وبسایتهایی بیشترین ترافیک مرجوعی را برایتان برپایی میکند از گوگل آنالیتیکس استفاده کنید. فرومها و سایتهایی که بیننده باره نظرتان متعلق به بازدید میکند را بیابید و در آن فعال شوید. در صورت لزوم در کامنتهای تارنگار یا لینکهای پست و بحثها کمپانی کنید. این کار بزرگی است – نباید به عنوان اسپمی شناخته شوید. شما باید به عنوان یک عضو ارزشمند از اجتماعی که چیزهای شایسته را به اشتراک میگذارند شناخته شوید. اگر کسی در ارتباط با زمانبندی برنامه وعدههای غذایی تندرست برای هر هفته به مشاوره احتیاج دارد، ادامه بدهید و منابع خود را به آنها پرتو دهید! اگر آنها در بحثها با شوخی و شوخی با هم به اختلاف میپردازند احتمالا میتوانید با آنها همراهی کنید.
وقتی مخاطب خود را یافتید وارد میدان شوید
وقتی شبکه اصلی را کشف کردید، آن را کانون تمرکز خود پیمان دهید. نیل پاتل اشاره میکند که سایت Upworthy علاوه بر استفاده از عناوین کنجکاوی-برانگیز و محتوای احساسی، تعداد کلیدهای به اشتراک گذاری مطلب را روی صفحه را نیز محدود میکند.
وجود گزینههای بیش از حد جهت به اشتراکگذاری محتوا در شبکه های احتماعی مایه میشود کاربران تحت اختناق پیمان بگیرند. ممکن است اندیشه کنید وجود انتخابهای بیشتر بهتر است اما پژوهش ها پرتو داده که اکثر افراد ترجیح میدهند به جای صدها گزینه، انتخابهای کمی وجود داشته باشد.
وبسایت Upworthy تنها دو دکمه به اشتراک گذاری دارد – فیسبوک و توییتر. گزینههای به اشتراک گذاری در شبکههای اجتماعی را به سایتهایی اندک کنید که بیشترین بهره را میتوانید از آنها ببرید.
افزایش شدامد ورودی وبسایت
ترافیک اکثریت برای وبلاگتان میخواهید؟ کافی است درخواست کنید
گاه به دست آوردن چیزی که میخواهید با یک تقاضا ساده براورده میشود. در تحقیقی که توسط Social Bakers صورت گرفت دریافتند کاربرانی که از فالوورهای خود میخواهند پستهایشان را روی توییتر “ریتوییت” کنند، به طور متوسط به ازای هر توییت 73.48 ریتوییت اخذ میکنند. کسانی که برای ریتوییت درخواست نمیکنند فقط 2.09 ریتوییت گرفتن میکنند.
اگر میخواهید ملت محتوای شما را به اشتراک بگذارند، از آنها بخواهید این کار را اتمام دهند!
این سوژه در ارتباط با تمامی فراخوانها راستگو است. با اینکه شدنی است مقصود شما واضح به عقیده برسد، تکرار آن عمل برای بازدید کنندگان بردباری فرمانبرداری از آن را به میزان زیادی افزایش میدهد.
4. برای سرعت و موبایل، سایت خویش را بهینه کنید
بازدید کنندگان شما برای بارگزاری سایت زیاد صبر نمیکنند. اگر صفحه شما به سرعت بالا نیاید آنها دکمه مراجعت را خواهند فشرد و به گزینه بعدی در لیست گوگل (به رقبای شما) راز میزنند.
مقاله مرتبط: طراحی سایت واکنشگرا – Responsive web design چیست و چرا اهمیت دارد؟
آیا میخواهید سرعت سایت خود را بررسی کنید؟ مشکلی نیست! Google’s Page Speed Insights tool به شما نمره سرعت میدهد، وانگهی نکاتی را به شما میگوید که میتواند به افزایش سرعت سایت شما کمک کند. در ضمن مقاله جامع ما را در باره درمان عملکرد و افزایش سرعت وردپرس را از دست ندهید.
افزایش سرعت سایت
به همین ترتیب، کاربران نوین کم و بیش به 3 ساعت در روز را با تبلتها یا موبایلهایشان صرف میکنند. سازگار کردن تارنگار با موبایل و دیگر دیوایسها بایسته است، آن را جدی بگیرید.
5. با دیگران به احسان رفتار کنید
داشتن رفتار خوب در دنیای آنلاین تاثیر زیادی دارد. اگر شما به دنبال ایجاد شدامد برای وبلاگ هستید باید رابطه احسان با سایر وبلاگ نویسان حرفه خویش به هم بزنید. برخی مواقع حتی با دشمنان خویش یک گروه ساختن خواهید عدل صحیح همانند بازی تاج و تخت(Game of Thrones).
در وبلاگهای دیگر کامنت بگذارید و در اجتماعات متنوع فعال باشید. با رویداد نگاران مهم صنعت خویش مصاحبه کنید یا در پست “بهترین … ” (برای نمونه 10 وبلاگ برتر در پینترست) سایر تارنگار نویسان را بگنجانید. وقتی شما از یک وبلاگنویس در پستهای خود نقل قول میآورید یا درباهاش مطلبی مینویسید، آنها را در یک توییت تگ کرده و اجازه بدهید آنها از این جستار آگاه شوند. این شایستن هستی دارد که وبلاگ نویس بیان شده پستی که در آن از او یاد شده را ریتوییت کرده و به اشتراک بگذارد، در نتیجه به اشتراک گذاری و شدامد بیشتری دریافت خواهید کرد.