یکی از جذابیتهای ویندوز 10 منوی استارت آن است که برای برآورده کردن نیاز تمام کاربران، صفحه شروع ویندوز8 و منوی کلاسیک ویندوز 7 را در خود جای داده و منویی با طراحی جدید و کاربردی را در اختیار کاربران قرار داده است. جذابیت این منو زمانی بیشتر میشود که بتوانید علاوه بر میانبرهایی از برنامههای خود، میانبر سایتها و صفحات وب موردعلاقهتان را نیز به آن اضافه کنید. اگر برخی سایتها جزو سایتهای مورد علاقه شما بهشمار میرود و میخواهید بسرعت به آنها دسترسی یابید با این ترفند همراه شوید تا روش انجام این کار در ویندوزهای 7 و 10 به کمک مرورگر کروم را به شما آموزش دهیم.
1- مرورگر کروم را اجرا کرده و به سایت موردنظر خود مراجعه کنید.
2- پس از بارگذاری کامل صفحه وب موردنظر، از بالا- سمت راست صفحه مرورگر روی آیکون منوی اصلی کلیک کرده و از منوی More Tools گزینه Add to Taskbar را کلیک کنید. (در ویندوز 10 گزینه Create application shortcuts را کلیک کنید)
3- در این مرحله میانبری از سایت موردنظر روی نوار وظیفه ویندوز (در ویندوز 7) یا روی دسکتاپ (در ویندوز 10) ایجاد میشود. با توجه به محل قرارگیری میانبر روی رایانه مراحل زیر را دنبال کنید:
میانبر روی نوار وظیفه: کلید Shift را فشار داده و روی آیکون میانبر در نوار وظیفه کلیک راست ماوس را فشار دهید سپس از منوی بهنمایش درآمده گزینه Pin to Start Menu را کلیک کنید.
میانبر روی دسکتاپ: روی آیکون میانبر ایجاد شده در دسکتاپ کلیک راست کرده و از منوی بهنمایش درآمده گزینه Pin to Start را کلیک کنید.
4- اکنون میانبر صفحه وب موردنظر به منوی استارت ویندوز اضافه شده و در صورت نیاز میتوانید میانبر موجود در نوار وظیفه را حذف کنید. (کلید Shift را نگه داشته روی آیکون میانبر کلیک راست ماوس را فشار داده و گزینه Unpin from Taskbar را انتخاب کنید). همچنین میتوانید میانبر موجود در دسکتاپ را نیز حذف کنید.
نکته: با اضافه شدن میانبر صفحات وب به منوی استارت در ویندوز 10، برای آنکه دسترسی به سایت موردنظر با حس اجرای برنامههای ویندوزی همراه باشد، صفحه وب بهصورت یک اپلیکیشن ویندوزی در مرورگر کروم اجرا میشود و گزینههایی همچون نوار آدرس، گزینه حرکت به عقب و جلو و ... در آن وجود ندارد
منبع:jamejamonline.ir
کورتانا، دستیار صوتی شما در ویندوز 10 قادر است کارهای بسیاری را انجام دهد، اما یکی از این کارها که بسیاری از کاربران نیز آن را به کورتانا محول میکنند، جستجو در اینترنت است. از آنجا که کورتانا نیز روی ویندوز نصب شده و از محصولات مایکروسافت بهشمار میرود عجیب نیست این جستجو در سایت بینگ صورت گیرد و قابلیتی برای تغییر آن به موتور جستجوگر دلخواه وجود نداشته باشد. اگر شما نیز همچون نگارنده مطلب، جستجو را در گوگل خلاصه میکنید و هیچ موتور جستجوگر دیگری نمیتواند نیازهایتان را برآورده کند، پیشنهاد میکنیم از این ترفند برای تغییر جستجوگر کورتانا در ویندوز کمک بگیرید. به کمک این ترفند کورتانا مجبور به استفاده از گوگل یا موتورهای جستجوی دیگر همچون DuckDuckGo و یاهو خواهد شد.
1ـ به بخش Settings در ویندوز مراجعه کرده و پس از ورود به بخش System، روی Default apps کلیک کرده و از فهرست برنامههای پیشفرض در بخش Web browser روی آیکون نرمافزار فعلی کلیک کرده و مرورگر کروم را از فهرست بهنمایش درآمده انتخاب کنید.
توجه: در صورتیکه مرورگر کروم روی ویندوز نصب نشده ابتدا عملیات دانلود و نصب مرورگر را اجرا کنید.
2ـ مرورگر کروم را اجرا کرده و پس از مراجعه به لینک زیر، افزونه کرومتانا (Chrometana) را دانلود و روی مرورگر نصب کنید.
http://j.mp/click_chrometana
3ـ پس از نصب افزونه در مرورگر، در صفحه بهنمایش درآمده توسط افزونه روی لوگوی گوگل یا هریک از دو موتور جستجوگر دیگر کلیک کنید.
4ـ از حالا به بعد هرگاه کورتانا در وب جستجو کند، بهطور پیشفرض مرورگر کروم اجرا شده و به کمک کرومتانا، عملیات جستجو در موتور جستجوگر انتخاب شده در مرحله 3 آغاز میشود.
برنامههایی مانند مایکروسافت آفیس سوئیت دارای رمزگذاری برای فایلهایشان هستند. Adobe Acrobat هم داخل خود قابلیتی برای رمزگذاری فایلهای PDF دارد. تعداد کمی برنامههای دیگر هم وجود دارند، که به شما اجازه رمزگذاری فایلها را میدهند و راه معمول برای رمزگذاری فایلها، فشردهکردن آنها بصورت زیپ و رمزگذاری آنها در طول فشردهسازی است.
اما اگر شما زمانی روی سیستمی کار کردید که برنامهای برای زیپکردن فایلها نداشت، میتوانید ZipIt را امتحان کنید. این یک برنامه مبتنی بر مرورگر وب است که به شما اجازه میدهد روی هر نوع فایلی رمز بگذارید. این برنامه بطور کامل روی مرورگر شما اجرا میشود و نیاز به هیچگونه نصبی ندارد.
به وبسایت ZipIt بروید و فایل موردنظر خود را انتخاب کنید.
زیپ کردن فایل ها با برنامه مبتنی بر مرورگر وب
هنگامی که فایل انتخاب شود، برنامه بهسرعت اجازه رمزگذاری را میدهد.
بعد از اینکه رمزگذاری انجام شد، ار شما درخواست میشود فایل قفل شده را دانلود کنید؛ فایل اصلی بدون تغییر باقی میماند.
ZipIt یک ابزار رمزگذاری برای مواقعی است که به برنامه ای برای رمزگذاری دسترسی ندارید
فایل با پسوند HTML دانلود میشود، اما جای هیچ نگرانی نیست و فایل هیچ تغییری نمیکند. برای برداشتن رمز فایل، تنها کافیست برروی آن دابلکلیک کنید ( یا فایل را به درون یک صفحه خالی مرورگر کشیده و رها کنید). از شما درخواست میشود رمز را وارد نمایید. هنگامی که رمز درست را وارد کردید، نسخه بدون رمز فایل، برای دانلود در اختیار شما قرار میگیرد.
ZipIt یک ابزار رمزگذاری بسیار خوب برای مواقعی است که به برنامه همیشگی خود دسترسی ندارید. این برنامه فایلهای شما را ذخیره نمیکند، اما برنامه به ما نمیگوید از چه تکنولوژی برای رمزگذاری فایلها استفاده میکند و شاید شما دوست نداشتهباشید، فایلهای حساستان را به این برنامه بدهید.
در سالهای اخیر همراه با موج فراگیر جهانی فروشگاههای اینترنتی در ایران نیز رونق گرفته است. حالا دیگر تقریبا هر کالایی به صورت اینترنتی هم فروخته میشود و اکثر شرکتهای بزرگ تجاری بخش فروش اینترنتی خود را راهاندازی کردهاند.
خرید اینترنتی یا خرید آنلاین مزایای فراوانی دارد، شما محدودیت زمانی در انتخاب ندارید، امکان بررسی و مقایسهی طیف وسیعی از محصولات را دارید، از ترافیک خلاص میشوید و مزایایی از این دست. اما مشکلاتی هم وجود دارد که فروشگاههای اینترنتی در اینکه چطور این مشکلات را مرتفع کردهاند از هم متمایز میشوند.
مشکلاتی مثل اینکه مصرفکنندگان تا چه میزان میتوانند به این فروشگاهها اعتماد کنند؟ آیا کالایی که به دست ما میرسد همانی است که در سایت دیدهایم؟ میتوانیم به اصالت یا اصل بودن کالا اعتماد کنیم؟ قیمتها چطور؟ در مورد کالاهایی مثل لباس چطور میتوان خرید اینترنتی انجام داد؟ فرض کنید کت یا کفشی خریدید و دیدید که اندازهتان نیست و یا اصلا به شما نمیآید، اینجور وقتها چه میتوان کرد؟ کالا چطور و در چه زمانی به دست شما میرسد؟ اگر از کالایی به هر دلیلی خوشتان نیاید تکلیف چیست؟
واقعیت این است که اگر یک فروشگاه اینترنتی بخواهد به تمام جزییاتی از این دست بپردازد، به زیرساخت و سرمایهگذاری گسترده و وسیعی نیاز دارد و همچنین متخصصان فراوانی از حوزهی آی تی، انبارداری و صنایع گرفته تا مارکتینگ و گرافیک و تولید محتوا باید در آن فعالیت کنند و مدام به روز باشند.
در میان فروشگاههای اینترنتی متعددی که در این دو سه سال اخیر در ایران راهاندازی شدند، فروشگاه اینترنتی مدیسه واقعا متمایز و خاص است و به نظر میرسد متخصصان آن به تمام نکاتی که در بالا اشاره شد، فکر کردهاند و راهکاری ارائه دادهاند. البته وقتی یکی از معتبرترین برندهای داخلی مثل گروه تجاری گلستان، وارد این عرصه میشود انتظاری جز این هم نمیرود.
اعتماد به مدیسه با یکی از بزرگترین و معتبرترین گروههای تجاری کشورمان پیوند خورده که در طول بیش از نیم قرن اخیر ارائه کنندهی برترین برندهای بینالمللی و ملی در ایران بوده است، گروهی که تجارب موفقی مانند، اطلسخوردو (Kiamotors)، آسانموتور (Hyundai)، محور ماشین(komatsu)، جیلران موتور (Geely) را در کارنامهی خود دارد اینبارهم فروشگاه اینترنتی مدیسه را راهاندازی کردهاست. در حقیقت مدیسه میراثدار تجربهی قوی و حرفهای لجستیک شرکت گلستان است.
فروشگاه اینترنتی مدیسه طیف وسیعی از محصولات را بصورت آنلاین می فروشد، پوشاک، کیف و کفش، اکسسوری، محصولات ورزشی، اسباببازی، لوازمالتحریر، محصولات کودک، نوزاد و سیسمونی، لوازم خانه، خوراکی و آشامیدنی و کتاب بخشی از این طیف وسیع است و به نظر میرسد که مدیسه به سرعت در حال گسترش تنوع محصولات خود است.
تمایز مدیسه در همان نگاه اول به سایت آن مشخص میشود. مجموعهای از کالاهای پریمیوم و برترین برندها در کنار هم جمع شدهاند. اما در کنار اینها، چهار ویژگی مدیسه را واقعا نسبت به رقیبان خود منحصربفرد ساخته است. از کالایی به هر دلیلی خوشتان نیامده؟ بدون هیچ قید و شرطی 7 روز فرصت دارید آن را پس دهید! مدیسه نام این مزیت خود را امکان بازگشت کالا گذاشته است. تضمین اصالت کالا ویژگی دیگری است که مدیسه را متمایز کرده، یکی از نگرانیهای ما در ایران اصل نبودن کالاست، فروشگاه اینترنتی مدیسه تضمین میکند که محصول اصل به دست شما میرسد. تضمین قیمت کالا و تحویل رایگان (سراسر کشور) دو ویژگی دیگر از آن چهار ویژگی است.
حراجهای فصلی و روزانه، قیمتهای باورنکردنی از معتبرترین برندها، طرحهای فروش ویژه مانند سرندپیتی، زیبایی محیط کاربری، آسان بودن خرید، اطلاعات و محتوای کامل دربارهی تک تک محصولات و دهها ایدهی واقعا هیجانانگیز دیگر مواردی است که مدیسه ارائه میدهد و با نگاهی به این فروشگاه متفاوت بودن آن را کاربران در همان نگاه اول حس میکنند.
فروشگاه اینترنتی مدیسه استانداردهای فروش و دیجیتال مارکتینگ را در ایران ارتقا داده و در همین چندماهی که وارد رقابت سخت فروش اینترنتی در ایران شده مشتریان خاص خود را یافته و با اقبالی کمنظیر روبرو شده است.
بسیاری تصور می کنند هک سیستم های رایانه ای و سرقت اطلاعات تنها به شرکت ها و سرویس های بزرگ محدود می شود و اشخاص حقیقی نیاز مبرمی برای حفاظت از رایانه یا دستگاه های دیجتالی خود در مقابله با نفوذ هکرها احساس نمی کنند اما باید گفت در مواردی اشخاص حقیقی نسبت به شرکت های بزرگ، از هک سیستم های رایانه ای و حساب های خود آسیب بیشتری می بینند.
پیشگیری از هک سیستم های رایانه ای و سرقت اطلاعات
وجود یک حفره امنیتی در نرم افزارهای نصب شده روی رایانه یا تلفن همراه، وجود برنامه های Keylogger و انواع و اقسام روش های دیگر می تواند به نفوذ هکرها به حریم خصوصی کاربران و به خطر افتادن تمامی حساب های شخصی از جمله حساب های بانکی منتهی شود.
با رعایت تمام اصول امنیتی، احتمال نفوذ هکرها کمتر خواهد شد اما هرگز از بین نمی رود. از سوی دیگر، پروسه حفاظت از حساب های شخصی تنها به کاربران محدود نمی شود و تا به امروز بارها خبرهایی از افشا شدن اطلاعات و کلمه های عبور کاربران سرویس های بزرگ با هک شدن سرورهای آنها شنیده ایم. با این وجود در صورت هک شدن حساب های شخصی چه باید کرد و راه های جلوگیری از تبعات آن چیست؟
مطمئنا افرادی هستن که با اظهار نظر پیشین مخالفت کنند. این موضوع کاملا طبیعیست. هستی همین گونه اختلافات است که بازاریابی آنلاین و به خصوص سئو را به پهنه ای سرگرم کننده نیز تبدیل کرده است. دیجیتال مارکتینگ اغلب مانند به یک بازیست و افراد می توانند از طریق های مختلفی به فتح برسند.
سئو همواره در حال تغییر است و قوانین منتسب به آن نیز دائما تغییر می یابند. به علاوه بیشتر چیزی که ما از آنها با عنوان قوانین سئو یاد می کنیم، پیش بینی هایی بر پایه سئو هستند و با تکیه بر اکثریت موارد و نه همه آنها به دست آمده اند.
به همین دلیل فضای بزرگی برای سئو کلاه خاکستری هستی دارد که می طاقت دزدکی در آنها جنبش کرد. بعضی از تکنیک های لینک سازی کلاسیک مانند استفاده از صفحه پاسخ دانشگاه ها برای ساخت بک لینک، جز این روش ها به حساب می آیند. بعضی از کسان اعلام می کنند که این طریق هنوز پیشه می کند، اما بسیاری نیز آن را منسوخ شده می دانند. در اغلب موارد به این مسئله بستگی دارد که چگونه دست به کاربرد از این روش ها زده اید.
سئوکار های مشهور گیتی مانند Ross Hudgens بسیار در ارتباط با تاکتیک های قابل ارزیابی لینک سازی صحبت می کنند. تمام تاکتیک های بازاریابی چنانچه انتظار مراجعت سرمایه را داریم، می بایست قابل ارزیابی باشند. ولی مشکلی در ارتباط با این انگار وجود دارد.
تقریبا هر تاکتیک قابل ارزیابی در لینک سازی بسته به گونه انجام آن، در لبه بی گمان با سئو کلاه سیاه قرار دارد. Ross Hudgens در وبسایت خود مثالهایی ارائه کرده که حتی برندهای کبیر نیز مثل New York Tims نیز از شیوه های کلاه خاکستری بهره می برند. به صورت فنی میتوان این کار را خلاف قوانین گوگل دانست.
ساخت بک لینک در برخی از کسب پیشه ها مثل فناوری و تغذیه شغل آسانیست. تارنگار های بسیاری هم اکنون در حال تکاپو و انتشار درونمایه در این باره هستند. اما آیا این وضعیت درباره کمپانی های تولید مکمل های غذایی نیز برپا است؟
آیا میدانید که سرویس بازاریابی ایمیلی MailChimp به برندهای مکمل های غذایی دستور استفاه از سرویس خویش را نمی دهد؟ آنها چگونه می توانند با مشتریان خفته خود بستگی پایدار کرده و درامد خویش را افزایش دهند؟
این مسئله در باره کسب و کارهای ویژه مانند شرط بندی نیز وجود دارد. این نوع سایت ها شانسی ندارند که یک تارنگار نویس معروف، به شکلی مبالغه آمیز آغاز به تعریف از آنها در وبسایت خویش کند.
بعضی مواقع پیش می آید که شما بخواهید شانس خویش را آزمون کنید. موسسات حقوقی نیز جز همین تقسیم بوده و در اخذ بک لینک های با کیفیت از شانس کمی برخوردارند. به همین انگیزه است که آنها مطابق مثال ای که بیان کردیم، از تکنیک های ساخت بک لینک در صفحه پذیرش دانشگاه ها استفاده می کنند.
مشکل دیگری که هستی دارد اینست که موتورهای جستجو به اندازه کافی خوب عمل نمی کنند و در رتبه بندی ها مشکلاتی دارند. البته الگوریتم های جدید مثل رنک برین به طور چشم گیری این سخت را حل کرده است.
این مسئله موجب شده که افرادی مشابه Glenn Alsop سپریدن تاکتیک های کلاه خاکستری همانند شبکه های وبلاگی خصوصی را بر خلاف قوانین گوگل پذیرفته اند. Glenn Alsop به عنوان نمونه به صفحه ای از نتایج جستجو در عبارت Future of blogging اشاره کرده است.
سایت او در انتهای نتایج جستجو قرار دارد. ولی او در ادامه باورپذیری کرده است که:
بک لینک های آن صفحه نسبت به سایر رقبا اغلب است.
اعتبار دامنه او نسبت به دیگر رقبا بیشتر است.
ساختار درونی صفحه نسبت به رقبا بهتر است.
اما به راستی چه اتفاقی افتاده است؟ چه توضیحی می توان برای این مسئله داشت؟
گوگل به صورت کلی اعلام کرده که این سه فاکتور جز مهمترین عوامل تاثیرگذار بر روی رتبه بندی صفحات هستند و سئوکاران نیز بر این مسئله اتفاق نظر دارند. ولی با این وجود در حالت عملی این اتفاق نیفتاده است.
ظاهرا شما می توانید کمی سیستم گوگل را به بازی گرفته و برخی موارد را الی حدی همانند سازی کنید. این مسئله آنقدرها هم آنگونه که به نظر می رسد بد نیست، اما مشکل کماکان پا برجاست.
سال گذاشته اقای Larry Kim بنیادگزار وب سایت WordStream پیش بینی کرد که در سنه آینده نرخ کلیک (CTR) تاثیر بیشتری بر روی رتبه بندی سایت ها خواهد داشت. او پیش بینی کرد که مانند سازی همکاری کاربران مشابه افزایش نرخ کلیک به یگانه از تاکتیک های کلاه خاکستری تبدیل خواهد شد.
ما در اینجا منظور داوری در ارتباط با خوب یا بد بودن سئو کلاه خاکستری را نداریم. انتخاب یا عدم گزینش آن به تصمیم خویش شماست. ما در حال صحبت درباره چیزی هستیم که شما کمتر درباره آن می شنوید.
بسیاری از رقبای شما هر کاری را برای رسیدن به نتایج بالای گوگل اتمام می دهند و این پیشه مایه محو شدن شما از نتایج جستجو خواهد شد. پس می بایست تصمیم بگیرید که چه مسیری را در سئو طی خواهید کرد و توانا به پاسخ چه مقدار ریسک هستید.
مقایسه سئو داخلی و سئو خارجی
سئو را می تاب به دو سرنوشت سئو درونی و سئو بیگانه تقسیم کرد.
سئو داخلی بر روی فاکتورهایی از رتبه بندی گوگل متمرکز است که یکراست به چگونگی صفحه مورد نظر برای بهینه سازی وابسته است. همانند هدینگ ها، درونمایه و ساختار صفحه.
سئو بیگانه بر روی فاکتورهایی متمرکز است که گوگل در بیرون از سایت شما به آن توجه می کند. این فاکتورها به دیگر منابع همانند شبکه های اجتماعی، تارنگار های فعال در گویه کاری شما و سابقه فرد جستجو کننده وابسته است.
این دو تقسیم بندی سئو متفاوت از یکدیگر هستند، اما الزاما می بایست در هر دو زیاد خوب عمل کرد. برای فهم بهتر این ماجرا مثالی را خدمتتان عرض می کنیم.
تصور کنید که شما صاحب خانه ای با یک باغچه در رو به روی آن هستید و یک راه نیز از درب بیرونی منزل لغایت خویش خانه وجود دارد که از این باغچه می گذرد. دو سناریو زیر را در نظر بگیرید.
سناریو اول: درون خانه شما به طرز شگفت انگیزی تمیز بوده ولی حیاط آن زیاد شلوغ و کثیف است. چیزی که در این سناریو رخداد می افتاد این است که با هستی داشتن تمیز ترین خانه از داخل، ولی به انگیزه ناپاک بودن خارج آن، کسی وارد این منزل نمی گردد.
این نمونه همانند عدم انجام سئو و بهینه سازی خارجی سایت است. احتمالاً سایت شما درونمایه و نما زیاد احسان داشته باشد، ولی به گونه ایست که هیچ کس اعتباری برای آن قائل نمی گردد. کسی وبسایت پر محتوای شما را نمی بیند چرا که ترافیکی کسب نمی کنید.
سناریو دوم: حیاط خانه بسیار تمیز، اما داخل خانه پر از هرج و مرج و شلوغی است.
حال شرایط را وارون کنید. باغچه شما بسیار تمیز و زیباست و افراد زیادی را به سمت آن جلب می کند. ولی درون منزل همانند یک ناحیه جنگ زده است و بازدیدکنندگان بعد از چند ثانیه اختصار آن را ترک می کنند.
هنگامی که کاربری درست پس از ورود به یکی از صفحات سایت آن را ترک کند، گوگل آن را به منزله فرار کاربر می داند. هر چه میزان این گریز (بانس ریت) بیشتر باشد (تعداد کاربرانی که به سرعت و پس از رویت تنها یک صفحه از سایت آن را ترک می کنند)، گوگل رتبه زیر تری به آن صفحه خواهد داد.
به همین انگیزه است که انجام سئو داخلی و سئو بیگانه به به اتفاق یکدیگر ضروریست. در ادامه نگاهی به هر دو می اندازیم.
سئو داخلی
چهار مورد در سئو داخلی وجود دارند که بیشترین اهمیت را به خود اختصاص دیتا اند. نخستین و مهمترین فاکتور در سئو داخلی، محتواست.
1. محتوا
احتمالا تا به حال جمله معروف درونمایه پادشاه است را شنیده اید. بیل گیتس این مسئله را در سال 1996 پیشبینی کرد و این جستار همچنان برقرار است. ولی چرا درونمایه پادشاه است؟
به این خاطر که کاربر کاربرد کننده از موتور جستجوی گوگل وقتی دلشاد و خوشنود می شود که نتایج باره احتیاج خود را به بهترین شکل شدنی تماشا می کند.
هنگامی که شما عبارت آسانترین و بهترین ساندویچ خانگی چیزبرگر را جستجو می کنید، گوگل تمام انرژی خود را برای ارائه نتایجی که آنها را بهترین دستورالعمل های تهیه چنین ساندویچی می داند، می گذارد. خدمات سئوی فروشگاه اینترنتی برای چنین منظوری نیز به جستجوی تمام محتوای وب می پردازد.
گوگل فقط به پیگیری سریعترین فرمان تهیه این خوراک نمی پردازد، بلکه راحت بودن پروانه تهیه نیز اهمیت زیاد کثرت دارد. چه بسا هم فست فود هایی که چنین غذایی را نیز برای فروش گذاشته اند را به شما شناسایی کند. گوگل تمام تلاش خود را می کند لغایت بهترین نتایج را به کاربران نمایش دهد.
تمام هم و اندوه گوگل ارائه بهترین تجربه کاربری است لغایت عالی ترین محتوا را برای شما به نمایش گذارد. این مطلب بدین معنیست که وظیفه شماره یک شما برای سپریدن بهترین سئو، برپایی محتوایی با کیفیت است. مطمئنا این وظیفه خسته کننده بوده و دردسر زیادی را می طلبد.
سئو تفاوت چندانی با دیگر انواع چیرگی ها ندارد: بهترین نتایج همواره با تلاشی زیاد دشوار به دست می آیند. بهترین گونه بازاریابی نیز نمی تواند یک محصول بد را به فروش برساند. به همین نسبت بهترین و پیشرفته ترین سئو نیز برای یک محتوای بی کیفیت و بلا استفاده، بی سود است.
در اینجا به شناسایی فاکتورهایی می پردازیم که موجب افزایش اعتبار یک محتوا از حیث گوگل می شود.
واکنش سریع با استفاده از پست الکترونیکی
اگر برخی از حساب های اینترنتی شما هک شده و با تغییر کلمه عبور توسط هکر، امکان ورود به آنها وجود ندارد، امید خود را از دست ندهید؛ زیرا در صورت واکنش سریع احتمال بازگرداندن حساب های از دست رفته همچنان وجود دارد.
در هنگام ثبت نام در سرویس های اینترنتی، آدرس پست الکترونیکی خود را ثبت کرده اید و در صورتی که این آدرس از دسترس هکرها در آمان مانده باشد، می توان از آن برای بازگرداندن کلمه عبور استفاده کرد.
این اقدام نخستین گام در مقابله با نفوذ هکرها و بازیابی حساب های از دست رفته محسوب شده و توصیه می شود هر چه زودتر به استفاده از آن اقدام کنید.
در زمان ثبت نام سرویس های ایمیل نیز از شما درخواست می شود به شکل دلخواه آدرس دیگری را به عنوان پست الکترونیکی پشتیبانی معرفی کنید. همواره از این پیشنهاد برای مقابله با هک شدن ایمیل خود و بازیابی کلمه عبور در آینده، بهره بگیرید.
نرم افزار آنتی ویروس و ضد بدافزار برای اسکن کامل رایانه
اسکن کامل رایانه
دومین گام، جلوگیری از دسترسی های بعدی و نفوذ مجدد هکرها به اطلاعات شخصی خواهد بود که برای انجام این کار ابتدا باید حرفه امنیتی یا راه نفوذ هکرها را پیدا کنید. برای انجام این کار باید از یک نرم افزار آنتی ویروس و ضد بدافزار برای اسکن کامل رایانه یا تلفن همراه استفاده کنید.
در این مرحله باید از ضد بدافزار و آنتی ویروس هایی کمک بگیرید که مورد تایید کارشناسان بوده و از اعتبار و قدرت کافی در زمینه کاری خود برخوردار باشند. ورود یک تروجان یا نصب Keylogger روی رایانه می تواند به ثبت اطلاعات ورودی و ارسال آنها به هکرها منجر شود و آنتی ویروس های قدرتمند قادر به تشخیص بدافزارها و حذف آنها خواهند بود.
اطلاع از مسیر بدافزارها و ویروس های پیدا شده می تواند به یافتن ریشه آلودگی و رفع آن نیز کمک کند. یک فایل دانلود شده، داده های آپلود شده توسط سایت یا نرم افزارهای بی نام و نشان، همه به نوبه خود می توانند منشأ آلودگی و راه نفوذ هکرها باشند.
نفوذ هکرها به منبع اطلاعات
همان طور که گفته شد، نفوذ هکرها به حساب های شخصی افراد تنها به بی احتیاطی اشخاص حقیقی و کاربران اینترنت مربوط نمی شود. در مواردی هکرها به سرورهای سرویس های بزرگ نظیر یاهو یا جی میل نفوذ می کنند و حجم انبوهی از اطلاعات محرمانه و شخصی افراد را به سرقت می برند.
حتی اگر تمام نکات امنیتی را رعایت کنید، ممکن است سرویس مورد استفاده شما در ابعاد بزرگ مورد دستبرد هکرها قرار بگیرد و در این حالت هیچ کاری از دست کاربران معمولی برنخواهد آمد. برای اطلاع از این گونه اتفاقات باید روی اینترنت نام سرویس خود را با عبارت Password Leak جستجو کنید و با پیگیری اخبار مرتبط مطلع شوید آیا واقعا سرویس مورد استفاده شما با سرقت اطلاعات محرمانه توسط هکرها مواجه شده است یا خیر.
برای نمونه در جولای سال 2012 سرویس پست الکترونیکی یاهو، هک و میلیون ها کلمه عبور کاربران این سرویس جهانی در فضای اینترنت پخش شد. با این اتفاق سایر حساب های افراد مانند حساب فیس بوک یا توییتر آنها نیز با خطر مواجه شد و مقابله با این مشکل کاملا خارج از قدرت کاربران بود.
اوضاع زمانی بدتر می شود که از یک کلمه عبور یکسان برای تمامی حساب های خود استفاده کرده باشید و با فاش شدن آن، تمامی حساب های تان به راحتی در دسترس هکرها قرار بگیرند.
برای مقابله با این مشکل توصیه می شود از کلمه های عبور مختلف برای حساب های اینترنتی متفاوت خود بهره بگیرید و به منظور مقابله با فراموش کردن آنها از برنامه های مدیریت کلمه عبور استفاده کنید.